Lähtötilanne
Talouteen tarvitaan toinen liikkumapeli ja pikkukakkonen (ilman madalluksia) tuntuu välillä raapivan pohjasta hiekkateillä missä tulee välillä pyörittyä (ja parissa tutussa paikassa kaupungissa).
Tärkeimmät speksit
Xenon (=hyvät ajovalot), autom. ilmastointi, ok jakkarat, webasto/tmv, isofix, parkkitutkat edessä / takana (mielellään kamera taakse) sekä isompi tavaratila kuin A2:sessa. Budjetti ei saisi paljoa yli 20ke:n karata. Mieluiten pysyisin myös saksalaisissa merkeissä.
Omat mietteet
Citymaasturi täyttää korkeus toiveen parhaiten, vaikka allroadkin varmasti saman asian ajaisi, tosin citymaasturissa voin hyvillä mielin pitää korkeamman profiilin kumeja :)
VW Tiguan
Vaihtoehdoista korkeimmalle on noussut nyt VW Tiguan 2.0TDi manuaali, prefacelift 100tkm+ ajettuna, 103kw (tai 125kw) koneella. Varustepakettina ilmeisesti jo Trend & Fun riittäisi, mutta mieluiten Sport & Style (tai R-line).
Bensa ei ole kulutuslukemien ja TSI-koneiden kotkotusten vuoksi vaihtoehto.
- Konehan on common rail, joten pitäisi olla suht luotettava, 2-massavauhtipyörä lienee suurin kysymysmerkki kun budjettiin sopivilla autoilla on rullattu n. 150tkm?
- Vagarenan Tiguan hypetys-threadin selasin lävitse ja siitä jäi ihan hyvä kuva Tiguanin turvallisuudesta.
- Miten sitten tehopuoli tuossa 103kw koneessa riittää malmikasan liikuttamiseen, ohjelmointi ja DPF:n poisto on edessä varmastikin molemmilla konevaihtoehdoilla, laskin nopeasti teho-painosuhdetta ja eihän tuo mikään raketti silti ole. Pikkukakkosella kun ei kaikki kiihdytyskaistat ylämäissä riitä 80-vauhtiin kelattessa niin tuleeko tuolla pienemällä koneella mahdollisesti sama ilmiö?
- Eroaako tehdasasenteinen webasto jotenkin jälkiasenteisesta? (en kaipaa ajonaikaista automaattista webaston pörinää) Ilmeisesti Tiguanin webaston mukana on kauko-ohjain, onko puhelinohjauksen jälkiasennus mahdollista ja missä hintaluokassa liikutaan?
- Saako Tiguaniin vaihdettua reisituelliset jakkarat jostain muusta konsernin mallista? (ilman että tingitään turvatyynyistä)
Muita vaihtoehtoja
- Audi Q3, pieni, hinta/laatu ei kohtaa
- Audi Q5, hinta menee yli budjetin kun halajaisi kuitenkin tuota 3.0TDi konetta.
- Honda CRV (Exclusive), sisä/rengasmelu, iso kontti, jakkarat heikot(?), vähemmän "tyyppivikoja" vs vw, webasto/binar jälkiasenteisena
- Skoda yeti, hyvä kilpailija, mutta en ole Yetin ulkonäön ystävä
- Korean kilpailijat, ei mielellään
Sisämeluun olen kyllästynyt ja mattoa varmaankin tulee asennettua joka tapauksessa, joten CRV:n osalta sisämelu ei ole iso miinus.
Talouteen tarvitaan toinen liikkumapeli ja pikkukakkonen (ilman madalluksia) tuntuu välillä raapivan pohjasta hiekkateillä missä tulee välillä pyörittyä (ja parissa tutussa paikassa kaupungissa).
Tärkeimmät speksit
Xenon (=hyvät ajovalot), autom. ilmastointi, ok jakkarat, webasto/tmv, isofix, parkkitutkat edessä / takana (mielellään kamera taakse) sekä isompi tavaratila kuin A2:sessa. Budjetti ei saisi paljoa yli 20ke:n karata. Mieluiten pysyisin myös saksalaisissa merkeissä.
Omat mietteet
Citymaasturi täyttää korkeus toiveen parhaiten, vaikka allroadkin varmasti saman asian ajaisi, tosin citymaasturissa voin hyvillä mielin pitää korkeamman profiilin kumeja :)
VW Tiguan
Vaihtoehdoista korkeimmalle on noussut nyt VW Tiguan 2.0TDi manuaali, prefacelift 100tkm+ ajettuna, 103kw (tai 125kw) koneella. Varustepakettina ilmeisesti jo Trend & Fun riittäisi, mutta mieluiten Sport & Style (tai R-line).
Bensa ei ole kulutuslukemien ja TSI-koneiden kotkotusten vuoksi vaihtoehto.
- Konehan on common rail, joten pitäisi olla suht luotettava, 2-massavauhtipyörä lienee suurin kysymysmerkki kun budjettiin sopivilla autoilla on rullattu n. 150tkm?
- Vagarenan Tiguan hypetys-threadin selasin lävitse ja siitä jäi ihan hyvä kuva Tiguanin turvallisuudesta.
- Miten sitten tehopuoli tuossa 103kw koneessa riittää malmikasan liikuttamiseen, ohjelmointi ja DPF:n poisto on edessä varmastikin molemmilla konevaihtoehdoilla, laskin nopeasti teho-painosuhdetta ja eihän tuo mikään raketti silti ole. Pikkukakkosella kun ei kaikki kiihdytyskaistat ylämäissä riitä 80-vauhtiin kelattessa niin tuleeko tuolla pienemällä koneella mahdollisesti sama ilmiö?
- Eroaako tehdasasenteinen webasto jotenkin jälkiasenteisesta? (en kaipaa ajonaikaista automaattista webaston pörinää) Ilmeisesti Tiguanin webaston mukana on kauko-ohjain, onko puhelinohjauksen jälkiasennus mahdollista ja missä hintaluokassa liikutaan?
- Saako Tiguaniin vaihdettua reisituelliset jakkarat jostain muusta konsernin mallista? (ilman että tingitään turvatyynyistä)
Muita vaihtoehtoja
- Audi Q3, pieni, hinta/laatu ei kohtaa
- Audi Q5, hinta menee yli budjetin kun halajaisi kuitenkin tuota 3.0TDi konetta.
- Honda CRV (Exclusive), sisä/rengasmelu, iso kontti, jakkarat heikot(?), vähemmän "tyyppivikoja" vs vw, webasto/binar jälkiasenteisena
- Skoda yeti, hyvä kilpailija, mutta en ole Yetin ulkonäön ystävä
- Korean kilpailijat, ei mielellään
Sisämeluun olen kyllästynyt ja mattoa varmaankin tulee asennettua joka tapauksessa, joten CRV:n osalta sisämelu ei ole iso miinus.
Comment