Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa

    Tässä on pyöritellyt erillaisia autoja mitkä voisi kiinnostaa ja viimeisimpänä tuli uusinta koppaa oleva A6 C7 listalla. Lista on jo pitkä ja prosessi vienyt 3 vuotta, joten ei tämäkään vielä takaa hankintaa. Mutta asiaan.

    Tutkailin eri 3 litrasia vaihtoehtoja bensa/diesel vaihtoehtoina.

    mallihan ei ole enään varsinaisesti uusi, kun ensimmäiset tuli 2011 jo, joten kai tämä jo Esson baariin sopii.

    Erittäin mielenkiintonen malli on toi 3.0 BiTdi. Suomessa pyynnit on jotain käsittämätöntä, mutta saksasta niitä saa noin 30te -12 mallina ja esim 120tkm ajettuun verot on about 12te. Se tekee "Suomiautohin" eroa yli 15te mitä Nettihautomossa on tällä hetkellä. Halvin on 58te.

    Onko tuosta tai 245hp versiosta jotain kokemuksia, tai mitä ylensä C7 korin kohdalla kannattaa tarkistaa? S-Tronic noissa taitaa olla yleisesti.
    204hp on jotenkin jo poislaskettu omista haaveiluista.

    #2
    Olen ajanut Allroadia ja A7:aa tuolla BiT-TDI:llä. Hieno moottori ja kulutus on voimavaroihin nähden maltillinen. Lähipiirissä on yksi tuollainen ja kulutus Suomessa on motarillakin alle seiskan.

    Laatikkona BiTissä perinteinen automaatti (8spd) ja muissa kaksoiskytkinlaatikko.

    Itse olen vähän haaveillut A7:sta. Audi.de -hakuun kun laittaa kolme tekijää (quattro, ilmajouset, adaptiivinen vakkari) niin yleensä muukin varustus on kohdallaan.

    Comment


      #3
      Terolla tais olla tuossa nuo tärkeimmät - itsellä on ollut samanlaisia haaveita C7:n suhteen ja just BT:nä - saas nähdä, toteutuuko joskus :) Allroad:ista sellainen huomio, että sillä saa vetää 2500kg kärriä - normi C7:lla tais olla 2100 - vaikka olis ruksittu kaikki samat tekniset hilavitkuttimet :(
      Viimeksi muokannut QHad; 7.9.2015, 20:07.

      Comment


        #4
        Kyllähän se juurikin BiTDI on se haluttavin malli tässä korissa dieselkorisista. S-tronic noiden kanssa on arvoitus, ZF:n kanssa sentään tietää, että parempi pitää liemet 160tkm välein edes vaihdeltuna...

        Comment


          #5
          Ekoissa S-troniceissa on ollut vaivaa niin mekatroniikan johdinsillan kanssa kuin itse laatikonkin. Muuta ei tule äkkisältään mieleen.

          Comment


            #6
            Pääsin tänään ajamaan lähipiirin BiTDI:tä ja katsoin samalla pitkän aikavälin kulutuksen nintendosta. Vähällä menee.
            Attached Files

            Comment


              #7
              Ilmeisesti aika maantie painotteinen ajoa jos 34tkm:n matkalla keskinopeus 64km/h. Jos tulkitsin oikein tuon kuvan.

              Comment


              • #8
                Mikäs noissa 3.0 tdi:ssä muodostaa tuon tehoeron ja montaako vaihtoehtoa siis on tarjolla?
                Itsellä on vähän paketti auki, jos vanhasta pääsee eroon, niin tilalle tulee joko a4, a4 allroad, a5 sb tai a6, kone on tuo 3.0tdi, vetotapa nelikko, mutta kori voi olla mikä vaan.
                Lähinnä kiinnostaa, paljonko tuosta laiskimmasta saa softauksella ja mistä erot tosiaan esim. noihin 245hv malleihin muodostuu.

                Comment


                  #9
                  Heitän tähän pari internetsistä löydettyä opusta.
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viesti
                    Ilmeisesti aika maantie painotteinen ajoa jos 34tkm:n matkalla keskinopeus 64km/h. Jos tulkitsin oikein tuon kuvan.
                    Juu, maantietä ja moottoritietä Suomessa ja Keski-Euroopassa.

