Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Voiko se ketjukiristin oireillä tyhjäkäynnilläkin? Yksi koeajetuista piti semmosta jaksottaista rolinaa tyhjäkäynnillä muutaman sekunnin välein välillä aina rauhottuen.

    Comment


    • Kuulostaa tyypilliseltä yläkiristimen oireelta joo. Mulla teki 3.0tfsi tuota, yläkiristimien vaihdolla asettui.

      Comment


        Sen yksilön kohdalla kaupankäynti muuttui melko kylmäksi, kun halusin että syy tarkistetaan. Kyse vielä merkkiliikkeestä.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja jcarlson Näytä viesti
          Kuulostaa tyypilliseltä yläkiristimen oireelta joo. Mulla teki 3.0tfsi tuota, yläkiristimien vaihdolla asettui.
          Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä maksoi tuohon tfsi:hin pelkkä yläkiristimen vaihto? Tuli nimittäin vajaa pari kuukautta sitten vaihdettua moinen laite. Toistaiseksi mitään ylimääräisiä ääniä ei ole onneksi kuulunut. :)

          Comment


          • Johonkin taisin tuosta kirjoitella, olisiko pari tonnia töineen ollut euroissa B8 ässään. A6 korissa enemmän tilaa niin pitäisi olla selvästi halvempaa. C7 korissa uudempi versio moottorista eri kiristimillä niin ehkä ei tuo sama vika enää vaivaa.

            Comment


              Mitä tuo kiristimen korjaus maksaa noihin 3.0tdi koneisiin?

              Comment


              • C7 3.0tdi ketjunkiristinrempan ohjeaika on 25 tuntia, eli audihuollossa työkustannus noin 2500 euroa, osat siihen vielä päälle.

                Comment


                  Siinä onkin sitten seuraava kohde mihin rahat työntää. Alkoi oma ääntelee pari viikkoa sitten.

                  Comment


                  • Kiitti. Joo, mullakin vanha C6-korinen 3.0tfsi piti joskus ylimääräistä ääntä käynnistäessä, mutta kuului sen verran harvoin ja lievänä ettei aiheuttanut oman omistukseni aikana korjaustoimenpiteitä. On tosiaan mahdollista, että tässä uudemmassa mallissa kiristimet on valmiiksi päivitetty kestävämpiin. Jos konsernissa nyt sellaisia edes satutaan käyttämään. :D

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja Janis Petke Näytä viesti
                      Siinä onkin sitten seuraava kohde mihin rahat työntää. Alkoi oma ääntelee pari viikkoa sitten.
                      En sinuna kiirehtisi asian suhteen, tiedän useita vastaavia joilla on ajettu vielä kymmeniä tuhansia ilman ongelman pahenemista. Toki fataali vika, jos kiristin/kiristimet totaalisesti antautuu ja joskushan se on pakko laittaa kuntoon.

                      Comment


                      • Jos käynnistyksen jälkeen hiljenee ei ole mitään syytä työntää vaihtomoottorin hintaa remonttiin, se ääni kun alkaa kuulua uudelleen taas jossain vaiheessa.

                        Comment


                          Ensiksi joku softapäivitys, jolla ilmeisesti siirretään ongelmaa eteenpäin. Kiristimien öljynpaine tms nostetaan. Kuvittelisin, että jos tuo on jo tehty niin äänen tullessa takaisin ei kannata remonttia venyttää.

                          Comment


                            Kylmänä startatessa about sekunnin kuuluu rallatus, ikkunat auki autotallissa sen huomaa parhaiten.
                            Viime huollossa mainitsi että kaikki softat on ajantasalla. Onko tuo softa sellainen joka laitetaan huollossa kaikkiin autoihin vai ainoastaan erikseen pyydettäessä?
                            On tuo äänenä niin ärsyttävän kuuloinen että mieli tekee korjata, vaikkei niin kiireellinen olisikaan.

                            Comment


                              Mulla on ollut tuo iät ja ajat eikä ole lisääntynyt eikä ihan aina edes kuulu, esim. jos on seisonut pihassa, ajan talliin niin seuraavana aamuna sitä ei kuulu. (kylmillä öljyillä/koneella hetkeksi käyntiin niin pitää paineet?)

