Laitan tämän tänne Esson baariin, koska kyseessä ei ole ongelmanratkaisu vaan pikemmin tunteiden vuodatusta ja ääneen ihmettelyä. Pitää vähän purkaa sydäntään jonnekin.
Vein auton (A4 2.0TDIq, manuaali, vm -13) normaaliin Long Life (86279km) huoltoon Espoon marmorille. Kysyttäessä tiskillä onko mitään erityistä, kerroin tyhjäkäynnillä kuuluvan jotain säännöllistä ylimääräistä ääntä, ihan kuin joku hihna olisi löysällä läpättämässä. Uskokaa tai älkää, mutta vikalistalle mahtui mm vauhtipyörää, vesipumppua, vaihdekepin säätöä ja mitälie hihnaa. Autoa ei ole rääkätty missään vaiheessa, on ollut mulla uudesta alkaen ja oikeasti hyvänä pidetty.
Varaosa: Kiilahihna, määrä: 1
Työrivi: Kääntörulla irrotettuna ja kiinnitettynä, määrä: 1
Työrivi: Lasinpyyhkimen sulat irr+kiinn, määrä: 1
Työrivi: Lukonkannatin hell+kiinn, määrä: 1
Varaosa: Pyyhk.sulk, määrä: 1
Varaosa: Rulla, määrä: 1
Varaosa: Sulkasarja, määrä: 1
Työrivi: Vaihteisto irrotettuna ja kiinnitettynä, määrä: 1
Varaosa: Öljyproppu+tiiviste, määrä: 1
Työrivi: Ajoneuvon korjauskustannus:, määrä: 1
Työrivi: Huollossa havaittu:, määrä: 1
Työrivi: Kireydenvaimennin irr+kiinn, määrä: 1
Työrivi: Kytkin, täyd. ilmattuna, määrä: 1
Työrivi: Moniurahihna irr+kiinn, määrä: 1
Työrivi: Päältäpesu käsin ja vahaus ha ja kiillotus, määrä: 1
Varaosa: Raitisilmasuod, määrä: 1
Työrivi: Sijaisauto europcarista a1, määrä: 1
Työrivi: Takalasinpyyhkimen sulka irr+kiinn, määrä: 1
Työrivi: Kaksoisvauhtipyörä irr+kiinn, määrä: 1
Työrivi: Jarrunestehuolto, määrä: 1
Varaosa: Jarruneste 1l, määrä: 1,14999997615814
Varaosa: Castr.edge prof ll3 5w-30, määrä: 5
Varaosa: Öljynsuodatin, määrä: 1
Työrivi: Tark.huolto+öljynv., määrä: 1
Työrivi: Raitisilmasuodatin irr+kiinn, määrä: 1
Työrivi: Pyörät, täyd. irr+kiinn, määrä: 1
Varaosa: Ongelmajätemaksu, määrä: 1
Työrivi: Moniurahihna, määrä: 1
Työrivi: mun.emaili@dot.com, määrä: 1
Työrivi: Koeajettu 86279km - 86295km, määrä: 1
Varaosa: Kiristin, apulaitehihnan, määrä: 1
Työrivi: Kampiaks. värinänvaimennin irr+kiinn, määrä: 1
Varaosa: Ilmasuodatin, määrä: 1
Työrivi: Ilmansuodattimen panos irr+kiinn, määrä: 1
Työrivi: Ei avoimia kampanjoita, määrä: 1
Työrivi: Asiakkaan kuvaus viasta:, määrä: 1
Työrivi: Vesipumppu irrotettuna ja kiinnitettynä, määrä: 1
Työrivi: Vaihteensiirtotangosto säädettynä, määrä: 1
Varaosa: Ruuvi m8x20, määrä: 4
Työrivi: Pesuneste k polttimot k sulat k jarruneste k 2/15, määrä: 1
Työrivi: Kaksoisvauhtipyörä uusittuna, määrä: 1
Työrivi: Hammashihna irrotettuna ja kiinnitettynä, määrä: 1
Normisti tämä huolto olisi maksanut jotain <600€, tämän hintalapussa luki >3000€. Sitä en tiedä mitä tää tuli oikeasti maksamaan, koska kyseessä on leasing-auto eli mun kustannukset tasan nolla. Oletan ja toivon, että auton omistaja eli leasing-yhtiö keskustelee marmorin kanssa mikä on tehtaan virhevastuu. Ei kuulosta ihan tavanomaiselta että vauhtipyörä on vaihtokunnossa näillä kilometreillä.
