Viesteissä 525 ja 526 tuota 160/200kw hommaa kyselin ja ainakin jcarlson meinasi että ovat samaa rautaa. Siis softaero vain käytännössä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa
Collapse
X
-
Sähköinen huoltokirja on juurikin se, että huollot on tehtaan tietokannassa. Tiedoista näkyy päivämäärä, ajokilometrit, tehty huolto ja mahdolliset lisätyöt ja huollon tekijä. Katseltavissa myAudi-sivuilta kun on ensin lisännyt sinne oman autonsa ja käynyt tunnistautumassa merkkiliikkeessä.
Merkkiliikkeestä saa ainakin huollon yhteydessä myös tulosteen mukaan samoista tiedoista. En tiedä onko muilla kuin merkkiliikkeellä on mahdollisuus lisätä huoltotietoja. Mulla kaatui yhden auton osto siihen, kun ilmoituksessa luki että sähköinen huoltokirja mutta sitten tietokannasta ei löytynytkään muuta kuin luovutushuolto eikä paperikuittiakaan ollut. Tässä tapauksessa autoliikkeellä oli ilmeisesti pääsy tuohon tietokantaan tietoja katsomaan (ei ollut merkkiliike).
Comment
-
Viesteissä 525 ja 526 tuota 160/200kw hommaa kyselin ja ainakin jcarlson meinasi että ovat samaa rautaa. Siis softaero vain käytännössä.
Esmes:
https://www.cpa-chiptuning.de
160kW Clean Dieselille: +58hp/107Nm
200kW Clean Dieselille: +71hp/158Nm
Muistakin paikoista on löytynyt vastaavia eroja. Erot tuntuvat oudoilta, jos rauta kerran on samaa? Itsehän en näistä mitään tiedä ja siksi kyselen.
Sähköinen huoltokirja on juurikin se, että huollot on tehtaan tietokannassa. Tiedoista näkyy päivämäärä, ajokilometrit, tehty huolto ja mahdolliset lisätyöt ja huollon tekijä. Katseltavissa myAudi-sivuilta kun on ensin lisännyt sinne oman autonsa ja käynyt tunnistautumassa merkkiliikkeessä.
Comment
-
Mistähän syystä nuo viripajat tarjoaa eri tehoja noihin kuitenkin? Oliko noissa jarruissa tai vaihdelaatikossa jotain eroja?
Comment
-
Osa viripajoista tarjoaa eri tehoja ja moni kuitenkin myös samoja tehonlisäyksiä. Tuo lienee ihan pajasta kiinni. Jarruissakaan ei suurempia eroja ole, allussa on 11mm isommat etujarrut halkaisijaltaan. Vaihteisto on 7-vaihteinen s-tronic joissa ei liene eroja kuin softassa. Manuaalia ei taida olla Suomiversiona saanut koskaan.
E: Ero näyttäisi olevan osanumeroiden perusteella tuolla pakoputkiston puolella eli CRTD:ssä oletettavasti hieman paremmin virtaavaa mallia. Osa viripajoista ottaa ilmeisesti tuon huomioon ja osa ei eli erot ei taida olla kovin suuria.Viimeksi muokannut fast79; 16.3.2019, 10:34.
Comment
-
Täältä en löytänyt varsinaista 4G allroad ketjua niin kyselenpä tässä säikeessä AR asioita.
Mutta, mennäänpä sitten asiaan. Lauantaina päättyi tämäkin autopähkäily. A5 vaihtui 2015 A6 Allroadiin 3.0TDi 160kW CRTE koneella ja Land of quattro varustepaketilla. Onhan tuo melkoinen möhköfantti ex-vitoseen verrattuna mutta, kun Allroad on vuosia kummitellut mielessä niin kokeillaan nyt miltä se maistuu. Suorituskyvystä joutuu tinkimään mutta mukavuudessa voittaa reilusti :)
Ostohousut jalassa Audi Centterissä saapastellessani kokeilin ensin vastaavan ikäistä ja samalla koneella olevaa A6 Avanttia ja hämmästyin suuresti sen ripeästi liikehdinnästä joka oli mielestäni ihan jotain muuta, kuin 160kW eväät antaa ymmärtää. Se tuntui kulkevan selvästi paremmin mitä AR. Ei noissa hirveästi suorituskykyeroa pitäisi olla ja arvelin, että liekö auto lastutettu tai voiko Stronicin ajomode tms. vaikuttaa näin paljon. Noh, ihmetellään tätä asiaa, kun pääsee AR:n kanssa sinuiksi.
Useammasta lähteestä löytyy tieto, että AR:n max. vetopaino on 2500kg. Pitääkö tämä todella paikkansa? Normikutosen max. vetopainohan on 2000/2100kg ja pikkuisen ihmetyttää voiko samalla voimalinjalla olevan AR:n max vetopaino olla noinkin paljon isompi?
Ja sitten tuo Ad Blue. Kuinka paljon ainetta säiliöön mahtuu ja miten pitkälle sillä pääsee? Auto menee arvatenkin limp modeen ja mittaristoon syttyy runsaasti valjoa, jos aine loppuu kesken reissun?
Comment
-
Tarkalleen ottaen säiliön tilavuutta en osaa sanoa. Ainakin 10l pytty sinne menee heittämällä eikä tule edes täyteen. Adbluen kulutus ollut itsellä n. 1l/1000km. Huomaamatta se ei pääse loppumaan, auto ilmoittaa aineen vähyydestä ennen kuin loppuu (ilmoitus tuli kun ablue riitti vielä 1800km matkaan).
