Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audista vaihto vieraaseen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nyt kun vieraista puhutaan... Millaisia nuo bmw:n automaatti laatikot, kestääkö , vai onko jotain samanlaisii ongelmia kun vag dsg laatikoissa ?

    Comment


    • Riippuu laatikosta? Missään ei ole dsg tyyppisiä ongelmia, joissain on jotain murheita. Zf5hp18 on hyvä ja uudempi hp19 ikuinen. 6vaihteiset zf:t myös ihan ok eikä uudet 8vaihteisetkaan huonoja ole. 5 vaihteista gm askia välttäisin.

      Comment


      • Tosiaan vanhemmat GM:n viisipykäläiset lienee parempi kiertää kaukaa. Itsellä oli tuo kuusipykäläinen ZF 335d:ssä (286hv/580nm) ja 235tkm vedettiin ilman mitään ongelmia, ilman öljyn vaihtoa (öljyn vaihto kuitenkin suositeltava). Eikä uusissa kahdeksan pykäläisissä ole ilmeisesti suuremmpin ongelmia ollut eli en ainakaan automaation takia jättäisi Bemmua hankkimatta. Pikku dieseleiden (2.0d) jakopääongelmat on sitten eri juttu.

        Comment


          Pari viikkoa tuli kierrettyä Irlantia vuokraamon Skoda Rapidilla, 1.6 dieselkone. Jäi kyllä hyvä maku, onhan tuo vanhaankin Audiin verrattuna hiukan muovisempi, mutta pidempikään ajorupeama ei alkanut tympimään. Huomattava osa koluttiin pikkuteitä korkeintaan kolmosvaihteella ja kaupunkiajoakin piisasi; keskikulutus 4.5 litran paikkeilla. Voisin harkita, jos auton vaihto olisi ajankohtaista.

          edit: Puhtia riitti vähintään saman verran kuin omassa vanhassa 1.8 vaparissa, en tiedä sitten tuosta 1.6 dieselkoneesta enempää (tyyppivioista sun muista).
          Viimeksi muokannut taski; 24.7.2015, 15:53.

          Comment


          • Vuosi Subarulla ja nyt 6kk Bemarilla, mutta kuva kertoo olennaisen...
            Attached Files

            Comment


            • Ostin just Audin rinnalle Bemarin, ai et kyllä kelpaa...

              Comment


                Rangeri tuli hankittua alkukesästä, ei kylläkään yhtään Audia annettu pois.

                Comment


                  Tama viikko on tullut ajeltua Adolfin perinnolla. Ns. Suomivarusteltu, eli ei mitaan varusteita, ihan kiva pirssi pyoritella kaupunkioloissa. Penkit ei mitkaan parhaimmat, varmaan pitkalla matkalla perse puutuisi. Eniten ihmetysta aiheuttaa se, ettei nintendoon asetetut asetukset pysy seuraavaan kaynnistykseen, esim. laitan aina nopeuden nakymaan naytolle ajaessa, se on joka kerta ajamaan lahtiessa tehtava uudestaan.
                  Attached Files

                  Comment


                  • Täälläki olis nyt vaihteeksi VW laitettuna.. Valitettavasti vain hyvin vähän mitään tietoa löytyy kyseisestä autosta. Kyseessä Phaeton 3,0tdi -07. Ei täällä kukaan olis sattumoisin joskus omistanut tälläistä? :) kaikinpuolin hyvän tuntonen auto tämäkin.

                    Comment


                      Alkuperäinen kirjoittaja EJH007 Näytä viesti
                      Riippuu laatikosta? Missään ei ole dsg tyyppisiä ongelmia, joissain on jotain murheita. Zf5hp18 on hyvä ja uudempi hp19 ikuinen. 6vaihteiset zf:t myös ihan ok eikä uudet 8vaihteisetkaan huonoja ole. 5 vaihteista gm askia välttäisin.
                      Rohkenen olla eri mieltä; 5v gm-loota (sporttipuolella ja käsivalintamahdollisuudella) on toiminnaltaan ja kestävyydeltään parempi kuin saman ikäluokan 5v tippariloota. Manuaalia ei kumpikaan päihitä, mutta zf:n tippi on kyllä perkeleen keksintö.

                      Comment


                      • Veljellä on 330d -01 farkku tuolla gm loodalla lieviä ongelmia, olisko öljyt vähissä tai jotain muuta, menossa huuhtelu hoitoon + uusi suodatin.
                        Viimeksi muokannut To87; 10.8.2015, 22:23.

