Ei oo ikinä ollu dsg/s-tronic autoo kun en oo kuullu niistä muutakuin kauhutarinoita niin sanokaapa te onko se niin paska kuin sanotaan? Ja kallis korjata kun hajoaa? Kiikarissa olis A6 -12 180kw 3.0tdi 135tkm ajettu suomiauto.. Vai pitääkö se kerralla 3.0biturbo laittaa kun se on kuitenkin tipillä?? Mielipiteitä??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa
Collapse
X
-
Marmorilla oli reilu vuosi sitten n. 5,5ke mekatroniikan ja kytkinten vaihto töineen. Muualta saanee kolmen tonnin pintaan, ja mekatroniikkaan on korjaussarjoja saatavilla jne jos sellaisia oireita on.
Itsellä meni 195tkm ajettuna siis nuo vaihtoon, suurimmaksi osaksi liikkeen piikkiin niin tehtiin marmorilla. Nypytti ja täristi liikkeelle lähdettäessä varsinkin 2. vaihteella aika pahasti ja paikallaan jarrua vasten seisten pyrki ryömimään niin että koko auto tärisi. Vaihdon jälkeen pelasi moitteetta.
- 1 like
Comment
-
Ja torissa on ilmoitus jossa korjaukset alkaen ~tonnin.
https://www.tori.fi/uusimaa/DSG_7_ko...s_62843508.htm
Comment
-
Moi,
Osaako joku selittää miten auto laskee tuon keskinopeuden versus ajoaika?
Tässä on kiikarissa yksi A6 C7 2017 ja ajoaika näyttää olevan 1895 tuntia, keskinopeus 63km/h, jolloin matkamittarissa pitäisi olla liki 120tkm.
Jos auto seisoo ruuhkassa, niin kertyykö tunnit, mutta keskinopeus ei pienene, vai onko tässä joku bugi?
Comment
-
Vanhemmissa ainakin on kaksi aika ja keskinopeus muistipaikkaa. Ne voi nollata erikseen. Tuo 63 km/h on aika kova pitkän ajan keskinopeudeksi. Autolla on pitänyt ajaa säännöllisesti pitkää matkaa maantiellä. Jos myös keskinopeuden voi nollata erikseen niin se selittäisi tuonut väärän kertolaskutuloksen.
Comment
-
Itselläkin ollut harkinnassa c7 bitdi hoitamaan tulevan perheauton virkaa. Saksan tarjontaa selaillessa on tullut huomattua, että hintaero pre-facelift vs facelift välillä ei ole kovin suuri. Olisikohan tuo järkevä sijoitus katsoa vaihtoehtoja vuosimallista 2015 eteenpäin vai säästää muutama raha ja pitäytyä pre-facelift mallissa? Tosin uudempien Clean Diesel koneiden pienemmät päästöarvot ja ~litraa pienempi kulutus tasoittaa myös osaltaan hintaeroa verojen ja käyttökustannusten osalta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja HanSolo Näytä viestiSulla Kari näyttää olevan kokemusta molemmista versioista niin osaatko sanoa mitä käytännön eroa noissa on, jos siis jätetään ulkonäköseikat huomioimatta?
Jos molemmissa olisi kulkua samalla tavalla, niin huomaako ajaessa, että kumman ratin takana istuu?
Comment
-
Kiikarissa olisi facelift bitdi A6 hankinta. Tiettyä yksilöä ei ole vielä lukkoon lyöty, joten kokemuksia ja vinkkejä kaivattaisiin. Onko 170tkm+ ajettu jo enemmän uhka kuin mahdollisuus vai onko tuollaiset kilometrit vielä kohtuu luotettavia normaalisti huolletussa yksilössä? Ennemmin vähän ajettu pre-fl vai hieman enempi ajettu fl? Kaikki kokemukset, negatiiviset sekä positiiviset tervetulleita.
Comment
-
Kaikki on niin pidosta kii, täällä on talossa 350tkm ajettu pre-facelift,stronic+ilmajousitus, eikä mitään suurempia vikoja ollut jo nelisen vuotta. Lähinnä kuluvien osien vaihtoa.
- 1 like
Comment
-
FL vs. pre-FL ei kyllä mitään eroa ajossa ole. Selkeästi enemmän tulee eroa siinä vaiheessa, jos alusta olisi rautajousilla vs. ilmat.
Itse suosisin faceliftejä, uudemmat sähköt, perus 160kw -padassa enemmän potentiaalia ja ei taida vaivata mahdolliset jakoketjun kiristimen tilanteet enää.
Comment
-
Olen katsellut perhekäyttöön ja matka-ajoon sopivaa kulkinetta hintaluokassa n 25 000 eur. Tähän rahaan löytyy jo alle 150 tkm ajettuja facelift mallin A6 3.0 tditä, joka tuntuu eniten omalta. Jos laittaa nettiauton hakuun 3.0 tdi, neliveto, vm 2015 eteenpäin ja alle 150 tkm, edullisimmat ovat lähtökohtaisesti A6:sia.
Yksi C7 prefacelift kokemus löytyy entuudestaan, jotain vuosia sitten ajelin hyvin tyytyväisenä 98 tkm -> 129 tkm pätkän 2011 3.0 tdi:llä, 204 hv versiona. Tuolla matkalla ei mennyt vaihtoon kuin yksi etupään laakeri ja sekin vaihtoautotakuuseen.
