Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    K-autolla oliisi kyseinen yksilö myynnissä. Harvinaisen vähän ajettuna. Mitä näissä kannattaa huomioida ja mihin varautua? Myös kaikki kommentit ja kokemukset kiinnostaa. Kiitos jo etukäteen.
    Vaihtoautot: Audi A6 allroad quattro, 2014, Bensiini, ILU-586 – K-Auto

    Comment


      Eipä noilla kilometreillä vielä pitäisi murheita olla. Muuten kyllä aika kattavasti varusteltu. Hintaan en ota kantaa. Sääli että väri unohtunut tehtaalta lähtiessä.

      Comment


        K-autolla oliisi kyseinen yksilö myynnissä. Harvinaisen vähän ajettuna. Mitä näissä kannattaa huomioida ja mihin varautua? Myös kaikki kommentit ja kokemukset kiinnostaa. Kiitos jo etukäteen.
        Vaihtoautot: Audi A6 allroad quattro, 2014, Bensiini, ILU-586 – K-Auto
        No onpa todella vähän ajettu auto kymmenvuotiaaksi. Onkohan Saksan/Ruotsin tuonti? Minulla oli 2015 ikäinen Ar, tosin facelift ja 3.0TDi-koneella. Sillä oli aika huoletonta ajoa 180tkm asti, jolloin auto meni vaihtoon. Koneessa oli jonkun verran murheita mutta ne laitettiin kalliilla kuntoon K-Auton toimesta. Ilmajousituksen toiminta nyt kannattaaA6 Allroadista aina tarkistaa eli nostaa/laskee, kuten pitää eikä kolinoita esiinny alustassa, muuta ei nyt tule mieleen. Hinta minusta pikkuisen suolainen mutta niin se noissa Allroadeissa melkein aina on.

        Comment


        • Nojaa, niinhän siinä kävi että "puolvahingossa" tuli kuin tulikin se C7.5 BitukkaCompe tilattua tuolta autobaanojen luvatusta maasta. Onpahan taas motivaatiota nauttia päivätöistä taas muutaman vuoden ajan ainakin..

          Mutta nyt olis yksi palava kyssäri, tusinan muun ohi, meneekö näistä vauhtipyöriä, egriä tai jopa turboja vaihtoon alle 200tkm työnnetyissä odotettuna kuluvana osana, vai onko ihan yksittäisiä tapauksia? Tekniikka ei ole itselle juurikaan vielä tuttu vaikka paljon onkin tullut luettua. Lähinnä pitäis tässä vkl aikana päättää että otanko siihen maksullisen lisätakuun, joka on a)hiton kallis (800e) b)todella suppea kattavuudessaan. Ei kata esim. saastelaitteita/niiden vikoja, pa-suutinvikoja tai esim termariongelmiakaan, vaan summittaisesti sanottu kattavan "moottorin ja vaihteiston sisäiset osat, tiivisteet vain jos korjauksen yhteydessä joutuu vaihtamaan".Muutenkin melko sketchy ettei lisätakuun tarkkoja takuuehtoja suostuta näyttämään, ei kotisivuilla eikä sähköpostissa, vaikka ilmeisesti ihan pitkänkin aikaa on autoja suomeen uitellut ja myynyt.

          Ihan haistap*ska-diililtä tuo takuu kuulostaa, mutta jos esim edes toinen turboista laukeaisi (turbot kuulemma korvataan jos menee särki) tai vauhtipyörä joka sit pistettäis tuohon piikkiin niin olisi se maksanut itsensä siinä takaisin. Toki sisarmerkin mekaanikkona osien vaihdot onnistuu itse tekemällä millä säästää monta rahaa pidemmällä juoksulla, mutta tippiaskin työkaluja meiltä ei ikävä kyllä löydy, askiöljytkin täytyy käydä muualla vaihdattamassa että saa kunnolla huuhdeltua. En ainakaan muista poimineeni mistään mitään isompaa määrää tapauksia missä em. osia olisi jouduttu vaihtelemaan tai edes tippiaskia isommin korjaamaan?

