Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A2 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A2 ostamassa.

    On aika lähellä että nelkku siirtyy harrastekäyttöön ja satunnaisesti ulkoilutettavaksi. Huoltoja rupeaa olemaan enemmän kuin lääkäri määrää ja bensaakin palaa vähän turhan paljon. Päivittäiseen ajoon olisi ehkä tulossa A2 1.6 FSI S-line varustein (ei tosin tuo yksilö vaan hiukan maltillisemmalla rengastuksella oleva..). Haulla löytyi tosi vähän tietoa, mutta jos jollakin olisi kokemuksia moisesta laitteesta, niin mielellään ottaisin tietoa vastaan.

    Vaikuttaa fiksulta peliltä, kävin tänään ajamassa 1.4 (75hv) laitosta ja ihmeen hyvin sekin liikkui. Varmaan tuossa alle tonnin painoisessa kirpussa 115hv tuntuu ihan samalta kuin 1.8T ilman lastua.. Teho-paino -suhde ei ainkaan paljon eroa. :) Varusteita noihin on ladattu kiitettävästi, löytyy automaagiset kylmästöinnit ja ESP:t.. Onko mitään kokemusta noista alkupään FSI-moottoreista, onko ollut luotettavia koneita?

    Joku vois todeta että samalla rahalla saa myös samanikäisen 1.6 koneisen A3:n tai vanhemman 1.8T:n, mutta onhan ne kuin pilvinen päivä A2:n rinnalla!?!
    Viimeksi muokannut Killeri; 21.11.2021, 20:36. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

  • #2
    torikassi

    Comment


      #3
      Sitähän se nimenomaan on, mutta 75% ajosuoritteesta tulee Kehä III:n sisäpuolella joten siihen käyttöön se (ainakin omasta mielstä) vaikuttaisi sopivalta. Tuolla 1.6 FSI:llä varmaan satunnaiset "kotiseudulle Pohjois-Karjalaan" -reissutkin varmasti menisi aika kivuttomasti, etenkin kun pääsääntöisesti istun autossa yksin.

      Edit: Löysin eilen International A2 Owners Clubin ja sieltä ei löytynyt juuri mitään negatiivista sanottavaa. Autokuume kasvaa kokoajan..

      Comment


      • #4
        Viime kesänä oli Golffi lainassa vkl:n yli 1.6 FSI-moottorilla ja kyllä se vähän mopolta tuntui vakio 1.8T A4:sen jälkeen. Tuskinpa Golf on omaani kovin paljoa kevyempi.

        Kierroskone, varmaan liikuttaa A2:sta kohtuullisesti. Jos en muistele väärin, niin FSI-koneissa jakopää on ketjulla, eli siinä suhteessa vähemmän huoltoa.

        Comment


          #5
          Kävin tänään ajamassa vm. -05 A 140L:n ja se on kyllä ihan liian hidas maantiellä. Se 25% kun tulee kuitenkin ajettua maantiellä. Myöskin sisustus oli jotenkin kaukana siitä mitä olen mursulta odottanut. Ja muutama pieni ärsyttävä "ominaisuus" löytyi heti: ei lämpömittaria, kello ja ulkolämpötila ei näy yhtä aikaa sekä osamatka ja kokonaismatka on myöskin toisilleen vaihtoehtoiset ominaisuudet.

          Sinällään A2:n tilat riittäisi enemmän kuin hyvin, ketään vakituisesti kyydissä olevaa kun ei ole ja sitä kautta edes lapsia ei ole tulossa ilmeisesti muutamaan vuoteen. :)

          Comment


            #6
            A2 on keveytensä ansiosta varmaan jo aika sporttinen tuolla FSI-koneella, jossa muuten on 110 hv noista uudemmista poiketen. Ite oon koittanut 1.4:lla ja sekin tuntui yllättävän pirteältä moottorin kokoon ja tehoon nähden. Moottorin ääni vaan häiritsi melkosesti. En tiedä onko tuossa isommassa parannettu eristystä...

            Comment


              #7
              Mielenkiinnosta katsoin autotallista A4 B5 1.8T 150hv vs tää A2 1.6fsi niin vaikka luvut onkin vaan lukuja niin ei noita nyt kuitenkaan voi verrannollistaa liikkuvuudeltaan vaikkei 1.8 turboa lastuttaisikaan:

              Teho (kW): 81
              Max vääntö (Nm): 155
              Huippunopeus (km/h): 202
              Kiihtyvyys (sek/0-100): 9.8

              vs

              Teho (kW): 110
              Max vääntö (Nm): 210
              Huippunopeus (km/h): 222
              Kiihtyvyys (sek/0-100): 8.3

              Audi A2 1.4 TDI 5d sen sijaan ois paljon ajavalle ihan hauska vekotin, emännälle vähän tuosta puhunu josko sitä innostais..muuten innostais mutta hinnan puolesta ei.

