Yritin haulla etsiä mutta ei tullut vastaan keskustelua aiheesta.
Minulla on vähän erilaisempi auton tarve: ajan vuodessa n. 3000-4000 km eli auton käyttö on vähäistä, mutta kuitenkin perheestä johtuen välttämätöntä. Tällä hetkellä autoni on tekniikaltaan hyväkuntoinen mutta auttamattomasti ruostuva Opel, ja pahoin pelkään että ruostekorjauksiin alkaa mennä liikaa rahaa. Kaipailen myös farmaria sedan sijaan.
Auton vaihto voisi siis olla edessä, ja tärkeimpänä kriteerinä seuraavalle autolle olisi että se olisi minulla mahdollisimman pitkään, esimerkiksi 12-15 vuotta. Auton pitäisi olla hyväkuntoinen ja korin ruosteeton, ja voisin teettää autoon ruostesuojauksen. Sille olisi tallipaikka jossa on myös tilaa huoltotöille.
Mitä mieltä olisitte asiantuntijoina ideasta hankkia Saksasta noin 100-180tkm ajettu facelift-A4 eli vuosimallia 1999-2001 ? Suomesta ei tahdo löytyä vähän ajettuja tuon ajan Audeja, ja Saksassa valinnanvaraa olisi enemmän. Saksassa hinnat ovat noissa autoissa puolet Suomen vastaavista - tietysti hankintakulut ja verot melkein tuplaavat hinnan, mutta omilla ajomäärilläni tuskin koskaan ajaisin tuollaista autoa loppuun asti.
Tarkemmin määriteltynä tähtäimessä olisi millä tahansa bensakoneella (ei 1.6) varustettu perusmalli, en tarvitsisi mitään krumeluureja. Ehkä quattro.
Minulla on vähän erilaisempi auton tarve: ajan vuodessa n. 3000-4000 km eli auton käyttö on vähäistä, mutta kuitenkin perheestä johtuen välttämätöntä. Tällä hetkellä autoni on tekniikaltaan hyväkuntoinen mutta auttamattomasti ruostuva Opel, ja pahoin pelkään että ruostekorjauksiin alkaa mennä liikaa rahaa. Kaipailen myös farmaria sedan sijaan.
Auton vaihto voisi siis olla edessä, ja tärkeimpänä kriteerinä seuraavalle autolle olisi että se olisi minulla mahdollisimman pitkään, esimerkiksi 12-15 vuotta. Auton pitäisi olla hyväkuntoinen ja korin ruosteeton, ja voisin teettää autoon ruostesuojauksen. Sille olisi tallipaikka jossa on myös tilaa huoltotöille.
Mitä mieltä olisitte asiantuntijoina ideasta hankkia Saksasta noin 100-180tkm ajettu facelift-A4 eli vuosimallia 1999-2001 ? Suomesta ei tahdo löytyä vähän ajettuja tuon ajan Audeja, ja Saksassa valinnanvaraa olisi enemmän. Saksassa hinnat ovat noissa autoissa puolet Suomen vastaavista - tietysti hankintakulut ja verot melkein tuplaavat hinnan, mutta omilla ajomäärilläni tuskin koskaan ajaisin tuollaista autoa loppuun asti.
Tarkemmin määriteltynä tähtäimessä olisi millä tahansa bensakoneella (ei 1.6) varustettu perusmalli, en tarvitsisi mitään krumeluureja. Ehkä quattro.
Comment