Omankin A6 2.7bit aut. ilmoitettu kulutus: Kaupunki: 18.1 l/100km, Maantie: 8.8 l/100km ja Yhdistetty: 12.2 l/100km. Vuosimaksu päästöjen mukaan olisi yli 500€. Alkaapa siinä lähes mikä tahansa uudempi olla "eko". Passatissa ajoneuvovero vuodessa on n.330€ painon mukaan. Samaan pääsisi A6 3.0tfsi, mutta hankintahinta karkaa käsistä toistaiseksi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audista vaihto vieraaseen
Collapse
X
-
Vieras
-
Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viestiTuli vaihdettua aanelkku e61 530xd:hen. Kokeillaan miten elämä bemaristina alkaa sujua. Voimalinja ainakin tuntuu hieman herkemmin toimivalta kun vastaava 4f.
Yksi todella ärsyttävä seikka tuossa korimallissa on vesikourujen puuttuminen yhdistettynä ikkunakarmien ja katon kaareutumiseen; katolta tippuu aina vedet suoraan penkeille, kun oven aukaisee ja sama homma takaluukun kanssa.
Ruostesuojauksen ja sinkityksen osalta e60/e61 tuntuu olevan valovuoden e39:n edellä.
440tkm mittarissa ja alkuperäiset suuttimet ja ahdin vielä paikoillaan. Ohjelmoituna 280/600 oikein pirteä tuollaiseksi laivaksi, mutta 8litran keskikulutus nyt isoilla nastapyörillä on melko suuri. 16-tuumaisilla kitkapyörillä keskikulutus jäi jo sitten 7-7,5 litran hujakoille.
Alkuperäiset takaiskarit vaihdoin juuri syksyllä. Ilmajouset näissä tuntuu kestävän, vaikka hieman rispaantuneen oloiset nuo orkkispussit ovatkin jo. Alustan puslia tällainen malmikasa kyllä syö ja sen huomaa ajossa, tuohonkin pitää keväällä alkaa uusimaan apurunkojen puslat ja yksitellen kaikki reaktiotangot+muita tukivarsia, jos ei ennen sitä vaihdu 'oikeanmerkkiseen'.
Comment
-
Joo ainakin taajama/kaupunki ajossa tuo automaatti+iso kone on aika bueno ajella, joskin janoinen. 4f:ään verrattuna alustan mukavuus hieman kehnompi. Tilatkin varsinkin pituus suunnassa kehnommat, mutta riittää minulle kun pääasiassa yksin ajan.
Varusteet ja multimedia systeemi taas valovuoden vastaavaa audia edellä. Vaikkakin tähän on vaihdettu uudempi näyttö systeemi. Pelonsekaisin tuntein odotan kevättä kun mukana tuli 285/30/19 kesänakit. Voi olla että vaihtuvat johonkin säädyllisempään.
Comment
-
I-drive on kyllä osoittautunut suhteellisen näppäräksi käyttää eikä tarvitse siirtää katsetta tiestä juurikaan keskinäytön ja helpon käytettävyyden ansiosta. Cd-soittimen lisäksi löytyvä navin dvd-soitin on myös plussaa, kun siinä toistaa mp3 dvd:t. Hieman vanhanaikaista tosin, mutta hyvin sai vanhan pöytäkoneen musiikit kulkemaan autoon mukana.
Tuossa mulla on jotkut lowtecin -30mm jouset edessä ja takana ilmajousitus laskettu samaan tasoon. Kesäpyörinä mullakin 19-tuumaiset; edessä 235/35/19 ja takana 275/30/19, ei tuolla juuri hurjastella hiekkatiellä ja mieluummin kiertää pahimmat tieosuudet (sekä kivet ja männynkävyt) pitemmän reitin kautta. Takanakit kuluu omilla ajoilla (n.20tkm) yhdessä kesässä, mutta tuollaiset 275/30/19-kiinakumit onneksi löytyy netistä huimaan 70euron kappalehintaan.
