Vaikka olisi vesi- tai aurinkovoimalla tuotettua norppaystävällistä sähköä niin sen voimalla kulkevia autojakin aletaan 100% varmuudella jossain vaiheessa vainoamaan sähköyliherkkyyden tms varjolla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VAG päästöhuijaus dieseleissä
Collapse
X
-
-
Varo Terho isohiukkasia, voisi luulla että on herne nenässä :) juu kuten itsestään selvyydet yleensä, tuo kyllä tuli mieleen. Komppaan kuitenkin muokkabloukkaa. Mittakaavan vuoksi, parisataa suomalaista kuoli tsunamissa. Lähes jokainen tunsi jonkun, joka tunsi siellä kuolleen, ellei sitten osunut vielä lähemmäs. Guardian siis väitti esim Englannissa tuhansia kuolleita vuosittain NOx-päästöihin. Suomeen skaalattuna se olisi satoja. Kyllähän niitä siis pitäisi jonkun jo tuntea.
Sinänsä huvittavaa, että suuri huoltajamme valtiovalta virkamiehineen, joka nyt huolehtii meidän nokihiukkaskuolemista jopa takaisinkutsuun asti, sallii ja paikoin jopa kehottaa sahaamaan bitumia ja kiveä pölyksi nastarenkailla. Kohta taas ilma täynnä nastoilla sahattua pienhiukkasta, mutta se onkin terveyshiukkasta :)
Tässä uusimmassa viranomaisuutisessa liikutaan mielenkiintoisessa sfäärissä, jos ja kun autot ovat aina läpäisseet, ja läpäisisivät ne testit joka tapauksessa, hylätään katsastuksessa ellei takaisinkutsua ole tehty. Mitenkä menetellään monien muiden automerkkien kanssa, jotka myöskään eivät tosielämässä noudata labratestin päästötasoa? Kai nekin lyödään seuraavassa leimassa käyttökieltoon? Seuraan mielenkiinnolla, joskin epäilen, että myrsky ehtiä laantua ja nuo jäävät virkamiesten julkisuuden kipeiksi huuteluiksi.
Comment
-
Ihmettelen myös mikäli tuo on peruste hylkäämiselle. Kuitenkaan noita asioita ei täällä mitata. Joskin on asiassa toki se puoli että jos tehtaan mukaan autot on nuo arvot tehtaalta lähtiessään alittaneet, eikä tilanne olekaan se mitä on kerrottu, on kyseessä eri "tuote" kuin mitä on tyyppihyväksytty.
Toisaalta sitten asiakkaan näkökulma, eli pysyykö tehot, vääntö, käytös ja kulutus niissä spekseissä mitä in autoa ostaessa asiakkaalle myyty vai syntyykö nyt peruste kaupan purkuun kun tuote olikin eri kuin mistä kauppa tehtiin?
Mielenkiintoinen sotku [emoji51]
Comment
-
Vieras
Janilla ja Rikulla hyvät pointit, joita varmasti muutkin on ajatellut.
Mitä asiakas saa korvauksena jos kulutus kasvaa ja tehot laskee?
Milloin torpataan kaikki muutkin huijariautot leimassa?
Sähköauto lienee ainoa varma, jossa ei ole huijattu päästöjen suhteen, eihän bensatkaan ilmoitettuja CO2 päästä putkesta.
Comment
-
Mielenkiintoista on sekin miten suhtaudutaan autonsa softanneisiin. Jos on muutoskatsastettu, voiko vaatia softan hinnan verran korvausta tai uudelleen softauksen? Jos taas ei ole katsastettu (ja tähän osuu varmaan ainakin 80 prossaa), ei liene perusteita vaatia yhtään mitään?
Comment
-
-
Mielenkiintoista tosiaan nähdä mikä lopputulema on varsinkin kun otetaan huomioon että mitä tapahtuu a) kulutukselle, b) tehoille ja c) jälleenmyyntiarvolle.
