Nyt kun vieraista puhutaan... Millaisia nuo bmw:n automaatti laatikot, kestääkö , vai onko jotain samanlaisii ongelmia kun vag dsg laatikoissa ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audista vaihto vieraaseen
Collapse
X
-
Tosiaan vanhemmat GM:n viisipykäläiset lienee parempi kiertää kaukaa. Itsellä oli tuo kuusipykäläinen ZF 335d:ssä (286hv/580nm) ja 235tkm vedettiin ilman mitään ongelmia, ilman öljyn vaihtoa (öljyn vaihto kuitenkin suositeltava). Eikä uusissa kahdeksan pykäläisissä ole ilmeisesti suuremmpin ongelmia ollut eli en ainakaan automaation takia jättäisi Bemmua hankkimatta. Pikku dieseleiden (2.0d) jakopääongelmat on sitten eri juttu.
Comment
-
Pari viikkoa tuli kierrettyä Irlantia vuokraamon Skoda Rapidilla, 1.6 dieselkone. Jäi kyllä hyvä maku, onhan tuo vanhaankin Audiin verrattuna hiukan muovisempi, mutta pidempikään ajorupeama ei alkanut tympimään. Huomattava osa koluttiin pikkuteitä korkeintaan kolmosvaihteella ja kaupunkiajoakin piisasi; keskikulutus 4.5 litran paikkeilla. Voisin harkita, jos auton vaihto olisi ajankohtaista.
edit: Puhtia riitti vähintään saman verran kuin omassa vanhassa 1.8 vaparissa, en tiedä sitten tuosta 1.6 dieselkoneesta enempää (tyyppivioista sun muista).Viimeksi muokannut taski; 24.7.2015, 15:53.
Comment
-
Tama viikko on tullut ajeltua Adolfin perinnolla. Ns. Suomivarusteltu, eli ei mitaan varusteita, ihan kiva pirssi pyoritella kaupunkioloissa. Penkit ei mitkaan parhaimmat, varmaan pitkalla matkalla perse puutuisi. Eniten ihmetysta aiheuttaa se, ettei nintendoon asetetut asetukset pysy seuraavaan kaynnistykseen, esim. laitan aina nopeuden nakymaan naytolle ajaessa, se on joka kerta ajamaan lahtiessa tehtava uudestaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja EJH007 Näytä viestiRiippuu laatikosta? Missään ei ole dsg tyyppisiä ongelmia, joissain on jotain murheita. Zf5hp18 on hyvä ja uudempi hp19 ikuinen. 6vaihteiset zf:t myös ihan ok eikä uudet 8vaihteisetkaan huonoja ole. 5 vaihteista gm askia välttäisin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viestiRohkenen olla eri mieltä; 5v gm-loota (sporttipuolella ja käsivalintamahdollisuudella) on toiminnaltaan ja kestävyydeltään parempi kuin saman ikäluokan 5v tippariloota.
Comment
-
Itsekin vaihdoin hetken hurmiossa Audista Bemariin. Kokeillaan nyt, miten 325xi pärjää. Tämä uusi tulokas on automaattivaihteistolla, jossa heti ensimmäiseksi tuli vastaan adaptaatioraja-arvojen reilu ylitys (marmorin tietokone näytti näin), joka kuulemma viittaa vikaan lootassa tai sitten ei. Adaptaatiot nollattu, nyt ajellaan ja ihmetellään.
Comment
-
Olen joskus sekopäissäni miettinyt Mersun hankintaa ja nyt oli lomareissulla mahdollisuus ajella pari viikkoa tulen uudella C-koppaisella (220 Bluetec diesel) vehkeellä ja muutama huomio:
- Mielyttävän hiljainen moottoritienopeuksilla (rengastus 225/50/17 ja Misukat alla)
- Mielyttävä ajella suoraa motaria
- Aivan hirveä ajaa mutkatieta vaikka laittoi kaikki sport asetukset kireimmälle. Todella tunnoton ohjaus, löysä alusta ja ennen kaikkea ihmeellinen moottorin ja vaihteiston yhteistoiminta
- Vuokta-autossa oli hyvät varusteet, mutta käyttöliittymät todella oudot, samoin kuin navin käyttö
- Yllättävän tilava neljälle aíkuiselle ja tavaroille
- Penkit melko onnettomat ja varsinkin reisítuki todella huono
Tämän myötä innostus ainakin laantui, vaikka varmasti "kireämmät" versiot ovat erilaisia ajaa.