Tyyppivikoina mainittakoon touringissa takaluukun rispaantuvat johtosarjat ja kosteudesta hapettuva antennivahvistin (radiotaajuudet häviää eikä kaukokeskuslukko pelitä). Lisäksi reaktiotankojen ja tukivarsien väljyydet aiheuttaa tutinoita sekä tärinää ja apurunkojen puslat väsyy nopeasti vaihtokuntoon. Imusarjan läpät kolmilitraisissa dieseleissä on saattanu aiheuttaa konerikkoja, mutta suurimmasta osasta nämä onneksi jo poistettu.Viimeksi muokannut vV8m5; 4.12.2017, 19:25.
Comment
-
Omasta löytyy kiintari, saa ihan hyvin musaa talteen.
Kyseinen johtosarja jo vaihdettu ja ens viikolla menee vaihtoon antenninvahvistin:D Pitää tuo alusta käydä läpi kun ehkä hieman tuntuu epämääräisiä tutinoita välillä, voi toki johtua kw3 etutolpista. Säätyykö tuo takajousitus jotenkin automaattisesti vai miten?
Comment
-
Se perä pitää asetetun korkeuden automaattisesti. Anturit on siellä ison takatukivarren päällä. 16" välikelinrenkaita vaihtaessa huomasin, että säätää korkeutta auton ollessa sammutettunakin. En tiedä onko vika vai ominaisuus.
Inpalla (=bemarin Ross-Tech vcds) tuon perän korkeuden saa säädettyä.
https://www.e-ville.com/fi/3045312-m...a-ediabas.html
Tutinat pitäis loppua reaktiotangot uusimalla ja jos ei sittenkään niin sen jälkeen apurunkojen isot puslat ja eteen alatukivarret vaihtoon. Sen jälkeen jopa tuollainen takaveto isoilla/leveillä nakeilla menee kuin juna, näin isot pojat väittävät. En usko kw:n tolppien aiheuttavan tutinoita.
Comment
-
Tarkoituksena oli vaihtaa A4 B7 3.0tdiq -> A3 2.0tdiq sedaniin. Sain B7 myytyä, eikä ainuttakaan vaatimukset täyttävää kolmosta tarjolla.
Hain sitten MK4 Mondeon paikallisesta liikkeesta, että jollain pääsee kulkemaan. Vähän pääsi yllättämään miten mukava tuollainen on ajaa ja jotenkin aloin kiinnostumaan MK5 Mondeosta nelivetona. Käytettynä melkolailla samassa hintaluokassa kolmosen kanssa. Tilaa tuossa Mondeossa saisi kuutiokaupalla lisää, jolle tosin ei juuri käyttöä löydy.
Comment
-
Vieras
Mondeo on muuten todella hyvä ajaa. Ja muutenkin autona varsin pätevä, etenkin nämä viimeisimmät. Toki eroa on Audiin mutta niin on hinnassakin saman verran. Että loppupeleissä tappio hinnassa on ihan yhtä paljon. Ja varusteita saa riittävästi.
Comment
-
Ite ajellu jokusen päivän Mitsun ASX:llä. Ensimmäinen japanilainen ja joissain toiminnoissa kyllä miettii että hohhoijaa. Kuitenkin laatuvaikutelma varsin hyvä. Jämäkkä ja ketterä ajaa sekä neliveto. Aika näyttää miten sen puikoissa viihtyy, mutta korkeintaan 1,5v ajoa tällä kun menee vaihtoon. Käyttöetuauto nimittäin. Ajomelu ehkä häiritsee eniten. Tuo A4 B5 on paljon hiljaisempi lähtöjään mutta myös lisävaimennettu.
Comment
-
Totta. Pitääpä tutkia jos takapenkin alle ja kontin pohjalle saisi heitettyä jonkin äänieristeen. Takaa tuntuu suurin melu tulevan. Mutta kun ei ole oma täytyy modaukset olla poistettavia. Ehkä sen kestää. Stereot on aika hyvät ja subi kontissa poistaa ajomelua jonkin verran mutta jaksa huudattaa aina.
Comment
-
Mä ostin joskus erehdyksissä outlanderin ja sen kyydissä riitti myös meteliä. Sitä oli saksalaiseen tottuneelle niin paljon, että oli pakko tehdä jotain. Käytin auton äänieristettävänä. Hifi-konexin jampat sullo sen täyteen STP:n black goldia ja kyllähän se siitä jonkinverran hiljeni. Eristettiin ainakin ovet ja kontin pohja ja tais siinä olla vielä jotain muutakin.
