Jos katsoo automerkkiä kokonaisuutena niin onhan joku Nissan vaan aika masentavaa vaikka sieltä joku yksittäinen valopilkku tyyliin GT-R löytyisikin. Audin vastine edellämainituille on sitten R8. Molemmat ovat yhtä paljon tavallisen autonostajan ulottumattomissa vaikka Datsunin saakin kolmanneksella R8:n hinnasta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audista vaihto vieraaseen
Collapse
X
-
Allekirjoitan tuon. Nissanin Suomen myydyimmät autot lienee supersporttiset Qashqai, Juke ja Pulsar. Harmaata kuin mikä.
Comment
-
Kyllä tässä itselläni jonkunlainen konserni-uskollisuus on päällä. Sitä en tiedä mikä laite on seuraavana alla mutta vaihtaminen johonkin täysin outoon tuntuu ylipääsemättömältä. Audi etusijalla "huomattavasti" käytetyn vaihdokin kohdalla, koska hinta, mutta uusi tai uudehko voi olla jokin muu kuten jopa Seat. Joka tapauksessa yksilössä tarvitsee olla "sitä jotain", jolla eroaa edes vähän harmaasta massasta. Jännä nähdä mitä tapahtuu autoveron suhteen tulevaisuudessa. Sitä odotellessa nykyinen saa pysyä ajossa ja pelimerkkejä tulee laitettua sivuun sen minkä pystyy.
Comment
-
-
Jännä nähdä mitä tapahtuu autoveron suhteen tulevaisuudessa. Sitä odotellessa nykyinen saa pysyä ajossa ja pelimerkkejä tulee laitettua sivuun sen minkä pystyy.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Munkkiniemen Kreivi Näytä viestiKomppaan Kilua. Seuraava auto on Audi, tiedä sitten ykkös vai kakkosautoksi. Tosin molemmat on samassa hintaluokassa, joten väliäkö tuolla. Miksi siis? En todella tiedä, mutta upeasta laitteesta on kyse ja yleisesti ottaen tekniikkaan nähden luotettava. Toki tuohon hintaan saa liikaa tyyppivikaakin, mutta tuuristahan se on kiinni.
Ajoa tulee se 45tkm vuoteen, joten premium luokan ajettavuutta ja hiljaisuuttahan tässä kaipaa jo. Nykyisessä käyttis Hondassa ei mitään vikaa ole, mutta puuttuhan siitä se jokin. Lisäksi yllättävän kalliit vakuutukset, 4F:n täysikasko oli halvempi kuin Hondan vastaava.
Dieseleistä ei minulle löydy autoa muualta kuin Saksasta, sen olen todennut. Harkitaan uudestaan, kun joku japsi tuo yli 2-litraisen ja 160hp dieselin nelivetoisena automaattina henkilöautoon. Ehkä vuonna 3000.
Comment
-
Ei ainakaan nelikkodieselinä. Tietääkseni, en tosin ole seurannutkaan Mazdaa vähään aikaan. Hyvännäköinenhän se kyllä on!
Comment
-
Ruoste on Mazdan ns. tyyppivika, eikä ihan mikään pieni vaiva. Kohtuu uudetkin lahoaa käsiin. Tästä tuli mieleen, että juuri kaupunkireissulla ihmettelin kohtuu uutta mersua joka oli aivan umpiruosteessa joka paikasta (kaikki luukut, helmat yms.). Vuosimalli oli varmasti jostain 2000 luvun loppupuolelta...ei niitä ensimmäisiä malleja siis. En kehdannut kuvaa ottaa, kun ympärillä oli muitakin ihmettelemässä asiaa. Siskon mies osti aikoinaan uuden Viton työrassiksi ja se lahosi käsiin. Ei ole mersuihin sen jälkeen koskenut.
Comment
-
Meillä on lähipiirissä 2 kpl Kutosia, 2008 ja 2009, pidetty hyvin ja ainakaan vielä ei ruosteasioita ole näkyvissä kummassakaan. Tämän perusteella automaagi & neliveto olisi saatavilla kutosen farmariin:
http://tekniikanmaailma.fi/uudistunu...-sai-hinnat-2/
Comment
-
Rammo: Ei se mikään ihme ole että C sarja kiinnostaa, jos kyseessä on W204 ja sen facelift. Veljellä oli molemmat mallit työsuhderassina 200 cdi koneella ja automaattina. Minusta tuo malli oli selkeä parannus edellisiin C-sarjalaisiin, jotka tuntuivat halvoilta ja vähemmän napakoilta ajossa. Hieman samanlainen kuva on jäänyt myös E sarjalaisista, W212 on jotenkin valmiimman oloinen tuote kuin edeltävät pari mallia.
Luulen kuitenkin että omalla kohdalla on mersut nähty. Tai no jos sattuisi äkisti rikastumaan, niin g-wagen voisi olla paikallaan.
Comment
-
Itse olisin ehkä laadusta hieman valmis tinkimäänkin, jos tilat, turvallisuus ja sopiva voimalinja kohtaisi. Nyt kun on tottunut joko 3.0 tfsi tai tdi loppuisiin yhdistelmiin, niin ei tahdo oikein mätsätä enää muut merkit. Mersun ja buimurin on rouva torpannut ja kun itsekin tykkään, niin mitä sitä vaihtamaan(rouvasta ja autosta, molemmista ;) ).
