Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nyt sitten vaan odotetaan kenen rallattavasta autosta hyppää jako ensimmäisenä!

    Kannatan tuota oman viestiketjun luontia tälle moottorille. Näyttää Kamux ja muut tuovan näitä kolmelitrasia siihen tahtiin että saadaan näitä kyselyitä hetken päästä ja paljon. Suurin osa on >100tkm ja silloin lähestytään jo ongelmia.

    Comment


    • Täällä kun lukee näitä juttuja niin tuntuu että kaikki on huonoja. Minulle tuli saksasta a6 c7 3.0 tdiq -12 ajettu 130tkm ajettuna. Hirmu hieno auto, eikä mitään vikaa. Ohjaus ei takertele, laatikko on paras millä koskaan ajanu...entinen zf laatikolla 530d. Ketjukaan ei rallattele. Toivotaan että pelaa jatkossakin. Ainut mikä kaivelee, niin s-linen korisarja olis hieno:). Ehkä sitten seuraavassa.

      Comment


      • Hienoa että löytyi mieleinen kutonen! Ei ole kyllä itselläkään kertaakaan aamulla lähtiessä ollut sellaista tunnetta että auton vuoksi ei tekisi mieli lähteä matkaa taittamaan :)

        Comment


        • Sen verran pitkä ketju (siis viestiketju), että jollakin varmaan on jo kokemuksia, että miten pari purkkia RVS:ää auttaa? Sen luulisi auttavan öljypaineisiin ja estää ketjun kulumista. Voisi jopa joskus hankkia tollasen 3.0tdig:n, jos tuon ketjuongelman saisi kuriin.

          Comment


            Kaismatin kanssa samoilla linjoilla. ensimmäisenä koitan nyt päivittää MMIn ja kartat, sekä samalla kun niitä asettelee, niin roiskeläpät on laitettava. Kylkiä sotkee aika helposti.
            Click image for larger version

Name:	IMG_7289.JPG
Views:	1
Size:	74,0 Kt
ID:	1635593

            Keväällä Saksasta 120t km ajettuna 180kw (CDUC) versio HUDilla ja muilla hilppeillä. Tämä vaatii lasiturvan tai suuren lompakon. Hintaa lasinvaihdolle ja kaistavahdin opetukselle tulee 1400-1600€. Toki jotkut pajat tekee pelkän lasinvaihdon alta 900€, mutta sopeutus vaatii tauluja jne.. joten marmorille käy tie helposti. Hintaa 200-400€.

            Pidän kyllä autosta, mutta 10v päästä ovat joko jotenkin kunnossa tai AVKlla. Pikkuisesta keulapususta kertyy äkkiä tuhansien lasku.

            Q-luisut kyllä lähtee kivasti ja menee radallakin mukavasti.
            Click image for larger version

Name:	IMG_6741.JPG
Views:	1
Size:	516,4 Kt
ID:	1635594(c) Ville Järvenpää

            Comment


            • Tuskin ne kuraläpät auttaa mitään kyljen sotkeutumiseen kun näyttäis, että vanteen et on niin pieni. :)

              Toki helmojen haalistumiseen eturenkaan takaa ne varmasti auttaa.

              Comment


              • Ei varmaan parikymppisillä talvipyörillä ole ollutkaan tarkoitus niitä senttikaupalla kaaren sisään jättää ;)
                Audin omat roiskeläpät on ihan ok kompromissi ulkonäön ja suojaavuuden kanssa. Mulla on talvella Nokian R2:t 255/40/19 ja vanne 8,9x19 et32, toimii hyvin.

                Comment


                  Ei ne pöllömmän näköiset ole vaikka ulkonäön pilaakin. Tuo rengastus väkisin viskoo, mutta saisi vähennettyä kuitenkin. 255/35/20 ja 10x20" ET lukua en nyt muista.

