Asiaan kun tarkemmin perehtyy, niin se jakopää ei oo myöskään ainoo kompastuskivi tuossa sukuhaarassa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiMitenkäs tuo AdBlue, rahallisesti sen nesteen lisääminen on aika olematon kuluerä. Onko A6/A7 C7 mennyt paljon AdBlue laitteita rikki, en juurikaan muista kuulleeni? Esimerkiksi VW tai Audinakin A4 on erilaisia AdBlue-sovelluksia kuin C7. A4 on kaksiosainen AdBlue-tankki ja siellä ainakin siirtopumppu eroavaisuutena/lisäkohteena.
Toisen merkkisessä on aiheuttanut n. 1.500 eur remontteja noiden säilöiden vaihdot jäätymisen jälkeen.... Toivottavasti VAG-toteutus parempi, ainakin olisi ollut mahkuja ottaa oppia muiden huonoista toteutuksista :)
Comment
-
Niin no, missä lämpötilassa se nyt sitten jäätyy kun (C7 ainoassa) säiliössä on lämmitys.
Reducing agent heater
As the reducing agent freezes at -11 °C, the reducing agent metering
system is equipped with a heater.
The swirlpot has an integrated heating mat which heats the swirlpot
together with all its internal components (resistance heater).
The metering line to the external reducing agent injector N474 is
heated by a resistance heater.
Tietysti kaikki tälläiset vihreyteen liittyvät lisähärpättimet on turhia vikakohteita autossa mutta pitäähän noita olla että saavutetaan yhteinen tahtotila jotta saataisiin mahdollisimman vähäpäästöisiä autoja.
Comment
-
Juu, samaa mieltä että turha maalailla pirua seinälle asioista, jotka on selvästi onnistuttu toteuttamaan siten ettei niissä (juurikaan?) ongelmia ole. Kyse olikin lähinnä vertailusta pre-facelift vs. myöhempien C7 dieselien välillä, ja tuo uusi "ominaisuus" on ero, ja ainakin teoreettinen vikapaikka.
Lämmitin siinä muun merkkisessäkin (no, MB kyseessä) on, mutta silti siinä ei ole täysin kyetty poissulkemaan jäätymisen aiheuttamia rikkoutumisia. Se lämmitinhän ei "paljon lämmitä" jos auton jättää vaikka -20C pakkaseen viikonlopun yli. Eli se ureajärjestelmä on tuolloin lähtökohtaisesti umpijäässä, ja sen pitäisi tuokin tilanne kestää. Hyvä jos Audi on osannut tehdä tämän niin, ettei mitään ongelmaa ole.
Hyvät kuvat aiheesta, kiitos jaosta. Jos ureaa on noissa putkissa (voi olla että ne tehty siten että ne valuu vapaasti tyhjiksi?) niin nekin ovat sitten jäässä, säiliöstä tuleva lämmin liuos ne toki sitten pikkuhiljaa siitä sulattelee. Joku on tähänkin perehtynyt, ja osaa kertoa paremmin.
PS. ketjun aiheeseen liittyen, juuri eilen kävin kaverilla ja puheltiin tästä A6 C7:stä. Ei ollut mielestäni liiottelua sanoa että todella laadukas auto ollut ('12/2.0TDi 177hv/manual) . Likemmäs 6v. (ennätyspitkään!) ollut, ja koko aikana 2 vikaa normaalien jarrupalojen ym. lisäksi (temp-anturi maskin takaa hajos, ja helteillä esiintynyt "steering malfunction"). Aiemmassa A6 C6:ssa oli näihin kilometreihin jo huomattavasti enempi hommia esim. tukivarsien vaihdossa ym. Sähköt ja BEM olivat siinä muutenkin ongelmallisemmat. Rakenteethan tässä C7 ovat tosin vähän "kepposammat" johtuen kovasta keventämisestä mallisarjojen välillä.
Comment
-
Edellisen viestini ensimmäisessä kuvassa on "connection for heated metering line N474" eli se linja tankilta pakoputkessa olevalle venttiilille on lämmitetty, sähköllä.
Lisäksi ELSA kertoo AdBlue-systeemin toiminnasta seuraavaa (A7 2015 BiTDI):
Automatic drawing back of reducing agent
l After the ignition is switched off, the reducing agent is automatically drawn back into the tank from the metering line leading to the injector for reducing agent -N474-.
Comment
-
Vaikuttaa siltä että Audilla (ehkä ylipäätään VAG:ilaisissa?) on tuo sitten loppuun asti mietititty: #peukku.
Olisiko jopa niin, että noiden aiemmin Ad Blue -juttuja markkinoille tuoneiden valmistajien virheistä on jo ehditty ottamaan oppia... Samat alihankkijat siellä ketjussa kuitenkin on ("saksalaisilla merkeillä").
Comment
-
Mulla CDUD -koneinen 2013 versio 208tkm ajettuna. Vaihtuu sähköautoon loppuvuodesta. Ei mitään ongelmaa ketjusta tai muustakaan. Todella vähillä korjauksilla päästy. Käytännössä huoltoa vain ja yksi ilmapussi ja koiranluut. Ketju rallattaa silloin tällöin käynnistyksessä alle sekunnin. Toisaalta vaihto harmittaa, kun tässä kaikki varusteet ja tuleva auto aika karvalakki.
