Myynti ilmoituksia selaillessa on monesti tullut eteen vaihtokoneella olevia audi 80 b4 malleja.Onko näiden tekniikka heikompaa kun tuo vanhempi typ89? Kaverin isälläkin oli aikoinaan noin 60tkm ajettu -93 80 josta liikennevaloissa pukkas vedet pihalle ja kone paskaks.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 80 b4 ja koneen kestävyys
Collapse
X
-
agenttiAvainsanat: Ei mitään
-
Samoja perujahan ne koneet hyvin pitkälti ovat, ainakin nuo 2.0E ja 2.3E koneet, tosin tuntuu että varsinkin tuo kaksilitrainen kone on saanut perustekniikan ympärille kaikenlaista ihme vimpaimia liittyen vähäpäästöisyyteen ja muuhun moottorinohjaukseen. Nämä vimpaimet sitten mahdollisesti aiheuttavat ikääntyessään päänraapimista.
Comment
-
agentti
Koneena tuo 2.0E,muut mallit ei kiinnosta. Pörssiä selaillessa tuli heti pari myynti-ilmoa joissa kummatkin ajettu noin 250tkm ja vaihtokoneella ja useassa ilmoituksessa että tyyppiviat korjattu,mitä ne on?
Comment
-
Tyyppiviat korjattu = vaihdettu automerkkiä. Ehehhheeehhhee...
No niin. Ei ole kyllä mullekaan tullut vastaan omassa, "essonpaarilla" tai täällä sellaisia tyyppivikoja, jotka edellyttäis koneen vaihtoa... Vähän alkaa pelottaa, omalla on ajettu kohta 240k. Missä vaiheessa yleensä koneen vaihto on varteenotettava vaihtoehto? Eikös se pitäis olla jo aika valmis?
Öljypumppuja on joistain Audeista (kuulemma) korkannut. Muita voiteluhäiriöitä tullut vastaan satunnaisesti, mutta ne ei ole tyyppivikoja, vaan paremminkin liittyvät öljylaatuihin ja huoltohistoriaan.
Suurempi murheenkryyni ABK-koneessa lienee tuo Digifant-ruisku, osaa vanhetessaan teettää työtä.
EDIT: Ai niin, omaan teetin kytkinremontin viime syksynä. Syynä ei ollut varsinaisesti kytkin, vaan vuotava stefa, mutta kun toisella teettää ja laatikko kuitenkin irrotettava niin samalla sitten... Venakopan tiiviste (originaali) ei ole häävi, se pitäis vaihtaa parempaan. Termarin vaihdatin nyt talvella, mutta sekin saattoi olla anturivika.
Comment
-
Ajelin B4:sella, 2.0 e noin neljä ja puoli vuotta, palttiarallaa 20 tkm vuodessa ja laitteesta jäi todella positiivinen maku ja muisto. Ostaessani mittariin oli ehtinyt 109 tkm.
Moottorin osalta ainoat harmit, jotka muistan on tosiaan nuo venttiilinvarrenkumit, jotka piti vaihtaa 180 tkmissa. Kulutusosaa tietysti. Olivat kovettuneet ja kunnolla. Sytytysyksikkö mykistyi, joka piti vaihtaa uuteen.
Ei hall-anturi häiriöitä eikä lamda-kaputteja. Huollot kun teki tunnollisesti, niin Audi palkitsi pitäjäänsä.
Comment
-
enyce
Comment