                              Marmorin mukaan kaikki on ajan tasalla ja ko. päivitys ei koske CDUC koneita. On myös kirjattu ylös jos joskus tulee ongelmia. Liekö sitten siitä apua mutta uskossa on hyvä elää. Huoltosopparikin oli silloin voimassa, nyt ei enää.

                              Comment


                                Olikos niin, että 218hp ja 272hp koneet on periaattessa samoja? Ainakin samaa rautaa hyvin pitkälti?

                                Comment


                                • Samaa rautaa on oleellisilta osin.

                                  Comment


                                    Nuo Faceliftit alkaa olemaan hintansa puolesta kiinnostavia. Saksasta ja Ruotsista niitä alkaa saamaan alle 40te.

                                    Miten näissä on webastot? Aina lisävaruste?

                                    Comment


                                    • Lisävaruste, mutta käytännössä kaikki täällä Ruotsissa myydyt on sillä varustettuja. Saksasta saattaa löytyä ilmankin.

                                      Comment


                                      • Nyt kolme kuukautta ja 7000km takana 3.0 tfsi:llä. Tuttu laite sinällään, reilu pari vuotta ja 50tkm oli aikoinaan C6:nen samalla koneella. Tosin onhan toi 7-lovinen stronic ihan eri maata kuin C6:n tippi.

                                        Aika monta 3.0tdi:tä on vuosien saatossa ollut ja kyllä se vaan omasta mielestä on miellyttävämpi ja käytännön suorituskyky parempi. Nykyään jää kilometrit niin vähiin ettei kannata dieseliä pitää, vaikkakin ero vuositasolla ykkössatasia. Nykyinen auto vaan sattui tulemaan sopivasti tarjolle erittäin hyvillä varusteilla ja speckseillä + sain varsin asiallisen vaihtohyvityksen liikkeestä.

                                        Toistaiseksi olen kyllä ollut varsin tyytyväinen autoon, ja eihän tuolla nyt jalkoihinkaan jää, vaikka vakiona vähän kuminauhamainen veto onkin. Softalla ja hihnapyörällähän tuokin olisi helposti korjattavissa. :)

                                        Comment


                                        • 3.0 diesel ongelmat, onko niitä?

                                          Viimeksi omistin B7 1.8t multitronic Audin vm. 2006. Kaikenlaisten pikkuvikojen jälkeen päätin siitä luopua ja siirryin toisen merkin pariin.
                                          Nyt kuitenkin on taas alkanut Audit kiinnostamaan, tällä kertaa hieman kalliimmat ja toivottavasti paremmat kuin edellinen kokeilu.

                                          Vaihtoehtoina on mahdollisesti A6 vm. 2014 tai A7 vm. 2012. Molemmilla ajettu 100 - 165 tkm. Moottori 3.0 diesel. Tiettyyn pisteeseen asti on mahdollisuus itse korjata ja tarvittaessa tehdä sopeutuksia jne. ohjelmointeja. En kuitenkaan omista mitään erikoistyökaluja ko. moottoriin liittyen. Onko molemmissa oletettavasti sama moottori, vai onko vuosien 2011 - 2015 tapahtunut jotain todella mullistavia parannuksia/muutoksia?
                                          Onko ketju vai hihna ja onko noissa mitä vikaja mahdollisesti odotettavaissa?

                                          Kiitos vastauksista jo etukäteen.
                                          Viimeksi muokannut Killeri; 29.10.2017, 20:36. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                                          Comment


                                            Et siis jaksanut edes tätä threadia lukea? Ketjukoneela, ketjunkiristin ongelmia, S-tronic kaksoismassaa ja mekatronikkaa mennyt. Siinä varmaan pahimmat. Ai niin, pyöränlaakereita menee entiseen malliin. Oisko siinä alkuun?

                                            Comment


                                            • Pitääkö tällaisessa C7 Avantissa pitää peltoreita päässä, jos laittaa nastarenkaat noille orkkis 18" vanteille? Oikea koko lienee 245/45R18? Riippuu tietenkin renkaastakin.

                                              Comment


                                                On se äänekkäämpi kuin C6. Ainakin kun rapaa loskaa roiskuu pohjaan, tuntuu että sukat kastuu. liekö tuosta 2012 mallista alkuvaiheessa unehtunut jotain pois. Kuluneet Hakka-kesätassut tosin melusi enemmän kuin yhtä vanhat Hakkapeliitat...

