Minun ajoilla yhdellä ~1,2€ latauksella pääsi sen 50-60km.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audista vaihto vieraaseen
Collapse
X
-
Se 200km kantama vaatii semmosen 30kwh akun. Sen mukaan on laskettava. Sellaisen lataa kotilaturilla vielä yön aikana täyteen. Nuo isommat 60kwh akuilla ja yli 400km matkalla olevat voi yleensä ladata 80% täyteen pikalaturilla tunnissa, moninpaikoin vielä ilmaiseksi. Itse sellaisen pistäisin laturiin vähintään joka toinen yö jos työmatkaa ajaisin. Jokatapauksessa noilla on halpaa ajaa. Toki hankintahinta on korkeampi kuin polttisautossa.
Polttomoottorilla ei litralla juuri 10km kummempaa pääse. Se litra maksaa 1,6€. Samalla kustannuksella sähköauto menee 5-7 kertaa pitemmälle.
Comment
-
Jotenkin alkanut kiinnostamaan BMW 330D xDrive (F31 malli). Mitenhän näissä kestää voimasiirto ja kone, onko tyyppivikoja tiedossa?
Comment
-
Ei tullut c7 A6sta, eikä audia. Niin vain yksilön toiveet ja haaveet pitää unohtaa, kun faktat ajaa yli. Tuli VW Sharan.
Noi c7:n mahdolliset kalliit vikakohteet kyllä vaikutti päätökseen.
Nyt on taas tylsä mauton volkkari, syy joka ajoi edellisen passatin myyntiin.
Tässä perhevankkurissa 4motion hieman tasaa, neliveto piti olla "uudessa" autossa. Ja tulevaisuudessa turbo+softa niin päästään parempiin teholukemiin. Pitää vain odotella, kun autossa on 12kk takuu.
Comment
-
Itse joutusin miettimään pitkään ja hartaasti tiettyjen merkkien ostoa, joita ovat mm. Mitsubishi, Nissan ja Mazda. Eräällä naapurilla oli alle kymmenvuotias mitsu outlander ja oli melko uskomatonta miten hankalaa siihen oli löytää vaihteistoon varaosaa. Eikä kyse ollut muistaakseni synkronirengasta kummemmasta osasta.
Konsernin vehkeissä en uskois vastaavaa ongelmaa ihan helpolla tulevan, kun purkuosaakin löytyy tuonikäisiin laidasta laitaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Audi Näytä viestiTäällä myös alustavaa kiinnostusta, tosin 4-syl. kohtaan. Tässä oli jo edellinen esittänytkin muutamia samoja kysymyksiä, jotka itellä mielessä. En äkkiseltään löytänyt tähän liittyen kommentteja. Tuohon lisätäkseni, onko F-sarjan diesel:ä vielä ongelmia jakopään / imusarjanläppien kanssa? Onko farkun tavaratilasta käytännön kokemuksia?
-jakoketjuja ilm. edelleen menee. Ainakin alkupään mallit.
-nelivedoissa etuperät, ainakin f31
-ei mitään mahdotonta, että laatikko alkaa nykimään vaihdoissa. Laatikon vaihto auttaa.
-f31 sisämelu, saman ikäinen golf kuulemma hiljaisempi.
-niin ja nämä syttyy palamaan (egr)
Eli lähes yhtä huonoja kuin nämä vagit... :) Mitään omakohtaista kokemusta ei siis ole.
Comment
-
Kannattaa btcf:ltä lukea. Itselle jäi mieleen kun oli f11/f31 4 syl. diesel mielessä:
-jakoketjuja ilm. edelleen menee. Ainakin alkupään mallit.
-nelivedoissa etuperät, ainakin f31
-ei mitään mahdotonta, että laatikko alkaa nykimään vaihdoissa. Laatikon vaihto auttaa.
-f31 sisämelu, saman ikäinen golf kuulemma hiljaisempi.
-niin ja nämä syttyy palamaan (egr)
Eli lähes yhtä huonoja kuin nämä vagit... :) Mitään omakohtaista kokemusta ei siis ole.