Comment
-
Kiitoksia tiedoista. Eipä tuolla kulutuksella/säiliön koolla adblue ole ongelma.
Seuraava kysymys. Jos/kun yritän deletoida S&S toiminnon tai muuttaa sen niin, jotta muistaa edellisen asetuksen niin pitääkö 4G facelift ympäristössä tietää Security Code jotta VCDS:llä pääsee asetuksia muuttamaan. Jos näin niin mistäs minä Security Coden?
Hyviä ohjeitahan S&S deletointiin löytyy tästä säikeestä:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=125393
Comment
-
Heti tuli "ongelma" allroadin kanssa. Illalla asettelin kaikenlaista MMI:stä ja nyt aamulla töihin ajellessa ajotietokoneen näyttö mittaristossa oli kadonnut.
Eli siis kierrosluku- ja nopeusmittarin välissä pitäisi olla kilometri-, kulutus-, ulkolämpötila- yms. näytöt mutta nyt se oli ihan pimeänä. En jaksa uskoa tämän olevan oikea vika vaan luultavasti olen onnistunut jotenkin poistamaan ajotietokoneen näytön näkyvistä.
Mitenhän näytöt saisi mittaristoon takaisin?
Comment
-
-
Porkkiksen ilmoituksen mukaan CRT menee noin 310hv / 670Nm softalla. Aika monta sellaista on tullut jo viritettyä. Nuo mainitut 330 -tasot voi toteutua lyhyessä rykäisyssä, jos niin halutaan.
Tuo että samasta raudasta ilmoitetaan viripajalla eri tehot perustuu puhtaasti siihen, että listaukset on tehty ottamalla vakiotehot ja laittamalla +xx% ja listaus on valmis. Ei siis välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa tai sitten ehkä tekevät virityksetkin noin... 26% tässä tapauksessa. Antanee vähän ajattelemisen aihetta viripajan valinnassa :)
Comment
-
Noihin Avantin ja Allroadin tehoeroihin liittyen tuo aiemmin mainitsemani ruotsalainen Stertman ajoi dynossa vakio- CRTE:n luvuiksi 255hv ja 552Nm joten voihan noissa moottoreissakin olla yksilöllisiä eroja, tuskin noin isot lukemat menee dynon piikkiin pelkästään. Olen lukenut muualtakin että tossa CRTE:ssä olisi enemmän tehoa ja vääntöä kuin nuo tehtaan ilmoittamat lukemat.
Allun vetopainoon liittyen siinä on 11mm isommat etujarrut halkaisijaltaan mutta muuten en voimalinjasta osaa sanoa. Laitoin koukun omaan kuutoseen niin koukun sallittu vetopaino on 2500kg+100kg aisapainoa ja sama koukku menee myös Alluun.
Niin ja toi start-stop ohjelmointi, mulla toimi tuolla linkatussa ketjussa olevalla ohjeella eli lisäsin 96 siihen olemassa olevaan lukemaan niin start-stop muistaa asetuksen ja valo on käänteinen. VCDS ehdottaa security codea.
Comment
-
Kiitos tiedoista S&S ohjelmoinnin suhteen.
Autoni myyntiesitteessä väitetään tosiaan vetopainon olevan 2500kg. Sama lukema löytyy myös Trafilta, joten lienee uskottava, että suurin sallittu perävaunumassa Allroadille on tosiaankin tuo 2500kg. Venemies kiittää ja kumartaa :)
Comment
-
Kyllä se vetopaino on mullakin Allroadissa tosiaan tuo 2500kg ja venemiehenä se vaikutti auton valintaan pari vuotta sitten paljon. Onnea uuden auton johdosta, itsellä ei ole muita vikoja ollut kuin vasen etupyörän laakeri 50tkm kohdalla ja sekin meni maahantuojan takuuseen.
Nyt pitäisi käyttää oma CRTE Allroad Laakkosella jossain päästöihin liittyvässä ohjelmoinnissa. Odottelen, että alkaisi adblue valo palamaan että tulisi täytettyä samalla reissulla. :)
Comment
-
Siitä kampanjasta pitäisi tulla erillinen todistus missä on päivämäärät ja leimat kun tuo oli ainakin niissä kaksilitraisissa hyväksytyn katsastuksen ehtona. Kampanja on avattu viime vuoden marraskuussa joten kovin pitkään se ei ole vielä ollut ajankohtainen. Omassa se on myös tekemättä vielä, samaa kusitankin tyhjenemistä täälläkin odottelen...Vaikka sinänsä sillä ei väliä, aine taitaa maksaa euron litra jos sitä menee itse ostamaan.
Comment
-
Juu, ei se adblue paljoa maksa. Auto alkoi loppuviikosta vaatimaan adblue tankkausta viimeistään 2300km päästä. Tuo herja mittaristossa ärsytti sen verran, että tankkasin sitä viikonloppuna 4l pöntön joka maksoi jotain 5€. Isommissa kannuissa hieman edullisempaa ja saahan tuota myös letkun päästä ainakin joiltakin Neste asemilta
Allroad menee Audi Centteriin tutkittavaksi torstaina, kun vikakoodia pukkaa ilmamäärämittarista. Pitänee samalla kysyä tuosta päästökampanjasta.
Comment
Comment