          Tuleva yksilö on maltillisesti alle 150tkm työnnetty, mutta siihen on mylly uusittu 60tkm takaperin, ja marmori ei ainakaan toistaiseksi ole suostunut valottamaan syytä konerikolle tai uusittuja osakokonaisuuksia tarkemmin, ilmeisesti ketjuineen päivineen täysmoottori laitettu (en tiedä tuleeko täydellisenä ketjuineen ja pa-suuttimineen, tietääkö joku faktaksi asti?), mutta oheislaitteista en ole saanut mitään tietoa. Jotain runkolaakerivikoja ilmeisesti tässä CVUB-koneessa on tavattu? Sellaisen rikon yhteydessä voisin kuvitella että turboillakin on mahdollisuus ottaa kipeää jos Murphyn lakia on uskominen. Poikittaiskoneissahan dieselit tulee suuttimilla useimmiten sisarmerkillä, mutta ilman mitään jakopään romuja pl etustefakotelo ja kampiakselin hammaspyörä.

          Kys. liikehän onneksi toimii auton varsinaisena myyjänä, jonka varjolla vastaa myöskin virhevastuusta jos jotain sattuukin laukeamaan. Ei sama kuin takuu, mutta kyllä senkin varjolla saa euroja jonoon myyjältä korjauksiin x määrän.

          Arvostan jos joku jaksaa jakaa ajatuksia tästä ennen maanantaita, käyn viikolla noutamassa pirssin alle kunhan töiltä joudan ja saavat luovutuskuntoon ja sitä ennen pitäisi päätös takuun ostosta olla tehtynä.

          Comment


            Tekis mieli sanoa että 150tkm (tai edes 90tkm jos vaihtokoneen mukana tullut uusi) ajettu vauhtipyörä ei mee takuuseen. Sehän on tavallaan kulutusosa ja harvoin kovin dramaattisesti ja yllättäen hajoaa. Ahtimien sitten kuuluisikin kestää moottorin iän mutta ne taas ei ole moottorin sisäisiä osia. Noilla spekseillä en ite maksaisi koska tosiaan se myyjäliikkeen virhevastuu kattaa koko lailla samassa laajuudessa tuon ikäisen ja tuon verran ajetun auton kanssa.

            Comment


              800€ vuosi?

              En myöskään itse ottaisi tuollaista takuuta mitä itsellä biTDI oli ja seurannut muitakin vastaavia.

              Comment


                Mäkin katselin erään Suomalaisen Autokaupan vakuutusehtoja ja kun sen turvan hinta oli sen 2k, korvauskatto 10k, kertakorvauksen katto 5k tms mitä nyt olikaan, niin jäi ottamatta.

                Ajoin tollasen A7 CVUA BiTDIn 151-286tkm ja siinä varsinaisia tekniikkamurheita aiheutti diesel-suuttimet, jäähdytysnestenipan vuotaminen V-lohkon laaksossa (halvat osat, paljon työtä), alatukivarren pusla, termostaatin magneettiventtiili(100€). Myös A7 specifi vika, lasin nostin antautui kuskin ovesta ~280tkm ajettuna.

                Jakopään korjaus asteina oli myydessä ~2deg kun Audille on normaalia plusmiinus 5deg ja Touareg-foorumin gallupin mukaan alkaa pitämään ääntä nn korjausasteilla... mitähän se oli, kuitenkin että jos ketju venyy lineaarisesti kilometrihin nähden niin aika lähelle puolta miljoonaa pitäisi päästä että nuo asteet saavutetaan.
                Viimeksi muokannut andre_; 14.12.2024, 00:26.

                Comment


                • Joo, kyllähän tuo jäänee ottamatta, varsinkin kun niitä tarkkoja takuuehtoja ei edelleenkään suostu pistämään luettavaan muotoon. Ja tuo oli siis kertakäyttöinen 12kk/20tkm kestoltaan. Ei omavastuuta tai korvauskattoa, jotka onkin tuossa se myyntitäky.
                  Viimeksi muokannut jaeger; 14.12.2024, 14:36.

                  Comment


                  • Mites, tuossa kun sukeltelin kaninkoloon MIB-hommien kanssa, niin siinähän sit tietysti paljastui että faceliftin hiljanen facelifti tehtiin tuotannossa 5/2016 eteenpäin valmistetuille pirsseille sisältäen esim ASI:n tehtaalta aktivoituna ml infotainmentin purkin uudempi rauta näyttöä myöten. Liekö kellään tiedossa tuliko siinä samalla sit muutakin jotain merkittäviä uudistuksia? Koittanut googletella ja lueskella todella laajalti ilman tuloksia..

                    Comment

                    Working...
                    X