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti
                      Mikäs noissa 3.0 tdi:ssä muodostaa tuon tehoeron ja montaako vaihtoehtoa siis on tarjolla?
                      Itsellä on vähän paketti auki, jos vanhasta pääsee eroon, niin tilalle tulee joko a4, a4 allroad, a5 sb tai a6, kone on tuo 3.0tdi, vetotapa nelikko, mutta kori voi olla mikä vaan.
                      Lähinnä kiinnostaa, paljonko tuosta laiskimmasta saa softauksella ja mistä erot tosiaan esim. noihin 245hv malleihin muodostuu.
                      Antilta hyvää matskua. Seuraavat menee ulkomuistista, jos väärin niin joku korjatkoot :) Karkeasti yleistäen kaikki kolme kolmelitrasta diiseliä ovat hieman erilaisia. Siinä n. 200 heppasessa on pienin puhallin, keskimmäisessä 245 heppasessa yksi isompi ja 313 kaakkisessa kaksi puhallinta. Ensimmäinen ja toinen on naitettu s-tronic:in kanssa ja viimeinen tipin kanssa. Faceliftatut ovat käytännössä vissiin suunnilleen samoja, tehoja on jokaisessa vain hieman viilattu ylöspäin n. +10 heppaa. Softaamalla pienimmästä sai muistaakseni heppoja aika lähelle n. 270, keskimmäisestä n. 300 ja biturbosta joku 360.

                      Comment


                        #12
                        20 sivulla 3.0TDI:stä juttua.

                        Engine version developing 150 kW (efficiency version)

                        In addition to the performance versions, the new generation of engines includes an efficiency version developing 150 kW and 400 Nm (engine code CLAB).

                        Differences between the efficiency and performance versions are:

                        • An exhaust turbocharger GT2056 optimised for lower power output
                        • Common rail injection system with a maximum rail pressure of 2000 bar
                        • Reduced hydraulic flow through the eight-hole nozzles in the piezoelectric injector

                        A further measure designed to increase the efficiency of the 150 kW unit is a performance-based reduction in the exhaust timing duration from 202 deg. to 176 deg., thus allowing more efficient use to be made of expansion in the cylinder. Thus, fuel consumption has been reduced still further.
                        Attached Files
                        Viimeksi muokannut andre_; 13.9.2015, 23:33. Perustelu: typot

                        Comment


                          #13
                          Saksassa on tuo 204hp myös kovin yleinen, kuten se on myös Suomessa. Suomen kohdalla ei yhtään yllätä, kun suurin osa varmaan on jotain liisarivehkeitä.
                          Se vähän kummastuttaa, että Saksassa on tuota "vajaatehosta" niin paljon.

                          Softaamalla kaikki noista olisi kuitenkin ihan riittävän tehokkaita.

                          Comment


                          • #14
                            Nettihautomossa on parikin etuvedoksi merkittyä. Audin sivuilta kuitenkaan en nähnyt hinnastossa moista kummajaista. Liekkö myyjät hutiloineet, vai onko tuota muka oikeasti saanut ilman takavetareita :(

                            Edittiä, tuollahan tuo oli ssp:ssä, eli tuota ekomallia on saanut etuvetona multilla :(
                            Joku roti maailman pelastamiseenkin prkl.

                            Viittasin siis tuolla siihen, etten minä pelasta maailmaa noilla versioilla, vaan pitäydyn q-malleissa. Jokainen saa hommata millaisen tahtoo puolestani.
                            Viimeksi muokannut Ugemi; 14.9.2015, 13:06.

                            Comment


                              #15
                              Että menis vetotapaväännöksi, niin monelle se etuvetokin riittää ;)
                              Onneksi on vaihtoehtoja jotka ei ole kuin lompakosta kiinni.

                              Comment


                                #16
                                Ennen nykyisen hankintaa erehdyin koeajamaan 3.0TDI BiT, ja sitten ei kyennyt enää edes harkitsemaan vanhempaa diesel-versiota. Itsellä ei kuitenkaan tuossa 2014 alussa revennyt budjetti biturboon, olivat vielä Saksassa hinnoissa ja kun kilsoja tulee sen verran vähän (15-20tkm), niin päädyin 3.0 TFSI:hin. Siinä miellytti myös virimahdollisuus, aika helposti kai saisi sen 400hv tiristettyä.

                                Mitä C7-korisesta pitää tarkistaa? Tyhjää lyö. Ei ole tullut mitään vielä vastaan. Eli tarkasta, että on halutut varusteet ruksattuna ja historia kunnossa, niin ei ole suuria huolia odotettavissa.

