Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VAG päästöhuijaus dieseleissä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tigu kävi tänään hakemassa 170hp päästöfixin, vain ohjelmointi. Kassi tuli mutta ei paljoa lämmittänyt kun auton vein ennen kasia ja ysiltä piti saada pois. Kymmeneen asti venailin jos olisi samalla keikalla onnistunut kun ei linjat Saksaan toimineet ja sitten vielä meni 30min vuokra-auton odottelussa. Tyytyväinen pitänee olla ettei toista päivää joutunut etuvedolla ajelemaan.

    Comment


    • http://www.iltasanomat.fi/taloussano...005049406.html

      Mihin voi lähettää VW Groupiin tilinumeron niin maksavat auton ovh:n tilille ja noutavat auton? 8)

      Comment


        Siinä ohjeet 3.0tdi omistajille. Korvauksen määrä riippuu kilsoista ja kunnosta. Pohjana käytetään uuden 2015 mallin hintaa.
        Gen1 koneisiin ei ole hyväksyttyä korjausta olemassa, joten edessä on auton luovutus pois.
        Attached Files

        Comment


        • Onko kokemuksia optimoidun auton päivityksestä ?

          Comment


            Sinne se menee kuin muihinkin.

            Comment


            • Sitten uudelleen optimointiin.
              Audiltahan menee tieto Trafille / Katsastusviranomaisille päivityksestä ?

              Comment


              • Menee, Espoosta sai ainakin lisäksi myös kirjallisen todistuksen päästöhuijauskorjauksesta mukaan.
                Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 14.3.2017, 16:54.

                Comment


                • päästöhuijaus ohjelmointi.

                  Kävin Audicenterillä alustavasti kyselee ohjelmoinnista koska kutsulappu tuli. Kerroin että moottorissa (2.0tdi) on joku viriohjelma entisen omistajan toimesta laitettu. Suosittelivat ensin käyttämään jossakin laitattamassa alkuperäisen vakiohjelman ja sitten tulemaan heille ohjelmointiin, eivät kuulemma ota vastuuta jos ohjainlaitteeseen jää vanhoja tietoja viriohjelmasta ja moottorinohjainlaite menee jumiin. Onko kenelläkään näistä varotteluista kokemusta tai ohjelmoitu jo vastaava moottori?

                  Comment


                  • Mulla oli viriohjelma. Siinä kävi niin että kun laittoivat korjauksen piti sitten myös kaasuläppä moottoreineen vaihtaa. Nyt toimii normaalisti. Kustannukset 437e. Että näin. Eikä viriohjelmaa enää saanut palautettua, koska suojaus oli muuttunut ECUlla.
                    Mulla oli EGR poistettu käytöstä ohjelmallisesti.
                    Viimeksi muokannut makelja; 6.4.2017, 18:47. Perustelu: Typo

                    Comment


                    • EGR siis poistettu käytöstä ilmeisesti. onko sama moottorikoodi CAGA. toivottavasti ei nyt pukkaa lisä kuluja prkl :(

                      Comment


                      • Moottorikoodi CAGC.
                        Jep. Käytöstä.

                        Comment


                          B8:n kanssa voi kyllä ihan huoleti mennä päivitykseen. Ei mene jumiin.

                          Comment


                          • Päästökorjattu B8 2.0 TDI (10/2008 käyttöönotettu), en ole huomannut minkäänlaisia muutoksia moottorin käyttäytymisessä. Samalla tuli vaihdettua Nesteen uusimpaan jätteistä tehtyym dieseliin. Kuvitelmaa tai ei, mutta tasaisesti käy ja kulutus on saattanut jopa hieman laskea.
                            Viimeksi muokannut Killeri; 9.4.2017, 12:46. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                            Comment


                            • Romuksi.

                              http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005164861.html

                              Comment


                              • Nyt kun näitä korjauksia on jo hyvän aikaa tehty, niin mitkä on foorumilaisten persdyno kokemukset tehon ja kulutuksen suhteen?

                                Ruotsin puolella tehdyissä testeissä vääntökäyrissä isoja heittoja verratuna alkuperäiseen. Vääntöä tulee mukaan vasta korkeammilla kierroksilla ja samalla voiman tunne vähenee ajossa. Miten tuollainen vaikuttaa S-tronicin vaihtoihin vai ohjelmoidaanko sekin vastaamaan moottorin uusia arvoja?