              Comment


                #8
                Tuntuu nuo A2:t olemaan paljon ajavilla myös bensakoneisena, ei ole tavatonta että neljän vuoden ikäisellä autolla on 75 - 100tkm taulussa. Selkeästi enemmän kuin muilla vastaavan kokoisilla autoilla.

                No joo, ei tuo A2 FSI tietenkään oikeasti ole 1.8T:tä nopeampi, mutta yllättävän lähelle varmasti pääsee. A2 1.6 FSI painaa 995kg ja A4 sedan (B5) 1.8T:nä 1.220kg.

                Kyllähän tietty samalla rahalla sais uudemman Polon ilmastoituna yms., mutta onhan se aika hajuton ja mauton vaikka hyvä peli onkin. Tai jos se bensan hinta laskisi, niin vois ajaa tuolla nykyiselläkin..

                On tää niin vaikeeta välillä. :(

                Comment


                  #9
                  Anna Tero paukkua vaan, vähän harvinaisempaa peliä välillä.

                  Comment


                  • #10
                    Veikkaisin, että se kiihtyvyyden tuntu voi A2:ssa olla suurempi kuin turbonelkussa, ihan tuon keveyden takia. Jykevämpi, painavampi ja äänieristykseltään parempi nelkku on todennäköisesti pienemmillä nopeuksilla vaisumman tuntuinen, vaikka todellisuudessa paremmin varmaan kulkeekin.

                    A2 on itselläkin joskus vilahtanut harkinnassa, käytettynä kun noita alkaa saada melko halvalla. Halvalla ainakin uuden hintaan verrattuna. Muutenkin pidän ajatuksesta tuollaisesta tuntemattomammasta alumiinipurkista, kun moni varmasti vielä ihmettelisi mikä malli on kyseessä. Alhainen omamassa on myös suuri plussa, varsinkin kun ei pitkää matkaa pahemmin ajele. Kulutus pysyy pienenä ja kiihtyvyys ja meno myös tuntuu.

                    E: Jos verrokkina olisi A3, oma valinta olisi kuitenkin A2. A4 onkin sitten jo eri asia, mutta onpa ihan eri luokan autokin monessa mielessä.

                    Comment


                    • #11
                      Itsekin harkitsen moista A2 1.6FSI kulkinetta mutta taitaa tama nykyinen saada kelvata viela vuoden. Plussapallona (plop-plop) tuolle A2:lle viela edulliset vakuutukset. En ole viela itse kaynyt kokeilemassa mutta ilmeisesti tuollainen nielee maantietakin sangen vakaasti.

                      Comment


                        #12
                        Tein tuossa laskelmia että jos ostaisi A2:n kakkosautoksi (pitäähän sinkkumiehellä olla a) käyttöauto, b) harrasteauto ja c) kilpa-Porsche -projekti.. Ja jos noita ei nyt hanki, niin eipä niitä saa sitten "ikinä".) niin pelkissä polttoainekuluissa tulis vuodessa säästöä 900 e (25tkm/v, 1,25e/l ja kulutusten ero 3l/100km). Vaikka laskis toisen ajoneuvoveron ja sen, että nelkku olis ajossa 2kk/vuosi (liikennevakuutus 0 % bonuksin, bonukseton kasko) jäis säästöön vieläkin yli 600e/vuosi. Eli käytännössä jos nelkun huoltoihin menee yli 600e/vuosi enemmän kuin kakkosen, olisi kannattavampaa ajaa pikkukakkosella. Tietty voiko sitten jotain hintaa laskea varuste-eroille (neliveto + turbo vs. ilmastointi + esp)?

                        Comment


                          #13
                          Jonku näköistä kuumetta tuo A2 tuolla moottorilla aiheuttaa täälläkin. Ässään kun meinaa tulla turhan paljon kilsoja vuodessa. Onko noita kukaan tuonnut koskaan Suomeen? Olishan tuommonen hiukan erikoisempi kulkine, ilmastoituna, nahkasisutuksella ja mustana tottakai ;)

                          Comment


                            #14
                            Mulla on itseasiassa ajatus hiukan lipsunut 1.4 TDI:n suuntaan. Siitä kun saa Revon lastulla 109hv / 245Nm. Kone on kolmipyttyinen TDI jota on ollut mm. Poloissa ja Seateissa tarjolla.

                            Tuosta 1.4 TDI:stä on kahta eri tehoversiota, 55kw ja 66kw, lieneekö niillä mitään eroa raudan puolella vai onko tehty pelkästään ohjelmalla?