Comment
-
Tama viikko ajellaan sitten Ford Fiesta sedanilla. Aivan uskomattoman paska kotostys, elekaa ikina sekaantuko. En jaksa edes kuvaa ottaa. Tama on naita reissutyon hienouksia, kun joka viikko saa ajella eri vuokra-autolla. Tosin viikonloppuisin tuntuu sitakin paremmalta paasta vitosen rattiin :)
Comment
-
Olen joskus sekopäissäni miettinyt Mersun hankintaa ja nyt oli lomareissulla mahdollisuus ajella pari viikkoa tulen uudella C-koppaisella (220 Bluetec diesel) vehkeellä ja muutama huomio:
Comment
-
Eihän Rellun koneita ole kuin tuo 1,6 litrainen diesel.
220:nen ja siitä eteenpäin + kaikki bensavehkeet on Mersun omia.
Tuo 2,2l OM651 on kyllä mukava moottori. Vääntö ja teho tulee tasaisesti ja liikuttaa tuota nykyistä Eemelin farkkua aivan tarpeeksi. GLK:ssa oli myös sama pannu ja siinäkin riitti kulkua omiin tarpeisiin.
Comment
-
Ajelin tuossa kesälomareissulla Saksassa 13 päivää vuokrabemarilla, uusimman mallin 530D kaikilla herkuilla.
Hieno moottori ja vaihdelaatikko, ja ihan miellyttävä sisusta. Bemarin head-up display on parempi kuin Audissa vm 12 mallin, esim navigointiohjeet tulevat tosi hienosti siihen lasiin, omassa autossa tulee paljon karummin ne nuolet, mihin pitäisi tähtäillä.
Sääli vaan kaikkia muita käyttöliittymiä. iDrive on vaan epälooginen, ei vielä tuossa ajassa oppinut oikein sitä käyttämään. Audin MMI touch pyyhkii kyllä lattiaa sillä. Ohjaus oli tosi tunnokas ja kivan oloinen, mutta satunnaisesti takelteleva. Ihan käsittämättömän huono suhteessa mitä journalistit kirjoittaa Bemarin satumaisesta ajettavuudesta.
Ehkä siihen voisi kuitenkin tottua, jos haluaisi Audiin vaihtelua. Kiva auto se oli, ja 3.0 TFSI:hin alkoi kaivata lisää ala-alueen vääntöä.
Comment
-
En tiedä miten Audeissa on, mutta ainakin BMW:n kulmat ovat poikkeuksetta päin persettä ihan tehtaan jäljiltä ja ko. autot ovat tosi ronkeleita oikeasta suuntauksesta. Run-flatit, joita noissa on, pahentavat tilannetta vielä merkittävästi. Mursu on siten aivan täys vastakohta. Menee suoraan, vaikka olis molemmat raidetangonpäät sohlona ja kulmat metsässä. Kokemusta on C-sarjasta, jossa etupäähän tuli aina yllätysremonttia. Ajaessa niitä vikoja ei koskaan edes huomannut.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja laituri Näytä viestiTosiaan vanhemmat GM:n viisipykäläiset lienee parempi kiertää kaukaa. Itsellä oli tuo kuusipykäläinen ZF 335d:ssä (286hv/580nm) ja 235tkm vedettiin ilman mitään ongelmia, ilman öljyn vaihtoa (öljyn vaihto kuitenkin suositeltava). Eikä uusissa kahdeksan pykäläisissä ole ilmeisesti suuremmpin ongelmia ollut eli en ainakaan automaation takia jättäisi Bemmua hankkimatta. Pikku dieseleiden (2.0d) jakopääongelmat on sitten eri juttu.
Comment
-
Ovat vaan kaksi aivan eri lootaa. Esimerkiksi e46 325 ja 330 malleissa tavattu SMG on Magneti marellin tekemä ja nuo M3 ja M5 malleista löytyneet sitten vissiin ZF:n. Luotettavuusarviot voi vetää jo valmistusmaan perusteella ;) En välttämättä vanhemmassa pelissä kajoaisi noihin, jollei huolloista olisi jotain selvitystä. Jossain kohtaa se mekatroniikka alkaa kuitenkin takkuamaan. Korjaajia ei oo ihan joka oksalla odottelemassa hommia.
Comment
-
SMG:tä on montaa eri versiota, eikä niistä mikään taida erityisen hyvä olla. DKG (Getrag) laatikoita on edelleen tarjolla, niiden vioista ei paljon ole kuulunut kun niin harvinainen vielä.
Bmw ja vag dsg mainitseminen samassa yhteydessä on törkeää, Bemarissa ei ole mitään niin huonoa kuin vag dsg :D
Comment
-
Täälläki olis nyt vaihteeksi VW laitettuna.. Valitettavasti vain hyvin vähän mitään tietoa löytyy kyseisestä autosta. Kyseessä Phaeton 3,0tdi -07. Ei täällä kukaan olis sattumoisin joskus omistanut tälläistä? :) kaikinpuolin hyvän tuntonen auto tämäkin.
Comment
-
Eikö pyyttönin lähiten sukulainen ole joku benley, muistaisin nähneeni osissa bentleyn leimoja...
Comment
Comment