Nyt kun tulee muutto autoverottomaan maahan (Ruotsiin), niin alkaa ihan erilailla löytyä omasta hintaluokasta kiinnostavia pelejä. Katselin tietysti tuon nykyisen erittäin mieluisan A4:n kaltaista 3.0 TDI quattroa, mutta mustana hevosena esiin pomppasi suunnilleen samassa hintaluokassa pyörivä B7 RS4. Suomessahan, kiitos autoveron, nämä on ihan eri kymppitonnilla ostohinnaltaan.
Kiinnostaisi nyt kuulla hieman kokemuksia (ei mutua) auton tuntevilta, olen kyllä ennenkin omistanut käyttiksenä kireähköjä saksalaisia veekaseja (E39 M5 mm.) ja niistä on tuttua kova polttoaineen ja öljyn kulutus. Rempat ei nyt ihan kauheasti kammota, osaan tehdä ne itsekkin mutta mieluusti ei heti alkaisi moottoria repimään irti käyttöautosta ja maksamaan tonnien varaosakuluja.
Eli mitä niistä lahoaa tyypillisesti, onko fataaleja vikoja ja mitä pitäisi luokkaa 120-180tkm ajetusta erityisesti tarkkailla. DRC:n kolinat tuli jossain eteen, entä onko näissä samoja jakopäämurheita kuin ässän koneessa? Imupuolen mähmääntyminen on tiedossa, löystyykö imusarjan pultit tai onko siellä jotain muuta hajoavaa myös?
Niin ja se öljynkulutus, onko tavallista vai yksilöllistä? Kovassa ajossa ei haittaa jos kuluu, mutta se vituttaa jos pitää jokaisella pidemmällä matkalla tankata öljykanisterista bensan lisäksi. Bensaa saa pumpusta joten sen kulutus ei niin hirvitä.
Kiinnostaisi nyt kuulla hieman kokemuksia (ei mutua) auton tuntevilta, olen kyllä ennenkin omistanut käyttiksenä kireähköjä saksalaisia veekaseja (E39 M5 mm.) ja niistä on tuttua kova polttoaineen ja öljyn kulutus. Rempat ei nyt ihan kauheasti kammota, osaan tehdä ne itsekkin mutta mieluusti ei heti alkaisi moottoria repimään irti käyttöautosta ja maksamaan tonnien varaosakuluja.
Eli mitä niistä lahoaa tyypillisesti, onko fataaleja vikoja ja mitä pitäisi luokkaa 120-180tkm ajetusta erityisesti tarkkailla. DRC:n kolinat tuli jossain eteen, entä onko näissä samoja jakopäämurheita kuin ässän koneessa? Imupuolen mähmääntyminen on tiedossa, löystyykö imusarjan pultit tai onko siellä jotain muuta hajoavaa myös?
Niin ja se öljynkulutus, onko tavallista vai yksilöllistä? Kovassa ajossa ei haittaa jos kuluu, mutta se vituttaa jos pitää jokaisella pidemmällä matkalla tankata öljykanisterista bensan lisäksi. Bensaa saa pumpusta joten sen kulutus ei niin hirvitä.
Comment