Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tuosta renkaasta tulee 3-5 km/h mittarivirhettä tuolla nopeusalueella mitä kokeilit (70-100 km/h).

    Comment


      A7 ei ole 225 tyyppihyväksyttyjen listalla. A7 2015 tyyppihyväksytyt renkaat:

      Koodi:
       
      235/55R17 8JX17 30.0 99Y tyyppihyväksytty
      235/55R17 M+S 7JX17 25.0 99H tyyppihyväksytty
      235/45R19 M+S 8JX19 26.0 99V tyyppihyväksytty
      265/35R20 9JX20 37.0 99Y tyyppihyväksytty
      255/45R18 8.5JX18 32.0 99Y tyyppihyväksytty
      255/40R19 9JX19 32.0 100Y tyyppihyväksytty
      255/40R19 8.5JX19 32.0 100Y tyyppihyväksytty

      Comment


      • Morjens! Kiinnostas kovasti, että onko nää 3.0TDI:n ketjut tosiaan niin huonoja? ostattelemassa vastaavaa, ja pelottaa nyt että uskaltaako ostaa ees kun lukee :D CRTD olisi ja 140tkm ajettu. Huoltohistoria vissiin täydellinen, tai näin sanoo myynti. 2015 käyttöönotto, 2016MY.

        Comment


          225/50r17 vs 235/55r17 on jo 5kmh heittoa. Kertyy mukavasti ylimääräisiä metrejä jo mittariinkin tuolla erolla:D Eikä taida kantavuuskaan pienemmässä riittää.

          Comment


          • 225/55 R17 löytyy ainakin oman A6 trafin tiedoista. Taitaa A7 olla eri tyypitykset kun vertaa listaa (vai onko moottori / vuosimalli tms. mikä vaikuttaa rengastukseen?). Näköjään trafin listauksessa jotenkin puutteelliset tiedot. Puuttuu 20 ja 21" koot. liekkö lista katkaistu mahtumaan johonkin lappuun. Tuo nyt on haettu jostain auton tiedot palvelusta. Auton tarrasta kuitenkin löytyy (autokohtaisesti) koot ja paineet.

            255/40R19 8.5JX19 43.0 100Y
            245/45R18 8JX18 39.0 100Y
            225/55R17 8JX17 39.0 97Y
            225/50R18 M+S 7.5JX18 37.0 99H
            255/40R19 8.5JX19 45.0 100Y
            225/55R17 M+S 7.5JX17 37.0 97H
            Viimeksi muokannut Poikarukka; 19.10.2022, 19:12.

            Comment


              Jep, luonnollisesti ei pidä vertailla A6 ja A7:n renkaita keskenään, kun eri automalleista kyse. Moni koko on seiskassa sentin leveempänä vs A6.

              Comment


                Eri hyväksynnät/valmistajan speksit on A7:saa moottorista riippumatta. Onhan se tavallaan eri autokin, ja tavallaan ei.

                Comment


                • Meinasinkin mallin sisällä. Tarrasta katsoa mitä autoon kuuluu, ja oman turvallisuuden takia käyttää oikea kokoa (vaikka kai niistä jonkin verran saa laillisesti poiketa kunhan kantavuus ei vähene?)

                  Comment


                    Tarkemmin tarkasteltuna A7 ja Allroad on samat renkaat ja A6 on sitten 10mm kapeampi paitsi 19 tuuman koossa. Ajattelin että vanteen leveydellä ja offsetillä taikovat raideleveyttä ja näyttävyyttä. Itselläkin alikokoiset A6 koon kesärenkaat alla, voi voi.

                    edit: Kaikkea tuolta ELSAsta löytyykin:

                    WARNING
                    The following applies for the Audi A6, type 4G only (Saloon and Avant models). It does not apply for the Audi A6 allroad and the Audi A7, type 4G.
                    - 19 inch wheels or larger may only be fitted if these sizes are included in the vehicle documents.
                    - If 19 inch wheels or larger are fitted, an additional guard plate for the fuel tank must be installed.
                    - If the vehicle was delivered with 19 inch wheels or larger, this fuel tank guard plate is already installed.
                    - If the vehicle was delivered with 18 inch wheels or smaller, it must not be driven with 19 inch wheels or larger.

                    Comment


                      Mikähän funktio tuollaisella lisäsuojalla on?