Itselleni ajankohtainen kun juurikin alta kuukausi sitten tuon luotettavan 3.0 litrasen malmikasan vaihdoin juurikin ko. luokan 2.0 nakuun -> tehot pieneni, kulutus kasvoi ja jos siihen päälle uudestaan kasvatetaan kulutusta / pienennetään tehoa ja kaupan päälle huomaan tuon vaihdokin arvosta hävinneen ylimääräistä niin ei taida Pörhö / VV-Auto ilman oikeudenkäyntiä asiasta päästä... Ellei sitten tosiaankin takaisinkutsu/korjaukset ja korvaukset ole sellaisia ettei kuluttaja ota tuossa takkiin.
Comment
-
Kohta saa uutta VAG peliä isolla alella ->
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/va...genin/3XPgji7Y
"Luvuista voi päätellä, että skandaali on käytännössä romahduttanut Volkswagenin myynnin. Barclaysin analyytikot Kristina Church ja Charles Coldicott ennustavat nyt, että merkki joutuu turvautumaan suuriin alennuksiin säilyttääkseen paikkansa autokaupassa."
Comment
-
Se että tää kaikki sattui USA:ssa ja että homma meni tällaisiin mittasuhteisiin ei varmaan oo sattumaa. Polttoaineen hinta alkaa sielläkin nousta ja mikäs olis kätevämpi tapa pelata yksi iso ulkomaalainen tekijä pois markkinoilta. Menee taas Chevyt paremmin kaupaksi. Voi ostaa taas hyvällä omalla tunnolla isoruokaista, kun ne muut olivatkin vain petosta. Tässä kohtaa ei kuluttajaa enää kiinnosta, vaikka se ohjelmoitu VAG-tuote menisikin 2x pienemmällä kuin naapurin caprice classic. Ihan 100% varmasti tuota samaa ovat tehneet kaikki, nyt vaan haluttiin suuri ulkomainen kilpailija pois markkinoilta. Tässä kohtaa VAG:n tuotantotapa ampui itseään vähän jalkaan.
Comment
-
Kuinkahan tarkasti Trafilla todentavat sen, että moottoreille on oikeasti jotakin tehty, jos maahantuoja ne joutuu korjaamaan? Jos autolle on tehty piristystä etukäteen, niin marmoritiskin ääressä on asiakkaalla iso kiusaus ehdottaa paperilla tehtyä korjausta, jolloin auto ei hallissa kävisikään.
Comment
-
Aika rumba tulee, kun softattuja softakorjataan ja sitten aletaan softaamaan uudelleen. Tulevatko hakemaan autot kotoa ja tuovat sijaisauton tilalle? Aivan pelleilyä pakottaa korjaamaan kaikki esim yli 200tkm ajetut voisi jo unohtaa. Mielestäni yksilönvapauden loukkaus ja kansalaisten pompottamista. Jos käy niin, että osia, esim suuttimia tai katalysaattori hiukkasloukku yhdistelmiä menee vaihtoon, niin silloin minuakin alkaisi kiinnostamaan.
Comment
-
Ehkä se lopulta koituu jopa asiakkaan eduksi, että konsernia hieman ravistellaan ja pudotetaan jalustalta. Kun kerran resurssit ovat olemassa tehdä laadukkaita ja kestäviä tuotteita, niin toivottavasti tämä soppa saa sen aikaan että tuotekehitykseen on suhtauduttava taas vakavasti.
Edellinen tuli lähinnä mieleen näistä dsg ja tsi sekoiluista, jotka minusta ovat vielä isompi imagohaitta konsernille kuin tämä tekemällä tehty "päästöskandaali"
Tuo todellinen asiakaskato on vähän sellainen juttu että en usko sitä ennenkuin näen, moni uuden auton ostaja ottaisi mielellään hintahyödyn jos itse tuotteessa ei kuitenkaan mitään radikaalia vikaa ole. Pienempi ongelma tuo päästökohu on jälleenmyyntiarvon kannalta kuin dsg ja tsi tekniikka.
Comment
-
-
Kun kerran resurssit ovat olemassa tehdä laadukkaita ja kestäviä tuotteita, niin toivottavasti tämä soppa saa sen aikaan että tuotekehitykseen on suhtauduttava taas vakavasti.
Comment
Comment