Niin ei siinä 245hv C7 3.0TDI sitten ole kahta turboa vaan yksi. Joskaan tupla-ahdettua en näe miinuksena, ne on hyvin suunniteltuja sekä luotettavia paketteja nykypäivänä (joku vanha BMW 535d on luotettavuudeltaan heikoimpia esimerkkejä siitä) ja häivyttävät tehokkaasti turbodieselin peruslagisuuden. Onhan se C7 muutenkin jo aivan eri auto kuin C6, positiivisessa mielessä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa
Collapse
X
-
Kaiuttimissahan ei itsessään mitään watteja ole. Tuo lienee vahvistinteho jolloin sub(e)ille menee varmaan pelkästään joku kolmannes jolloin pääkaiuttimet ovat sitten aivan tavallisia 100W tehonkestolla olevia.
Sinänsä pelkällä äänieristyksen parantamisella pystyy samaan kuin tuplaamalla vahvistintehot eli suoraan eri korimalleja ei ole mitään järkeä vertailla. Siitä huolimatta 1300W on enemmän kuin 270W ja sen eron kyllä huomaa vaikka olisi minkälainen puukorva.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jukuri Näytä viestiMielenkiintoista jos autossa on 1300W kaiuttimia... tarvitaan aika kovakorvainen kuski...
Comment
-
Sehän taas riippuu täysin kaiuttimen kyvystä muuttaa sähkö ääneksi = herkkyydestä ja siitä, mitä taajuusaluetta toistetaan. C7 puhuen etäisyys voidaan unohtaa, kaikki kaiuttimet ovat lähikentässä. Kyllä mä väitän, että jos 1,3kW on luvattu, niin ne sielä kanssa on - se on sitten eri asia, kuinka pitkään - ainakin muutaman millisekunnin. Eri asia tietysti on, että jos B&O:n pääte tunnistaa käytetyn kaiutin elementin sarjaresistanssista sekä impedanssivasteesta ja sen perusteella pääte antaa "testiolosuhteissa" 20% liian kovan tehon ;)
Comment
-
Vieras
Ajattelin että pointti tulee selväksi ilman sen tarkempaa erittelyä, kun 1300W tehoja ihmeteltiin.
Comment
-
Tuossa aika hyvää perustietoa vahvistimista ja varmaan kaiuttimistakin.
http://www.autosound.fi/index.php/vahvistimet.html
Lopetan omalta osaltani tämän ketjun kommentoinnin toistaiseksi ;)
Comment
-
Yleisesti voi sanoa, että jos äänentoistojärjestelmiä vertaillaan pelkästään wattimäärillä ja kaiuttimien lukumäärällä, niin oikeastaan mitään ei voida järjestelmästä tietää. Yleensä halvemman pään sarjoissa liiotellaan vatteja ja lisätään kaiuttimien määrää, jotta saadaan hienot mainoslauseet aikaiseksi.
Laadukkaan äänen tuottamiseen ei kuitenkaan välttämättä tarvita ihan hirveän suurta tehoa, tai iso määrää kaiuttimia. Kilowattiluokan tehoa tarvitaa oikeastaan vasta kun aletaan yrittämään isoa äänenpainetta matalilla taajuuksilla. Tosin itselläkin on Corradossa 600W vahvistin ohjaamssa yhtä 6.5" bassoa. Todellisuudessa kuitenkin elementille annettava teho on vain murto-osa vahvistimen maksimitho. Vahvistin on kuitenkin yleenäs hyvä ylimitoittaa, koska kun vahvistinta ajetaan äärirajoille, alkaa signaalin laatu yleensä laskea (särö, leikkaantuminen, ...)
Bosen autojärjestelmää vertaillessa muihin kannattaa huomioida Audiopilot ominaisuus. Tuo ominaisuus siis korjaa toistoa siten, että musiikki kuulostaa selkeämmältä ajotilanteessa. Käytännössä siis järjestelmä vahvistaa niitä taajuuksia, jotka muuten peittyisivät ajomeluun. Tuo ominaisuus voi hyvinkin selittää, miksi Jukan mielestä B&O:ssa loppui potku ajaessa. Audiopilotin ollessa päällä Bosen setissä ei tarvitse äänentasoa nostaa yhtä korkealle ajon aikana, koska järjestelmä nostaa peittyviä taajuuksia.
Comment
-
Myös B8:n B&O:ssa on vastaava mikrofoniin perustuva aktiivinen korjaus. Veikkaan, että suurin ero näiden kahden välillä on kaiuttimien sijoittelu ja äänieristys. Myös CAN- ja MOST-väyläisten välillä on eroa B8:ssa, koska jälkimmäisessa on DSP ja väyläversiossa ei.
