Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Kai sitäkin Saksassa löytyy jos ei kerran muovirahaa paljon käytetä. Täällähän taitaa yli 90% kaikista maksuista mennä korttipäätteen kautta jolloin sitä käteistä rahaa tietysti tarvitaan vähemmän liikenteessä.

    Comment


    • #92
      Heh, homma alkaa eskaloitua, vaille 150tkm ajettu 3.0 bittikin olisi tarjolla ja samoin pari a7.
      Onneksi toisessa seiskassa on rumat penkit ja bitti ajettu noin "paljon".
      Onneks huomiseen aamuun on päätös tehtävä, pääsee tästä epävarmuudesta. Yksi musta http://urly.fi/vSk vaihtoehto ja yksi vähän enemmän ajettu http://urly.fi/vSl .
      Noiden plussapuolia on selkeästi se, että ovat enemmän oman budjetin mukaisia. Tiedän kyllä, että pankista saa rahaa, mutta silti houkuttaisi, että kokonaishinta olisi siinä 35k€, eikä 40k€.

      Comment


        #93
        Jos tämän korinen on yhtä "vahvaa" tekoo kun C6 niin pitäsin 150tkm justiisa sisään ajona.

        Comment


        • #94
          tuo aiemmin postattu valkoinen avant vie voiton 10-0 näistä muista, tosin jotain hämärää siinä taitaa olla.

          Comment


            #95
            Osta 3.0 bitti niin tulee siitäkin kokemuksia tänne... :-)

            Comment


              #96
              Tässähän rupee kuume kasvaa kun seuraa topiccia, hinnat tullu alas noissa vuoden sisään aikas reippaan olosesti..?

              Comment


              • #97
                Minkälaista veropäätöstä uumoilet(te) esim. tuosta Ugemin listaamasta vaihtoehdosta: http://urly.fi/vSk ?
                Kaiketi näitä on jo sen verran harmaana tuotu, että aika hyvin pystyy haarukoimaan?

                Edit: olihan tuolla ihan alussa tästäkin näemmä vähän juttua...
                "
                Erittäin mielenkiintonen malli on toi 3.0 BiTdi. Suomessa pyynnit on jotain käsittämätöntä, mutta saksasta niitä saa noin 30te -12 mallina ja esim 120tkm ajettuun verot on about 12te. Se tekee "Suomiautohin" eroa yli 15te mitä Nettihautomossa on tällä hetkellä. Halvin on 58te.
                "
                Viimeksi muokannut Zac73; 25.10.2015, 14:49. Perustelu: aihetta olikin jo sivuttu aiemmin

                Comment


                • #98
                  Tullin tilastojen perusteella arvaan 8-9k€.
                  Pienempi tehoisia saa jopa alle seiskan veroilla ja bittiä oli yksi tuotu 150tkm ajettuna n.9k€ veroilla.
                  Tullin sivuiltahan näkyvät toteutuneet verotusarvot ja niiden perusteella olen aina arvannut veroni ja hyvin on osunut.

                  Comment


                  • #99
                    Pistetään yksi lusikka soppaan lisää. :)

                    http://www.blocket.se/kristianstad/A...htm?ca=1_5&w=3

                    S-line ulkopaketti ledi valojen ja ennakoivan vakkarin kans antaa kyllä keulalle ilmettä.

                    Comment


                    • On se vaan nätti, kiiltää aika mukavasti :)
                      Mutta ikävä kyllä, jos ei mitään ihmeellistä tapahdu, niin huomenna lähtee se alkupäässä jo esitelty sedan, kaikki ittelleni oleelliset varusteet, 97tkm ajettu ja suht järkevän hintanen.
                      Jos ei ole hyvä, niin sitten tuo aiemmin linkattu musta farkku ja sitten ollaan jo niin lähellä, että käyköön katsomassa sen valkoisen hienon farkun.
                      Kysyn vielä tuon hakijan mielipiteen tuosta jobbarista, jos hakijalla on luottoa, niin sitten käyköön tuon valkoisen hakemassa..
                      Noissa muissa vaan saa takuun mukaan, sedanissakin 12-36 kk takuu sopimuksen mukaan. Joku arvo silläkin on.

                      Pienissä vanteissa on muuten se hyvä puoli, ettei rouva saa niihin tehtyä niin paljon jälkiä. Edellisessä c6:ssa oli 255 ja myöhemmin 245/35/19 setti alla kesäisin ja joka syksy niihin oli uusia merkkejä ilmaantunut. Samoin aiemmassa b7:ssa.

