Audi kyllä kämmäsi plugarin kanssa aika hyvin, kun miettii vaikkapa 330e bemua ja just tuota C350e meseä. B9:stä plugariversio olisi varmasti ollut aika kova kilpailija edellämainituille. Pari talvea takana nyt takavetoisella ja kyllä on taas ollut Nettiauto kuumana, kun talvi lähestyy...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audista vaihto vieraaseen
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti.. laivassa polestar2....
Comment
-
Juu. Ihan hyvin. Kävin lähimpänä istumassa xc40 volvoa ja totesin että kokeillaan. Noista taitaa omillaan päästä eroon, toisin kun yhdestäkään audista tähän mennessä. Lisäksi näissä saksalaisissa on vikoja kyllä riittänyt, vaikka mukavia ajettavia ovat olleetkin. Jos kovin alkaa ahdistaa, niin palataan saksalaisiin. Tosin merkki voipi pysyä mesessä sitten, mutta saa nähdä.
Niin kävin kattomassa enyaqqiakin, mutta jos toimitusaika on 12-14kk vs. 6kk, niin ei kiitos. Etenkin kun ne tuppaa venymään vielä tuosta.Viimeksi muokannut Ugemi; 3.12.2022, 15:41.
Comment
-
Itsellä Audi vaihtuu BMW i4:een. SUV on kerran kokeiltu eikä napannut, joten Q4 ei ollut vaihtoehto. Muuten Audilla mentiin sitten reilusti yli budjetin. Kaikillahan tuo tarjonta on vielä aika ohutta.
Kaverin Pollessa tein matkaa vänkärinä ja oli aika meluisa ja kumiseva nastoilla. Ei mikään suuri ongelma kun kitkoilla ajelen, mutta olen jotenkin herkkä melulle autossa etenkin pidemmillä matkoilla. BMW:tä en jaksanut koeajaa, mutta toivotaan parasta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Futis Näytä viestiItsellä Audi vaihtuu BMW i4:een. BMW:tä en jaksanut koeajaa, mutta toivotaan parasta.
Comment
-
Kun e60 tuli niin sehän oli aivan kamalannäköinen, kuten myös i4, mutta nyt kummatkin näyttää hyvältä. Tosin e60 alkaa olla jo sen ikäinen, että myös teinituunausversioita on liikenteessä tätä korimallia pilaamassa.
Lexus itselataavat hybridit on alkaneet kiinnostaa, lähinnä tuo GS n. 2011-2014 korimalli. Uudemmat on aika rumia pienine tihrusilmävaloineen. Täytyisi käydä kokeilemassa onko miten lähellä A6 ym. saksalaiset- tunnelmaa. Kuvien perusteella sisusta näyttää ihan hyvältä, mutta fiilis ei välity. Tekniikka ainakin mielikuvissa kestävää
Lataushybridiä tuli vuoden verran kokeiltua, niin aina se harmitti, kun akku alkoi loppua (hetimmiten) ja siirtyi lähes pelkästään polttoaineen käyttöön. Budjettiin sopivaa Nelivetoista kevythybriä Audilla ei ole (pl. alkupään q5)
Comment
-
Bemari kun mainittu niin meillä on yksi noista viimeisistä i3s 120 malleista kauppakassina. Pakko myöntää, että hauskempaa autoa ei ole ollut aikoihin millä ajaa. Audilla ei ole mitään täysin sähköistä tuossa kokoluokassa (joka mahtuisi pieneen talliin jollaisia on näissä vanhoissa kerrostaloissa).
Comment
-
Paljonko sillä suhailee nurkka-ajoa nollan molemmin puolin seilaavalla kelillä? Itsekin melkein jo ostin semmosen, kun niitä tuntuu nyt saavan aika sopivasti vähän ajettuna. Ei mulla ollu ku kaks kriteeriä, pitää tulla säästöä ja plussaa helppo lämmitys, Nopean kalkuloinnin jälkeen se säästöajatus meni kiville, kun tuo kuitenkin pudottaa hintaa vuodessa saman verran kun mulla menee rahaa bensaan (2.5t€). No en nyt ihan täysin oo kuitenkaan vielä haudannut ajatusta. Taistelen vielä sen ajatuksen kanssa, että sulattaisin 12t€ säästöjä autoon, että voin saada muutaman tonnin säästöä vuodessa ja sekin tosiaan menee arvonalenemaan. Tää on kamala ongelma näiden uusien autojen kanssa, jotka eivät tunnetasolla saa minkäänlaisia värinöitä aikaiseksi. Yllättävän hätäinen tuo i3s kyllä on, eikä ole ollenkaan hullumpi ajaa. Toisaalta pihassa on kärryt, joiden arvot ei kauheesti muutu vuodessa mihinkään, mutta nehän ei toki oo pari vuotta vanhoja...Viimeksi muokannut JM; 29.11.2023, 16:40.
Comment
-
Nollan tienoilla menee ~220-230km max 80km/h ajaessa. Tuo ei edes paljon tipu pakkasten noustessa, olen ajanut hallille Pudasjärvelle ja heti takaisin (~200km) -10 asteen pakkasella. Kesällä pääsee sen ~300km ja ylikin jos oikein pihistelee ja ajaa max. 90km/h (eco-pro+). Sport moodilla ja hauskaa pitäessä niin aika paljon vähemmän =) Näitä tosiaan saa aika edullisesti varsinkin pre-facelift malleja. Hiukan tuo harmittaa itseäkin, sillä tuo oli pikkuautoksi hyvin kallis sillä siinä taitaa olla kaikki mahdolliset varusteet mitä i3s:ään sai. Saksasta tuotin ~vuoden vanhana.
Comment
-
Joo, on se ihan jäätävää, että ns. fully loaded i3S pari kolme vuotta vanhana irtoaa 50tkm ajettuna 23-25te haarukkaan ja kyse kuitenkin 50t€ laitteesta uutena. No ihan yhtä jäätävää on kyllä Q8 e-tron hintojen kehitys Saksassa. Parissa vuodessa katoaa 40t€ taivaan tuuliin. Kaveri semmosen just haki, reipas 40t€ ja verot päälle, eikä edes 30tkm mittarissa. Nää hintojen kehitykset saa kyllä itsellä melkoista jarruefektiä kauppahommiin.
Edit:
Ihmettelin pitkään, miten noi kamuxin ja sakan i3s:t voi olla suomessa halvempia kuin ulkomailla. No kävi ilmi, ettei ne olekaan. Taitaa iso osa suomen ässistä olla i3 120Ah sport pack malleja. Niiden hinnat näyttäisi täsmäävän jollain tavalla suomessa myytävien hintoihin. Nopeasti katsottuna menee i3s:stä mut ei kuitenkaan ole. Ilmeisin puute on sport napin puuttuminen. Tarkkana saa olla näitäkin ostaessa. Se on sit kokonaan er tarina onko se i3S about 4t€ hintaeron arvoinen sijoitus. Ihan samoja autoja ne eivät ole, mutta onko sillä sitten väliä, jos lompsaan jää 4t€ enemmän käteistä. Sitten kun joku keksii, miten normi malliin koodataan ässän tehot, homma olis aika selkee. Jonkun huhun mukaan moottori on eri, mutta mahtaako oikeesti olla... Tosin sittenkin on vielä takuuasiat vaakakupissa.Viimeksi muokannut JM; 2.12.2023, 13:58.
Comment
Comment