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                          Rohkenen olla eri mieltä; 5v gm-loota (sporttipuolella ja käsivalintamahdollisuudella) on toiminnaltaan ja kestävyydeltään parempi kuin saman ikäluokan 5v tippariloota.
                          Onneksi tämä ei ole mielipide asia ;) Kyllä ZF 5v steppiloota on kestävämpi kuin GM 5v laatikko. Bemarissa ei tippiä ole ollutkaan vaan steptronic.

                          Comment


                            Eihän bemareissa oo ollut koskaan niin paskaa laatikkoa, kuin nuo GM:n tekeleet. Ne eivät pysyneet läjässä edes vakiotehoilla

                            Comment


                            • Itsekin vaihdoin hetken hurmiossa Audista Bemariin. Kokeillaan nyt, miten 325xi pärjää. Tämä uusi tulokas on automaattivaihteistolla, jossa heti ensimmäiseksi tuli vastaan adaptaatioraja-arvojen reilu ylitys (marmorin tietokone näytti näin), joka kuulemma viittaa vikaan lootassa tai sitten ei. Adaptaatiot nollattu, nyt ajellaan ja ihmetellään.

                              Comment


                              • Olen joskus sekopäissäni miettinyt Mersun hankintaa ja nyt oli lomareissulla mahdollisuus ajella pari viikkoa tulen uudella C-koppaisella (220 Bluetec diesel) vehkeellä ja muutama huomio:

                                - Mielyttävän hiljainen moottoritienopeuksilla (rengastus 225/50/17 ja Misukat alla)
                                - Mielyttävä ajella suoraa motaria
                                - Aivan hirveä ajaa mutkatieta vaikka laittoi kaikki sport asetukset kireimmälle. Todella tunnoton ohjaus, löysä alusta ja ennen kaikkea ihmeellinen moottorin ja vaihteiston yhteistoiminta
                                - Vuokta-autossa oli hyvät varusteet, mutta käyttöliittymät todella oudot, samoin kuin navin käyttö
                                - Yllättävän tilava neljälle aíkuiselle ja tavaroille
                                - Penkit melko onnettomat ja varsinkin reisítuki todella huono

                                Tämän myötä innostus ainakin laantui, vaikka varmasti "kireämmät" versiot ovat erilaisia ajaa.

                                Comment


                                  Tama viikko ajellaan sitten Ford Fiesta sedanilla. Aivan uskomattoman paska kotostys, elekaa ikina sekaantuko. En jaksa edes kuvaa ottaa. Tama on naita reissutyon hienouksia, kun joka viikko saa ajella eri vuokra-autolla. Tosin viikonloppuisin tuntuu sitakin paremmalta paasta vitosen rattiin :)

                                  Comment


                                    Olen joskus sekopäissäni miettinyt Mersun hankintaa ja nyt oli lomareissulla mahdollisuus ajella pari viikkoa tulen uudella C-koppaisella (220 Bluetec diesel) vehkeellä ja muutama huomio:
                                    Mun mielenkiinto Mursuihin loppui sillä hetkellä, kun sain teitää, että tuonkin uuden C:n nokalla on Renaultin diesel. Kiitos, mutta ei kiitos. Vanha 2.2L diesel olikin liian hyvä ollakseen totta. Tosin loppumetreillä sekin onnistuttiin vielä pilaamaan huonolla jakopäällä.

                                    Comment


                                      Eihän Rellun koneita ole kuin tuo 1,6 litrainen diesel.

                                      220:nen ja siitä eteenpäin + kaikki bensavehkeet on Mersun omia.

                                      Tuo 2,2l OM651 on kyllä mukava moottori. Vääntö ja teho tulee tasaisesti ja liikuttaa tuota nykyistä Eemelin farkkua aivan tarpeeksi. GLK:ssa oli myös sama pannu ja siinäkin riitti kulkua omiin tarpeisiin.

                                      Comment


                                        Ajelin tuossa kesälomareissulla Saksassa 13 päivää vuokrabemarilla, uusimman mallin 530D kaikilla herkuilla.

                                        Hieno moottori ja vaihdelaatikko, ja ihan miellyttävä sisusta. Bemarin head-up display on parempi kuin Audissa vm 12 mallin, esim navigointiohjeet tulevat tosi hienosti siihen lasiin, omassa autossa tulee paljon karummin ne nuolet, mihin pitäisi tähtäillä.