Mutta pre-fl mahdollinen jakoketjuongelma ja rengasmelu tulee aika rajusti pyöränkoteloista (vaikka ei se Audikaan hiljainen ole). X-Driven jakolaatikko aiheuttaisi aika yleisen nykimisvaivan ja vetotapa oman persuksen mukaan ihan selkeästi huterampi kunnon talvikelillä pitkälle matkalle sekä sporttipenkit ei myöskään ole yhtä istuvat näin 190cm pitkälle (vetotavassa vertaan nyt Torsen-3een sekä penkin yläosan takia yläselkä jää hieman sellaiseen kumaraan asentoon - alkaa häiritsemään kun ajelee muutamaa tuntia kaemmin). Positiivista näissä on ollut se, että ihan ok-hyvitykset on saanut vaihdossa.Viimeksi muokannut ile; 13.12.2018, 17:24.
Comment
-
Vähän reilut 6000km on BMW:lla takana ja muutamia huomioita verattuna edelliseen S3:seen.
Kutoskone on ihan lyömätön laite, enkä nelivedossakaan ole vielä huomannut moittimista. Hyvin erilainen jakosuhteen osalta, jos vertaa S3:n Haldexiin (ehkä lähempänä edellisen B8 S4:sta.
Muutama S-tronic alla, niin sitä on vähän ikävä, vaikkei ZF8:ssa varsinaisesti mitään vikaa ole. Ässät on jotenki perusolemukseltaan hieman urheilullisemppia, mutta Bemmusta kun saa kaikki nappulat oikeaan asentoon, niin ei ole urheilullisuudesta puutetta.
Ykköskorisessa ehkä vähän alkaa jo ikä näkyä, mutta toisaalta Bemmun media- yms. laitteet on kyllä helvetin hyvät. Perus-spottipenkit on Bemarissa paremmat kuin S3:ssa (toki Audin paremmat sporttijakkarat on ihan huiput).
Tosiaan aika erilaiset, paras yhdistelmä olisi varmaan RS3 Bemarin multimediaverhkeillä ja Bemmun nelivedolla :).
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kraftwerk Näytä viestiAinakin vanhojen Outlandereiden ja 2000-luvun Lancereiden sisätilojen muotoilu ja laatuvaikutelma luokkaa aivan kaamea. Ajatettavuus ja ergonomia tuskin ainakaan yhtään parempaa tasoa.
Auto ei ole oma joten siksi on viittiny katella. Se pitäs kuitenkin pian vaihtaa mutta mihin..?
Oman auton osto kiiltää silmissä myös enkä osaa päättää mihin uskaltaa laittaa rahaa. Aina vois ottaa seuraavankin firmalta mutta sekään ei ole ilmainen vaihtoehto ja työajossa kilometrikorvaus on nimellinen..
Konsernilla houkuttelevimmat korvikkeet mutta liikaa tiedossa vikapaikkoja, muut valmistajat taas houkuttele
Juurikaan. Farkku tai liftback pitäs olla, bensakone ja manuaali joita koko ajan vähemmän tarjolla.
Comment
-
Eikö Kodiaq kiinnosta, ite vähän sillä silmällä katellu sitä jos uutena meinaisi liisarilla? Q7 kiinnostaisi tietysti eniten, mutta uudet on liian kalliita ja omaksi sen voi laittaa vaan enemmän ajettuna.
Johdattelin keskustelua siihen että joku kertoisi 4x4 Kodiaq kokemuksia? Oon nyt pari kertaa käyny koeajolla (tosin ihan kestopäällysteellä) ja poistunut positiivisin tuntein.
Comment
-
pitäs kuitenkin pian vaihtaa mutta mihin..?
Comment
-
Ei nuo city-maasturit ole ollenkaan mun juttu. Oli peritty käyttöetuauto taannoin. Onhan tuo harrastenelkku olemassa muttei sillä ehkä pitemmän päälle maakuntamatkaa enää viiti ajella. Sen joutunee pistämään jossain vaiheessa uudelle harrastajalle jos omalla meinaa ajella. Kahta ole järkeä pitää eikä tuolle ole säilytystilaakaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LogI Näytä viestiNyt on perä menossa takaisin paikalleen.
