Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audista vaihto vieraaseen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eihän siinä mitään, jos harrastaminen vielä maittaa :)

    Comment


    • ...mun mittapuulla auto joka kiihtyy alle 6s sataseen on nopea.
      Nollasta sataan kiihtyvyys on todella merkityksetön mitta-asteikko loppupeleissä. Moni auto kykenee tähän 6s. Mielestäni auton suorituskyvyn mitta on, miten nopeasti vetää 100-200 ja kuinka lähelle 300 huippunopeutta kykenee. Ja näinäpäivinä ilmeisesti pitää myös alkaa mittaamaan kuinka kauan auto kykenee taivaltamaan näitä nopeuksia. Teslahan on varsin rajoittunut kun ajetaan kovaa.

      Comment


      • Ei tuo halpojen ja usein "pikkuvikaisten" autojen korjaus kyllä pidemmän päälle ole kovin kannattavaa. Varsinkin joku ruosteinen pösö, joka nyt on muutenkin ihan paalitavaraa. Mieluummin harrastan noiden omien autojen laittoa :)

        Comment


        • Näitten arkikulkineitten ennakoiva huolto lienee sitä parasta tienestiä. Olis vielä se kristallipallo jotta osais ennakkoon vaihtaa ne hajoavat osat ja vieläpä ns. joutoaikana.

          Ittellä ollut jo pitkään linja että ruostehommia en tietoisesti halua hommata tehtäväksi, mut tuo syncron taka-apurunko tuossa kesällä hieman pääsi yllättämään. Oli pakko uudistaa hitsaamalla.

          Comment


            Ei tuo halpojen ja usein "pikkuvikaisten" autojen korjaus kyllä pidemmän päälle ole kovin kannattavaa.
            Yleensähän tälläinen 500-1000€ pommi kannattaa hommata niin pitkäksi aikaa, että siitä laukeaa jotain arvokasta korjattavaa, sen jälkeen auto paaliin ja uusi pommi tilalle. Tämä lienee loppupeleissä se kaikkein edullisin tapa autoilla. Uusi/uudehko premiumi kun pudottaa arvoaan sen 500€/kk helposti.

            Comment


              Mä ostin joku vuosi sitten todella halvalla pikkuvikaisen Fiat Punton. Autolla oli huomattavan vähän ajettu, mutta jarrut ei toimineen kunnolla ja lämppärin kenno vuosi. Koko autoon kaikki uudet jarruosat maksoi hurjat 250 euroa ja kenno 150 euroa. Kennon vaihto vain vaati kojelaudan yms. purun, mutta päivässä siitäkin selvisi. Sain autosta sitten myydessä reilusti enemmän kuin siitä olin maksanut ja oli viimeisen päälle iskussa.

              Comment


              • Rontin tonnin 1.9 tdi skodan octavia farkun -00 ostin että sain audin talliin huoltoon. Tähän mennessä ocuun on pitäny laittaa laturi, jakopää, abs yksikön moottoriin hiilet, ja takajarrut uusiksi muuten käy ja kukkuu. Alle 500€ huoltoa kun omia tunteja ei laske.

                Comment


                  Mulla on raksa autona pakettiautoks rekattu b5 1.9tdi 110hv. Ajettu vaivaset 565tkm. Reilu puolvuotta se on mulla ollu ja yhden vesiletkun jouduin vaihtaa kun hajos. Nii ja hinnat alkaen iskarit laitoin taakse. Korjauksiin 60€ ja normi huolto öljyineen sisältäen polttoaine ja ilmansuodattimet n. 50€. Auto kun makso 950 ja vie ainetta kaupungissa kärrin kanssa 6.4l/100km nii on aika halpaa. Ainut että tehtaalla ovat laittaneet peräkärrin akselin taakse.

                  Comment


                  • Kävin eilen koeajamassa BMW 330d x-drive automaattia, vm. 2010. Oli aika positiivinen yllätys, varsinkin tuo voimalinjan toiminta (kone+laatikko). Ei ole metriäkään aiempaa kokemusta tuollaisesta ennestään ja rohkenin jopa epäilemään, että onkohan konetta viritetty mutta myyjän mukaan oli normipeli. Totuus voi tietysti olla toista.
                    Tuollaista vempelettä voisi jopa harkita seuraavaksi kehonkuljettimeksi. Iski jopa pienen autokuumeen päälle. Harmi että nettiauton markkinat on aika hiljaiset tuolla saralla. Koeajoauto oli niin huonoilla varusteilla, etten siitä edes harkinnut pyytää tarjousta.