Nyt sitten bongasin alle 100 tkm ajetun yksilön yksityiseltä, josta olin henkisesti jo tehnyt kaupat kunnes koeajolla ihmettelin selkeästi kuuluvaa särähdystä kun S-tronic vaihtoi 3 -> 4 ja 4 -> 5. Myyjä selvitteli asiaa tänään ja syyksi epäillään, että vaihdelaatikon synkrot menneet ja tiedossa 3-4 ke remppa. Hyvä, että kävi ilmi koeajolla..
Hieman kauhistuneena katselin jo mersuja ja bemareita samassa hintaluokassa, mutta nyt löytyi sitten merkkiliikkeestä sopiva 2015 A6 3.0 tdi, kilsoja vajaa 150 tkm ja täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria. Tästä koitetaan myyjän kanssa viimeistellä kaupat huomenissa. Aiemmasta koeajokokemuksesta pohjautuen pitää koittaa saada 12 kk takuu kaupan päälle.
Comment
-
Harkitsen A6 Avantin ostamista käyttöautoksi, 2.0 TDI koneella. Mutta erilaiset ongelmat mitä foorumeilta saa lukea aiheuttaa hieman varovaisuutta. Onko foorumilla kokemuksia seuraavien kysymysten osalta:
CGLC koneen runsas öljynkulutus josta usealla foorumilla on kirjoitettu paljon, eli sen koneen voi unohtaa jos pelkää koneremonttia?
Mites 2014 tulleet 100kw ja 140kw koneet (CGLE ja CNHA), vaivaako näitä myös tuo sama öljynkulutusongelma? Tosin 140kw konetta tuskin harkitsen kun tulee s-tronicin kanssa ja sen remonteista on kokemusta dsg osalta vw puolelta....
2011 -> Multitroniceissa taitaa olla useimmiten ongelmaa ohjainlaitteen kanssa, harvemmin muuta jos öljyt on vaihdettu ajallaan?
Mutteriohjauksesta olen lukenut myös, onko A6 C7 pre fl malleissa jotain muita suurempia ongelmia mihin tulisi kiinnittää huomiota normaalien vikakoodin lukujen jne lisäksi?
Comment
-
Riippuen Stronic/DSG-laatikosta, mutta aika paljon noissa on eroja. Harvemmin on audin laatikot (pitkittäismoottoristen) kuralla. Toki jos sattuu maanantaikappale kohdille niin voi hieman nyppiä. Ja näissäkin öljynvaihdoilla on suuri merkitys
Comment
-
Onkos kellään kokemusta Allroad 140kw koneesta eroaako miten 160kw tai tehokkaampaan?
mikähän tämän koneen ajatus ollu kun saman tehoista nelariakin, tosin allroadit vain v6.lla.
onkos 2016-2017 malleissa ollu mitään haasteita moottorin kanssa?
jossain mallissa ketjunkiristäjiä ilmeisesti uusittu?
Comment
-
Olisi muutama kysymys liittyen soft close oviin. Nettiä selattu ja vastauksia löytänyt melko heikosti.
Kuinka vika herkästä lisävarusteesta on kyse? Tuleeko ovista hälytyksiä mittariin/jääkö vikakoodia jos soft close ei toimi? Jos soft close vikaantuu niin toimiiko ovet kuitenkin normaalisti muuten kuin että ei vain automaattisesti vedä ovia kiinni?
Tekeekö järjestelmälle hallaa jos ovia käyttää normaalisti eli "paiskaa" oven kiinni asti kerralla?
Varmasti ns. tyhmiä kysymyksiä, mutta minkäs teet kun ei kokemusta ole ja kiikarissa olisi yksi käytetty yksilö (A6 C7)josta ko lisävaruste löytyy.
Comment
-
Omat kokemukseni on vain Stutgarttilaisen tuotteen soft-close ominaisuuden kanssa.
Kamppeeseen on lisätty vain moottori ja anturi joka tunnistaa, että ovi on "tuulihaka" asennossa ja sitten moottori vetää lopun kiinni. Ei hajoa saati kärsi jos ovi meneekin kiinni "paiskaamalla".
Jos kiinnivetomoottori hajoaa, pitää ovi sulkea normaalisti "paiskaamalla"
Comment
-
No nyt on alustava varaus tehty Sakalle yhdestä Saksan tuonnista, joka on maassa parin viikon päästä.
Talouden ensimmäinen diesel ja sen kunniaksi tietenkin suoraan bitdi 235kW, tarkemmin Oolong harmaa Avant, vm. 15 ja ~140tkm mittarissa.
Meni yli suunnitellun budjetin, mutta oli niin herkkuvarusteilla, että oli pakko varata.
Mm; ilmastoidut comfort-penkit hieronnalla, MMI plus, S-line, hudi, bänkkärit, adaptiivinen vakkari, äänieristelasit, eberi, advanced key system, ledit ja kaukovaloassistentti ja paljon avustavia järjestelmiä. Äkkiseltään tuntuu että vaan panoraamakatto on jäänyt raksittamatta.
90tkm asti huollettu Audilla ja 2 edellistä tehty muualla, historia ihan ok, etupuskuri vaihdettu -18, muuten toivottavasti suora peli. (Kop kop)
Mielenrauhaa tuomaan oli puhetta 2v Saka-varmasta, mitä tuo nyt sitten todellisuudessa kattaakaan, pitää tutustua kun sopimuksia väännetään. Voi ensimmäisen 2v kerryttää touhutonneja rauhassa..
Onko porukka vaihdellut näihin tipin ja torsenin öljyjä kuinka usein? Tuleeko muuta mieleen, mitä vois ennaltaehkäsevästi tsekata ja vaihtaa kun mittarissa tuo 140tkm?
Comment
Comment