                                                Comment


                                                • Kyllä tuo mielestäni kesärenkailla on selvästi C6 korimallia hiljaisempi. Tuon loskassa/sohjossa ajon äänen kanssa huomasin ja piti oikean tutkia puuttuuko oven alareunasta jotkin tiivisteet.

                                                  Tässä vain mietin laitanko nastarenkaat noille ankeille 17 tarvikevanteille vai orkkis 18...

                                                  Comment


                                                    Eipä se pahalle kuulosta 19” koossa nastoilla. Vähän vähemmän saisi olla puolia vanteista näin talvella, mutta sopivasti löytyi renkaat ja vanteet niin näillä mennään nyt.
                                                    Click image for larger version

Name:	IMG_9096.jpg
Views:	1
Size:	242,7 Kt
ID:	1639689

                                                    Viime talvi tosiaan meni 20” vanteilla ja Hakkapeliitta 7:lla
                                                    Nyt x-ICE kokeilussa. Saa nähdä kestääkö nastat yhtään paremmin. Itsellä on vaikea sanoa tuohon C6/C7 eroon metelissä, sillä C6 oli ilmajousilla ja C7 on rautaisilla. Mutta en ole kyllä ajomukavuuden puolesta pusseja kaivannut. Yksi murhe vähemmän.

                                                    HUD, keyless, ACC ja LED valot suosittelen ehdottomasti hankkimaan.

                                                    Comment


                                                    • Oma mielipide noista varusteista on että kaikki ne ajoavustimet on turhia ja jopa ärsyttäviä koska niiden toimintaa joutuu kuitenkin vahtimaan/korjaamaan. Omassa on onneksi vain kaukovaloassistentti jonka saa (myös onneksi) disabloitua koska vaihtaa kuitenkin tarpeeksi usein väärään aikaan (kuten teki B8:ssakin) että siihen ei voi täysin luottaa.

                                                      ACC on ihan OK, mutta toisaalta talvisin pöllyävässä lumikelissä kytkeytyy välillä pois ja jarrutusmatkan oikean pituuden valintaan ei itsellä ainakaan ollut kunnon liukkailla luottoa.
                                                      LED valot eivät ole oleellisesti Xenoneita tehokkammat, värisävy toki parempi ja onhan ne hienomman näköiset. Keyless on ihan kiva joskus mutta aivan hyvin voisin elää ilman sitäkin. :)

                                                      3.0TDI moottorit on samoja 2012-2014. Sekä 204hv että 245hv versiot kärsii joskus jakopään ketjun ongelmista, ainakin enemmän kuin vanhemmat 240hv versiot. Ei vaikuta olevan sen parempi tilanne 2015-> facelift koneissakaan, jotka tosin virittyy paremmin ja kuluttaa hieman vähemmän.

                                                      Comment


                                                      • '15-> faceliftissä on selvästi parempi äänieristys moottorin äänien ja rengasäänien osalta. Talvirenkailla sekä uusi että vanha todella hiljaisia mutta 20" kesärenkailla vanha '13 mallinen aivan liian äänekäs juuri rengasäänien osalta, muutenhan nämä ovat erittäin hiljaisia ja jämäköitä autoja.

                                                        Comment


                                                        • Eikös tuo facelift malli ollutkin tekniikanmaailman mukaan hiljaisempi kuin uusin E mersu, sekä V90 volvo.

                                                          Kuinkas kun on tuo keyless go, niin sekö ei tarkoita, että autoon pääsisi sisään ilman avaimen avausnappia painamalla? Vai enkö osaa vain käyttää?

                                                          Comment


                                                            Comfort key tarkoittaa että ovien lukitus avataan kakella ja ovet normaalisti kahvasta mutta startti toimii kunhan avain on jossain sisällä mukana. Advanced key mukana oven lukitus avautuu kun kosketaan ovenkahvaa avausta varten ja lukitus suljetaan koskettamalla kahvan "nappia".

                                                            Comment


                                                              Ovenkahvaan tarttumalla pitäisi aueta lukot keyless go systeemillä.
                                                              Viimeksi muokannut pide; 2.11.2017, 19:18. Perustelu: Hidas :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X