                    Comment


                      Et ole ainut kokemuksen kanssa. Itsekin tykästyin viime talvena 320d x-driveen ja lähinnä nelivedon toimintaan. Ainoa miinuspuoli tuossa oli tehoton moottori, jonka 330d paikannee. Harkitsen vakavasti jos otan joskus uudestaan työsuhdeauton. Aikeissa ei kuitenkaan ole lopettaa hyvää Audi-harrastusta :)

                      Comment


                      • Vähän saman suuntaista aatosta tässä on pyöritellyt. AKE nokkasorvi jäisi emännän ajoon edelleen, Opel lähtisi kiertoon ja näin yksi toimiva (jos AKE nyt toimii) quattro jäisi pihaan. Farkuksi tuossa oli joitain pakkaspäiviä koeajossa -05 535d pre-lci. Varsin oiva käsitys jäi siitäkin vaikka muina vaihtoehtoina on pyöritellyt B7, eri C5 malleja ja aina niin suosittua 4f.

                        Comment


                        • Täältä ääni 35d koneelle. Loistava vekotin ja diiseliksi todella hauska. xDriveä ei vaan saa e6x tai e9x malleihin.

                          Comment


                          • No sitä ei juu saa. Sen vuoksi tuota nyt talvisilla keleillä kokeilikin. Renkaatkin kitkat. Jos nyt pärjää niin juhannuksena pärjää varmasti.

                            On tuo moottori varsin hieno kampe. Ei voi muuta väittää vaikka miten olisi rinkulalasit päässä. Ja potentiaaliakin on todella pitkälle jos haluaa vähän piristää. Tuossa yksilössä vielä varsin kattava varustelu. Aktiivialusta ja ohjaus, tutkat, sähkösportit, panoraamat, tuplaxenonit jne. Eikä suoraan sanottuna olisi kallis.

                            4f jäi vähän laivamaisempi käsitys vaikka ulkomitat onkin samaa luokkaa. Samaten 3,0tdi ketjumurheet ja 6HP19 arveluttaa.

                            Comment


                              Eiko 4F ole ihan viime vuosikymmenen kamppeita jo muutenkin. En ole koskaan siita sisustasta tykannyt. Tosin eipa se uusinta huutoa ole B8:kaan... Audi on ulkonaoltaan ollut huippua mutta sisustat on pahasti vanhoja kilpailijoihin verrattuna nimenomaan naissa sukupolvissa.

                              Comment


                              • Niin eihän noissa sinänsä ikäeroa ole, 05 4f vs 05 E60/61. B7 taas aika samaa mitä B6 ja B8 on kanssa käynyt tutkimassa eikä siinä oikein kokenut mitään niin paljon parempaa että alkaisi latoa liiroja tiskiin edes B6 päivittääkseen. Siis onhan se parempi mutta ei niin paljoa parempi kuin erotus on euroina.

                                Comment


                                • Kitkoilla minäkin ajoin kaikki talvet mitä mulla tuo 335d oli eli ei mitään ongelmaa. Rullasin omaani 235tkm mittariin ja ainoastaan moottoripuolella perinteiset BMW:n termostaattiongelmat (vaihdettiin termarit 3 kertaa) ja EGR:n lauhdutin jouduttiin vaihtamaan, normaalien huoltojenlisäksi.

                                  Comment


                                  • Komppaan. Reilu kolme ja puoli vuotta E93 Cabriolla kitkoilla, ihan tasavahva 4F A6:n kanssa maantiellä. Cabrion lisäpaino tosin rauhoittaa.

                                    Tekniikkana vaparikutonen bensana, ainoa mitä siinä tekniikasta kypsyi oli jotain muutaman huntin tunnistimia pari ja lämppärin moottori vikisi itsensä vaihtoon. Samoja puolia kampanjana vaihtoon kuin Audeissa, kertaakaan ei tosin hajonnut tielle. Termareita nolla.

                                    Comment


                                      Seatin myyntiorganisaatio pistää kyllä houkuttelevan tarjouksen pöytään tuolla 0-korollisella rahoitustarjouksella, Leon ST on vielä kokonaisuutena järkevän hintainen paketti, jopa nelikko-dieselinä. Eihän se A3:n tai TT ole, mutta järkevästi hinnoiteltu.
                                      Happamia, sanos kettu...

