Voiko se ketjukiristin oireillä tyhjäkäynnilläkin? Yksi koeajetuista piti semmosta jaksottaista rolinaa tyhjäkäynnillä muutaman sekunnin välein välillä aina rauhottuen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja jcarlson Näytä viestiKuulostaa tyypilliseltä yläkiristimen oireelta joo. Mulla teki 3.0tfsi tuota, yläkiristimien vaihdolla asettui.
Comment
-
-
Comment
-
Kiitti. Joo, mullakin vanha C6-korinen 3.0tfsi piti joskus ylimääräistä ääntä käynnistäessä, mutta kuului sen verran harvoin ja lievänä ettei aiheuttanut oman omistukseni aikana korjaustoimenpiteitä. On tosiaan mahdollista, että tässä uudemmassa mallissa kiristimet on valmiiksi päivitetty kestävämpiin. Jos konsernissa nyt sellaisia edes satutaan käyttämään. :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Janis Petke Näytä viestiSiinä onkin sitten seuraava kohde mihin rahat työntää. Alkoi oma ääntelee pari viikkoa sitten.
Comment
-
Kylmänä startatessa about sekunnin kuuluu rallatus, ikkunat auki autotallissa sen huomaa parhaiten.
Viime huollossa mainitsi että kaikki softat on ajantasalla. Onko tuo softa sellainen joka laitetaan huollossa kaikkiin autoihin vai ainoastaan erikseen pyydettäessä?
On tuo äänenä niin ärsyttävän kuuloinen että mieli tekee korjata, vaikkei niin kiireellinen olisikaan.
Comment
-
Mulla on ollut tuo iät ja ajat eikä ole lisääntynyt eikä ihan aina edes kuulu, esim. jos on seisonut pihassa, ajan talliin niin seuraavana aamuna sitä ei kuulu. (kylmillä öljyillä/koneella hetkeksi käyntiin niin pitää paineet?)
Marmorin mukaan kaikki on ajan tasalla ja ko. päivitys ei koske CDUC koneita. On myös kirjattu ylös jos joskus tulee ongelmia. Liekö sitten siitä apua mutta uskossa on hyvä elää. Huoltosopparikin oli silloin voimassa, nyt ei enää.
Comment
-
Nyt kolme kuukautta ja 7000km takana 3.0 tfsi:llä. Tuttu laite sinällään, reilu pari vuotta ja 50tkm oli aikoinaan C6:nen samalla koneella. Tosin onhan toi 7-lovinen stronic ihan eri maata kuin C6:n tippi.
Aika monta 3.0tdi:tä on vuosien saatossa ollut ja kyllä se vaan omasta mielestä on miellyttävämpi ja käytännön suorituskyky parempi. Nykyään jää kilometrit niin vähiin ettei kannata dieseliä pitää, vaikkakin ero vuositasolla ykkössatasia. Nykyinen auto vaan sattui tulemaan sopivasti tarjolle erittäin hyvillä varusteilla ja speckseillä + sain varsin asiallisen vaihtohyvityksen liikkeestä.
Toistaiseksi olen kyllä ollut varsin tyytyväinen autoon, ja eihän tuolla nyt jalkoihinkaan jää, vaikka vakiona vähän kuminauhamainen veto onkin. Softalla ja hihnapyörällähän tuokin olisi helposti korjattavissa. :)
Comment
-
3.0 diesel ongelmat, onko niitä?
Viimeksi omistin B7 1.8t multitronic Audin vm. 2006. Kaikenlaisten pikkuvikojen jälkeen päätin siitä luopua ja siirryin toisen merkin pariin.
Nyt kuitenkin on taas alkanut Audit kiinnostamaan, tällä kertaa hieman kalliimmat ja toivottavasti paremmat kuin edellinen kokeilu.
