Nuo omat kulutukset on siis koko tankeista laskettuja. Omat ajot kehä3n sisäpuolella pyörimistä ja jos pidemmälle on syytä lähteä, se on yleensä aina boksi katolla (nostaa noin 0,4-0,5l kulutusta omilla ajoilla). Esim nyt kesäreissulla juomien ja laskettelukamojen kera boksissa ja kontissa oli vajaa 200kg + 4 hlö. Sitten kun painaa Saksankin läpi motarivauhtia 140-150 niin kyllä kutoselle tietty maistuu. Oikeastaan väittäisin, että menee jopa aika pienellä. Ajotk näyttää vajaa puoli litraa liian optimistisia lukemia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa
Collapse
X
-
Tuosta lähes täydellisessä kunnossa oleva mun vanha kutonen, jos vaan bensa ja sedani kelpaa.
https://www.nettiauto.com/audi/a6/9789056
Itselläni oli tarve vaihtaa farkkuun, tai paremminkin Sportbackiin joka ei nyt ihan perinteinen farkku kuitenkaan ole. Voin tarvittaessa kertoa autosta tarkemmin, jos auto oikeasti kiinnostaa.
Comment
-
Silti nuo seiskan kulutukset kuulostaa suurelta, ohessa tämän päivän suoritus ja pitemmän ajan seuranta. Pitemmän seurannan kulutuksissa 1/5 vene perässä menoa, jolloin kulutus heilunu 8,5-10l/100km riippuen tuulen kovuudesta/suunnasta sekä maaston muodosta, kun tuolla 600kg kärryllä on ladon aerodynamiikka.
Tuo tämän päivän suoritus on saatu ajamalla 4-numeroisia teitä ilman pahempaa liikennettä. Sisältäen 3 ohitusta, vauhti ollut 60-100km/h rajoitusten mukaan ja tuossa on vielä reipas kymmenen kilometriä taajama/kaupunkiajoa. Teiden kunto keskinkertainen, mikä on hieman lisännyt kulutusta.
En tiedä, että johtuuko sitten nuo matalat lukemat pohojammaan matalasta ja tasaisesta vuoristosta, ettei noita nousuista johtuvia kulutuspiikkejä tule :)
Comment
-
Olethan J-M laskenut ihan sitä oikeaa kulutusta myös tankkauksista? Mikäli erikseen VCDS:lla ei ole hienosäädetty ajotietokonetta, se näyttänee pikkasen optimistisia kulutuslukemia. Itsellä heittoa sellainen vajaa puoli litraa satasella (lähes sama heitto, 0,3-0,6l/100 on ollut lähes kahden käden sormin lasketuissa aadeissa).
Nytkin ennen pidempää reissua nollasin ajotk:n "long term" tjsp -mittarin niin tuon vajaan 7000 reissukilsan jälkeen se näyttää tasan 7,5l/100km. Oikea luku tankkauksista on kuitenkin lähes 8l/100km.
Comment
-
Olen testannut nintendon kulutusta tankkausta vasten muutamalla 400km vedolla, desin heittoa ollut. Ja tuntuu, että se mittaustapa heittää melkein enemmän, kun nafta vaahtoaa sen verran paljon.
Comment
-
Just tuossa lähipiirin A6 Allroadin (313hv bitdi) nintedosta katselin n. 117tkm kulutuksen ja keskinopeuden. Nopeus 65km/h ja kulutus 6,5l/100km. Todellisuus varmasti enemmän ja ajoprofiili pitkiä siirtymiä suosiva mutta ajettu sekä Suomessa että ulkomailla, lähinnä Saksassa.
Comment
-
Hieman menee ehkä OT-linjalle, kun on jo enemmäkin kyse yleisestä MMI:n laskennasta ja kuinka optimistinen se vakiona on. Mutta kannattaa ehkä testata vähintään viidellä tankilla putkeen tuota kulutusta.
Kun aina vetäsee täyteen samalla tyylillä niin ei tuo mahdollinen vaahtoaminen sotke laskentaa - yhden vedon pohjalta on vain aika hankala vetää mitään johtopäätöksiä. Itse nakutellut fuellyyn viimeisimpien 7 auton tankkaukset, joista tullut yhteensä noin 250 tankkauksen ja vajaan 170tkmn edestä dataa. Ajotietokoneen luvut on sitten mitä ja vakiona heitto on ollut lähemmäs 0,5l/100.
Samalla kun noita lukuja tsekkasin, peruskutosen CLAA 150kw vs. Allroad CDUD 180kw olikin näemmä 0,7l/100 normikutosen hyväksi. Toki nykyinen Allroad on ollut vasta tammikuusta ja ehkä vuositasolla osuu kuluttavimpia kuukausia tähän väliin. Normina syksyllä on menty pienimmällä kulutuksella, mutta ajot molemmissa täysin samoja.