- 1 like
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja e61D Näytä viestiMikä vuosimalli tässä nyt sitten oli se "varmin" ostos? 11-14 vai 15-> ? Uuteen ei ole varaa...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja e61D Näytä viestiBiTdi ei oteta laskuihin mukaan.
Comment
-
Aikasempi biturbo meni ohi, mistä täällä kyselinkin. Nyt olis tarjolla Audi A6
3,0 V6 TDI 200 kW quattro S tronic, vuosmallia 2017. 210 000km ajettu. Varusteet olis viimäsen päälle hyvät, mut eniten mietityttää nuo km.
Miten noissa nuo jakoketjut ja kiristin tuppaa kestämään? Ja mitä kaikkea tulisi ottaa jo huomioon noilla km määrillä.
Comment
-
Moro! Kysymys: voiko pre facelift -malleissa olla "Matrix" ajovaloja? Nettiautossa monessa pre facelift (luokkaa vm. 2013) yksilössä mainostetaan "Matrix"-valoja. Mitä nyt nettiä selailin, niin ne julkaisiin A6-malleihin vasta faceliftin yhteydessä, eli 2015 vuosimalleista eteenpäin, olenko ymmärtänyt oikein?
Ja viitsiikö joku varmistaa tietoni:
-pre facelift A6 parhaat mahdolliset valot: ledivalot, joissa automaattiset pitkät (eli ON/OFF automaattisesti)
-facelift A6 parhaat mahdolliset valot: Matrix-ledit, joissa valokeilasta pystytään blokkaamaan tiettyjä kohtia muun liikenteen mukaan
Kiitos!
Comment
-
-
Sillon muinoin kun xenonit oli uusi keksintö, niin Audin markkinointikielessä xenon plus meinasi bixenoneita. Sittemmin kun ns. kaikki xenonit oli jo lähtöjään sellasia, niin olen antanut itseni ymmärtää, että Audin markkinointikieli jatkoi xenon plussan käyttöä kääntyvien xenonien yhteydessä.
Comment
-
Olen huomannut samaa, eli todella monessa prefacelift ja myös facelift A6/A7 myynti-ilmoituksessa tosiaan mainostetaan Matrix-ledejä, vaikka autossa on vain "tavalliset" ledit.
Mutta Matrix-ledeistä ainakin minulla on todella hyvät kokemukset! Valokuvio muuttuu sen mukaan, missä edessä menee auto jne.
Comment
-
Tekniikan Maailma on aika kattavasti testannut eri valoja. Sieltä löytyy mittaustuloksia, jos vaan jaksaa kaivaa.
Pre-fl xenonit on 35 W ja valoteholtaan paremmat kuin ekat ledit. FL xenonit vaihtui 25 W ja ledit paremmat. Matrixit toki aivan omaa luokkaansa.
Näiden lisäksi on saatavilla vielä night vision/pimeänäköavustin, joka tuo lämpökamerakuvan mittaristoon.
Comment
-
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...59#post1864659
Tuolta vähän mallia miltä nuo valot näyttää. Tiedän tapauksen että on myyty FL C7.5 Matrix Ledeillä kun siinä ollut tavan ledit.
Helpoiten tunnistaa että Matrixeissa on dynaamiset etuvilkut, laittaa vaikka hätävilkun autosta päälle ja katsoo miltä näyttää.
- 1 like
Comment
-
Löytääkö joku TM valotestejä A6 osalta tai lehtien numeroita? Olisi hauska katsoa millaisia tuloksia on tullut eri versioille.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viestiXenoneilla on vähiten huonot vakiovalot prefaceliftissä.
Noihan on todella kestäviä polttimoita, takuutakin annetaan 48kk enkä muista että olis tarvinnut vaihtaa kertaakaan tasan 6 vuoteen(!)
Mutta kolikon kääntöpuoli, eli onhan nuo nyt jo tehonsa menettäneet... Paljonkohan auttaisi ihan vaan uudet polttimot (alk. 150 eur / pari?)
Ja paljonko tehosta menee sumentuneisiin linsseihin (polttimon edessä) tai valojen naarmuihin...? Ai niin, ja pitiköös ballastit vaihtaa samalla kertaa aina?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Poikarukka Näytä viestiLöytääkö joku TM valotestejä A6 osalta tai lehtien numeroita? Olisi hauska katsoa millaisia tuloksia on tullut eri versioille.
- 2 tykkäystä
Comment
-
Comment
-
Mitäs raati on mieltä noista C7.5 competition-malleista, jos facelift BiTDI kiinnostaa niin kannattaako sellaista etsiä? Ilmeisesti niissä on vähän jämäkämpi ja matalampi alusta sekä muutama kW enemmän tehoa kuin vastaavan vuoden ei-comp mallissa. Ja sitten sisustaan sai sen raidallisen puupaneelin. Onko sekä 235 kW että 240 kW moottoreissa overboost-toiminto? Jotain muuta oleellista eroa?
Edit. lähti ajoissa
Comment
Comment