Comment
-
Hattiwatteja kuten aikoinaan puhuttiin. Eipä noille elementeille tule tossa laskennallisesti edes kummosia tehonkestoja, kun alle 100w per elementti. Silläkään ei ole oikeestaan lopulta merkitystä. Melkein arvaan, että kyse on piikitehoista, jotka taas ei tarkota oikein mitään. Esim normi 4*50w mankka oikeasti tarjoaa jotain max 4*12w pihalle jatkuvaa.
Se kyllä kiinnostaa mitä eri systeemejä on C7:aan tarjolla. Huonosti pystyy koekuuntelemaan, joten fiilikellä mennään. Aikasemmin jo kirjotin, että C6 Bose Surround oli ihan ok, mutta perus Bose ei, omaan korvaan.
B&O:ta olen kuullut vain Transportterissa, ja silläkin kovin lyhyen session. Toisaalta tässä, kun tilantarve on kasvanut, niin kai pitää aloittaa katseleen Sharania, kun Audilta ei tilavehkeitä ole olemassa. Järki vs haaveet..Viimeksi muokannut Puuhapete; 4.1.2016, 13:34.
Comment
-
Tuo A6 C7:n B&O hämmästyttää soinnin erottelukyvyllä ja kirkkaudella. Kyllä se normipulliaiselle ihan riittävän kovaakin soi. Ja myös minun puukorvilla aivan eri planeetalta kuin B8:n B&O. C7 Bosesta ei kokemuksia, mutta kaverini, jolla on molemmat ollut, ei pitänyt B&O:ta lisähintansa väärttinä -tosin ajaa tehtaalta saamallaan ilmaisella sponssikärryllä :)
Valitettavan harvassa autossa edes Saksassa on tuota B&O:ta ruksattuna, eli en suosittele hakukriteeriksi kuin hifisteille. Mutta jos kaksi vastaavaa autoa on rinnan, niin taipuisin kyllä siihen B&O:lla varustettuun.
Comment
-
Sen mitä omilla "puurokorvilla" vertaillut eri Audeissa Bosea ja B&O:ta on äänet ihan eri maailmoista. Onhan Bose ihan kiva "perusradio", mutta basso häiritsee omia korviani, ja sitten jos alennat sitä valikoiden kautta kuulostaa normi autoradiolta... B&O taas erottelee kivasti, eikä edes vakioasetuksilla mikään alue tunnu käyvän päälle...
"puurokorvat" on siis sisäänajettu Sennheiser HD590 kuulokkeilla, Genelec aktiivikaiuttimilla jne ;)
Comment
-
Komppaan Jussia - itse on kanssa äänen kanssa tullut "jonkin verran" touhuttua ja uskomattoman monelle hyvä ääni merkitsee sitä, että muhkea basso on olemassa. Siinä on vaan sellainen pikku juttu, että koko äänialueella on myös aika paljon merkitystä sille, että basso kuulostaa hyvälle. Sielä on päälle 100hz vielä aika monta oktaavia ja sitä meiksi arvostaa paljon esim. just C7 B&O:n kautta toistettuna - eikä se B8:kaan karvalakki B&O:kaan huono ole asiaa samalta perspektiiviltä tarkasteltuna. Ainut vaan on se tuossa C7:n systeemissä, että se tosiaan on ihan _järkyttävän_ hintainen ja sitä myötä sitä löytyy melko harvoin ainakaan sellasista pirsseistä, jotka edes jollain tapaa olis jonkun järkevän budjetin sisällä.
Comment
-
Audi A6 C7 infoa kaivataan
Auton vaihto olisi edessä ja haarukassa on joko bemun F11 530 tai Audin A6 C7.
Molemmat käytettynä Saksasta.
Itsellä viimeksi ollut Audeista tt ja siten vähän "ulkona" tuosta A6:a, ja kaipaisin lisäinfoa jos täältä foorumilta löytyisi:
Hakusessa siis 3.0 tdi (tai miksei 3.0 tfsi kin) ja ei ole pakko olla quattro.
Mitä S-tronic laatikoita noissa malleissa on ollut ja miten ne on kestäneet?
Vaihtoehdot ilmeisesti joko DQ500 tai DL501 ?
Onko ollut molempia vai vain toista?
Lisäksi mitä eroa noissa 3.0 tdi 204hv ja 245hv versioilla?
Onko softalla tehty vai mitä mekaanisia eroja?
Lähinnä jossain välissä varmaan mieli tekee optimoida niin mietin mikä noista on fiksuin kestävyyden kannalta?
Mitä eroa on MMI ja MMI+ muuta kuin ruudun koko?
Onko sähkötakaluukku vakiovaruste?
Missä varustepaketissa tulee lämmönsäätimet tuonne keskikonsoliin takapenkille?
Kiitos etukäteen jos joku jaksaa jeesata.
Comment
-
Vähempitehoista 3.0tdi saa etuvetona, tehokkaampi 3.0tdi ja 3.0tfsi aina quattro.
