Hyvin sanottu, jos puhutaan normi massasta. Joskus järki sanoisi muuta mutta ennen edes koeajoa, on pihassa joku järjetön saksalainen, jonka ylläpito ei ole halpaa millään mittarilla ja mieli halajaa jo seuraavaa ( C5 Ronsua kuolaten).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audista vaihto vieraaseen
Collapse
X
-
Vieras
-
Hyvin tiivistetty pojat.
Pakko kommentoida noita B8 ongelmia...
Noi koriongelmat, oikeesti nehän hoituu näihin tehtaan ja maahantuojan goodwillinä mä en tajua mikä niissä itkettää? Varsinkin kun niistä ei kauheasti edes tartte vängätä. Noi nahkaongelmat on taas niitä budjettikysymyksiä... Näihin kun saa kahta eri laatua sitä nahkaa sinne sisälle. Halvempi "Milano" (jota myös nahka-alcantarojen nahkaosat) ei kestä yhtä hyvin kuin kalliimpi "Feinnappa". Sitä saa mistä maksaa... B6/7 aikaan ei muistaakseni ollut kuin yhdenlaista nahkaa tarjolla. Tottahan on että B8:ssa malli-ikä painaa, varsinkin kun noihin pahimpiin kilpailijoihin 3-sarja ja C-sarja (molemmat tuoreempia) vertaa. B9 itseasiassa piti ilmestyä myyntiin ennen passattia, mutta toisin kävi... Ei teidän tosin enää ihan kauhean kauan tarvitse moista vartoa :D Lisävarustehinnoista Suomessa voidaan isoilta osin kiittää myös meidän iki-ihanaa verokarhua...
Mä olen määrittänyt kriteerit autolle johon voin rahojani laittaa - suunnittelu ja mieluiten valmistus sen noin 2.5h autobahnajomatkakolmion sisällä jonka Ingolstadt-München-Stuttgart muodostavat.
Comment
-
Tuolla edellä oli erikseen mainittu Audicenterin nahkeus ruostevaurioiden korjauksessa. Siitä se itku varmaan syntyy, eikä se tee ongelmaa olemattomaksi. Asiaa ei varsin auta, että edustaja suhtautuu asiakkaaseen ylimielisesti.
Comment
-
Vieras
Muistetaan myös se, että maahantuoja tai AC on vastuussa vain maahantuojan kautta tulleista autoista. Jos tehdas ilmoittaa ettei takuuta ole, ei virhevastuu ole maahantuonnin tai random AC:n huoli. Huoli on myyjäliikkeellä ja/tai tehtaalla.
Comment
-
Audista vaihto vieraaseen
Sinälläänhän tuota GT86sta urheiluautona on vaikea normaaliin toyotaan verrata kun sisältää niin paljon osaa joita ei saa edes rahalla muihin toyotoihin. Lähtien penkeistä ja muut hipleet ripustuksia myöten.
Fiiliksestä puhuttaessa tuskin kukaan tällä foorumilla saa normaalista corollasta tai vastaavasta japsikinnerista fiiliksiä millään irti. Nämä urheilujapsit sen sijaan sen fiiliksen pystyy todennäköisesti kyllä tarjoamaan.
Sisustan ulkoasussa nuo japsit häviää kyllä saksalaiselle. Tämä getarihan on rakennettu AE86sta kunnioittaen, joten tähän on tahalleen istutettu AE86sen pisteosia kuten retroperuutuspeili ja digitaalikello retroilla neliöpainikkeilla :)
Pienissä muissa asioissa hintaeron huomaa. Esim. joutunut tottumaan vakkarissa siihen, että b8sta tuttua tietoa mihin vankkarin viisari tulee pysähtymään kun viikseä väännät ei ole. Tosin tätä ei taida löytyä esim. Skodastakaan.
Mukavuusvilkun puuttuminenkin on pieni kulttuurishokki.
Poltinrikkovaroitin puuttuu rekkarivaloista mikä lähinnä on vaan hyvä juttu niin ei tartte 10 eriparia ostaa että mitkä lediversiot toimii.
Mutta edelleen on helvetin leveä hymy joka kerta kun starttinappia painaa ja lähtee autokatoksesta liikenteeseen.
Katotaan mihin asti se kestää.
Comment
-
Kävin itse GT86:ssa tänään istumassa, kun sellainen oli Autokeskuksen vaihtoautohallissa. Ensivaikutelma oli juurikin urheilullinen, penkit oli varsin kivat ja istuma-asento sporttinen. Jo kylmätyyppien perusteella voi sanoa, että siinä autossa varmasti on paljon hyvää. Penkinlämmittimien käyttökytkimien 80/90-luvun design sai kyllä hymyn huulille, liekö nekin ollut tarkoituksella sellaiset.
Comment
-
Eikö gt86/subaru ole tulossa tehokkaampikin versio? Toinen juttu, jos verrataan esim. 3,0 audia (tai suurempia) tojoon, pitäiskö verrokiksi ottaa lexuksen vastaavat? Laatu, hinta, voimapuoli.
B8:n kohdalla ihastuin Slinen alustalla auton ulkonäköön, samanik. 3-bemariin sivuprofiililla eroa kuin yöllä ja päivällä ja muutenkin tasapainoisen
/urheilullisen näköinen ja oloinen sopivalla rengastuksella. Ajettavuus nautintoa vajaavetoisenakin sulalla pinnalla. Tämän kaiken ihanuudek keskelle luikerteli käärme, öljynkulutukseksi nimetty. Olin jo hieman asetellut rinkulalaseja päähän, kun totuus paljastui:kallis kilkkeenvaihtoremppa ja AC/Maahantuojalta aivan onneton vastaantulo, vaikka auto ostettu uutena Suomesta ja täysi huoltokirja, ajettu reilu 100tkm. AC/Mt:n tuottama Muistijälki ei siitä episodista katoa.
Mutta mutta, vielä em. Kokemuksen jälkeen, ollen vain tavallinen audi-ajelija, en siis todellakaan heavy audisti/audiseksuaali (joiden asiantuntemusta todella arvostan tällä foorumilla) jostakin käsittämättömästä syystä hymyilen(tovottavasti pitkään) kun hallipaikallani painan startnappulaa ja V8 hörähtää henkiin...jotakin on siis tapahtunut, koska kyseessähän ei ole enää järjellä selitettävää meininkiä. Ja se q-kokemus...
Comment
-
Ja tuossakin on hullua että Subarun saa nyt kaupasta ihan eri hintaan kuin Tojon.. (uuden siis).
Aiemmin olivat saman hintaisia.
Comment
-
Pikku hiljaa on Rinkulakeula vaihtunut konsernin sisällä muihin merkkeihin: marraskuussa emännälle pirkka quattro ( Passat 4motion -06 tdi pd) saman ikäinen A6 tdi:llä 2-3k€ kalliimpi. Ja tänään pihaan tuli Fabia RS -04, koska Rinkulakeulaisena ei löytynyt pikku diesel-sporttia
Comment
-
Vieras
Kuulostaa kaikilta S-malleilta. Vai olisko sporttisuus juuri sitä, urheiluautot on sitten niitä joilla voi vakionakin kiertää rataa ilman kiroilua enemmän kuin yhden kierroksen.
190hv Fabia RS on aika paljon sporttisemman tuntuinen ja varmaankin nopeampi radalla, kuin saman ikäinen ässä...
Comment
Comment