Tigu kävi tänään hakemassa 170hp päästöfixin, vain ohjelmointi. Kassi tuli mutta ei paljoa lämmittänyt kun auton vein ennen kasia ja ysiltä piti saada pois. Kymmeneen asti venailin jos olisi samalla keikalla onnistunut kun ei linjat Saksaan toimineet ja sitten vielä meni 30min vuokra-auton odottelussa. Tyytyväinen pitänee olla ettei toista päivää joutunut etuvedolla ajelemaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VAG päästöhuijaus dieseleissä
Collapse
X
-
http://www.iltasanomat.fi/taloussano...005049406.html
Mihin voi lähettää VW Groupiin tilinumeron niin maksavat auton ovh:n tilille ja noutavat auton? 8)
Comment
-
Vieras
Comment
-
-
Vieras
-
Sitten uudelleen optimointiin.
Audiltahan menee tieto Trafille / Katsastusviranomaisille päivityksestä ?
Comment
-
päästöhuijaus ohjelmointi.
Kävin Audicenterillä alustavasti kyselee ohjelmoinnista koska kutsulappu tuli. Kerroin että moottorissa (2.0tdi) on joku viriohjelma entisen omistajan toimesta laitettu. Suosittelivat ensin käyttämään jossakin laitattamassa alkuperäisen vakiohjelman ja sitten tulemaan heille ohjelmointiin, eivät kuulemma ota vastuuta jos ohjainlaitteeseen jää vanhoja tietoja viriohjelmasta ja moottorinohjainlaite menee jumiin. Onko kenelläkään näistä varotteluista kokemusta tai ohjelmoitu jo vastaava moottori?
Comment
-
Mulla oli viriohjelma. Siinä kävi niin että kun laittoivat korjauksen piti sitten myös kaasuläppä moottoreineen vaihtaa. Nyt toimii normaalisti. Kustannukset 437e. Että näin. Eikä viriohjelmaa enää saanut palautettua, koska suojaus oli muuttunut ECUlla.
Mulla oli EGR poistettu käytöstä ohjelmallisesti.
Comment
-
Päästökorjattu B8 2.0 TDI (10/2008 käyttöönotettu), en ole huomannut minkäänlaisia muutoksia moottorin käyttäytymisessä. Samalla tuli vaihdettua Nesteen uusimpaan jätteistä tehtyym dieseliin. Kuvitelmaa tai ei, mutta tasaisesti käy ja kulutus on saattanut jopa hieman laskea.
Comment
-
-
Nyt kun näitä korjauksia on jo hyvän aikaa tehty, niin mitkä on foorumilaisten persdyno kokemukset tehon ja kulutuksen suhteen?
Ruotsin puolella tehdyissä testeissä vääntökäyrissä isoja heittoja verratuna alkuperäiseen. Vääntöä tulee mukaan vasta korkeammilla kierroksilla ja samalla voiman tunne vähenee ajossa. Miten tuollainen vaikuttaa S-tronicin vaihtoihin vai ohjelmoidaanko sekin vastaamaan moottorin uusia arvoja?
http://teknikensvarld.se/dieselgate-...er-fix-456111/
Comment
-
Ei voi yleistää. Minulla virittäjänä on aika hyvä näkyvyys sekä käyttäjäkokemuksiin että siihen mitä tehdas on ohjelmissa muuttanut. Ohjainlaitetyyppejä on useita ja muutokset tietyn tyypin sisälläkin vaihtelevat softasta toiseen. Joissakin on esimerkiksi suutinkalibraatiot kirjoitettu täysin uusiksi ja joissakin ei. Esim pelkästään tuo vaikuttaa varmasti hitusen ajotietokoneen näyttämään ja varmasti myös käytännön kulutukseen.
Selkein muutos on käyntiäänen muuttuminen. Huijaustoiminto ja käyntiäänen hallinta ovat sidoksissa toisiinsa.
Comment
-
Kaksi 2.0 tdi koneista saastepäivitystä nyt takana ja ei mitään ongelmia. CBBB:ssä oli virit + erg poistettu ohjelmallisesti, joten tehot laskivat sekä kulutus kasvoi 0,5-1 l/100km.
Muutaman päivän ajelun jälkeen tehoja palautui osa takaisin, joten jotain rippeitä vireistä säilyi ?
Toinen vakio 100kw laiskistui entisestään ja nyt sekin täytyy ohjelmoida vähemmän kuluttavaksi.
Comment
-
Päästökampanja-autoihin nyt ilmainen EGR vaihto! VW-auto Group Oy/Volkswagen tarjoaa!
