Haisee vähän siltä että autokaupan kasvumallit on rakennettu dieselkäyttöisten autojen osuuden jatkuvan kasvun mukaan ja nyt kun syystä tai toisesta kasvu on hidastunut tai jopa pysähtynyt, on sitten jostain muualta löydettävä syy kuin vaihtoehtoisen polttoaineen osuuden luonnollisesta kasvusta.
Totuushan on että pääsääntöisesti diesel on kalliimpi ostaa kuin vastaava bensa. Sitähän autokauppa murehtii jos autojen myyntimäärä säilyy määrällisesti samana mutta kuluttaja valitsee viime kvartaalia useammin sen pari tonnia halvemman bensamallin.
Totuushan on että pääsääntöisesti diesel on kalliimpi ostaa kuin vastaava bensa. Sitähän autokauppa murehtii jos autojen myyntimäärä säilyy määrällisesti samana mutta kuluttaja valitsee viime kvartaalia useammin sen pari tonnia halvemman bensamallin.
Comment