Tuota 66 Kw moottorillista versiota ei ole koskaan ollut Suomen tuontiohjelmassa. Siksi mun yksilö, joka on ollut ensimmäinen Suomeen tuotu, kävi MARVO:ssa. Siellä sitten arpoivat veroprosentiksi 26,27 % kun 45 kW tai 55 kW autoilla veroprosentti on 29 - 33 %. En kyllä mene sanomaan varmaksi sitä, liittyykö tuo alhaisempi veroprosentti nimenomaan 66 kW moottoriin vai auton ikään. Ilmeisesti ikään, koska bensakoneisissa vm. 2003 eteenpäin veroprosentti on alle 26 % kun sitä ennen valmistetuissa 29 - 33 %.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A2 ostamassa.
Collapse
X
-
Kiitos Terolle linkistä ja varustepakettikuvauksista. Tuolta Audin hakukoneesta löytyy noista varustepaketeistakin kuvia ja kuvauksia.
Nimenomaan olen katsellut -03 tai uudempia, ehkä mieluiten -04 kun henkinen kynnys vaihtaa tuota Poloa (12/03) vanhempaan on melko korkealla.
Olisin kiinnostunut kuulemaan mitä on muodostunut tuodun auton kokonaishinnaksi; tarjonta Suomessa on niin olematonta että ei pysty peilaamaan tuontiauton kustannusarviota suomalaiseen markkinahintaan kun sitä (=markkinahinta) ei oikein ole (erityisesti koskee dieseleitä).
Mulla on vielä sellainen henkilökohtainen ongelma, että päätöksenteko on aina hyvin järkiperustaista ja tunnepohjaista päätöstä on vaikea tehdä. Siksi ns. erikoisauton hankkiminen tuntuu todella vaikealta. Tosin nyt on sellainen tunne että jos mopo lähtee tämän suhteen käsistä niin parkkiruutuun voi yhtä hyvin tulla myös TT..
Comment
-
Mulla oli ihan sama juttu vuosi sitten, mieli teki niin TT:tä kuin vanhempaa Cabriota, mutta näin vuoden ajojen jälkeen täytyy olla tyytyväinen että tuli hankittua sittenkin pikkukakkonen.
Kotimaassa tarjonta on erittäin vähäistä ja olematonta jos puhutaan dieseleistä. Viimeisen vuoden aikana olen nähnyt kaksi tai kolme dieseliä myynnissä ja yksi niistä ainakin oli vm. -01 ja pitkälti yli 100.000 km ajettu. Sitä harkitsin hetken itsekin, mutta ilmastoinnin puute ja kovahkot kilsat oli sen verran pitkiä miinuksia että kauppa jäi syntymättä.
Jos Antza olet tästä pääkaupunkiseudulta ja haluat tutustua tarkemmin pikkukakkoseen dieselillä, niin laita privaa. Eiköhän löydetä sopiva aika ja paikka tapaamiselle.
Edit: Näköjään Antza olet tästä nurkilta, laita rohkeasti viestiä tulemaan. Otin pikkukakkosen lauantaina pois tallista ja nyt se on taas päivittäisessä käytössä.Viimeksi muokannut TeroPee; 5.3.2007, 08:09.
Comment
-
Ai niin, jäi edellisessä viestissä kertomatta se kokonaishinta. Se on tosin vähän vaikea määritellä, mutta tässä on muutamia summia mitä autoon on mennyt jotta se on saatu Suomeen, kilpien väliin ja talvi- ja kaupunkikelpoiseksi:- ostohinta 13.900 (sis. alv) euroa
- verot kokonaisuudessaan vajaat 6.600 euroa
- huolto Saksassa ennen luovutusta n. 200 euroa
- Webasto Thermotop C + Telestart T100 HTM + hälytin reilut 2.500 euroa
- OZ Ultraleggera + 195/45-16 BF Goodrich (käytetyt) n. 600 euroa
- Nokian Hakkapelitta 4, 185/55-15 n. 400 euroa
- tuontikuluja oman tunnon mukaan
Comment
-
Minäkin ostin mammalle A2:sen. Käytiin juuri mokomalla mummolassa (n.800km edestakaisin) ja pitää sanoa että oikein mukavasti sujui reissu. Bensaa 1,4 kone vei alle 6l/100km haittapuolena ehkä hiukan korkea rengasmelu..
Varusteita hopeassa tilaihmeessä on mm, nahkasisusta, lasikatto ja ACC ilmastointi.
Vikkelänä poikana istutin Salmitin Harrilta ostetut TT-polkimet ja istutin omasta autosta turhaksi jääneen ratin (audi A4 sport ratti vm 2006). Ostettu on jo TT:n 7,5x17" Parabol vanteet sekä Ebaysta tilasin korkeussäädettävän alustan joka pitäisi saapua lähipäivinä.
