Kai sitäkin Saksassa löytyy jos ei kerran muovirahaa paljon käytetä. Täällähän taitaa yli 90% kaikista maksuista mennä korttipäätteen kautta jolloin sitä käteistä rahaa tietysti tarvitaan vähemmän liikenteessä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa
Collapse
X
-
Heh, homma alkaa eskaloitua, vaille 150tkm ajettu 3.0 bittikin olisi tarjolla ja samoin pari a7.
Onneksi toisessa seiskassa on rumat penkit ja bitti ajettu noin "paljon".
Onneks huomiseen aamuun on päätös tehtävä, pääsee tästä epävarmuudesta. Yksi musta http://urly.fi/vSk vaihtoehto ja yksi vähän enemmän ajettu http://urly.fi/vSl .
Noiden plussapuolia on selkeästi se, että ovat enemmän oman budjetin mukaisia. Tiedän kyllä, että pankista saa rahaa, mutta silti houkuttaisi, että kokonaishinta olisi siinä 35k€, eikä 40k€.
Comment
-
Minkälaista veropäätöstä uumoilet(te) esim. tuosta Ugemin listaamasta vaihtoehdosta: http://urly.fi/vSk ?
Kaiketi näitä on jo sen verran harmaana tuotu, että aika hyvin pystyy haarukoimaan?
Edit: olihan tuolla ihan alussa tästäkin näemmä vähän juttua...
"
Erittäin mielenkiintonen malli on toi 3.0 BiTdi. Suomessa pyynnit on jotain käsittämätöntä, mutta saksasta niitä saa noin 30te -12 mallina ja esim 120tkm ajettuun verot on about 12te. Se tekee "Suomiautohin" eroa yli 15te mitä Nettihautomossa on tällä hetkellä. Halvin on 58te.
"
Comment
-
Pistetään yksi lusikka soppaan lisää. :)
http://www.blocket.se/kristianstad/A...htm?ca=1_5&w=3
S-line ulkopaketti ledi valojen ja ennakoivan vakkarin kans antaa kyllä keulalle ilmettä.
Comment
-
On se vaan nätti, kiiltää aika mukavasti :)
Mutta ikävä kyllä, jos ei mitään ihmeellistä tapahdu, niin huomenna lähtee se alkupäässä jo esitelty sedan, kaikki ittelleni oleelliset varusteet, 97tkm ajettu ja suht järkevän hintanen.
Jos ei ole hyvä, niin sitten tuo aiemmin linkattu musta farkku ja sitten ollaan jo niin lähellä, että käyköön katsomassa sen valkoisen hienon farkun.
Kysyn vielä tuon hakijan mielipiteen tuosta jobbarista, jos hakijalla on luottoa, niin sitten käyköön tuon valkoisen hakemassa..
Noissa muissa vaan saa takuun mukaan, sedanissakin 12-36 kk takuu sopimuksen mukaan. Joku arvo silläkin on.
Pienissä vanteissa on muuten se hyvä puoli, ettei rouva saa niihin tehtyä niin paljon jälkiä. Edellisessä c6:ssa oli 255 ja myöhemmin 245/35/19 setti alla kesäisin ja joka syksy niihin oli uusia merkkejä ilmaantunut. Samoin aiemmassa b7:ssa.
Jos joku muuten on hommaamassa samassa hintaluokassa ja ei halua ihan noin vähän ajettua, niin tuossa ihan varteenotettava optio:
http://bot.fi/15lg
Eli nyt on sovittu alustavasti tuo musta sedan, aiheutti se nyt muissa omistamisen haluja, tai ei :)
http://51.fi/aaV
Viimeinen tikki oli tuo tullin sivujen ohje, 1.4.2012 jälkeen rekisteröidyistä näkyisi menevän 4% korkeampi vero, jos nyt oikein ymmärsin tuon:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...auto/index.jsp
Tässähän on nyt kyllä puhuttu, ettei kuukausi vaikuta auton veroon, mutta uskoisin tuon ohjeen olevan ajantasalla tuolla. Nyt veroksi tulee n.23%, kun 1.4.2012 jälkeen rekisteröidyissä se on 27%(hiilidioksidia noista tulee n. 150g/km) ja tuon vaikutus on kuitenkin toista tonnia myös. Tuossa olisi äkkiä tullut pari tonnia hankintahintaan, tonni veroista ja toinen vielä uudemmasta autosta, sekä farmariudesta, joten nyt mennään sillä, mihin on vara ;)Viimeksi muokannut Ugemi; 26.10.2015, 13:12.
Comment
-
Ei helmoissa ole muuta kuin parkkitutkan pienet anturit ja sumarit (joissain malleissa ne on, minulla esim. vain all-weather lights umpiossa). Puuttua kaksi isoa tutkan kupua (melkein sumarin kokoiset, vai olikos se yksi iso keskellä kilven alla). Toisaalta vakkarin viiksessä näkyisi olevan kytkin viiksen yläpinnassa, jota ei ole tavallisessa. Eli äänestän kompaa.