                      Jos joku muuten on hommaamassa samassa hintaluokassa ja ei halua ihan noin vähän ajettua, niin tuossa ihan varteenotettava optio:
                      http://bot.fi/15lg

                      Eli nyt on sovittu alustavasti tuo musta sedan, aiheutti se nyt muissa omistamisen haluja, tai ei :)
                      http://51.fi/aaV
                      Viimeinen tikki oli tuo tullin sivujen ohje, 1.4.2012 jälkeen rekisteröidyistä näkyisi menevän 4% korkeampi vero, jos nyt oikein ymmärsin tuon:
                      http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...auto/index.jsp

                      Tässähän on nyt kyllä puhuttu, ettei kuukausi vaikuta auton veroon, mutta uskoisin tuon ohjeen olevan ajantasalla tuolla. Nyt veroksi tulee n.23%, kun 1.4.2012 jälkeen rekisteröidyissä se on 27%(hiilidioksidia noista tulee n. 150g/km) ja tuon vaikutus on kuitenkin toista tonnia myös. Tuossa olisi äkkiä tullut pari tonnia hankintahintaan, tonni veroista ja toinen vielä uudemmasta autosta, sekä farmariudesta, joten nyt mennään sillä, mihin on vara ;)
                      Viimeksi muokannut Ugemi; 26.10.2015, 13:12.

                      Comment


                      • Minkälainen Ugemille tuli? Nettiautosta katosi ainakin yksi potentiaalinen....

                        S-tronic malleissa vaihteistoöljyjen vaihtoväli ilmeisesti 60 tkm, vai onko väärää tietoa?

                        Comment


                        • Musta sedan, 245hv koneella, 98tks ajettu, 6/2011 rekisteröity. Navi, comfort jakkarat muistilla, tv viritin, ilma-alusta, kattoluukku, dvd vaihtaja, Xenonit. Siinä varmaan tärkeimmät.

                          Comment


                          • Saksasta? Oma vanhus lähti pihasta juuri :)

                            Comment


                            • Saksasta. Keskiviikkona vanhan myynti ja perjantaina seuraavalla viikolla auton haku satamasta.
                              Saas nähä miten pärjää sedanilla :)
                              Mukava peli, voimaa vähän uupuu, mutta kulutukseen nähden ihan ok.

                              Comment


                                Millä perusteella tuossa Samulin linkkaamassa valkoisessa avantissa ei ole acc:a?

                                Comment


                                  Kyllähän se on spekseissä mainittu ja acc:n tutkat näkyy olevan helmassa. Vai oliko tuossa joku kompa?

                                  Comment


                                    Ei helmoissa ole muuta kuin parkkitutkan pienet anturit ja sumarit (joissain malleissa ne on, minulla esim. vain all-weather lights umpiossa). Puuttua kaksi isoa tutkan kupua (melkein sumarin kokoiset, vai olikos se yksi iso keskellä kilven alla). Toisaalta vakkarin viiksessä näkyisi olevan kytkin viiksen yläpinnassa, jota ei ole tavallisessa. Eli äänestän kompaa.

                                    Comment


                                      Niin siis helmassa tarkoitin noita sumareiden tilalla olevia ACC:n tutkia. Ainakin minun ruudulla ne näyttää mustilta mollukoilta, eikä sumuvaloilta.

                                      Comment


                                      • Vakkarin viiksessä kytkin ja tutkat sumareiden tilalla, eiköhän siinä ACC ole.

                                        Comment


                                        • Asiaa jo muutamassa topicissa foorumilla kysellyt mutta vinkin kautta kyselen vielä täältäkin. Tärkeimpänä haluaisin tietää Audi Drive Selectin sisältöä, eli mikäli tämmöinen varuste löytyy, tarkoittaako se automaattisesti että autossa on adaptiivinen eli ns. jäykkyys säädettävä alusta (comfort, normal, sport tyylisesti)?

                                          Kyselin jo tuolla omalla topicilla aihetta yleisesti, mutta sopinee tähän topiciin kuin nenän päähä eli:
                                          Audin hankinta olisi edessä, käytännössä koko ikäni olen ajanut BMWllä mutta nyt ajattelin kokeilla jotain muuta. Itsellä todella heikko tuntemus Audin lisävarusteista, ainoastaan mitä olen myynnissä olevista autoista tutkinut, siis Saksan tarjonnasta.

                                          Hakusessa on A6 Avant Quattro 3.0tdi 2012 hyvin varusteltuna. Erityisesti kiinnostaa nuo alusta vaihtoehdot, eli löytyy S-line, ilma-alusta (AAS) ja Audi drive select.
                                          Meneekö jokseenkin näin:
                                          - S-line = 30mm matalampi
                                          - Drive Select = iskunvaimentimien jäykkyyden säätö, jonka kautta myös voimansiirto muuttaa luonnetta. Kuuluuko tähän varusteeseen aina automaattisesti kumpikin ominaisuus alusta ja voimansiirto?
                                          - AAS = korkeus-/jäykkyyssäädettävä, johon sisältyy Drive Select automaattisesti

                                          Kuulisin mielelläni käytännön kokemuksia niin alustan kuin muidenkin varusteiden osalta.