                                      Comment


                                      • Tuota mietin itsekin. Tosin onneksi ei ole siitä huolimatta varaa laittaa uutta autoa alle.
                                        Hyviä diilejä muillakin.Mm. Muutaman vuoden huoltoja kaupanpäälle. Kulkee tuo vanhakin.

                                        Comment


                                        • Onhan tässä autokuumettakin.
                                          Eri merkkejä kokeilleena kun lompsan paksuus on max 20Ke ei vastaavan hyvää löydy kuin tuo nykyinen.
                                          On testailtu hondaa,mondeota,tiguania.
                                          Aina vaan toi paljon ajettu 4f tuottaa sen ilon, mitä muut ei voimalinjaltaan anna.

                                          Comment


                                          • Nyt kävi täällä päin niin, että audi jäi liikkeeseen ja alle tupsahti CR-V... Taidan tästä poistua takavasemmalle ja kiitoksia kaikille neuvoista, joita matkan varrella audin kanssa tarvitsi. Linkistä löytyy ex audi.

                                            http://www.nettiauto.com/audi/a4/7819745

                                            Comment


                                            • Kylläpä ne E6x / E9x laitteet on yhtälailla viime vuosikymmenen puolelta. Rohkenen myös väittää että Audi on sisustaltaan pärjännyt aina bemarille, myös muillekin kilpailijoille. Esim. rattihan noissa bemareissa on ollut sama aina sieltä 80-luvulta lähtien. Jotenkin niin kirveellä veistettyjä nuo sisustat bemareissa. Tosin nyt näissä uudemmissa esim F10 / F11 / F30 alkaa olla pikkuhiljaa sitä samaa tyyliä sisustan puolella kuin audeissakin. Ja joo, tätä ei ole kirjoitettu rinkelilasit päässä. Olen myös itse omistanut BMW:n.
                                              Viimeksi muokannut Audi; 12.2.2016, 23:17.

                                              Comment


                                              • Oikea palsta tulla kyselemään Mersuista :) Oliko täällä kellään kokemuksia E w211 (v-keula) tai C w204 -versioista? Automaatti ja pieni diesel ajatuksissa. Netti on kyllä täynnä "tietoa", mutta olisi mukava kuulla faktojakin. Tarttisi työmatka-ajoon letkeää kulkinetta.

                                                Comment


                                                  211:sta ja 204:sta on kokemuksia.

                                                  S211 tosin suoralla kutoskoneella pre-fl 320CDI ja S204 vm2013 uutena ostettuna 180 bensalla. (1.6 turbo).

                                                  211 on ehdottomasti parempi ajettava, hiljaisempi ja muutenkin laadukkaamman tuntuinen sisustan materiaaleista lähtien. 204:ssä tuo 1.6 turbo ja 7G-tronicin uudempi versio, toimii hienosti yhteen. Käytännön suorituskyky oli todella hyvä.

                                                  211 oli vanhemmalla 5-lovisella laatikolla mutta teho/vääntö kyllä korvasi sen puutteen. Kerran oli auto + traileri perässä ja ajossa / liikkeellelähdöissä ei juurikaan huomannut koko asiaa.

                                                  Jos 200-220CDI:llä miettii noita kahta, niin ottaisin kyllä ehdottomasti hyväkuntoisen ja varustellun W211/S211. SBC-jarrujakaan ei kannata pelätä enää. Niiden yksiköiden vaihtoremontin hinta ei enää vaadi pankkilainaa. Pikkukoneinen ehdottomasti tuolla seiskalovisella laatikolla.

                                                  Jos päätyy W204/S204, niin kannattaa ehdottomasti ottaa Facelift ja ILS-valoilla. Noi ILS-valot on todella maukkaat. Itselläni on ollut ne näissä viimeisesissä kolmessa Mersussa. FL:n sisusta on paremmannäköinen ja hieman pehmeämmistä materiaaleista tehty.