Comment
-
Serkku vaihtoi veljeni kanssa XC70:nsä itse lämppärin puhaltimen moottorin. Fixuksella OEM osa luokkaa 300€ ja neljä tuntia oli -20C pakkasessa mennyt Youtube-ohjevideon avulla vaihtamiseen. Volvolla olisivat 5 tunnista veloittaneet ja osa paljon kalliimpi eli varmaan noin tonnin remppa marmorilla. Volvosweden taitaa olla YT-kanava, josta ohjevideon löysin. Apparin penkkiä ei kait todellisuudessa ollut pakko irroittaa. Tiedä sitten kuinka lähellä XC60/70 on kojelaudan rakenteeltaan toisiaan. EDIT: kyllä jää kuva, että Volvo osaa huollot ja korjaukset marmorilla hinnoitella vielä Audia paremmin.Viimeksi muokannut Kraftwerk; 23.1.2019, 17:16.
Comment
-
Ei ole toivottavasti perä, se on ollut jo vuoden hiljaa. Tämä on kovempi ja korkeampi ääni voisi olla pyöränlaakeri. Huollossa kesällä eivät löytäneet laakereista vikaa, niillä ei ollut pakkaslaboratoriota. Kolmosgolffi piti kovalla pakkasella samanlaista ääntä ja siinä ei ole FoMoCo:n osia:) Eikä sillekään tehty mitään kolmen vuoden aikana.
XC/60:ssä ainakin tuossa kojelautamallissa on jokin ilmaputki ja kiinnikerautamoottorin liittimen edessä. Kerran sitä jo katsottiin. Kysyin voiko ne sahata poikki, mutta huolto ei innostunut. Epoksilla, sialla ja jesarilla säästäisi puoli päivää töitä.
Kaikki voi mennä rikki, ja kaiken korjaus maksaa ainakin XC/60:ssä. Termostaatin paikkakin vaihtuu lähes joka vuosi. Viime talvena kattoluukku mykistyi akun tyhjennyttyä ja oli koko kesän kiinni. Syksyllä huollossa ihmettelivät sitä pari tuntia. Ilmeisesti ohjausyksikkö rikki, mutta eivät löytäneet sellaista mistään! Ja ollut Volvon merkkihuolto, mutta pitää ehkä uskaltautua ensi kesänä Keskusautohalliin.
Comment
-
Mä olen tässä taas katsellut Subaru Levorgia. Onhan nuo taas niin Japanilaisia, kuten Mitsukin, mutta tuossa olisi hyvät puolensa jatkuvalla nelivedolla ja siinä ettei tyyppiviat ole tiedossa. :D
Bensanelikko farmarina sen on oltava, mutta B8 A4 pelottaa öljynsyöntinsä kanssa vaikka faceliftin ottaisikin ja sisusta tuntuu jotenkin vanhanaikaiselta verrattyna B9 koriin jonka nelikkoon ei budjetti venyisi millään.
Comment
-
-
Levorgia en ole ajanut, mutta kylmissä tyypeissä parhaiten varusteltu GT-S ei IMO hävennyt yhtään laatuvaikutelman osalta saksalaisille kilpailijoilleen. Toki saksalaisiin saa rahalla vaikka minkälaista sisustusta, joten muokattavuutta niissä on kyllä reilusti enemmän. Subaru clubin foorumilla on jonkin verran keskustelua Levorgin käyttökokemuksista, kannattaa käydä lukemassa, jos kiinnostaa.
Comment
-
Yksi mihin on törmännyt kun kavereiden autoja on käynyt tallissa on osakuvien eroavaisuudet vag konsernin ja muiden merkkien välillä. Vag vehkeisiin löytyy aika hyvät kuvat netistä minkä perusteella voit lähteä purkamaan esim. puskurin. Löytyy ruuvit ja niiden paikat on merkattu viivoilla osakuviin.
https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a8.../8/807-807000/
Muihinkin merkkeihin löytyy kyllä osakuvat mutta ei ne ole ihan niin täydelliset kuten esim. tässä esimerkissä :
https://www.ilcats.ru/mercedes/?func...15&language=en
Kaikkia ruuveja ei ole merkattu kuviin ja niiden paikat on vähintäänkin epäselvät.Youtubestakin löytyy aika vähän apuja kun mennään VAG konsernin ulkopuolelle.Muutamaan merkkiin löytyy videoita toki Vag ulkopuolelta. Kertooko se sitten siitä että muita merkkejä ei sen enempää tarvitse itse korjailla, niillä ajellaan vaan ja tarpeen vaatiessa viedään korjaamolle ?No joo, täytyy yrittää jotenkin perustella itselle miksi pysyä vielä Audien parissa, tuo on yksi hyvä syy :-)
Comment
Comment