Nimenomaan on järkeä verrata B5 ässä ja nykydiiseliä - miksi ei olisi? Jos saat saman tai paremman suorituskyvyn (tehot, nm, kiihtyvyys) pienemmällä kulutuksella. Hinnat sitten eri hehtaarilla eri vuosikymmnen laitteissa mutta se onkin toinen juttu...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audista vaihto vieraaseen
Collapse
X
-
Challenger sukkulassa on varmaan enemmän vääntöä kuin nykyisessä WRC-autossa, sen täytyy siis olla sporttisempi :) No joo, jos ajoneuvon ikä-ja hintaluokka sekä viritysaste jätetään kokonaan rajaamatta niin myönnetään, löytyy varmasti sporttinen vaihtoehto ihan jokaisesta mahdollisesta polttoaineesta.
Comment
-
https://www.youtube.com/watch?v=VrjK-92Qa5E - anteeksi jo etukäteen, saa poistaa, jos oli asiaton viesti ;) Hyvää vappua kaikille :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiB5 ässä 5,7s (jossain lähteissä 5,6s) 0-100 km/h, A4 3.0 TDI 239 hv manuaali 6.1s 0-100 km/h. Kovasti saa kepittää.
Comment
-
Käytännön tilanteessa se dieselin vääntö ja automaatti on vaan melkoista settiä. Valoista lähtiessä ei tartte kiekkaviisarin juuri 1500r yli nousta ja jo alkaa meno maistua. Samoilla kierroksilla bensakone alkaa vasta irrota liikkeelle ilman sammumisen pelkoa. Motarilla tilanne on jo toinen. Vetoalue on paremmin bensakoneen puolella. Aika nopeasti dieselillä on jo se isoin pykälä sisällä. Toki jos vääntöä ja voima riittää, niin ei sekään välttämättä ole ongelma. Moni dieseli alkaa kuitenkin menemään vähän tukkoon isommilla kierroksilla ja sitten se meno ei enää olekaan samanlaista. Ei tosin kaikki. Esimerkiksi edellä mainittu 123d tykkäsi kyllä mennä ihan yhtä lailla korkeilla ja matalilla kierroksilla. Oma lukunsa on sitten nää vanhan koulun "superturbot", jotka kiertää sen 6000, mutta se ei kyllä mitään savutonta tehoa oo.
Comment
-
Vieras
Mihin tarvitaan 3000€ kelloa, 200€ puhelinta tai kolmea autoa?
Mihin tarvitaan edes 12s kiihtyvää autoa, kun vähemmälläkin pärjää liikenteessä?
Miksi olet virittänyt AFN konetta, vakiollakin pärjää?
Comment
-
Täällä taitaa olla sen verran varttuneempaa kirjoiteelijaa, jotka muistavat vielä kevyet ja pienet sportit (80-luvun lopun ja varauksin 90-luvun alun gti:t yms.) ja niille ei kelpaa tän päivän malmikasat, vaikka olis mitä sporttihilkettä. Taitaa vaan olla niin, että ne päivät eivät palaa, varsinkaan, jos sähköjutut ja sitä kautta akut alkavat yleistymään. Onhan se nyt kuitenkin hassua väittää, että S4 ei oo sporttinen auto jne. Mikä sitten lopulta enää on? Mulle Sporttiasioissa on oikeastaan vain pari kriteeriä. Vetää takaa tai sitten neljällä pyörällä, on voimaa sen verran, että pikkusen hymyilyttää, kun painelee lenkkaria lattiaan ja siihen päälle sisusta, jossa on vähän enemmän toppausta penkeissä. Se riittää tähän sporttijuttuun mulle. Urheiluautot ovat sitten erikseen. Kyllä vaikka ohjelmoitu B7 2.0tfsi S-line ihan sportti on mun kategoriassa. Napakka ajaa, voimaakin on ja sisusta sen mukaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Zikke Näytä viestiHemi Cudaan, 440 Magnumilla [emoji14]
Comment
-
No kohtahan autoilla ei itse enää ajeta. Voiko sieltä sitten tietokoneelta valita asetuksen:Alen, Kankkunen, Mäkinen taikka kuoppanen? No kyllähän se niin on, että farkku mikään sporttinen ole. Kusettakoon sitten vaikka ferrarin. Kuten volvo taisi jossain välissä tehä. Diisseli on kyllä sporttisen sorttinen vaihtoehto. Silloin kun tarvitaan voemoo niin diisseli jyrree. Vai ootko nähnyt jossain nykyään bensa traktoria? Lähinnä ruohonleikkureita on ne.
Comment
-
Vieras
Maailman nopeimmat auto kulkevat bensalla.
Kuinka monella traktori on perheen ainoa kulkuväline ja onko se tehokkaampi kuin keskiverto henkilöauto?
Comment
-
Kaipa se menee jokaisen päässä... Jos nyt ajatellaan, että jotain Ocun RS:ää: 170kW tehoa ja kiihtyvyys (josta ei saa puhua) on seitsemän sekunnin luokassa. Osa pitää sitä sporttisena ja osa urheilullisena. Skoda puhuu urheilullisesta, mikä lienee hieman ylioptimistinen määritelmä sekin. Jos tuo nyt ei ole ihan badge-tuningia, niin ei kaukaa heitä.
