Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tätäkö se saksalainen premium-laatu on?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Varsinkin pk-seudulla on aika heterogeeninen taksikalusto nykypäivänä. Tokihan mersua on ihan huoltopalvelun takia, mutta kyllä Herttoniemessä taksivolsu otetaan samoin tein nosturille, katsotaan mikähän "tyyppivika" se tällä kertaa on, ja ilmoitetaan, että koska sitten tullaan vaihtoon.

    Tämä oma kokemukseni työkaluvolkkarin kanssa Herttoniemestä.

    Bilia ottaa myös auton heti nosturille... mutta jos vähänkään isompi vika, niin sinne se kartanovolvo jää odottamaan osia.

    Comment


      #32
      Alkuperäinen kirjoittaja miiahone Näytä viesti
      Mä en kyllä allekirjoita sitä että massapyörän väsyminen olisi mitenkään normaalia / hyväksyttävää alle 100tkm ajetussa autossa...
      Mikähän olisi hyväksyttävä km-lukema? Vanhempien Passatissa on ilmeisesti vauhtis menossa ja kilometrejä mittarissa 144tkm ja vm. 2011. Auto on ostettu kolme kuukautta sitten ja tässä koetamme neuvotella liikkeen kanssa siitä kuka korvaa mitä ja miten paljon?

      Comment


        #33
        Minusta vähintään 200tkm.

        Comment


        • #34
          Samaa mieltä. Jos muinaisissa VW Golf GTI 16V:ssä eka vaihteiston irrotus suunnilleen noilla kilsoilla, niin miksei kehittyneemmät laitteet kestä?

          Comment


            #35
            Normaalilla käytöllä eli ei järjetöntä alaväännätystä isolla vaihteella ja lastuttamaton kone, sanoisin myös 200tkm

            Comment


            • #36
              Tuosta omasta nykyisestä (-09 ja 114tkm) huomasin kytkimen olevan loppu hakureissun kotimatkalla. Vauhtipyörä oli myöskin aivan loppu eikä sitä huomattu kuin vasta kytkinpakettia irroitettaessa. Kytkimen ja puolet vauhtipyörästä maksoin omasta pussista, liike hoiti asennuksen ja loput kustannukset.

              Comment


                #37
                Näin uusien autojen kanssa kun ei ole tullut pelattua niin monet asiat on hieman epäselviä.

                Mutta voisiko tällaisessa tapauksessa odottaa maahantuojan vastaan tuloa? Tai oikeastaan eihän tuollaista täällä voida varmuudella tietää mutta voisiko joku kertoa mitä reittiä asiaa lähteä selvittämään?

                Comment


                  #38
                  En ihan hirveästi laskisi 144tkm ajetun perään että suostuvat minkäänlaiseen good williin, vaikka omasta mielestäni ei ollakaan vielä liian paljon ajettua. Mutta ymmärtävästi maahantuoja on helposti eri mieltä. Mutta et siinä mitään häviä vaikka yritätkin (paitsi yrittämisen vaivan).

                  Ensisijainen kontakti on jälleenmyyjä, mutta jos et pääse yhteisymmärrykseen niin etsit VV-auton organisaatiosta jälkimarkkinointijohtajan tai vastaavan ja esität asiasi asiallisesti kirjallisena.

                  Tämä neuvo koskee vain tapausta että auto on uutena Suomeen rekisteröity. Käytettynä uitettua ei maksa vaivaa edes yrittää. Ja huoltokirjassa on merkkihuollon leimat.
                  Viimeksi muokannut okkim; 11.4.2015, 23:04. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                  Comment


                    #39
                    125tkm kohdalla meni 2.0TDI passatista vauhtipyörä vaihtoon, takuuna. Takuuna sen takia, että oli ollut vasta vuoden ajossa. Taksi kyseessä siis, ja eiköhän pääsääntöisesti tässä sulkijalihasten sisällä ajaminen eniten niitä jousia vauhtipyörässä rasita ;)

                    Comment


                      #40
                      Minä olen päästellyt reilut 300 tkm kaksoismassan kanssa, eikä se vielä oireile. Onneksi. Olisiko jumalturbo ja rajoitettu vääntö armollisempi kaksoismassalle?

                      Comment


                        #41
                        Itse olen kolmeen 2.0tdi koneella varustettuun vaihtanu vauhtipyörän, mittarissa noilla oli 140tkm molemmin puolin. Eli ei kovin vakuuttavaa laatua niiden osalta.

                        Comment


                          #42
                          Itse ajattelisin että kyllä sen vauhtipyörän pitäisi edes sen kytkimen iän kestää. 200000 kilometriäkin kuulostaa vielä kovin lyhyeltä matkalta, toki jos auton paalaus ikä on tehtaan mielestä viimeistään 200000 kilometriä niin voisihan tuo nyt edes sen kestää.