                  Comment


                  • Osaako joku selittää, miksi yhden kaverin autossa tuo kiristin ääntää ainoastaan lämpimänä ja silloinkin vain harvoin ja max. 1s ajan. Ei kuulemma koskaan kylmäkäynnistyksessä, eikä silloin kun auto on ollut parkissa vain lyhyen ajan. Tyypillisesti ääni kuuluu, jos siis kuuluu, kun auto on seissyt 1-2h.

                    Voiko liittyä siihen, että koneen ollessa semi-lämpöinen ecu ohjaa kiristimelle alhaisemman paineen kuin kylmästartissa, mutta paine ei riitä ja suurin osa öljystä on ehtinyt valua kiristimestä pois? Ja taas lyhyen parkissa olon jälkeen kiristimessä on riittävästi öljyä toimiakseen normisti?

                    Comment


                      A6 4G 3.0 BiTdi Active Sound murinat ja ilma-alusta

                      Tällainen kiikarissa Saksan maalta ja mietityttää hiukan yksi asia - onko tuo teko-V8-ääni-moduuli vakiona näissä kaikissa 313hv versioissa?

                      Sama kysymys koskee tuota ilma-alustaa - välissä lukee, että kaikissa 313hv malleissa ilma-alusta vakiona ja välissä ei mainita lainkaan.

                      Osaisiko joku valaista miten tämä menee. En jaksaisi ruveta Laakkoselle soittelemaan ja kyselemään.

                      Comment


                        Ei taida olla V8 soundia tai ilma-alustaa vakiona. Auto on vakiona rautajousilla, ja siihen saan myös S-Line alustan, joka lienee vähän jämäkämpi. Ilma-alusta on lisävaruste.

                        Comment


                        • Bi-turbo dieselissä on pakoputken "kaiuttimet" vakiona.

                          Comment


                            Vahvistan, että Audi Active Sound System (ns. V8 soundit) on BiTdi:issä vakiona, alustan osalta rauta on vakio.

                            Comment


                              Siis Active sound on, mutta eikö V8 sound ole erikseen hankittava, eikä ole defaulttina?

                              Comment


                                Siis onko muka oikeasti mahdollista dieselkoneiseen autoon saada lisävarusteena V8-bensan äänet? :D

                                Comment


                                  En nyt tiiä että erottaako siitä höpötyksestä, että millä käyttövoimalla se ääni-V8 käy, mutta joo V8:n äänet on mahdollista saada. Esim. saksalaiset on todistetusti jopa jälkiasentanu niitä diiseleihin.

                                  Comment


                                  • Biturbossa ilma-alusta tulee vakiona.

                                    Comment


                                      Onko noin joka maassa? Saksassa mun mielestä aika harvassa lopulta mainitaan ilma-alusta myynti-ilmotuksissa. Ja Saksan omassa käytettyjen audien palvelussa oli noi 750 bitditä joista noin 400 oli ilma-alusta ja 300 oli s-line alusta

                                      Comment


                                      • Mielestäni on. S-line paketti vaan sekoittaa pakkaa, Suomen audin sivuillakin, mutta ei siinä sellaista(rautamadallusta) kuitenkaan ole vakiona.

                                        Tosin joka maan spekseistä ei ole tietoa..

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja pasi_ Näytä viesti
                                          Siis onko muka oikeasti mahdollista dieselkoneiseen autoon saada lisävarusteena V8-bensan äänet? :D
                                          Mulla ainakin on omassani sellainen putkisto, joka päästelee kovempaa ääntä ajomoodin mukaan. Ihan kiva soundi, eikä sellainen peruspieretin, joka kuuluu vain sisälle auton kaiuttimista.

                                          Siellä putken väliin on liitetty jonkinlainen vahvistin/kaiutin.

                                          Hommasin erikseen vielä Activesoundin pikkupurkin tonne piuhojen väliin, niin saan puhelimella säädeltyä erilaiset käynnistysäänet sekä äänien voimakkuuksia ja korkeuksia wifin kautta. Asetukset tallentuu ajomoodeihin. Näppärä kapistus.