Kuvia voin laittaa kun alusta ja vanteet on asennettu jos jotakuta kiinnostaa..?
Comment
-
On Rocco hienon näköinen peli :)
Valitettavasti oman pikku kakkosen osto on vieläkin vaiheessa, toivottavasti läiviikkoina tapahtuu..
Mites A2-ukot, onko kokemusta minkäkokoiset munkit mahtuu pyörimään? Ulkoapäinhän näyttää siltä että mahtuu vaikka mitä. Ajattelin lähinnä 18", meneekö renkaan profiili sitten jo 205/35? Entä mikä leveys ja offset?
19" menee varmaan kikkailuksi :)
Comment
-
Kyllä sinne kuulemma saa 19" mahtumaan, johonkin A2:ta käsittelevään ketjuun olen sellaisen kuvan linkittänytkin. Aika suuri se alkaa jo olla, 18" riittää varmasti ja siinäkin rengas saa olla varmaan juuri tuo 205/35. 17" vanteella rengas pitää muistaakseni olla 205/40-17. Kovin avonaisia vanteita ei sitten kannata hankkia, etenkin jos A2 on joku muu kuin 1.6 FSI tai 1.4 TDI 66kw moottorilla. Takana kun on silloin rumpujarrut..
Mulla on itsellä 16" eikä A2 tarttee mun mielestä ajettavuuden takia yhtään sen matalampia renkaita. 195/45-16 ei varsinaisesti taitu alle.
Edit: Kuva löytyy sitten näköjään tämän ketjun ensimmäisestä viestistä..
Comment
-
Aah, tuon kuvan mukaan aika härskin näköinen :)
Olen metsästämässä 1.6 FSI S-Lineä, jossa siis on vakiona 17" 9-puolaiset vanteet + urheilualusta. Markon autoa tulikin jo koeajettua alkukesästä ja ei ainakaan liian pehmeältä tuntunut. Voi hyvinkin olla että vakiorengastus saa riittää.
Comment
-
En tiedä onko 1.6 FSI:ssä sähkökaasua, mutta jos ei ole niin perinteinen vakkari sinne kyllä menee. Itse olen myös päässyt ajamaan Markon FSI:llä, lenkki oli niin lyhyt etten oikein tiedä oliko alustassa hirveästi eroja mun 66kW TDI:n kanssa. Vetopuolella oli sitten enemmänkin. Ja itse tietty tykkäsin enemmän dieselistä. ;) Tervetuloa Robin kokeilemaan tätäkin! Laita vaikka privaviestiä..
Comment
-
Pikku kakkonen on nyt tulossa rahdilla Saksasta :) Etelä-Saksasta löytyi vihdoin 36tkm ajettu, akoyahopea 1.6 FSI S-Line. Tärkeimmät varusteet löytyy, eli ilmastointi, FIS, mankka (Concert), vakionopeussäädin, parkkitutka ja penkinlämmittimet. Vinkki, kannattaa sit tsekata että penkinlämmittimet löytyy, ne kuuluu ilmeisesti Saksassa Winter-pakettiin ja kaikki ei sitä tilaa.
Olipa muuten harvinaisen vaikeaa löytää sopiva kärry vaikka oli ihan sitä varten kaveri Berliinissä. Varsinkin vähän paremmin varustellut yksilöt myydään nopeasti. Näköjään erilaisissa tyytyväisyystutkimuksissa pärjännyt kakkonen on haluttu auto.
Eipä muuta, laitan kuvia kiinnostuneille ja kateellisille kun auto on saatu himaan ;)Viimeksi muokannut RobTq; 7.8.2007, 22:20.
Comment
-
Mulla on A3:n perusvanteet. ET:tä en muista enkä leveyttä (melko varmasti 6") mutta nyrkkisääntönä voi käyttää seuraavaa: se mikä menee A3:een, menee myös pikkukakkoseen. Rengaskoko on toki selvästi pienempi. Mulla on 185/55-15 Hakkis neloset talvirenkailla ja 195/45-16 kesärenkailla. Auto tuli mulle 175/60-15 renkailla ja orggisvanteilla, joiden leveydeksi muistelen 5,5". Marko voi varmistaa vielä niiden leveyden, ne kun pyörii nykyisin Markon A2:n talvivanteina. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tero PänttönenMulla on A3:n perusvanteet. ET:tä en muista enkä leveyttä (melko varmasti 6") mutta nyrkkisääntönä voi käyttää seuraavaa: se mikä menee A3:een, menee myös pikkukakkoseen. Rengaskoko on toki selvästi pienempi. Mulla on 185/55-15 Hakkis neloset talvirenkailla ja 195/45-16 kesärenkailla. Auto tuli mulle 175/60-15 renkailla ja orggisvanteilla, joiden leveydeksi muistelen 5,5". Marko voi varmistaa vielä niiden leveyden, ne kun pyörii nykyisin Markon A2:n talvivanteina. :)
Offtopic, Markon näinkin tuossa pari viikkoa sitten ja sovittiin että oltais menty potkimaan renkaita seuraavaan Esso-tapaamiseen, eli tulevana lauantaina klo 14.. Tule Tero mukaan?