                                Comment


                                  #17
                                  Eläväisestä keskustelusta huomaa, että ovat saakelin tylsiä keskustelun aiheita, kun ei ole (vielä) tyyppivikoja. Yksi kuitenkin tuli mieleen, eli sitä mutteriohjaustahan on ollut joissakin näissä. Sen tarkastaminen tietty ei ole helpoin rasti. Ei ole vaivannut minulla, vaikka nettipalstoja selatessa iskeekin helposti luulotauti.

                                  Eli tämä keskustelu, jos sitä syntyy, menee varmaan enemmän tyyliin mikä moottori ja mitkä varusteet pitäisi olla. Tuo 3.0TFSI kuluttaa maantiellä 8.x-9.x ja sekalaisessa taajama-ajossa 9.x-11.x, keskikulutus arpoutuu itsellä sinne 10.x lukuihin. Kun polttoainesäiliö on se 75 tai 80 litraa, niin toimintasäde on riittävä. Itse olen havainnut, että 98:lla menee muutaman kymmenyksen pienemmällä. Eli jos joku arpoo bensan ja dieselin välillä, niin tuosta voi kalkuloida, mikä kannattaa. 95-oktaaninen riittää tehtaan mukaan.

                                  Varusteista en osaa sanoa mitään, kun on aikanaan Saksassa jollain horstilla krampannut käsi lisävarusteita ruksiessa ja mukana on lähes kaikki. Jos sieltä pitäisi jotain ehdottoman yllättävää nostaa, niin se on 20" pyörien mukavuus ilma-alustan kanssa. Se ei vetele yhtään sen enempää 20" vanteilla kuin 18", ja jousitusmukavuuskin on omalla perstuntumalla sama. Rengasmelussa on hienoinen ero, mutta ei sekään iso ole, enemmän kiinni renkaasta kuin tuumakoosta.

                                  Comment


                                    #18
                                    Yksi itselle tärkeä tekijä on penkit. Olen yrittänyt etsiä autoja, missä on sporttipenkit tai S-line penkit. Ne vakio jakkarat kun ei tuossa C7:ssa näytä sisältävän säädettävää reisitukea. Lieneekö edes säädettävää ristiseläntukea karvalakkipenkeissä.

                                    Ja tietysti vähintään Bose surround sound pitäisi löytyä, plus navi kosketusoptiolla ,Vetokoukku, kellolla oleva webasto yms. Ja S-line exterior ja interior paketit. Eli valikoima kapeni hurjasti :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Etenkin tuo lisälämmitin ( joka varmaan ulkomailta on usein tehdasmalli) kaventaa varmasti tarjontaa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Mukavuusistuimet on huippuhyvät. Minulle ja rouvalle paremmat kuin sporttipenkit, joissa on "kova" reisituki eikä sellainen kuin näissä. Ja kaikki säädöt sähköllä ja avainmuistilla. Reisituki, sivutuet istuimessa ja nojassa sekä ristiselän tuki, istuimen korkeus etu/taka.

                                        Comment


                                          #21
                                          2 x S-line supistaa myös valikoimaa, ulkopaketti taitaa olla huomattavasti yleisempi. Ja en kyllä tiedä, onko se sisäpuolen S-line välttämättä tarpeen, jos on muuten sisävarusteet kohdillaan, esim sporttipenkit.

                                          Stereoista, Bose / B&O, olen kuullut kommentteja, että myös se Bose olisi kelvollinen. B&O on paras autostereo, mitä olen saanut kuunnella. Ei teinijumputtamiseen tietystikään, mutta erottelu ja diskantit ovat kyllä kerrassaan hienot. Se B&O kyllä hakuehtona rajoittaa valikoimaa, toisaalta sitten on yleensä muutkin varusteet mukana. :)

                                          Tuontiautoissa saa olla tarkkana, kun sporttivarusteita laittaa hakuehtoihin. Monesti on sitten speksattuna myös rautajousinen sporttialusta, joka ei välttämättä ole parhautta Suomen teillä.