On vain piheys alkanut vaivata, ei kehtaisi ottaa pätkää autoa varten, joten pitäisi varmaan samanhintaiseen pienempään vaihtaa :/
Comment
-
Valitsin Audin.
Uhhautsi,
Meikäläisellä Audi on "vieras".
Autoa valitessani minulla oli muutamia kriteereitä ja makuasioita.
-Mersu, muuten kiva mutta vitutaa se vasen viiksi johon on ympätty kaikki
-BMW, vammanen vilkkuviiksi joka palautuu aina keskiasentoon
-Volvo, monta jo ollut ja hyvä kattila, halusin vaihtelua. Vlvossa mahtava ruuhka-ajomoodi.
-Audi, perinteiset "kontrollt". Alkeellinen adaptive cruise
Silti päädyin Audiin kun varusteet kohdillan, ja suorituskykyäki ihan tarpeeksi ja niin saatanan nätti että ei toista. COupe audissa on se vika että siinä B-pilarin jälkeen tulee semmonen kulma. Sportbäckissä ei. Mielleyttää minun silmääni täysin tuo sportbäckin sivuprofiili.
Mersun CLS on kans nätti mutta sen perä on vähän liian suippo.
Benarin muotoiluosasto voisi mennä vaikka kouluun takasi. Niillä on nätti se 6XX coupe.
Tärkeintä lienee että on itse tyytyväinen kattilaansa ja tuntuu aina mukavalta lähteä baanalle?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja sattanen Näytä viestiUhhautsi,
-Volvo, monta jo ollut ja hyvä kattila, halusin vaihtelua. Vlvossa mahtava ruuhka-ajomoodi.
BTW. toimiiko tuo vollen adaptiivinen vakkari oikeasti ruuhkassa? Jotenkin tuntuu hurjalta, että jättäisin vaikka Kehä I:sellä välimatkan pitämisen auton huoleksi, vaikka nopeamminhan se taitaa reagoida kuin nenää kaivava kuski...
Comment
-
Se tulee täällä ehkä lähivuosina auton vaihto eteen ja jo tässä vaiheessa yritän pähkäillä mitä laittais. Seuraava ei välttis ole Audi, todennäköisesti kuitenkin pysytään konsernissa.
Muutama FAKTA kuitenkin on tiedossa:
-Farmari
-Bensakone
-turbo
Sen pitää olla:
-Luotettava
-Taloudellinen
-Uudehko ja vähän ajettu sillä viimeksi auton vaihdoin 12v. sitten
Extraa:
-nelikko
Realistinen hintaluokka varmaankin 15k€ luokkaa.
Onko ajatuksia??
Noilla kriteereillä jotenkin uskon olevani aika nesteessä. Ja kaiken lisäksi olen ronkeli kolmen asian suhteen. Naiset,autot ja kitarat. :D Kaikki halpoja harrastuksia. Jos ois paalua laittaa n.25k€ ostaisin ST FR Leonin. Miksi pitää olla köyhä?
Comment
-
Puolitoista vuotta on aikaa kun vaihdoin A4:n pois. Nyt siitä voi jo avautua, suruaika on ohi. :) Viimeisin A4 oli B8 2.0 tdi vm. 2012. Sitä ennen kaksi muuta A4:sta (B5 -00 ATJ ja B7 -06 BPW). Näiden syiden takia myin B8:n pois:
- huono penkki, kuin jossain Fiat 600:ssa istuisi, ei edes ristiseläntuen säätöä (auto oli ilmeisesti jonkinlainen karvalakkimalli)
- ohjauksen vetely esmes tien keskiharjannetta ylittäessä
- kojelautajärjestelyt sekavat: kaksi samanlaista painikeryhmää
- start-stop -järjestelmä ja sen hitaus
- onnettoman pieni tavaratila
- yllättävä alamäkijarrutus vakkarilla ajettaessa, ja jotain muuta vähäisempää
Plussia verrattuna B7:aan:
- todella hiljainen
- suorituskyky, tasainen kuminauhamainen kiihtyvyys
- 1,5 l/100 km pienempi kulutus
- parempi radion herkkyys
- mukavampi alusta verrattuna sport-alustaan
Ulkonäkö on tietysti makuasia, omasta mielestä B7 oli tyylikkäämpi. B7:ssa sai viimeiset kymppitonnit (BPW, 68-157 tkm) ajella kylmä rinki tietyn paikan ympärillä eli milloin öljypumpun käyttöakseli pettää.
Poika (tuolloin 17 vee ja kohta ajokortti-iässä) sanoi ettet ole tosissas, kun kerroin ostavani Skodan vuosi sitten. Päädyin Octavia Scoutiin jotta juniorikin kehtaisi ajella. :) Siihen olen ollut erinomaisen tyytyväinen, suurin miinus tulee rengasmelusta.
Comment
-
Viimeiset 4 autoa perheessä, nykyiset mukaan lukien, ovat olleet Audeja. En ole kuitenkaan niin merkkiuskollinen etteikö merkki voisi vaihtua. Yksi Volvo oli ennen näitä välissä eikä siitä jäänyt lainkaan pahaa sanottavaa, T5 awd oli itse asiassa ihan mukava käyttiksenä, vaimokin kovasti tuohon tykästyi.
Bemarin 135M xDrivea olen viime aikoina hieman kuolaillut. Ajamaan en ole vielä päässyt. Katsotaan nyt kuinka kauan tätä S5:a jaksaa. Vielä en ole niin kyllästynyt V8 murinaan, että olisi tarvetta vaihtaa pois.
Comment
Comment