                          Comment


                          • #43
                            Vauhtipyörä ja kytkin ovat kuluvia osia, ja käyttö vaikuttaa todella paljon osan kestoikään. Tyypillisesti näitä DMF:iä hajoaa alavääntöisien dieselien yhteydessä, koska ihmiset ajavat niillä alavääntöä hyödyntäen liian pienillä kierroksilla. Vaikka se auto jaksaakin sillä isoimmalla vaihteella rullata mukavasti, ei se silti tarkoita että kyseessä on optimivaihde. Juuri tuo pienillä kierroksilla syntyvä vääntövärähtely on se mikä DMF.än tappaa.

                            Eli jos haluatte saada tuon kasoismassan kestämään, niin käykää softaamass alavääntö koneesta pois. Tällöin ei tule yhtä suurta houkutusta jyrisyttää menemään liian matalilla kierroksilla. Halvempi vaihtoehto tietysti on opetella ajamaan oikeilla vaihteilla (mutta tämähän on ihan mahdoton ajatus).

                            Toki olisihan myös valmistaja voinut tehdä noissa hieman peliliikkeitä ja esim. lisätä mittaristoon vaihtovalon joka opastaisi välttämään liian matalilla kierroksilla vedättämistä.

                            Comment


                              #44
                              Niin, sepä onkin ongelma, kun nykyään mittaristo opastaa vaihteen valinnanssa ja yleensä se on sinne alas ja jyrisemään. Ei toki esim. B7 korissa, mutta uudemmissa alkaa jo opasteita olemaan ja ne ohjaa käyttämään alakierroksia, jotta ei pakoputkesta tule hermokaasuja tappamaan maailmaa.

                              Mites multitronicien v.pyörät? D:llä ajettaessa on aina kierrokset lähellä joutokäyntiä.

                              Comment


                                #45
                                Kyllähän pienilläkin kierroksilla voi ajaa jos kuorma on tasaista ja kevyttä. Heti kuorman noustessa vaihtovalo kyllä kertoo pienemmän vaihteen tarpeesta jos on itse niin urpå ettei sitä tajua tehdä. Ainakin B8-korisessa.

                                Voisi ajatella ettei automaattilaatikoissa ole noin paljon vauhtipyöräongelmia - jos siis ajaa automaatilla eikä käsisyötöllä ;) Mulla ei ole kauheasti kokemusta multitronicista, mutta luulisi sen variaattorivehkeenä osaavan nostaa kierrokset heti kun voimaa tarvitaan vaikka kevyellä tasakuormalla vetäisikin ihan ok pikkukierroksilla?

                                Comment


                                  #46
                                  Automaatin vauhtipyörähän on muutenkin käsite koska sehän on vain vetolevy jossa itsessään ei ole massaa juuri lainkaan paksuuttakin on noin 3 millinverran. Tosin multitronicin kyseiseen käikäleeseen en ole vielä päässyt tutustumaan, mutta herkästi kyllä multissa kierrokset nousee jos on kuormaa.

                                  Comment


                                    #47
                                    Multitronicissa on "perinteinen" 2-massapyörä ja niitä hajoaa 200tkm kohdalla ja alle ehkä enemmän kuin B8 manuaalien. Ja siitä kysymys juontaakin, jos automaatti osaa vaihtaa välitystä, mutta silti pyöriä hajoaa.

                                    Minusta B8 manuaaali antaa aika pitkään jurnuttaa ennen kuin kehoittaa vaihtamaan pienemmälle.

                                    Comment


                                    • #48
                                      En oo ikinä nähnyt että tossa mun B8:ssa olis ehdottanu pienemmälle vaihtoa.. Kokeilin kerran niinkin että vaihdoin isommalle suosituksen mukaan (kierrokset ennen vaihtoa jotain 1700...) ja laskin vauhtia. Ei vielä vaikka alkoi kiihdyttämään reilun tonnin paikkeilla kierrokset, kertonu että pienemmälle vois vaihtaa. Muutenkin järjettömän alhaisilla kierroksilla vaihtoa ehdottaa, joten otin kokonaan pois päältä.

                                      Comment


                                      • #49
                                        vähän kun miettii missä sitä kutosta käyttää (ei esim kehä3 ylämäissä 85 vauhdilla) niin pääsee aika pitkälle 4-mukisilla dieseleilläkin

                                        Comment


                                        • #50
                                          Toki olisihan myös valmistaja voinut tehdä noissa hieman peliliikkeitä ja esim. lisätä mittaristoon vaihtovalon joka opastaisi välttämään liian matalilla kierroksilla vedättämistä.
                                          Tästä tuli mieleen kymppivuotinen tdi Octavia, jolla aiemmin ajelin. Siinä oli ajotietokoneessa tuollainen vaihdeopastin, joka tosin kehotti (ainakin omasta mielestäni) jatkuvasti ajamaan liian isolla vaihteella. Sen ohjeiden mukaan jos meni, niin tuloksena oli jatkuvaa jyrinää ja tärinää, kun väännätettiin väkisin jollain 1100rpm ylämäkeen, kun edellinen vaihde oli auton mielestä liian pieni. Vai päteekö tuo vain näihin, joissa on vääntöä "hieman" enemmän? :)

                                          *edit* Enpä taas kärsimättömänä jaksanut lukea tuosta alaspäin, pullahan siitä mainitsikin jo heti perään.