                                http://teknikensvarld.se/dieselgate-...er-fix-456111/

                                Comment


                                  Ei voi yleistää. Minulla virittäjänä on aika hyvä näkyvyys sekä käyttäjäkokemuksiin että siihen mitä tehdas on ohjelmissa muuttanut. Ohjainlaitetyyppejä on useita ja muutokset tietyn tyypin sisälläkin vaihtelevat softasta toiseen. Joissakin on esimerkiksi suutinkalibraatiot kirjoitettu täysin uusiksi ja joissakin ei. Esim pelkästään tuo vaikuttaa varmasti hitusen ajotietokoneen näyttämään ja varmasti myös käytännön kulutukseen.

                                  Selkein muutos on käyntiäänen muuttuminen. Huijaustoiminto ja käyntiäänen hallinta ovat sidoksissa toisiinsa.
                                  Viimeksi muokannut porkkis; 25.4.2018, 19:12. Perustelu: vanhentunut tarjous poistettu

                                  Comment


                                  • Kaksi 2.0 tdi koneista saastepäivitystä nyt takana ja ei mitään ongelmia. CBBB:ssä oli virit + erg poistettu ohjelmallisesti, joten tehot laskivat sekä kulutus kasvoi 0,5-1 l/100km.
                                    Muutaman päivän ajelun jälkeen tehoja palautui osa takaisin, joten jotain rippeitä vireistä säilyi ?
                                    Toinen vakio 100kw laiskistui entisestään ja nyt sekin täytyy ohjelmoida vähemmän kuluttavaksi.

                                    Comment


                                    • Päästökampanja-autoihin nyt ilmainen EGR vaihto! VW-auto Group Oy/Volkswagen tarjoaa!

                                      Vw on herännyt todellisuuteen ja myöntänyt päästöpäivityksen rikkovan autoista mahdollisesti sekä EGR:n, että monen muun osan. Tässä hieman lisäinfoa Ruotsista Teknikens Världiltä:

                                      "I dag har flera av Teknikens Världs läsare hört av sig och berättat att de fått besked om att deras havererade EGR-ventiler kommer att bytas ut kostnadsfritt av auktoriserad Volkswagen-verkstad efter att nya direktiv kommit från Volkswagen Sverige. Så vi frågade helt enkelt vad dessa nya direktiv innebär. Marcus Thomasfolk, informationschef på Volkswagen Sverige, svarar:

                                      ”Det som vi gjort, inte bara i Sverige, utan globalt (med några länder undantagna), är att vi har infört så kallade Trust Building Measures.

                                      Ja suomeksi löytyy nyt audi.fi ja volkswagen.fi sivuilta lisää infoa.

                                      Päivityksen jälkeinen turva kattaa seuraavat 11 osaa pakokaasun kierrätysjärjestelmässä, polttoaineen ruiskutusjärjestelmässä ja päästöjen jälkikäsittelyjärjestelmässä: lambdatunnistimen, lämpötila-anturin, EGR-vaihtoventtiilin, pakokaasun kierrätysventtiilin, pakokaasun kierrätysjärjestelmän paine-eroanturin, ruiskutussuuttimen, korkeapainepumpun, polttoaineen jakoputken, paineenohjausventtiilin, paineanturin ja suurpaineputket.
                                      Viimeksi muokannut maileri; 20.7.2017, 19:48. Perustelu: tarkennus

                                      Comment


                                      • Koska Antti ei hyvyyttään voinut linkittää sivuille, niin tuossa esim. Audilta.

                                        Mielenkiintosta nähdä miten oikeasti tulevat vastaan kuluissa jos em. järjestelmiin vikaa ilmenee päivityksen jälkeen, kiinnostavia kohtia on ehdoissa listattuna.