                            Edit: Aiempi ketju tuosta 1.4 TDI:stä löytyy täältä.

                            Comment


                              #15
                              Erikoisuutta haettaessa mainio peli.
                              Luulisi käyttömukavuutta ja vaivattomuutta löytyvän.
                              Mutta jööses mitä hintoja noista on uutena pyydetty ja vieläkin näjemmä aivan pilvissä.

                              Muotoilusta muutama sana:


                              http://www.greenconsumerguide.com/tr...es/audi_a2.jpg

                              Ja heti perään:

                              http://www.nacs.uci.edu/support/security/toaster.jpeg


                              Identtiset kaksoset.

                              Comment


                                #16
                                A2

                                Kyllä se aakkonen ihan riittävästi 1.4 koneellakin menee mutta varmasti hauska peli 1.6:lla! 3000 jälkeen veto vasta alkaa mutta rauhallisesti ajaen ei tarvitse kierrättää edes tuonne asti.

                                Talviominaisuudet kitkoilla aivan loistavat, kannattais vähän miettiä mitä sitä laukoo jos ei ole edes ajanut autolla. ASR vain kismittää välillä kun tuntuu että oma kaasupolkimen luistonesto toimisi paremmin. ESP:kin on aivan hanurista vaikka se toimii kuin ihmisen mieli, juuri kun olet aloittamassa luiston korjaamista niin automatiikka hoitaakin asian. Tästä tulee jopa typerää turvallisuuden tunnetta kun 'ihan sama' miten mutkaan tuuppaa, auto pysyy aina tiellä. Sama juttu kesällä kun autossa olisi ominaisuuksia ajaa mutkat kovempaa niin eikö prkl ESP puutu peliin kesken hauskuuden!

                                Ajotuntumaltaan Poloa ja A2:ta ei voi edes vertailla, A2 on aivan eri planeetalta (nimim. olin ostamassa Poloa ennenkuin testasin parempaa). Skeidan Fabiakin on parempi ajettava kuin Polo... Onhan ajossa pienen auton tuntua, lyhyestä akselivälistä johtuvaa nyökkimistä ja jousituskin on suht kova, mutta mitä sitten, eihän tätä olla vertaamassakaan taksikyytiin? Etujakkarat eivät ole kyllä kaikkein parhaimmat mutta hyvän ajoasennon tästäkin löytää.

                                Comment


                                • #17
                                  Liityin juuri Audi clubiinne... Mulla nyt on sellanen Audi A2 1.6 FSI 110hv, Väri tietysti musta ja vielä metallimusta ! Saksan autobaanalla meni vastatuulessa 203 km/h ilmastointi päällä. A2:lla on aika hauska ajaa, sieltä näkee erittäin hyvin kun autossa istutaan erittäin korkealla. Kiihtyvyyskin on ihan hyvä tossa 1.6 versiossa kaverin Audi A4:lla 1.9 TDI (130hv) ei päässyt karkuun mitenkään autobaanallakaan... Varusteina mulla on S-Line vanteet, sporttiratti yms, automaatti-ilmastointi, asr ehkä tehdasmadallussarja ja optiikka paketti.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tässä kuva joka on otettu ostohetkellä... Jostain syystä kuva vähän venähti kun pudotin sen FFP galleriaan...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kiitoksia... Olen itsekkin tyytyväinen... Ihmeen monta oon helsingissä nähnyt, varsinkin punaisia ja hopeita. Pari mustaakin oon nähnyt mutta ne on ollut 1.4 bensa koneella.

                                      Comment


                                        #20
                                        On se kyllä aika hyvännäköinen mustana ja 17" S-line vanteilla!

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sympaattisen näköinen peli ;) Musta väri ja hienot vanteet sopivat hienosti tuohon koriin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ilmoitteles sitten lopulta verosekoilun lopputulos, ilmeisesti ostit tuon kuitenkin Saksan mualta. :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joo saksasta tuli haettua ja veropäätöstä ei oo vielä tullut... Ilmoittelen kun tulee. Kiitoksia palautteesta.

                                              Comment


                                              • #24
                                                noin 5900 euroo veroa...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Varsin nopeasti syntyi veropäätös ottaen huomioon että on varmaan käynyt marvon arvottana kun noita ei Suomessa pahemmin ole markkinoilla. Verotusarvo siis n. 16 700e, suurinpiirtein tuollaista olisin odottanutkin.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Onko jollakin/jossakin tietoa siitä, mitä erilaiset A2:n varustepaketit pitävät sisällään? Ainakin Advance, Style, S-Line ja Winter ovat tulleet vastaan kun olen pirssejä Mobilesta katsellut. Entä löytyykö jostain sähköisessä muodossa A2:n esitteitä?