                                          Comment


                                            Tsekkaappa liitteet tämän viestiketjun viestistä 9.

                                            Comment


                                              Alturis, Drive Selectiin ei taida automaattisesti kuulu säätyyvä iskunvaimennus tai lukkoperä. Ne pitää tilata erikseen. Tarkkana ostaessa, muakin "yritettiin" huijata tuossa.

                                              Comment


                                              • Noista liitteistä jäi käsitys, että Drive Select on ainoastaan ilma-alustaisessa. Luin erään testiajo kirjoituksen ja siinä sanottiin ettei Drive Selectistä tarvi maksaa erikseen sekä kehuttiin alustan mukautumista maantielle ja mukulakivelle. Mites te kenellä on A6 C7, onko Drive Selectiä ja mihin se vaikuttaa?

                                                Comment


                                                • Miten tuon erottaa? Itselläni näkyi olevan auto valikon alla viisi valintaa, joista yksi itse määriteltävissä. Siinä pystyi säätämään alustan, ohjauksen, vaihteiston ja moottorin toimintaa yms. Näin jossain myyntikuvassa myös erilaisen perusnäytön, jossa oli alustan korkeussäätö, mutta itse näyttö oli eri näköinen. Samanlainen kuin edellisen korimallin korkeussäätövalikko(about tämän näköinen: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...i3maGA1A3-oohm , eli valinnat olivat "päällekkäin", kun tuossa itselläni esim. ne ovat enempi vierekkäin. Kuvahaulla löytyi, eli minulla on kuten tässä clipin alussa.
                                                  https://www.youtube.com/watch?v=O66BEkiSfj0

                                                  Comment


                                                  • Korkeussäätö on ainoastaan ilma-alustaisessa. Nuo valikon viisi eri moodia voi löytyä kaikista mutta se mihin vaikutta on sitten toinen juttu. Eli sisältyykö Drive Selectiin dynaaminen alusta vai pitääkö se ruksia varustelistasta erikseen kuten ilma-alusta. Mm. BMWssä on vastaavanlaisesti valikko mutta vaikutusalueet menee sitten sen mukaan mitä on ruksinu varustelistalta...

                                                    Comment


                                                    • Käsittääkseni nuo Drive Selectissä säädettävissä olevat asiat riippuvat juurikin siitä mitä varusteita autoon on rastittu - sports diffi, kaarrevalot, ilmajousitus, adaptiivinen vakkari, dynaaminen ohjaus, äänimoduli tulee nyt ainakin mieleen.

                                                      Omasta uupuu oleellisten varusteiden listalta eberi, niin nyt olisi mielessä OEM retrofit moiselle. Onkos kenelläkään kokemuksia moisesta? Hitusen huonosti ainakaan omat googletaidot tuottavat tuloksia...

                                                      Comment


                                                      • Onko näiden S-tronic:ssa öljyjen vaihto 120tkm jälein?

                                                        Comment


                                                        • Tuli A8 käytyä koeajamassa ja nyt näyttää siltä, että bemari vaihtuu Audiin. Tosin A6 riittää.
                                                          Olihan tuo kasi hieno ajaa, tosin liian kookas käyttöautoksi ja tavaratilakin olematon, mutta eihän
                                                          limusiineillä tavaraa kuljetellakaan, sitä varten ovat pakettiautot.
                                                          Kasi oli diplomaattiauto, hienosti pidetty ja kun kabiiniin istui, niin mahtavalta tuntui.
                                                          Tässä linkki:
                                                          http://www.nettiauto.com/audi/a8/7439353

                                                          Comment


                                                            60tkm vaihtoväli, sama suodattimelle.

                                                            Comment


                                                            • Onko näiden S-tronic:ssa öljyjen vaihto 120tkm jälein?
                                                              Omassa on ainaki vaihettu 60tkm huollossa s-tronic öljyt. Käsittääkseni 204hp ja 245 heppasessa versiossa sama laatikko. 300 heppanen versio on eri laatikolla. Joku korjatkoon jos olen väärässä.

                                                              Omasta uupuu oleellisten varusteiden listalta eberi, niin nyt olisi mielessä OEM retrofit moiselle. Onkos kenelläkään kokemuksia moisesta? Hitusen huonosti ainakaan omat googletaidot tuottavat tuloksia...
                                                              Todennäköisesti halvemmalla pääsee jos asentaa jälkiasennus lämmittimen ja ohjailee sitä vaikka remuc-boksilla. Minusta toimivampi kuin kaukosäädin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X