Comment
-
Oukkidoukki, kiitos tästä. Ajattelin laittaa 185/55 Gislaved Soft Frostit tai Nokian RSi:t.
Offtopic, Markon näinkin tuossa pari viikkoa sitten ja sovittiin että oltais menty potkimaan renkaita seuraavaan Esso-tapaamiseen, eli tulevana lauantaina klo 14.. Tule Tero mukaan?
Valitettavasti en pääse tulevana lauantaina Essolle. Marraskuussa sitten paremmalla onnella!
Comment
-
Tarkoituksena olis hommata käyttöauto ja mielessä on pyöriny et jos sitä hommais talliin oikeen tosimiesten auton, eli tällasen automaailman Burt Reynoldsin. Noilla mobilen halvimmilla kakkosilla alkaa olla kilometrejä yli 100 tuhatta takana, niin onko se paljon vai vähän tollaiselle 1.4 koneelle? Vai olisko sitä järkevämpi suoraan hommata toi 1.6?
Suurin osa ajosta on taajamapyörittelyä, et matkaa ajetaan todella harvoin. Kilometrejäkään ei tule vuodessa kuin 7-10tkm, että ainakin tuon dieselin saa noista unohtaa. Mikään raketti toi ei taida olla millään koneella, eikä tarvitsekaan olla, mut onko toi 1.4 jo sellainen et rekkojen ohittelun saa tyystin unohtaa?
Onko jollain kokemuksia noista open-sky kattoluukuista mitä noissa joissain on?
Comment
-
Kokemusta ei Open-sky -katoista ole muuten, mutta olen antanut itselleni kertoa että varsin usein katto on pelkkä sky ilman openia.
Kyllä sillä 1.4 bensalla pärjää vaikka tehoa ei ole kuin 75 hv. Ei nimittäin ole painoakaan kuin 1.100 kg:n kieppeillä. TM:n koeajossa vuonna 2000 nollasta sataan taittui 12,9 sekunnissa, varttimaili 18,7 sekunnissa (loppunopeus 117 km/h). Ohituskiihtyvyyksiä kuvaavat välit 60 - 120 km/h menivät seuraavasti:
60 - 90 km/h
III 5,9 s / 124m
IV 8,9 s / 186 m
V 13,1 s / 274 m
90 - 120 km/h
III -
IV 9,9 s / 291 m
V 14,8 s / 433 m
60 - 120 km/h
III -
IV 18,8 s / 477 m
V 27,9 s / 707 m
Sitä en sitten osaa sanoa onko lukemat paljon vai vähän ja mihin pitäisi verrata mutta luultavasti arkiliikkumisen tuolla hoitaa. Vaihteet on välitetty aika lyhyiksi joten se tuo puhtia lisää. Siitä huolimatta TM:n koeajon kulutus oli ollut vain 6,9 l/100 km.
Comment
-
Kyllä se Open Sky on uutena auennut, mutta ovat tosiaankin herkkiä vikaantumaan.
Edit: tässä vielä parempi kuva aiheesta
Comment
-
Joo noissa melkein kaikissa mobilen ilmoituksissa luukku on auki, mut mahtaako olla sitte jotenkin väkivalloin avattu kuvausta varten niin sitä ei tiedä. Vai onko toi yleensäkään sähkötoiminen?
Täytyypä alkaa seuraamaan noita mobilen ilmoituksia jos sieltä joku helmi tulis vastaan. Eikö tollaisen reilulla 10t?:lla vois saada kilpiin, että jos auto ois 7-8t ja verot n. 2.5t? Hakukustannukset menis talviloman piikkiin.
Comment
-
Kyllä se sähkötoiminen on, en ihan tarkkaan muista mikä siellä menee rikki. Muistelen että A2OC:n keskusteluissa olisi ollut asiaan liittyvää spekulointia.
Sinänsä vaikka tuo Open Sky ei toimisikaan, on se varmaan kiva varuste. Se kun on lasia niin se tuo mukavasti valoa kabiiniin. Ja ilmastoimatonta pikkukakkosta et Teemu ole varmaan hankkimassa vaikka sellaisia on Saksassa ollutkin myynnissä. Suomessa on kaikki myyty aikoinaan kylmäkoneella.
ESP on joka autossa vaikka ilmoituksessa ei sitä olisikaan erikseen mainittu.
Comment
Comment