Comment
-
Asiaa jo muutamassa topicissa foorumilla kysellyt mutta vinkin kautta kyselen vielä täältäkin. Tärkeimpänä haluaisin tietää Audi Drive Selectin sisältöä, eli mikäli tämmöinen varuste löytyy, tarkoittaako se automaattisesti että autossa on adaptiivinen eli ns. jäykkyys säädettävä alusta (comfort, normal, sport tyylisesti)?
Kyselin jo tuolla omalla topicilla aihetta yleisesti, mutta sopinee tähän topiciin kuin nenän päähä eli:
Audin hankinta olisi edessä, käytännössä koko ikäni olen ajanut BMWllä mutta nyt ajattelin kokeilla jotain muuta. Itsellä todella heikko tuntemus Audin lisävarusteista, ainoastaan mitä olen myynnissä olevista autoista tutkinut, siis Saksan tarjonnasta.
Hakusessa on A6 Avant Quattro 3.0tdi 2012 hyvin varusteltuna. Erityisesti kiinnostaa nuo alusta vaihtoehdot, eli löytyy S-line, ilma-alusta (AAS) ja Audi drive select.
Meneekö jokseenkin näin:
- S-line = 30mm matalampi
- Drive Select = iskunvaimentimien jäykkyyden säätö, jonka kautta myös voimansiirto muuttaa luonnetta. Kuuluuko tähän varusteeseen aina automaattisesti kumpikin ominaisuus alusta ja voimansiirto?
- AAS = korkeus-/jäykkyyssäädettävä, johon sisältyy Drive Select automaattisesti
Kuulisin mielelläni käytännön kokemuksia niin alustan kuin muidenkin varusteiden osalta.
Comment
-
Noista liitteistä jäi käsitys, että Drive Select on ainoastaan ilma-alustaisessa. Luin erään testiajo kirjoituksen ja siinä sanottiin ettei Drive Selectistä tarvi maksaa erikseen sekä kehuttiin alustan mukautumista maantielle ja mukulakivelle. Mites te kenellä on A6 C7, onko Drive Selectiä ja mihin se vaikuttaa?
Comment
-
Miten tuon erottaa? Itselläni näkyi olevan auto valikon alla viisi valintaa, joista yksi itse määriteltävissä. Siinä pystyi säätämään alustan, ohjauksen, vaihteiston ja moottorin toimintaa yms. Näin jossain myyntikuvassa myös erilaisen perusnäytön, jossa oli alustan korkeussäätö, mutta itse näyttö oli eri näköinen. Samanlainen kuin edellisen korimallin korkeussäätövalikko(about tämän näköinen: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...i3maGA1A3-oohm , eli valinnat olivat "päällekkäin", kun tuossa itselläni esim. ne ovat enempi vierekkäin. Kuvahaulla löytyi, eli minulla on kuten tässä clipin alussa.
https://www.youtube.com/watch?v=O66BEkiSfj0
Comment
-
Korkeussäätö on ainoastaan ilma-alustaisessa. Nuo valikon viisi eri moodia voi löytyä kaikista mutta se mihin vaikutta on sitten toinen juttu. Eli sisältyykö Drive Selectiin dynaaminen alusta vai pitääkö se ruksia varustelistasta erikseen kuten ilma-alusta. Mm. BMWssä on vastaavanlaisesti valikko mutta vaikutusalueet menee sitten sen mukaan mitä on ruksinu varustelistalta...
Comment
-
Käsittääkseni nuo Drive Selectissä säädettävissä olevat asiat riippuvat juurikin siitä mitä varusteita autoon on rastittu - sports diffi, kaarrevalot, ilmajousitus, adaptiivinen vakkari, dynaaminen ohjaus, äänimoduli tulee nyt ainakin mieleen.
Omasta uupuu oleellisten varusteiden listalta eberi, niin nyt olisi mielessä OEM retrofit moiselle. Onkos kenelläkään kokemuksia moisesta? Hitusen huonosti ainakaan omat googletaidot tuottavat tuloksia...
Comment
-
Tuli A8 käytyä koeajamassa ja nyt näyttää siltä, että bemari vaihtuu Audiin. Tosin A6 riittää.
Olihan tuo kasi hieno ajaa, tosin liian kookas käyttöautoksi ja tavaratilakin olematon, mutta eihän
limusiineillä tavaraa kuljetellakaan, sitä varten ovat pakettiautot.
Kasi oli diplomaattiauto, hienosti pidetty ja kun kabiiniin istui, niin mahtavalta tuntui.
Tässä linkki:
http://www.nettiauto.com/audi/a8/7439353
Comment
-
Vieras
-
Onko näiden S-tronic:ssa öljyjen vaihto 120tkm jälein?
Omasta uupuu oleellisten varusteiden listalta eberi, niin nyt olisi mielessä OEM retrofit moiselle. Onkos kenelläkään kokemuksia moisesta? Hitusen huonosti ainakaan omat googletaidot tuottavat tuloksia...
Comment
Comment