                      Comment


                      • Sama uskomus minullakin oli että ET:llä olisi vain pelattu, mutta toisaalta ulkoreunaan laitettuun vanteeseen voidaan laittaa lisää kumia sisäpuolelle ilman että tulee liian liki.. Suojuksen kanssa voisiko olla että vauhdissa kun lasahtaa rengas, niin lähellä pyöriessä repisi tankin. Joku mitta määritelty että tarvitsee suojaa. Oma on lähtenyt 19" tehtaalta

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                          Tarkemmin tarkasteltuna A7 ja Allroad on samat renkaat ja A6 on sitten 10mm kapeampi
                          On ne Allussa vielä pikkasen suuremmat halkaisijaltaan kuin yllä olevassa A7:n listassa ja monet markkinoilla olevat rengasmallit on SUV-versioita. Vakio tais olla 255/45R19 ja talvi 235/55R18. Lisäksi oli joku 20"

                          Comment


                            Meni sekin pieleen, eilen ELSAa tavatessa olin kyllä katsovinani että on samat mutta ei. Laitan liiteeksi kuvankaappaukset mitä ELSA noista rengaskooista sanoo.

                            Comment


                              Moi!

                              Ihan vaan kuriositeettina pistän tuon oman bitukan ajotietokoneen ilmoittamat kulutukset.

                              Reilu vuosi sitten ostettu ja silloin nollasin tietokoneen pitkän aikavälin kulutuksen.

                              Tänään kun katsoin, niin ajettu 23606 km , keskinopeus 35 km/h ja keskikulutus tasan 7.0 l/100km.

                              Kesärenkaat 225/50 18´ ja talviset 225/55 17´ Autolla ajaa emäntä vähän turhan lyhyttä työmatkaa ainakin 90 % tuosta kaikesta ajosta.
                              Selittää tuon keskinopeuden...

                              Comment


                              • Tervehdys,

                                olen hieman miettinyt 2015-2018 A6 ilmajousilla / Allroad hankkimista. Nyt kun etelässäkin on ollut riittävästi lunta niin että oma 2013 A4 Quattro madalletulla tehdasalustalla on jäänyt mahastaan kiinni. Muutama kysymys. Onko kaikissa AllRoadeissa ilmajouset ? Minkä verran maavaraa AR:ssä on verrattuna normi A6:seen ? MInkä verran AR:ssä on maavaraa normi A6 verrattuna ? Onko ajokorkeus / maavara säädettävissä ja minkä verran ? Mites muuten oletteko olleet tyytyväisiä ilma-alustoihin, kuinka usein komponentteja noin suurinpiirtein joutuu vaihtamaan ? Muita kommentteja / mielipiteitä puolesta / vastaan ? Kiitos !

                                Comment


                                  Meillä ollut nelisen(kö) vuotta C7 ja sitä ennen C5 allroad. A6 allroadit on kaikki ilma-alustaisia tehtaalta lähtiessä. Ajokorkeuden säätö on automaattinen, toki hiljaa ajaessa sitä voi nostaa hieman korkeammaksi. Mutta jos alkaa vauhti nousta sen jälkeen, niin auto tiputtaa itsensä alemmas.

                                  Mitä tykännyt... ei ikinä rautajousista käyttöautoa tähän talouteen

                                  C5 allussa oli enemmän murheita, mutta sen aikaiset jouset oli hieman heikkoja. C7:ssa on korjattu korkeusanturin johtoja pari kertaa ja kompura vaihdettu (auto ostettu meille 240tkm ajettuna ja nyt sillä on mittarissa lähes 400tkm)

                                  Paras mahdollinen jousitus autoon, mutta tilillä on hyvä olla 2-3 tuhatta euroa kaiken aikaa, jos sattuu jotain hajoamaan. Toki tämä koskee kaikkea tekniikkaa allroadeissa moottorit ja vaihteistot eivät ole näissä myöskään mitään halpoja huoltaa, toki samoja kuin vastaavissa A6:ssa

                                  edit: näemmä aika laukkaa, auto ollut talossa jo 5 vuotta..: https://finepixu.kuvat.fi/kuvat/Tapa...7/_DSC5773.jpg
                                  Viimeksi muokannut J-M Koopikka; 13.12.2022, 14:48.

                                  Comment


                                    Pari kuvaa eri C7 mallien mitoista joista selvinnee korkeuserot.

                                    Edit: Eipä oikein selviä tuostakaan. Kuvan A6 laskee jousitus dynamicilla 10mm jolloin 2mm tarkkuudella samassa korossa Allroadin kanssa.

                                    A6 allroadissa on drive selectissä "offroad"-valinta jolla nousee tavan A6:tta korkeammalle, mutta tuonkin valinnan voi koodata tavan A6/A7 jos siinä on ilmajousitus. Stetsonista vedettynä offroad nostaa +25mm comforttiin nähden.
                                    Viimeksi muokannut andre_; 13.12.2022, 19:24.