                                        Yhtenä kohtana on "3) ja edellyttäen, että kyseessä ei ole mikään seuraavista - tuhkan kertymistä hiukkassuodattimeen koskeva valitus" - ja tätähän tuo päivitys nimenomaan aiheuttaa koska EGR:n käyttöaste nousee roimasti -> lisää ryönää pömpeliin. Tai sitten jälleenmyyjäliike voi todetakin osan rikkoontumisen olevan luonnollista kulumaa, joka myös on korvauksen eväävä kohta tuolla listattuna, milläs sitten todistat että ei ole luonnolllista kulumaa.

                                        Comment


                                        • EGR lisää noen kertymistä suodattimeen mutta ei tuhkan. Tuhka tulee pääasiassa moottoriöljystä, noki polttoaineesta ja jälkimmäinen palaa regeneroinnissa pois.

                                          Comment


                                          • Perheen Polo piristettiin päästö"korjauksen" jälkeen 55kw=>88.5kw ja 195Nm=>280Nm. EGR poistettu ohjelmallisesti. Korjattiin jo aiemmin fyysisesti.

                                            Comment


                                              Ja sitten kun olet itse huoltanut autosi, niin mitään et saa. Eli siis kiireesti lastulle ennenkuin vehkeet hajoo käsiin. Tää olis vissiin kuulunut tuonne nyt ottaa päähän topikkiin prkl.

                                              Onkos näitä muuten miten paljon särkynyt ja miten pian uuden soften jälkeen?

                                              Comment


                                                Varmaan saman verran kuin kuukausi sitten. Ei noi päästövehjevemppaukset siihen vaikuta suuntaan tai toiseen kovin akuutisti.

                                                Comment


                                                • Audi aloittaa pienet softaustalkoot.

                                                  Comment


                                                  • 1.6tdi kävi ennen Juhannusta korjauksessa ja toistaiseksi ei muita havaittavia muutoksia kuin heti alkuun selvästi hidastunut kaasuvaste. Tuntuu että se on sittemmin tasoittunut, eli ilmeisesti jokin adaptaatio on opeteltu uusiksi. Kulutusta en ole vielä mitannut. DPF:ää polttaa selvästi useammin kuin ennen korjausta.

                                                    Comment


                                                    • Paremmalla puoliskolla kävi myös 1.6tdi päivityksessä ja siinäkin alkuun tuntui että kaasua piti aika reippaasti antaa että mitään tapahtu. Nyt joko tottunu tai sitten tasottunut, tiedä häntä :D

                                                      Comment


                                                      • Siellä nollataan adaptaatiot ni voi johtua siitä

                                                        Comment


                                                        • "
                                                          Selkein muutos on käyntiäänen muuttuminen. Huijaustoiminto ja käyntiäänen hallinta ovat sidoksissa toisiinsa.
                                                          "
                                                          Avaatko vähän tuota?

                                                          Käytin omaa A6 2.0TDi (2012) tuossa päästökamppiksessa ja jotenkin se ennestäänkin aika selvä käyntiääni ei ainakaan tuntunut hiljentyvän. Aloin jo miettiä että onko jostain pakopuolelta äänivaimennusvillat palaneet tms. Toki voi olla nekin koska 200tkm lähestyy ja putkisto on toki alkuperäinen. Muuten en ole huomannut yhtään mitään eroa toiminnassa, tehossa, vedossa, tms.

                                                          Comment


                                                          • Nyt on kilsoja mittarissa reippaasti päivityksen jälkeen 2009 A4 2.0 TDI:llä. Ei minkäänlaisia ajaen havaittavia muutoksia moottorin käytöksessä tai kulutuksessa.
                                                            Viimeksi muokannut Killeri; 31.7.2017, 16:40. Perustelu: Tarpeeton lainaus ja tapatalk-allekirjoritus poistettu.

                                                            Comment


                                                            • Audilla on joku fiksaatio noiden käyntiäänien suhteen nyt menossa, ainakin Saksanmaalta raportoidaan tästä. Isot pojat valittaa ettei kannata viedä R8 V10:jä pajalle kun ne säätää pakoputkien läpät jonkun uuden EU-standardin mukaan, koskee kuulemma muitakin RS-malleja. Ilmeisesti ne softaa sitten kaikki muutkin mallit.

                                                              Jossain luin että tämän voi spesifisesti kieltää viedessä huoltoon mutta pitää erikseen mainita.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X