Comment
-
Onko tuollainen auton eristäminen pajalla kallista touhua?
Työkaluina riittää joku rätti millä pyyhkii pellin puhtaaksi ja sakset jolla leikkaa paloja pienemmiksi. Omilla kätösillä voi sitten painella palat kiinni.
Comment
-
Onko tuollainen auton eristäminen pajalla kallista touhua?
Tuotahan on kyllä tavattoman helppo asentaa itsekin. Leikkelee jotakuinkin sopivat palaset ja sitten alkaa vaan telaaman/painelemaan niitä kiinni. Ainakin tuo black gold tarraa hyvin kiinni. A4 B5 ovet (ovipahvit) vedin tuolla kyllä sekin hiljeni. Alfassakin taisin eristää ovet...
Comment
-
Viikko tuli aloitettua autonhakureissulla, tosin toimin vain kuljettajana ja auto tuli veljelleni. Auto oli 2015 220 cdi farkku e mersu automaatilla ja varsin perusvarusteilla. Toki jonkinen hitaahko navi löytyi ja muita nykyauton hipleyksiä kuten kaistavaroitin ja muita turvavarusteita.
Noilla sileillä teillä meni oikein mukavasti ja ohjauksen sport asennolla sai lisäjämäkkyyttä nopeampaan ajoon. Ja vaikka suomen kamaralla meteli lisääntyi, niin ajolleen oli yhä vakaa.
Jaksoihan tuolla paahtaa, päivänvaloa kun ei riitä loputtomiin, niin tiistaipäivänä tuli ahneuksissaan huitaistua kerralla reilu 500 km yhellä istumalla. Keskinopeutta ei oikein saa laskettua tietyömaiden ja yhden pienen ruuhkan takia, mutta parhaimmillaan vauhtia oli 190 ja normaali vapaan baanan matkavauhti luokkaa 120-140. Tankillisen keskikulutus asettui reiluun 6 litraan ja ehkä olisi ollut vielä aavistuksen pienempikin jos ei olisi lopussa tullut makusteltua sport moodia, joka piti hieman pienempiä vaihteita sisässä. Hieno auto ja kyllähän tuollaiseen voisi tottua, mutta jotenkin en jaksa uskoa että vastaava bemari tai audi jäisi ainakaan huonommaksi.
Comment
-
Tuli itsekin syksyllä myytyä Audi ja tilattua BMW 420iX Gran coupe. Vko6 pitäisi olla luovutus.
Alunperin meinasin A4 2.0tdiq s-tronicia. Mutta koeajolla mieli muuttui, kun 80-90kmh nopeudessa vaihteisto jyryyttää siihen malliin, että koko auto tärisee ja värisee. Tuli sitten käytyä viereisessa puljussa kokeilemassa BMW:tä ja kun sai vielä reilusti Audia paremman tarjouksen, niin nyt kävi näin.
Muita huomioita BMW 420ix vs. A4 2.0tdiq s-tronic:
-Audi modernimpi sisältä ja henkilökohtaisesti tykkään Audin sisustasta enemmän
-BMW hieman parempi ajaa
-BMW:ssä kivet ropisee vähemmän hiekkatiellä(itse asiassa uudessa A4:ssä ropisee enemmän, kuin 2009 B8:ssa, piiitkä miinus tästä)
-Audin B&O on huomattavasti BMW Harman Kardonia parempi(tästä syystä joutuu heti uuteen autoon rakentelemaan hifit)
Comment
-
Oman kokemuksen perusteella isojen mersujen paras puoli on juuri semmonen eleettömyys ja matkanteon vaivattomus pitkällä matkalla. Meteli ei nyt ainakaan suoranaisesti häiritse, on kohtuullisen eleetön ajella suoraan, vaikka tie olisi kuinka huonossa kunnossa ja perusvarustelukin kattaa ainakin välttämättömyydet. Ei ne oo mitään sporttivehkeitä, mutta eipä niitä ole semmosiksi suunniteltukaan. Rentoja vehkeitä ajaa pitkää matkaa ja perus 220cdi kone vie jo sitä laivaa yllättävän mukavasti. Ei siinä mistään suorituskyvystä kannata puhella, mutta hyvin se laatikko ja kone pelaa yhteen.
Comment
Comment