                                          Comment


                                            No niin - auto ostettu - 3.0 BiTdi 2012
                                            Katsotaan minkälainen se sitten on käytössä, tammikuussa vasta pääsen hakemaan.

                                            Comment


                                              Saako näistä muuten luistonestoa pois päältä samalla tavalla kuin S/RS-malleista?
                                              Ainakin 4F kopassa luistonesto puuttuu hengenvaarallisesti peliin jos luisto menee siihen asti, että joutuu hiukan korjaamaan.
                                              Jos näin on 4G:ssäkin niin saako luistonestoa jollain tavalla ohjelmoitua niin, että se todella kytkeytyy pois kun napista painaa?

                                              Comment


                                                Kyllä meiksin 4Fssä lähtee esp ihan ja kokonaan pois napista.. Jos olen nyt oikein tulkinnut niin näitä uudempia v6 tdi koneita vaivaa sama ketjunkiristin vika kuin vanhempiakin?

                                                Comment


                                                • Samat vaivat. Nyt ketjuja on vain 2kpl ja täten pidemmät joten ketjujen venyminen myös ongelmana.

                                                  Comment


                                                  • Epäilen, ettei Nikke ole vetänyt tarpeeksi poikittain. Kyllä 4f itsellä ainakin otti "haltuun" tarpeeksi pitkässä luistossa. Mikäli on ilma-alusta, on eri asetuksissa muuten eri herkkyys espille silloin kun se on tökätty pois päältä. Comfortissa antoi mukavampia luisuja muistaakseni.

                                                    Comment


                                                      Eipä pelotella niillä ketjuongelmilla, ei ne jokaiseen tule.

                                                      Mitä tulee tuohon ESPiin niin kaverilla 4F cm 2007 3.0TDI koneella ja ei saa kokonaan pois. Pitkään kun painaa niin kaks kertaa ilmoittaa mittaristossa, että jotain on pantu pois päältä. Sitten liikenteeseen ja auto pieneen luisuun, ihan ok tähän mennessä - mutta auta armias ku korjaat ratilla vähän toiseen suuntaan niin veto katoaa täysin ja luistonesto höpöttää joka nurkassa.
                                                      Itse asiassa ihan samalla lailla kuin mun entisessä -08 vuoden A3:ssa, jos laitto ESPit pois niin ei ne kokonaan ollutkaan pois ja tietyssä tilanteessa puuttuivat peliin.

                                                      Comment


                                                        Itsellä oli aikaisempi 4f ilma-alustalla ja sitä sai pyörittää miten huvitti. Olisiko syynä se että oli ensimmäisiä 06 malleja.

                                                        4Gtä ei ole vielä kerennyt tarpeeksi pyöritellä että olisi huomannut jotain suurempaa puuttumista leikkiin. Joutuu edelleen painamaan pitkään että pääsee leikkimään vähän edes. Pujottelussa varmaan huomaisi parhaiten ja tosiaan tehdas ohjelmoinnilla pitäisi puuttua peliin vaikka esp on pois päältä. Joku viisaampi osaa varmasti kertoa kuinka ohjelmoida tuon kokonaan pois.

                                                        Comment


                                                        • Oma 4G-bitukka pyörii kyllä oikein nätisti, vaikka ajotietokone ilmoittaakin ESP-napin painamisen yhteydessä, että "restricted stability". Ei ole tähän mennessä puuttunut menoon.

                                                          Comment


                                                            Ainakin pirkkamalleissa pystyy ABS-yksikön koodauksella vaikuttamaan tekeekö ESP-nappi ESP:n poiskytkennän vai ESP sporttimoodin.

                                                            Comment


                                                            • Omakin 4f oli ilma-alustalla ja vuosimallia 2010. Kone tosin oli 3.0tfsi, mutta joka tapauksessa siitä kyllä lähti myös esp kokonaan pois pitkään painamalla. Oli Saksan tuonti, voisko olla jopa niin, että Suomen maahantuojan kautta uutena Suomeen myydyissä olis erilainen koodaus esp:n tominnan osalta?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X