                                          Comment


                                            #22
                                            Senpä takia Audi.de -sivujen haku on hyvä, siellä kun voi laittaa suoraan yhdeksi kriteeriksi ilmajouset.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Noin 30tkm on tullut ajettua A6 3.0tdiq -13:lla. Edellinen 4f vaihtui tähän uudempaan ja kehitys on mennyt parempaan suuntaan. Varsinki vaihteiston osalta. Muistaakseni joskus katoin, että uusi 204 heppanen rökittää vanhan 240heppasen jos 0-100km\h arvoja vertaillaan. Ihanko se olisi tärkeää. :)

                                              Auto tuli mulle puoli vahingossa huutokaupasta. Sain mielestäni edullisesti. Ainoa huono puoli, että varusteissa ei ole kehumista. Ne tärkeimmät on kuitenki - 3.0tdi, quattro ja automaatti. Muista varusteista xenonit, sportti penkit, 4-alueen ilmastointi ja peräkoukku.

                                              19" pirellin 255\40 kesärenkailla voi mielestä sanoa autoa hiljaiseksi jos vertaus kohde on a6 4f.

                                              Ainoa ongelma minun aikana on ollut ohjaukseen liittyvä. Auto alkoi ihmeellisesti vetelemään ja ei kulkenut suoraan. Merkkihuolto latasi uuden ohjelman ohjaukseen ja muutti jotain parametrejä. Sen jälkeen ohjaustunto parani huomattavasti. Mutteri ohjausta ei ole ollut.

                                              Kaikinpuolin erittäin miellyttävä auto.
                                              Viimeksi muokannut 8866; 28.9.2015, 20:57. Perustelu: Ei ole profiilin kulkineita, muuttuu ajansaatossa kuitenkin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tuleeko tuolla "pikku"navilla toimeen? Olisi yksi ehdokas muuten oikein kiva, mutta on vain tuo huonompi navi. Ilman kosketusnäyttöä tulisi varmaan toimeen, koska nykyinenkin on ihan ok ilman sitä, mutta mitä muita ominaisuuksia tuossa menettää?

                                                Toistepäin ajateltuna, kumpi on ehdottomampi, mukavuuspenkit, vai iso navi? Sähköpenkkejä on jonkinverran tarjolla, mutta nuo mukavuuspenkit rajaa vaihtoehtoja todella paljon :(
                                                Viimeksi muokannut Ugemi; 14.10.2015, 18:44.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mukavuuspenkit ehdottomasti. Navi on muutenkin liian kallis verrattuna hyötyyn, ainakin minulla. Here kännyssä kulkee aina mukana ja kartat päivittyy useammin ja ilmaiseksi. Ennemmin maksaisin adaptive cruisesta kun navista.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Niin kysymyshän oli norminavi vs. iso navi. Kosketusnäyttö on isoin tietämäni ero.
                                                    Itselle kyllä on hankintakriteeri, vaikka kännyssä maps toimiikin. Tulee aina tutuillakin matkoilla seurattua matkan tekoa ja näppärästi näkee lähiympäristön kadut zoomailemalla.
                                                    Noh, jos pääsee joskus omasta eroon, niin katsotaan sitten mitä on tarjolla. Ei ne hierovat penkit varmasti huonot olisi pitkällä matkalla :D

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kosketusnäyttö viittaa ilmeisesti MMI-touch -käyttöpädiin? Kyllähän se helpottaa Navin ja MMI:n käyttöä. Ei se mielestäni kuitenkaan ole kynnyskysymys, kuten vaikkapa penkit voivat olla.

                                                      Kosketusnäyttöä isompi asia on mielestäni ainakin omassa (isossa?) navissa Google-kartat. Eli se hakee puhelimen datan kautta avointa Google earth tai maps -tietoa, eli vaikka karttareitit olisivatkin vanhentuneet, niin ne Googlen datat päivittyvät. Samoin esim google hakuja voi käyttää, ja hieman harrastelemalla saa suunniteltua reitin tietokoneella Googlessa ja siirrettyä sen sinne naviin. En ole varma, kuuluuko tuo ominaisuus siihen pikkunaviin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Isomman navin mukana taitaa tulla myös värinäytöllinen FIS / mittaristo. Itse tykkään urheiluistuimista huomattavasti comfortteja enemmän.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tuossa olen katsellut vaihtoehtoja ja BiTdi ja 3.0TFSI tulevat about samoihin hintoihin veroineen. +/- muutama tonni.
                                                          Aina, kun alan vakavammin suunnittelemaan hankintaa, tulee uusia muuttujia elämään. Noh katotaan nyt, Ihan hyvin +400tkm ajeltulla C4:llä pärjää.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Isomman navin mukana taitaa tulla myös värinäytöllinen FIS / mittaristo.
                                                            C7 on aina värillinen mittaristo. "välilehtiä" vain tulee enemmän näkyviin varusteiden myötä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X