S-Tronic on C7:ssa DL501. L = pitkittäinen, Q = poikittainen eli on ollut tietenkin vain tuota pitkittäisasennettua. Kyllä se voimaa kestää, jonkin verran on ollut alkupään laatikoissa mekatroniikkavikoja (nopeusanturin piirilevyssä oli joku ongelma johon on korjaussarja olemassa) tosin en tiedä koskeeko enää C7:aa vai oliko vain B8 ongelma. Muuten taitaa olla DSG-laatikoiden parhaasta päästä kuitenkin eli parempi maine kuin poikittaislaatikoilla.
Suurin osa 204hv vs 245hv erosta on tehty softalla, virisoftalla ei ole suurta eroa siinä mitä niistä irtoaa. Tosin tehokkaammassa taisi olla tehokkaampi jäähdytys (merkitystä lienee lähinnä autobaanalla tai vuoristossa, ehkä rankemmassa kärryn kiskomisessa) sekä isommat jarrut.
Viritykseen 3.0tdi 245hv tai 3.0tfsi malli ja quattrona tietenkin. :) Etuvedossa menee lisäväännöt harakoille sutimiseen.
Sähköinen takaluukku (avant) ei ole kaikissa C7 vakiovaruste.
Comment
-
Kiitos vastauksesta!
Eli ymmärsinkö oikein S-tronic on aina DL501 riippumatta siitä onko 204 hv vai 245 hv tai quattro tai etuveto?
Joo kyllähän tuo quattro paras on lastutukseen, jonkun verran siitä kustannuksia isommaan co2 muodossa ja siten isompi vero ja pa kulutus...
Vielä kun miettii täällä pk-seudulla noita nykytalvia niin vähissä on kelit nelikolle...
No pitää tutkia vielä eri vaihtoehtoja.
Comment
-
Sitä hakua saa käyttää. Tuolta tulenee myös vastauksia ja suositeltavaa olisi varmaan liittää tämä listan jatkoksi:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...6&highlight=c7
Comment
-
-
Kiitos kaikille vastanneille, selvinnyt hyvin versiot, ja pahoittelut etten tajunnut hakua käyttää...
Pitääkö tosiaan paikkaansa että 245hv on vakiona 580nm ja tuo DL501 laatikko 550nm(!)?
http://jonchin.smugmug.com/Audi-Club...icture%201.jpg
Ei siis kannattane lastutella ainakaan noita s-tronicin perässä olevia...
Comment
-
Itsellä on findieselin lastu, eikä ongelmia toistaiseksi. Ei ollut Artulla tietoa ongelmista muillakaan, joskaan en tiedä otannan suuruutta.
Omassa ajossa vääntöä otetaan ulos ehkä ohituksissa motarinopeuksissa nelosella silloin tällöin, joten uskoisin laatikon kyllä kestävän. Sitten jos koko ajan hakkaa lappulattiassa, niin en ota kantaa. Toki noissa on aina vähän kerrointa.
Comment
-
Nyt on tännekin A6 C7 3.0TDI 180kW pappasedan tullut pihaan. Pikkaisen tulee totuttelua sedaniin, kun 15 vuotta aikaa edellisestä, sekä siihen ettei maavaraa ole kahden Allroadin jälkeen samallalailla käytettävissä. Autossa oli 66tkm mittarissa, joten josko sillä nyt sen 2-3 vuotta selviäis ennen vaihtoa seuraavaan :)
Itsellä auton valintaan yleensä vaikuttaa varusteet melko paljon ja niin se tekin tälläkin kertaa. poikkeuksena se että autossa on perusjakkarat sähköllä ja nahalla...kolmessa edellisessä Audissa ollut sporttipenkin. Ajattelin niin että jos alkaa häiritsemään niin sitten ebaystä parempaa jakkaraa ostamaan ja vaihtamaan - johon liittyen kyssäri että onko vain plug and play tyyppinen tuo vaihtaminen esimerkiksi mukavuusistuimiin vai vaatiiko vcds:llä jotain ruksia oikeaan paikkaan?
Perusjakkarallakin pärjää näkööän jollain laillla, mutta jos alkaa häiritteen niin sitten menee vaihtoon.
Sen mitä näitä on katsonut olevan tarjolla niin aika monessa yksilössä puuttuu parempi navi isommalla näytöllä sekä saattaa olla alkeellisempi ilmastointi - ilmeisesti työsuhdekalustoa siis.
Tuohon S-Tronicin kestämiseen...kuulemma 620Nm kestää vääntöä, joten 610Nm voi ottaa ulos siitä ainakin Karalan softalla - näin ainakin b8:ssa.Viimeksi muokannut coupe89; 14.2.2016, 08:56.
Comment
-
Kiitos tiedoista. Koeajossa ollut TDI-kone ei lämmennyt yli 75 asteen missään vaiheessa 30km sekalaista ajoa sisältäneellä lenkillä. Normaalia? Hyppi ylös ja alas.
Entä sitten tällainen, selviääkö 7t€ veroilla?
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=284000824
Comment
Comment