Käytin tänään yhden sitikan katsastuksessa.
Katsastusaika oli jo ajat sitten ohi ja edellinen katsastus oli tekemättä.
OBD-testissä oli virhekoodi, joka katsarin mukaan kertoi, että jäähdytysnestettä oli liian vähän.
Raportissa luki, että hylätty ja viitattiin tähän virhekoodiin.
Toki oli toinenkin vika, kun pakoputki vuoti ja lambda-arvo oli liian korkea. Senkin kohdalla luki, että hylätty.
Sen jälkeen tuli ajokielto, koska Trafin määräys on kuulemma sellainen.
Katsarin mukaan se on niin, koska katsastusaika oli jo ohi ja pelkkä OBD-vikakoodi olisi riittänyt ajokieltoon.
Onko asia todella niin?
Siis asia eli OBD-vikailmoitus, mitä ei saa tietoonsa ilman mittalaitteita ja on korjattavissa seuraavalla huoltoasemalla, johtaa ajokieltoon ilman vaihtoehtoja, jos katsastusaika on mennyt umpeen?
Katsastusaika oli jo ajat sitten ohi ja edellinen katsastus oli tekemättä.
OBD-testissä oli virhekoodi, joka katsarin mukaan kertoi, että jäähdytysnestettä oli liian vähän.
Raportissa luki, että hylätty ja viitattiin tähän virhekoodiin.
Toki oli toinenkin vika, kun pakoputki vuoti ja lambda-arvo oli liian korkea. Senkin kohdalla luki, että hylätty.
Sen jälkeen tuli ajokielto, koska Trafin määräys on kuulemma sellainen.
Katsarin mukaan se on niin, koska katsastusaika oli jo ohi ja pelkkä OBD-vikakoodi olisi riittänyt ajokieltoon.
Onko asia todella niin?
Siis asia eli OBD-vikailmoitus, mitä ei saa tietoonsa ilman mittalaitteita ja on korjattavissa seuraavalla huoltoasemalla, johtaa ajokieltoon ilman vaihtoehtoja, jos katsastusaika on mennyt umpeen?
Comment