Vw on herännyt todellisuuteen ja myöntänyt päästöpäivityksen rikkovan autoista mahdollisesti sekä EGR:n, että monen muun osan. Tässä hieman lisäinfoa Ruotsista Teknikens Världiltä:
"I dag har flera av Teknikens Världs läsare hört av sig och berättat att de fått besked om att deras havererade EGR-ventiler kommer att bytas ut kostnadsfritt av auktoriserad Volkswagen-verkstad efter att nya direktiv kommit från Volkswagen Sverige. Så vi frågade helt enkelt vad dessa nya direktiv innebär. Marcus Thomasfolk, informationschef på Volkswagen Sverige, svarar:
”Det som vi gjort, inte bara i Sverige, utan globalt (med några länder undantagna), är att vi har infört så kallade Trust Building Measures.
Ja suomeksi löytyy nyt audi.fi ja volkswagen.fi sivuilta lisää infoa.
Päivityksen jälkeinen turva kattaa seuraavat 11 osaa pakokaasun kierrätysjärjestelmässä, polttoaineen ruiskutusjärjestelmässä ja päästöjen jälkikäsittelyjärjestelmässä: lambdatunnistimen, lämpötila-anturin, EGR-vaihtoventtiilin, pakokaasun kierrätysventtiilin, pakokaasun kierrätysjärjestelmän paine-eroanturin, ruiskutussuuttimen, korkeapainepumpun, polttoaineen jakoputken, paineenohjausventtiilin, paineanturin ja suurpaineputket.
Comment
-
Koska Antti ei hyvyyttään voinut linkittää sivuille, niin tuossa esim. Audilta.
Mielenkiintosta nähdä miten oikeasti tulevat vastaan kuluissa jos em. järjestelmiin vikaa ilmenee päivityksen jälkeen, kiinnostavia kohtia on ehdoissa listattuna.
Yhtenä kohtana on "3) ja edellyttäen, että kyseessä ei ole mikään seuraavista - tuhkan kertymistä hiukkassuodattimeen koskeva valitus" - ja tätähän tuo päivitys nimenomaan aiheuttaa koska EGR:n käyttöaste nousee roimasti -> lisää ryönää pömpeliin. Tai sitten jälleenmyyjäliike voi todetakin osan rikkoontumisen olevan luonnollista kulumaa, joka myös on korvauksen eväävä kohta tuolla listattuna, milläs sitten todistat että ei ole luonnolllista kulumaa.
Comment
-
Ja sitten kun olet itse huoltanut autosi, niin mitään et saa. Eli siis kiireesti lastulle ennenkuin vehkeet hajoo käsiin. Tää olis vissiin kuulunut tuonne nyt ottaa päähän topikkiin prkl.
Onkos näitä muuten miten paljon särkynyt ja miten pian uuden soften jälkeen?
Comment
-
1.6tdi kävi ennen Juhannusta korjauksessa ja toistaiseksi ei muita havaittavia muutoksia kuin heti alkuun selvästi hidastunut kaasuvaste. Tuntuu että se on sittemmin tasoittunut, eli ilmeisesti jokin adaptaatio on opeteltu uusiksi. Kulutusta en ole vielä mitannut. DPF:ää polttaa selvästi useammin kuin ennen korjausta.
Comment
-
"
Selkein muutos on käyntiäänen muuttuminen. Huijaustoiminto ja käyntiäänen hallinta ovat sidoksissa toisiinsa.
"
Avaatko vähän tuota?
Käytin omaa A6 2.0TDi (2012) tuossa päästökamppiksessa ja jotenkin se ennestäänkin aika selvä käyntiääni ei ainakaan tuntunut hiljentyvän. Aloin jo miettiä että onko jostain pakopuolelta äänivaimennusvillat palaneet tms. Toki voi olla nekin koska 200tkm lähestyy ja putkisto on toki alkuperäinen. Muuten en ole huomannut yhtään mitään eroa toiminnassa, tehossa, vedossa, tms.
Comment
-
Audilla on joku fiksaatio noiden käyntiäänien suhteen nyt menossa, ainakin Saksanmaalta raportoidaan tästä. Isot pojat valittaa ettei kannata viedä R8 V10:jä pajalle kun ne säätää pakoputkien läpät jonkun uuden EU-standardin mukaan, koskee kuulemma muitakin RS-malleja. Ilmeisesti ne softaa sitten kaikki muutkin mallit.
Jossain luin että tämän voi spesifisesti kieltää viedessä huoltoon mutta pitää erikseen mainita.
Comment
Comment