Comment
-
950 km ja 5.8 säädetyn MMI mukaan, tankillisella ajettu 1100km ja satku ja kaksi palkkia jäljellä (joista toinen muuttuu sitten aikanaan punaiseksi), keskinopeus muistaakseni 67 kartturin kanssa. Normi 180kW CDUC s-tronic quattro, ajopaino 2100kg kuski ja tankki puolillaan. Tankkauksen veikkaisin olevan 68-69 litraa 75:stä. C7 tankkaus on aika tarkkaa peliä, alkupuolikkaan litran jälkeen seuraavaan täyteen litraan liruttamalla menee jo yli.
MMI säädetty kaikkien 158tkm tankkausten tulosten perusteella about oikeaksi.
Edit: kauppareissun jälkeen ajettu 1120 km, jäljellä olevaa matkaa 60 km, keskikulutusnäyttö 6.0 ja tankattu 70 litraa, eli n. 6.2. Täydellä tankillisella ajomatkanäyttö 1220 km. Ei paha.Viimeksi muokannut ksarvala; 26.7.2018, 15:21.
Comment
-
Vieras
Jos pidät ET:n ja rengaskoon vakion mukaisena, ei ongelmaa. Menee sinne vaikka 22 kun on speksit oikein.
Comment
-
Ei tuo melu minusta paha ole 20" pyörillä, hiljaisempi edelleen kuin tuo profiilin nelonen 19" pyörillä. Molemmissa renkaina 245/35 sarjalaiset. Ajettavuudesta voi varmaan olla myös montaa mieltä, itse tykkään kun tuntuma on parempi ja jämäkämpi. Toki vastaavasti sitten montut yms. tuntuu tietenkin kovempana läpi.
Comment
-
Kuuluuko muilla mitään hurinaa/ surinaa etuvaloista kun valot laittaa päälle?
Mulla on led etuvalot ja vasemmasta etuvaloista kuuluu melkoinen hurina. Toisesta ei kuulu mitään. Mahtaako olla normaali ?
Comment
-
Audi A6 3,0Tdi Quattro 2012 hankkimassa,mikä olis syytä selvittää ennen kaupantekoa?
Olemme ehkä hankimassa uusi Audi, harkitsemme Audi A6 3,0 Tdi Quattro 2012-2013.
Mikä olis syytä tarkistaa ja selvittää ennekuin teemme kauppa?
Comment
-
Vieras
-
A6 4G 3.0 TDI quattro hankinta
Kyseistä autoa vm -12 eteenpäin hommaamassa. Tämän mallin suuret kulut? S-tronic, öljynvaihto 60tkm välein 300€, täysremontti 100tkm välein 4000€? Jakopäänremontti 150tkm välein 4000€? Tällaisia olen kuullut, pitääkö lienee paikkansa joka auton kohdalla. Ruottista olen aatellut hakea, koska täällä nuo on ylihinnoiteltu...
Comment
-
Toinen C7-korinen menossa 3.0TDI:lla ja yhteensä ajettu hieman alle 100tkm (89->146tkm & 77->113tkm). Tämän pohjalta,
Jakoketjua tai oikeastaan ketjunkiristintä en pitäisi isona riskinä tai ongelmana. Tässäkin ketjussa muutamalle vaihdettu osaa, mutta ei tuo niin yleinen juttu ole kuin edellisessä kopassa. Itsellä kylmän käynnistyksessä rapisee noin 0,5s ja samaa ääntä pitänyt koko ajan. Käytetty AC:lla tutkittavana kun oli vielä Fraguksen takuu, mutta siltikään eivät nähneet tarvetta lähteä isommin vaihtelemaan palikoita. Tähän oli joku päivitys, joka on nyt hoidettu, mutta ei se juurikaan vaikuttanut tähän. Kuulemma vasta jos rapisee pidempään tai tekee sitä käynnissä tietyillä kierroksilla, silloin vaatii fiksausta.
S-Tronicin öljynvaihto tosiaan 60tkm välein ja hieman yli 400e marmorilla. Suosittelen tuolla käyttämistä tai jossain missä varmasti tiedetään mitä tehdään, kun tietyillä öljymerkeillä voi alkaa haisemaan.
En tiedä mistäköhän tuo "täysremontti" on tullut, mutta aika viattomia yksilöitä ainakin itselle osunut. Ihme kyllä ei ole edes mennyt klassisia pyöränlaakereita ja ainoastaan extrana pakokaasun lämpötila-anturi alkoi oireilemaan (P242A: Bank 1, Sensor 3). Vaihdon jälkeenkin vielä ajoittain heitti virhettä kunnes rauhoittui kun rykäsin pari kertaa putkeen 850km siivun.
Comment
-
Oma cduc A6 ajettu 155tkm nyt ja stronic remontti edessä tänään. Katsotaan tuleeko tiiliskivi, korjaussarja solenoideilla maailmalta paljon halvempi kuin marmorilla vaikka oem pakettina tuleekin. Marmorilla toki pitää käydä jälkikäteen päivittämässä laatikko, tai niin väittävät, saa nähdä.
Comment
Comment