                                                  Comment


                                                  • Kiitokset Merzalle hyvästä vastauksesta! Hitusen nettihautomoa seuranneena, niin realistiset autohaaveet painottuu; w211 vm. 2006-2008, riippuen moottorista, kilsoista ja varusteista. Piti oikein googlettaa noita ILS-valoja :) Tarvitsee vielä vähän tarkemmin tutustua laatikkoversioihin ja sen semmoisiin, kun yllättävän paljon oli sopuhintaan tarjolla isokoneisia vehkeitäkin. Yritän kyllä pitää kiinni päätöksestäni, että 200 tai 220cdi, ei 280 tai 320cdi ;)

                                                    Comment


                                                    • Itse melkein vaihdoin (A4 B8 3.0 TDI) W204 3 litran diesel meseen, mutta en vaan tajua miksi mersu ei voi tehdä kunnon penkkejä C-sarjaan. Ihan sama mikä istuin on, niin ei pääse lähellekkään Audin sportti-istuinten mukavuutta. Suurin ero on penkin lyhyys, koska mersulla ei ole reisituen pitkittäissäätöä. En tiedä sitten miten jossain uudemmissa malleissa.

                                                      Comment


                                                      • Veljellä oli W204:ia farkkuja työsuhdeautoina 200 cdi koneella ja automaatilla. Pre facelift ja facelift. Minusta ne olivat ihan asiallisia autoja mersuksi, ajettavuus ja suorituskyky vs. kulutus olivat hyvässä balanssissa. Farkkukorin kanssa myös tilojen suhteen tuli just ja just toimeen 2 lastenistuimen kanssa. Kannattaa ainakin koeajaa ja verrata isokoriseen.

                                                        Noista uudemmista isoista mannelaveteista ei ole muita kokemuksia kuin viimeisistä 211 malleista vanhimmalle veljelle autoa haeskellessa. Silloin kun koeajettiin vastaavan luokan autoja, niin mesun sisusta ja ajettavuus tyrkkäsi verrattuna 525 Bemariin. Bemarissa oli myös parempi bensamoottori, kun sellainen auto oli hakusessa. Audilla ei taas ollut mitään järkevää tarjota tuossa hintaluokassa.

                                                        Comment


                                                        • Tota penkkiasiaa tässä itsekin ihmettelen. Noita Audin sporttipalleja aina tukeneena Merssun tabletit lähinnä vihastuttaa. Tulee vähän fiilis, että Mb on näissä perusmalleissa (C/E) ajatellut penkit persjalkaisille, tuhdimmille isännille / emännille.

                                                          Comment


                                                            Ainakin nuo omassa Eessä olevat ortopedipenkit on täydelliset omalle balleriinamaiselle vartalotyypille. (185cm/105kg).

                                                            Noilla ilmapussien säädöillä saa todella kuppimaisen istuinosan tarvittaessa ja selkäosan pusseilla saa varmasti rutistettua vaikka kylkiluut ruttuun.

                                                            Penkkejä ulkoa katsottaessa ei voisi kuvitella niiden olevan noin hyviä. Ilmapussisäätöisellä reisituellakin tällainen kohtuullisen pitkäjalkainen saa mukavan asennon. Audin sporttipenkkien veroista pituutta ei aivan saada aikaan, mutta riittävä kuitenkin. Parimetrisillä kavereilla ei välttämättä toimi niin hyvin.

                                                            Mersun peruspenkit on kyllä hanurista. Niin ne peruspenkit taitaa olla kyllä monen muunkin merki kanssa yhtä surkeita.

                                                            Comment


                                                              Mersun peruspenkit suunniteltu normaalirunkoisille taksikuskeille.
                                                              Itsellä ollut nuita w210 korisia jokunen, niin pari huomiota kaikki ruosteisia verrattuna w211:en, jossa paljon parempi suoja ruostetta vastaan.
                                                              Sitten perus sähkövikoja ja johtosarjathan on itse maatuvia, eli kuoret häviää ja jää kuparit jäljelle. Siksi löytyy Avk:lta paljon keulasta ja sisältä palaneita e-mersuja.
                                                              Varaosat tosi halpoja verrattuna Audiin ja saa joka paikasta. Esim täydellinen tukivarsisetti taka-akselille sisältäen pultit ja 12 tukivartta, sekä muutaman puslan ja epäkeskopultit 150 eur. Etujarrut levyt, palat, satulat ja letkut 180 eur.
                                                              Autona ihan kohtuullinen, vaikka takaraivossa koko ajan pieni ääni huutaa Audia. No onhan tuo mamman A6:nen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X