                                    Comment


                                    • Moi
                                      kiitos ryhmään pääsystä. Nyt tuli autokuume ja kovasti katse on 3.0 TDi A6 päin. Johtuu nelivedosta, webastosta ja led valoista. Näille olisi käyttöä, kun paljon tiellä joudun aikaani kuluttamaan.
                                      Kokemusta on audeista muutaman auton verran mutta ne ovat kaikki olleet alle 2012 vuoden malleja.
                                      Kysymys kuuluukin että onko hitti vai huti 2016 3.0 TDi . Kilometrejä on 190 tkm ja Audilla huolettu ohjelman mukaan. Vaihteisto on s tronik.
                                      Mkä tommosen oikea kulutus on jos normaalisti tiellä pääntöisesti ajelee. Vieläpä ihan rajoitusten mukaan.

                                      Comment


                                        Kuten välkky kommentoi jollekin toiselle niin sama sullekin: Varmaan jo luit viestistä #956 eteenpäin?

                                        Comment


                                          Vastaavasti eri laitteiden tyypillisiä kulutuslukemia voi haarukoida selaamalla ketjua https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...autosi-kulutus

                                          Comment


                                          • https://www.spritmonitor.de/

                                            Tuolta voi haarukoida näppärästi, mitä vastaavat ovat muilla kuluttaneet. Omissa autoissa rauhallisessa pitkässä maatiesiivussa on yleensä päässyt tuonnen matalimpien ilmoitettujen tienoilla ja pätkäajossa mediaanin paikkeille.

                                            Comment


                                              Varovaista kiinnostusta olisi C7-koriseen 2.0 TDI -malliin, mutta 130 kW versio ei houkuttele öljynsyöntiongelmansa vuoksi. Kovin paljoa en ole keskustelua löytänyt uudemmasta TDI Ultra -sukupolvesta. Millainen esim. tuo 140 kW (CNHA) on luotettavuudeltaan? Onko öljynsyöntiongelmaa, tai muita yleisiä tyyppivikoja?

                                              Comment


                                              • Sama täällä. C7 olen ostamassa ja ajattelin täällä kysyä onko kyseisestä autosta tietoa? Siksi oikeastaan kysymään, koska on ollut kamuxilla myynnissä 7kk, mikä jostain voisi kieliä koska auton hinta on ihan linjassa muihin.

                                                https://www.nettiauto.com/audi/a6/13140014

                                                Comment


                                                  Ostaa ton kamuxin lisäturvan ja päästelee meneen.Ei taida vaan diisselit oikeen käydä kaupaks.

                                                  Comment


                                                    Yksi mikä jonkin verran karkoittaa asiakkaita, mutta samalla kyllä lisää . On tuo moottori, on hieman alitehoinen tuon kokoluokan autoon (lisää halvemman käyttökulun takia).

                                                    Comment


                                                    • Onko musta katto ollut lisävaruste?
                                                      Se onkin kalvo..
                                                      Viimeksi muokannut Killeri; 11.4.2023, 18:04. Perustelu: Viestit yhdistetty,

                                                      Comment


                                                      • Onko niin että 3.0 TDI 272hv:n moottorin yhteydessä ZF8HP:tä ei 2015-2018 A6:ssa ole, vaan näissä on DL501 S-Tronic ? Samalla moottorilla varustetuissa A4:ssa on ZF8HP ? Jos näin on mikähän mahtaa olla syy ?

                                                        Comment


                                                          Juuri näin. Syynä on se, että B9:ssä S-tronic on DL382, joka ei kestä vääntöä niin paljoa.

                                                          Comment


                                                          • Onkos se tuossa C7 Allroadissa sama vika kuin C6:ssa, että ESP menee vain offroad tilaan? Vai onko siinä sama "ESP off / Sport mode" mikä tavan C7 A6:ssa mikä antaa enemmän mennä poikittain?
                                                            Viimeksi muokannut mikaa; 9.10.2023, 09:29.

                                                            Comment


                                                            • Ihan hirveä bitdi kuume iski. Onko noissakin jakoketjuongelmaa? Ja onko porukoilla ahtimet kestänyt kun kuulin että akselit menee niistä paskaks varsinkin jos on ajellu pitkällä ölpänvaihto väleillä? Mitä muuta kannattaa tsekata tutkiessa autoa? Millaisia C7 on ruostumaan? Auton vm joko -13 tai -14… millaisia kulutuslukemia bitdi omistajilla? Tuossa kiehtoo tippi ja se ettei ole kusivehkeitä vielä… Ja potentiaali tehon lisäykseen tietysti.. Kiitos jo vastauksista!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X