Kesäautoa tekee mieli, käytännön syistä saisi olla 4-paikkainen.
Vaihtoehtoja olen käynyt läpi suomesta, virosta ja ruotsista, joutessani keräsin oheisen listan (joka notepadissa näytti paljon hienommalta).
Moottori
1.8 5V ADR
1.8 5V automaatti
2.0 e ABK
2.3e NG
2.6 ABC
2.6 automaatti
2.8 AAH
2.8 automaatti
1.9 TDI 1Z/AHU
FAQ-osiosta löytyy myös aiheesta:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=53013
Tekniset tiedot kopioitu täältä. Tuolla ei kuitenkaan ollut 2.3 tietoja tähän hätään listattavaksi. Nettiautossa oli muutamassa ilmoitettu kulutus 7 matka ja 13 kaupunki joten pistin ne ylös.
Kun tämän listan itselleni tein valkeni ettei ainakaan käyttömaksun puolesta ole väliä minkä bensakoneen valitsee, eroa on se 20e. Diesel sitten kalliimpi, ihan hupiautoksi turhan kallis vaihtoehto.
Mikäs nyt olis se fiksuin moottorivaihtoehto? 2.3 on vanha joka saattaa olla tulevaisuuden ongelma varaosien saannissa. Mites noi 12V V6 koneet, parasta ennen päiväys mennyt jo?
Itsellä on kokemusta 2.6 V6 koneesta parin vuoden ajalta A4:ssä, toki siitä on jo monta vuotta. Manuaalin kanssa se oli ihan kiva, eikä mulla ollut ongelmia. A6C5 automaattina 2.8 V6 kanssa sen jälkeen muutaman vuoden oli myös positiivinen kokemus mukavuuden kannalta, joten automaattikin kiinnostaisi.
Nykyaikaisin noista moottoreista varmaan1.8? 2.0 sitten väliinputoaja malli mutta hyvä vai toivoton vaihtoehto?
Jenkkisaiteilla on tuota 4-vaihteista automaattia haukuttu ja vaihdettu manuaaleja tilalle. Onko se oikeasti niin huono että pitäisi välttää?
Sama tuon sähkökaton kanssa. Toki, manuaalikatto on toimintavarma mutta millainen maailmanloppu toimimaton sähkökatto on? Osia saa ja rahalla selviää, vai yleensä pikkuvikoja jotka korjaa kotonakin?
Se mitä mieli tekee on sähköherkuin varustettu automaatti-V6 mutta fiksu vaihtoehto lienee 4-pyttynen jossa kaikki käsin veivattava. Tämä lause oikeastaan summaakin koko postauksen idean :D
btw. jos nyt jollakulla on ylimääräinen Cabrio pihassa niin sain jo prätkän myytyä ja kasa viissatasia polttelis kukkarossa. Saa pistää viestiä ;)
Otsikko tarkoituksella yleismallinen, kun Cabrioille en löytänyt ainakaan haun kanssa mitään yleistä topiccia ja edeliset näytti olevan vm. 2007.
Vaihtoehtoja olen käynyt läpi suomesta, virosta ja ruotsista, joutessani keräsin oheisen listan (joka notepadissa näytti paljon hienommalta).
Moottori
- hp
- 0-100
- kulutus (90/120/kaup)
- co2
- paino
- 2016 vero
1.8 5V ADR
- 125
- 11,5s
- 6,3/8,0/11,2
- 216
- 1770
- 248.20
1.8 5V automaatti
- 125
- 13,3s
- 7,2/8,8/12,0
- 226
- 1790
- 248.20
2.0 e ABK
- 116
- 12,9s
- 6,8/8,5/11,9
- 231
- 1750
- 248.20
2.3e NG
- 133
- 7/13
2.6 ABC
- 150
- 10,2s
- 7,5/9,5/13,2
- 248
- 1815
- 262.80
2.6 automaatti
- 11,4s
- 8,0/9,9/14,4
- 268
- 1830
- 262.80
2.8 AAH
- 174
- 9,8s
- 7,3/9,2/13,0
- 254
- 1830
- 262.80
2.8 automaatti
- 11,1s
- 7,8/9,6/13,4
- 267
- 1845
- 262.80
1.9 TDI 1Z/AHU
- 90
- 14,7s
- 4,2/6,0/6,5
- 1800
- 248.20+361.35=609.55
FAQ-osiosta löytyy myös aiheesta:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=53013
Tekniset tiedot kopioitu täältä. Tuolla ei kuitenkaan ollut 2.3 tietoja tähän hätään listattavaksi. Nettiautossa oli muutamassa ilmoitettu kulutus 7 matka ja 13 kaupunki joten pistin ne ylös.
Kun tämän listan itselleni tein valkeni ettei ainakaan käyttömaksun puolesta ole väliä minkä bensakoneen valitsee, eroa on se 20e. Diesel sitten kalliimpi, ihan hupiautoksi turhan kallis vaihtoehto.
Mikäs nyt olis se fiksuin moottorivaihtoehto? 2.3 on vanha joka saattaa olla tulevaisuuden ongelma varaosien saannissa. Mites noi 12V V6 koneet, parasta ennen päiväys mennyt jo?
Itsellä on kokemusta 2.6 V6 koneesta parin vuoden ajalta A4:ssä, toki siitä on jo monta vuotta. Manuaalin kanssa se oli ihan kiva, eikä mulla ollut ongelmia. A6C5 automaattina 2.8 V6 kanssa sen jälkeen muutaman vuoden oli myös positiivinen kokemus mukavuuden kannalta, joten automaattikin kiinnostaisi.
Nykyaikaisin noista moottoreista varmaan1.8? 2.0 sitten väliinputoaja malli mutta hyvä vai toivoton vaihtoehto?
Jenkkisaiteilla on tuota 4-vaihteista automaattia haukuttu ja vaihdettu manuaaleja tilalle. Onko se oikeasti niin huono että pitäisi välttää?
Sama tuon sähkökaton kanssa. Toki, manuaalikatto on toimintavarma mutta millainen maailmanloppu toimimaton sähkökatto on? Osia saa ja rahalla selviää, vai yleensä pikkuvikoja jotka korjaa kotonakin?
Se mitä mieli tekee on sähköherkuin varustettu automaatti-V6 mutta fiksu vaihtoehto lienee 4-pyttynen jossa kaikki käsin veivattava. Tämä lause oikeastaan summaakin koko postauksen idean :D
btw. jos nyt jollakulla on ylimääräinen Cabrio pihassa niin sain jo prätkän myytyä ja kasa viissatasia polttelis kukkarossa. Saa pistää viestiä ;)
Otsikko tarkoituksella yleismallinen, kun Cabrioille en löytänyt ainakaan haun kanssa mitään yleistä topiccia ja edeliset näytti olevan vm. 2007.
Comment