Ja kuten tuossa joku aiemmin kirjoitti, niin sporttisuus tuntuu myös riippuvan siitä mitä keulalla lukee. Porsche Macan lienee sportti. SQ5 vain piristetty möhkö. Toisaalta samahan se, kunhan itsellä on hauskaa. Kuka milläkin pippeliään haluaa jatkaa.
Jos ajatellaan niitä -90 -luvun "sportteja", niin aika kesyjähän ne nykymittapuun mukaan ovat. Siis esim. nämä Peugeotin GTI:t. Taisi sporttisuus tulla siitä, kun ajo-ominaisuudet eivät olleet tasapainossa tehon kanssa.
Jos minä puhun oikeasti "urheiluautosta", niin 90-prosenttisesti valmistusmaa alkaa I:llä. Ja se tarkoittaa käytännössä autoa, jolla ei oikein voi järkevästi ajaa missään eikä mihinkään. Loput on sitten piristettyjä perheautoja. Myös RS6.
Ja selvyyden vuoksi todettakoon, ettei SQ5 ole sitäkään. Sehän on vain Audin markkinointi"kikka": sama voimalinja löytyy ihan vakioautostakin. Toisaalta mulle se oli hyvä ja fiksu valinta: jo oletuksen hyvin varusteltu hyvillä huonon tien ajo-ominaisuuksilla varustettu riittävän tehokas peli. A5 madalletulla alustalla oli kyllä parempi ajaa mutkaisella tiellä, mutta jo pelkästään pk-seudun perunapelloilla (joita kaduiksi kutsutaan) pohja nappasi kiinni useammin kuin kerran. Puhumattakaan Saarenmaan syrjäkylillä, kun piti mennä kuvaamaan jotain majakanraatoa: sai olla kieli keskellä suuta, että tännekö jään iäksi.
Comment
-
Loput on sitten piristettyjä perheautoja. Myös RS6.
Ei sen puoleen, etteikö Audin tehokkaammat mallit olisi nopeita katuautoja ja kivoja laitteita kadulla liikkumiseen, mutta se paino vaan ulosmittaa melko paljon sitä kykyä kääntyä mutkaan. Toki rata-autoa ja henkilöautoa ei ole oikein järkevä vertailla keskenään, kun ne ovat lähtökohtaisesti niin eri kategorioissa, mutta juuri siksi katuautot ei pääosin ole todella nopeita mutka-ajossa, jos verrataan kilpa-autoihin.
Comment
-
Vieras
Urheiluautot ja superautot on sitten tietysti erikseen. Italia ei kyllä tuota isoa osaa niistä, vaikka Fefejä paljon myydäänkin. Saksa ja Iso-Britannia sekä USA tarjoaa ison valikoiman erilaisia.
Urheiluauto= Suunniteltu oma mallinsa, joka ei perustu mihinkään ns.perhemalliin.
Ei Audin RS:t mitään urheiluautoja ole, kuten ei ole AMG;t isolta osin tai M-Bemarit.
80 ja 90 luvun GTI;t oli sen aikaista parasta mitä oli sillä saralla, ei ne tietenkään enää vertailussa pärjää, kuten ei pärjää sen ajan Fefet tai Possutkaan. Onneksi asioissa mennään eteenpäin.
Comment
-
Ihan samaa mieltä tuosta, että kiihtyvyys tai edes kierrosaika ei kerro, onko auto sportti vai urheiluauto.
Mielestäni topiikin aloittanut gt86 on urheiluauto, ja erittäin hieno valinta jos A5:n jälkeen kaipaa enemmän fiilistä. En kyllä ole ajanut moista tai ollut edes kyydissä, mutta en silti kyllä voisi ostaa moista, kun se on niin uusi. Samaan hintaan (tai halvemmalla) kun saisi vaikka 2000-luvun Veten tai 911:n.
Comment
-
Just tuli telkkarissa mainos jossa Toyota Auris Hybrid Sports. Tuossa kiteytyy se mitä minä aiemmin tarkoitin. Jos se on valmistajan tarjoama sporttisempi versio Auriksesta niin sitten se on sellainen. Se on silti Auris, ei GT86 tai edes kovin urheilullinen. Sellaisena sitä kuitenkin markkinoidaan, ehkä siksi että myynti heikkenisi jos mallin nimi olisi Toyota Auris Hybrid Slightly Sportier But Still Pretty Lame.
Comment
-
Ostin muutama kuukautta porsche 951, eli 944 turbo. Auto on kohta 30v vanha. Mutta kun painaa vähän yli tuhat kiloa niin 255hv ja 440nm vääntöä niin se riittää mainiosta antaa urheillinen fiilis. En ole pääsyt lähelläkään vielä auton pitorajoihin mutkissa.
Nyky "sportit" ei vaan anna sellaista ajotuntuma, piste.
Comment
-
Ei sen puoleen, etteikö Audin tehokkaammat mallit olisi nopeita katuautoja ja kivoja laitteita kadulla liikkumiseen, mutta se paino vaan ulosmittaa melko paljon sitä kykyä kääntyä mutkaan. Toki rata-autoa ja henkilöautoa ei ole oikein järkevä vertailla keskenään, kun ne ovat lähtökohtaisesti niin eri kategorioissa, mutta juuri siksi katuautot ei pääosin ole todella nopeita mutka-ajossa, jos verrataan kilpa-autoihin.
Comment
-
Odota vähän aikaa, niin tulee Audin 1.0 litrainen 268 heppainen:
http://fourtitude.com/news/Audi_News...VgnWxY.twitter
Comment
Comment