Vein auton (A4 2.0TDIq, manuaali, vm -13) normaaliin Long Life (86279km) huoltoon Espoon marmorille. Kysyttäessä tiskillä onko mitään erityistä, kerroin tyhjäkäynnillä kuuluvan jotain säännöllistä ylimääräistä ääntä, ihan kuin joku hihna olisi löysällä läpättämässä. Uskokaa tai älkää, mutta vikalistalle mahtui mm vauhtipyörää, vesipumppua, vaihdekepin säätöä ja mitälie hihnaa. Autoa ei ole rääkätty missään vaiheessa, on ollut mulla uudesta alkaen ja oikeasti hyvänä pidetty.
Varaosa: Kiilahihna, määrä: 1
Työrivi: Kääntörulla irrotettuna ja kiinnitettynä, määrä: 1
Työrivi: Lasinpyyhkimen sulat irr+kiinn, määrä: 1
Työrivi: Lukonkannatin hell+kiinn, määrä: 1
Varaosa: Pyyhk.sulk, määrä: 1
Varaosa: Rulla, määrä: 1
Varaosa: Sulkasarja, määrä: 1
Työrivi: Vaihteisto irrotettuna ja kiinnitettynä, määrä: 1
Varaosa: Öljyproppu+tiiviste, määrä: 1
Työrivi: Ajoneuvon korjauskustannus:, määrä: 1
Työrivi: Huollossa havaittu:, määrä: 1
Työrivi: Kireydenvaimennin irr+kiinn, määrä: 1
Työrivi: Kytkin, täyd. ilmattuna, määrä: 1
Työrivi: Moniurahihna irr+kiinn, määrä: 1
Työrivi: Päältäpesu käsin ja vahaus ha ja kiillotus, määrä: 1
Varaosa: Raitisilmasuod, määrä: 1
Työrivi: Sijaisauto europcarista a1, määrä: 1
Työrivi: Takalasinpyyhkimen sulka irr+kiinn, määrä: 1
Työrivi: Kaksoisvauhtipyörä irr+kiinn, määrä: 1
Työrivi: Jarrunestehuolto, määrä: 1
Varaosa: Jarruneste 1l, määrä: 1,14999997615814
Varaosa: Castr.edge prof ll3 5w-30, määrä: 5
Varaosa: Öljynsuodatin, määrä: 1
Työrivi: Tark.huolto+öljynv., määrä: 1
Työrivi: Raitisilmasuodatin irr+kiinn, määrä: 1
Työrivi: Pyörät, täyd. irr+kiinn, määrä: 1
Varaosa: Ongelmajätemaksu, määrä: 1
Työrivi: Moniurahihna, määrä: 1
Työrivi: mun.emaili@dot.com, määrä: 1
Työrivi: Koeajettu 86279km - 86295km, määrä: 1
Varaosa: Kiristin, apulaitehihnan, määrä: 1
Työrivi: Kampiaks. värinänvaimennin irr+kiinn, määrä: 1
Varaosa: Ilmasuodatin, määrä: 1
Työrivi: Ilmansuodattimen panos irr+kiinn, määrä: 1
Työrivi: Ei avoimia kampanjoita, määrä: 1
Työrivi: Asiakkaan kuvaus viasta:, määrä: 1
Työrivi: Vesipumppu irrotettuna ja kiinnitettynä, määrä: 1
Työrivi: Vaihteensiirtotangosto säädettynä, määrä: 1
Varaosa: Ruuvi m8x20, määrä: 4
Työrivi: Pesuneste k polttimot k sulat k jarruneste k 2/15, määrä: 1
Työrivi: Kaksoisvauhtipyörä uusittuna, määrä: 1
Työrivi: Hammashihna irrotettuna ja kiinnitettynä, määrä: 1
Normisti tämä huolto olisi maksanut jotain <600€, tämän hintalapussa luki >3000€. Sitä en tiedä mitä tää tuli oikeasti maksamaan, koska kyseessä on leasing-auto eli mun kustannukset tasan nolla. Oletan ja toivon, että auton omistaja eli leasing-yhtiö keskustelee marmorin kanssa mikä on tehtaan virhevastuu. Ei kuulosta ihan tavanomaiselta että vauhtipyörä on vaihtokunnossa näillä kilometreillä.
Comment