                                          Comment


                                            #51
                                            Taidetaan joissain autokouluissakin opettaa liian pienellä vaihteella ajoa taloudellisuuden vuoksi. Itse tykkään, että auto edes jotenkin reagoi nilkan liikkeisiin ilman odottelua.

                                            Comment


                                              #52
                                              Mahtaako yhdellä vauhtipyörällä päästäkään niin pitkälle, että ääritaloudellinen ajotapa maksaisi takaisin kustannukset mitkä syntyy ulkopuolisella teetetyn vauhtipyörän vaihtona? Saati se kaikki vaiva ja vitutus.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Harmillisesti uuden tai vähän ajetun käytetyn ostajaa tämmöset ei monestikaan vielä edes kosketa. Ajetaan se muutama kymppitonni just niin kuin hyvälle ittestä tuntuu, mahdollisesti kaikki vääntö hyödyntäen (jyristellen), ja jätetään tästä syntyvät vaivat seuraaville omistajille...
                                                Toki saahan omistaja ajaa autollaan miten lystää, mutta ikävä "perintö" seuraavalle omistajalle.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Vai että perintö. Jos minä maksaisin uudestan autosta 50ke niin en tasan miettisi mitä seuraava omistaja joutuu korjaamaan. Enkä näe syytä miksi pitäisi.
                                                  Alkaa kohta sosialismi tulla korvista ulos, jos viimeisessä pyhätössä eli autoilun parissa sitä pitäisi ruveta toteuttamaan. Käytetyn ostaja ostaa käytetyn ja on toivottavasti siitä tietoinen. Jos ei ole niin se on oma häpeä.
                                                  Viimeksi muokannut pulla; 16.4.2015, 17:57. Perustelu: typot

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tottakai omistaja saa ajaa miten huvittaa. Mutta vaikka sen käytetyn ostaja on tietoinen riskeistä, niin se ei varmastikaan vähennä sitä harmitusta, kun laittaa 30k euroa suht "vähänajettuun" laatuautoon, josta kohta porsii osa, jonka pitäisi periaatteessa kestää paljon pidempään ja jonka rikkoontuminen on saatettu alulle "väärällä" käytöllä.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Jerellä taitaa olla hampaankolossa muutakin kun seesaminsiemeniä. :) Ei mua kyllä yhtään ihmetytä jos sosialismi harmittaa, se lienee lähinnä terveen ihmisen merkki.

                                                      Voisko tuon asian muotoilla ehkä niinkin, että tosi automies (tai -henkilö) ei asioikseen jurnuta 2-massavauhtista paskaksi. Valitettavasti kaikki ihmiset ei ole ihan yhtä sivistyneitä.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Tässä 50 viestin aikana saksalaisen premium-laadun kyseenalaistaminen on supistunut käytännössä pelkkiin DMF ongelmiin jotka nekin ovat enemmän käyttäjien kuin valmistajan vikaa. Toki vauhtipyörä olisi mahdollista valmistaa kestäväksi kuten 1-osaiset ovat kautta historian olleet mutta sitten kärsii mukavuus, tiettyyn rajaan asti. Kuinka paljon tuollainen nykypäivän downsize 4-cyl turbodiesel sitten oikein täristäisi kovalla vauhtipyörällä?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Varmaankin about siten, ettei sillä pystyisi ajamaan alle 2000rpm veto päällä ollenkaan.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            No yllähän on kärjistetysti sanottu, ettei kaksoismassallakaan kannattaisi ajella alle 2000rpm. Näinhän ongelma on korjattu, kun siirrytään koviin pyöriin.
                                                            Oma mielipiteeni on, että jos valmistaja ja kaikki muutkin käytännössä suosittelevat ajamaan alle 2000rpm kierroksilla nykyään, eikä sitä manuskassa kielletä, tulee auton vauhtipyörän se kestää.
                                                            Omaan elämääni tämä ei sinällään vaikuta, automaatti vaihtaa toisessa ja urssissa on puslissa niin paljon metallia, ettei sillä voi kuitenkaan alle 2000rpm ajella :)

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti
                                                              Oma mielipiteeni on, että jos valmistaja ja kaikki muutkin käytännössä suosittelevat ajamaan alle 2000rpm kierroksilla nykyään, eikä sitä manuskassa kielletä, tulee auton vauhtipyörän se kestää.
                                                              Samaa mieltä. Perheen 1.6 CR 5v. on todella pitkillä välityksillä ja näyttö tarjoaa vitosta silmään erittäin pienillä kierroksilla ja vauhdeilla. 1100-1200rpm tärinällä ei edes neuvo pienempää vaihdetta
                                                              Aiempi jaappanin dieseli 2.2 dci kesti 6 lovisena yli 360tkm:ä ilman vauhtipyörä ongelmia. Aikamoista köröttelyä pienillä kierroksilla ja matka-ajoa suurimmaksi osaksi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X