Vaihtoehtoina on mahdollisesti A6 vm. 2014 tai A7 vm. 2012. Molemmilla ajettu 100 - 165 tkm. Moottori 3.0 diesel. Tiettyyn pisteeseen asti on mahdollisuus itse korjata ja tarvittaessa tehdä sopeutuksia jne. ohjelmointeja. En kuitenkaan omista mitään erikoistyökaluja ko. moottoriin liittyen. Onko molemmissa oletettavasti sama moottori, vai onko vuosien 2011 - 2015 tapahtunut jotain todella mullistavia parannuksia/muutoksia?
Onko ketju vai hihna ja onko noissa mitä vikaja mahdollisesti odotettavaissa?
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Comment
-
Kyllä tuo mielestäni kesärenkailla on selvästi C6 korimallia hiljaisempi. Tuon loskassa/sohjossa ajon äänen kanssa huomasin ja piti oikean tutkia puuttuuko oven alareunasta jotkin tiivisteet.
Tässä vain mietin laitanko nastarenkaat noille ankeille 17 tarvikevanteille vai orkkis 18...
Comment
-
Eipä se pahalle kuulosta 19” koossa nastoilla. Vähän vähemmän saisi olla puolia vanteista näin talvella, mutta sopivasti löytyi renkaat ja vanteet niin näillä mennään nyt.
Viime talvi tosiaan meni 20” vanteilla ja Hakkapeliitta 7:lla
Nyt x-ICE kokeilussa. Saa nähdä kestääkö nastat yhtään paremmin. Itsellä on vaikea sanoa tuohon C6/C7 eroon metelissä, sillä C6 oli ilmajousilla ja C7 on rautaisilla. Mutta en ole kyllä ajomukavuuden puolesta pusseja kaivannut. Yksi murhe vähemmän.
HUD, keyless, ACC ja LED valot suosittelen ehdottomasti hankkimaan.
Comment
-
Oma mielipide noista varusteista on että kaikki ne ajoavustimet on turhia ja jopa ärsyttäviä koska niiden toimintaa joutuu kuitenkin vahtimaan/korjaamaan. Omassa on onneksi vain kaukovaloassistentti jonka saa (myös onneksi) disabloitua koska vaihtaa kuitenkin tarpeeksi usein väärään aikaan (kuten teki B8:ssakin) että siihen ei voi täysin luottaa.
ACC on ihan OK, mutta toisaalta talvisin pöllyävässä lumikelissä kytkeytyy välillä pois ja jarrutusmatkan oikean pituuden valintaan ei itsellä ainakaan ollut kunnon liukkailla luottoa.
LED valot eivät ole oleellisesti Xenoneita tehokkammat, värisävy toki parempi ja onhan ne hienomman näköiset. Keyless on ihan kiva joskus mutta aivan hyvin voisin elää ilman sitäkin. :)
3.0TDI moottorit on samoja 2012-2014. Sekä 204hv että 245hv versiot kärsii joskus jakopään ketjun ongelmista, ainakin enemmän kuin vanhemmat 240hv versiot. Ei vaikuta olevan sen parempi tilanne 2015-> facelift koneissakaan, jotka tosin virittyy paremmin ja kuluttaa hieman vähemmän.
Comment
-
'15-> faceliftissä on selvästi parempi äänieristys moottorin äänien ja rengasäänien osalta. Talvirenkailla sekä uusi että vanha todella hiljaisia mutta 20" kesärenkailla vanha '13 mallinen aivan liian äänekäs juuri rengasäänien osalta, muutenhan nämä ovat erittäin hiljaisia ja jämäköitä autoja.
Comment
-
Comfort key tarkoittaa että ovien lukitus avataan kakella ja ovet normaalisti kahvasta mutta startti toimii kunhan avain on jossain sisällä mukana. Advanced key mukana oven lukitus avautuu kun kosketaan ovenkahvaa avausta varten ja lukitus suljetaan koskettamalla kahvan "nappia".
Comment
Comment