                                        Sääli vaan kaikkia muita käyttöliittymiä. iDrive on vaan epälooginen, ei vielä tuossa ajassa oppinut oikein sitä käyttämään. Audin MMI touch pyyhkii kyllä lattiaa sillä. Ohjaus oli tosi tunnokas ja kivan oloinen, mutta satunnaisesti takelteleva. Ihan käsittämättömän huono suhteessa mitä journalistit kirjoittaa Bemarin satumaisesta ajettavuudesta.

                                        Ehkä siihen voisi kuitenkin tottua, jos haluaisi Audiin vaihtelua. Kiva auto se oli, ja 3.0 TFSI:hin alkoi kaivata lisää ala-alueen vääntöä.

                                        Comment


                                          jpeltopuro, mulla oli Tanskassa vuokralla 320d. Autolla oli ajettu 650km eli aivan uusi,. Hyvää: moottori, vaihteisto ja niiden yhteistyö. Huonoa: suuntavakavuus, se todella nyppi pitemmällä reissulla.

                                          Comment


                                            En tiedä miten Audeissa on, mutta ainakin BMW:n kulmat ovat poikkeuksetta päin persettä ihan tehtaan jäljiltä ja ko. autot ovat tosi ronkeleita oikeasta suuntauksesta. Run-flatit, joita noissa on, pahentavat tilannetta vielä merkittävästi. Mursu on siten aivan täys vastakohta. Menee suoraan, vaikka olis molemmat raidetangonpäät sohlona ja kulmat metsässä. Kokemusta on C-sarjasta, jossa etupäähän tuli aina yllätysremonttia. Ajaessa niitä vikoja ei koskaan edes huomannut.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja laituri Näytä viesti
                                              Tosiaan vanhemmat GM:n viisipykäläiset lienee parempi kiertää kaukaa. Itsellä oli tuo kuusipykäläinen ZF 335d:ssä (286hv/580nm) ja 235tkm vedettiin ilman mitään ongelmia, ilman öljyn vaihtoa (öljyn vaihto kuitenkin suositeltava). Eikä uusissa kahdeksan pykäläisissä ole ilmeisesti suuremmpin ongelmia ollut eli en ainakaan automaation takia jättäisi Bemmua hankkimatta. Pikku dieseleiden (2.0d) jakopääongelmat on sitten eri juttu.
                                              Mites noi smg vaihdelootat ?

                                              Comment


                                              • Jättäisin väliin.

                                                Comment


                                                • Toimiessaan toi SMG on vissiin aika hieno laite, mutta noitahan ei juuri ole kuin M-sarjalaisissa (jos en nyt ihan väärin muista).

                                                  Comment


                                                  • On niitä saanut tavismalleihinkin.

                                                    Comment


                                                      Ovat vaan kaksi aivan eri lootaa. Esimerkiksi e46 325 ja 330 malleissa tavattu SMG on Magneti marellin tekemä ja nuo M3 ja M5 malleista löytyneet sitten vissiin ZF:n. Luotettavuusarviot voi vetää jo valmistusmaan perusteella ;) En välttämättä vanhemmassa pelissä kajoaisi noihin, jollei huolloista olisi jotain selvitystä. Jossain kohtaa se mekatroniikka alkaa kuitenkin takkuamaan. Korjaajia ei oo ihan joka oksalla odottelemassa hommia.

                                                      Comment


                                                      • Sitten on vielä se 335i:n perään saatu DKG, joka on samaa sukua kuin VAGin DSG (oliko ZF:n vai minkä tekemä?) joka oli tuotannossa vuoden tai kaksi ja haudattiin vähin äänin.

                                                        Comment


                                                        • SMG:tä on montaa eri versiota, eikä niistä mikään taida erityisen hyvä olla. DKG (Getrag) laatikoita on edelleen tarjolla, niiden vioista ei paljon ole kuulunut kun niin harvinainen vielä.

                                                          Bmw ja vag dsg mainitseminen samassa yhteydessä on törkeää, Bemarissa ei ole mitään niin huonoa kuin vag dsg :D

                                                          Comment


                                                          • Täälläki olis nyt vaihteeksi VW laitettuna.. Valitettavasti vain hyvin vähän mitään tietoa löytyy kyseisestä autosta. Kyseessä Phaeton 3,0tdi -07. Ei täällä kukaan olis sattumoisin joskus omistanut tälläistä? :) kaikinpuolin hyvän tuntonen auto tämäkin.
                                                            Tuokin on jännä laite sinänsä, kun sillä taitaa olla melkein enemmän yhteistä Touaregin kanssa kuin aakasin =D

                                                            Comment


                                                              Eikö pyyttönin lähiten sukulainen ole joku benley, muistaisin nähneeni osissa bentleyn leimoja...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X