                                                    A2 tuli nimittäin mieleen yhtenä vaihtoehtona Polon seuraajaksi. Olen hieman katsellut pyyntihintoja Saksassa ja näyttäisi siltä että -04 -mallisesta vähän ajetusta A2:sta köyhtyy n. 14-15keur ja tuohon päälle veroja 6-7keur. Lähinnä dieseleitä olen katsellut mutta jotenkin tuo hintataso tuntuu silti aika hurjalta sillä muistelen että Stocka myi joskus 2003 tai -04 A2:sta 55kw:n bensakoneella kanta-asiakastarjouksena 24 tai 25keur.

                                                    Onko muuten tietoa tai kokemuksia siitä, että ovatko Suomeen tuodut A2:set talvivarusteiltaan identtisiä Saksassa myytyjen kanssa? Tai kannattaako ehdottomasti etsiä Winter -paketilla varustettu yksilö? Entä onko tekniikassa jotain eroja (akku, laturi, lämmitysvastuksia huohottimessa tms).

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jos ei tunnu liian pitkältä matkalta käydä hakemassa, niin vilkaisepa myös Espanjan hintoja. A2:set on ihan kohtuullisissa hinnoissa siellä, tässä esimerkkejä:

                                                      Coches.net-haku

                                                      EDIT: Alempana kommentti vaihtelevista hinnoista. Syynä se, että ko. palvelussa mainostavat sekä yksityiset että liikkeet; yksityisillä useimmiten kohtuullisempi pyynti. Ja kuten aina, mikä näyttää liian halvalta ollakseen totta, ei sitä ole. Jos ilmossa lukee "precio negociable" on hinnassa selkeää tinkivaraa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Varustepaketeista en tarkaan tiedä, mutta mulla on kai Styling-paket. Sisältää sumarit, kolmipuolaisen nahkaratin, nahkaisen vaihdekepin nupin ja käsijarrukahvan. Ja ehkä siihen kuului myös 17" RS4 vanteet. Aika vaihtelevia noi espanjan hinnat ?
                                                        Winter pakettiin kuuluu kai vain penkinlämmittimet ?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tässä vähän epävirallisia ja vahvistamattomia tietoja eri paketeista pikkukakkoseen:

                                                          Advance Paket
                                                          - Klimaautomatik
                                                          - Gepäckraumboden

                                                          High-tech Paket
                                                          - open sky system
                                                          - Make-up-Spiegel rechts, beleuchtet
                                                          - Make-up-Spiegel links, beleuchtet
                                                          - Handyvorbereitung mit Freisprecheinrichtung
                                                          - acoustic parking system

                                                          Winterpaket
                                                          - Scheibenwaschdüsen beheizbar,vorn
                                                          - Außenspiegel, elektrisch einstell- und beheizbar

                                                          Style Package
                                                          - Fernbedienung für die Zentralverriegelung
                                                          - Make-up-Spiegel links, beleuchtet
                                                          - Schalthebelknauf in Leder
                                                          - Lederlenkrad im 4-Speichen-Design
                                                          - Make-up-Spiegel rechts, beleuchtet
                                                          - Höheneinstellung Fahrer- und Beifahrersitz
                                                          - Gepäckraumboden
                                                          - Außenspiegelgehäuse und Türgriffe in Wagenfarbe

                                                          Englanniksi näitä voi kääntää esim. Babelin kalalla.

                                                          Oman pikkukakkoseni (1.4 TDI 66 kW) bongasin Audin VTP-haun kautta.

                                                          Dieseleistä suosittelen 66 Kw versiota, itsekin harkitsin ensin 55 kW moottorilla olevaa, mutta sellaisen koeajo ratkaisi asian 66 kW puolelle. Ensimmäiset 66 Kw -moottoriset on loppuvuodelta 2003, mulla on varmaan yksi ensimmäisistä koska rekisteröintipäivä on 11/2003.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Dieseleistä suosittelen 66 Kw versiota, itsekin harkitsin ensin 55 kW moottorilla olevaa, mutta sellaisen koeajo ratkaisi asian 66 kW puolelle. Ensimmäiset 66 Kw -moottoriset on loppuvuodelta 2003, mulla on varmaan yksi ensimmäisistä koska rekisteröintipäivä on 11/2003.
                                                            Ja kun Tullin veroprosenttitaulukot tarkistaa niin ennen vuotta 2003 valmistetun yksilön uittoa Suomeen ei kannata edes harkita. Tietenkin noista tulee suurella todennäköisyydellä saamaan joskus tulevaisuudessa hyvityksen uusien autojen veroprosentille korjattuna, mutta kuka sitä nyt valtiolle rahojaan lainaisi lähes nollakorolla.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X