Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S6 C5:stä (4.2 v8)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Suosittelen ehdottomasti hyväksymään "riskit" ja hankkimaan automaatin.
    Kyllä se vaan noihin isojen moottorien jatkeeksi kuuluu.
    Aika monesta myynnissä olevasta loota oli korjattu mitä niitä yhteen väliin seurailin.

    ps. mulla on kyllä tossa mesen 200 cdi isolohkossaki automaatti :)
    Viimeksi muokannut mafra; 12.12.2014, 21:44. Perustelu: lisäys

    Comment


      #32
      Se on vähän 50/60. Käyttiksessä ja kaupungissa automaatti on kiva mutta en minä muusta syystä kuin mukavuudenhalusta ottaisi sitä monen tuhannen euron riskiä. Puhutaan kuitenkin 10-15 vuotta vanhoista autoista joita kukaan ei ole ostanut ajaakseen nätisti.

      Manuaali on kuitenkin koko lailla ikuinen ja riskitön. Ymmärrän toki jos joutuu paljon ajamaan kaupunkiruuhkassa mutta en oikein mitään muuta perustetta keksi heikommalle suorituskyvylle josta joutuu vielä maksamaan kulutuksessa 20-30% enemmän.

      Comment


      • #33
        Kiitokset hyvistä neuvoista! :) Miten tuo ovien mikrokytkin juttu. Onko siis sähkövika vai tarviiko vain vaihtaa jokin kytkin oven sisästä?
        Millainen muuten on tuon nelivedon vetosuhde. 60/40 ?
        Meinaatko Hopsis omasi myydä pois vai? :)

        Comment


          #34
          Pitää vaihtaa mikrokytkimet.. vanhat kuluu ja rupee aiheuttamaan mielenkiintosia oireita (mm. kaikki ikkunat alas ja ovet pois lukosta). Ebaystä löytyy noita mikrokytkimiä halvalla. Marmorilla myydään vain kokonaista uutta lukkopakettia.

          Comment


          • #35
            Maku asioista ei voi kiistellä on paska sanonta :)
            Oikeasti niistähän sitä nimen omaan voi.
            Näin ollen automaatti on se juttu mielestäni.

            Se manuaali on varmasti lujempi ja jos ajetaan tyyliin rataa ja jäärataa,
            tai muutenki ku erkkiä päähän niihin mikä nottei, onko tämä auto taas sitä varten?

            Kummassakin siis puolensa.

            Niin ja noihin oviin vielä....oli muistaakseni vajaa 200 euroa per ovi, se lukko osa marmorilla.

            Comment


              #36
              En minä sitä missään niin myynnissä ole pitänyt mutta jotenkin taas on sellainen vaihe että vois katella jotain muutakin välillä.

              Comment


              • #37
                Alkuperäinen kirjoittaja Forsmanni Näytä viesti
                Puskureita ja umpioita löysin ainakin tuningdesignilta aika halvalla mutta eivät ole alkuperäisiä...
                Itse en ole tuning/tarvikeumpioita vielä nähnyt missään, siis leveäkoriseen sopivia, joten hieman epäilyttää sopivuus. Todennäköisesti kapeakoriseen sopivat, ei näihin.

                Comment


                  #38
                  Näin on. Kommenttini tukena puolen vuoden googlailu.

                  Comment


                  • #39
                    En tiedä miten kulutuslukemat menee C5 korisissa, mutta C4 S6 kuluttaa ohjekirjan mukaan enemmän manuaalina. Liekkö tullut kirjaan virhe? Outoahan tuo kyllä olisi että vanhanliiton automaatti menisi vähemmällä.

                    Automaattina C5 S6 taitaa olla kuitenkin aika laiska verrattuna manuaaliin, joten manuaalina saa ehkä enemmän rahoilleen vastinetta huoltokuluissa ja ripeydessä.
                    Viimeksi muokannut juudas; 13.12.2014, 18:41.

                    Comment


                    • #40
                      Nyt meni kuppi nurin tästä automaatin laiskuudesta v***ilu. =)

                      Nyt joku manuaali ässä viivalle tänne omaa automaattiani vastaan... VCDS:llä ajettu 0-100kmh 6.9s rengastuksella 255/35/19. Eli pointtina tässä että paljon isompi kuin vakio. Todellinen nopeus 100kmh (TomTom ja mittari) kun VSDC näytti vasta 94kmh. Mitä muuten meinaa tuo +-0,75s tuossa perässä. Aika isoa heittoa ilmeisesti, onko se automallikohtainen vai ohjelmistokohtainen. Kun olen nähnyt pienempiäkin heittoja. Koittakaapa muutkin leikkiä, joilla tuo VCDS on...
                      Totta puhuen on se vähän laiska ohituskiihtyvyydessä mielestäni 80-120kmh vaikka ohi pääseekin hyvin.

                      Entäs tuo kulutus manuaaleissa? Oma automaatti edellämainituilla renkailla 80kmh = 10l/100km ja 100kmh = +11l/100km.

                      Koputetaan vielä puuta ja mainitaan että viiden vuoden aikana hajonnut ainoastaan yksi katti, ja tarvikkeena oli sen 200e investointi. Ja on jokapäiväisessä ajossa, tosin kilometrejä tulee 5000 per vuosi. Mittarissa kilsoja 215tkm.

                      Comment


                      • #41
                        No onhan se tomaatti muutaman sekunnin kymmenyksen verkkaisempi, mutta vastapainoksi taas mukavampi.
                        Sitä ei voi kieltää kukaan, mutta ei se käytännön ero nyt niiiiiin valtava ole :)

                        Comment


                          #42
                          Paperilla ~sekunnin hitaampi 0-100 kuin manuaali. Mutta se onkin sitten keppimiehestä ja synkrojen kunnosta kiinni, paljonko ero on käytännössä. ;)

                          Comment


                            #43
                            Ero on kyllä ihan huomattava, olen niitä sen verran monta ajanut että jonkunlaista vertailupohjaa alkaa olemaan. Jos nyt karkeasti yleistää niin keppimiehen vaihtoehto on manuaali, ohituskiihtyvyydet vaikka satasen vauhdista ei paljon poikkea jos automaatti on ehjä eikä ämpyile. Enemmänkin se on se fiilis kun kovaa laatikkoa käskee niin tietää ja tuntee että kaikki voima menee tonttiin eikä laatikon öljyjen lämmittämiseen.

                            Comment


                            • #44
                              On varmasti hitusen hitaampi, mutta en usko että sekuntia ennenkuin näen. :) Käykääpä joku manuaalilla vetämässä tehtaan lupaama 5,8s VCDS:ään. Meneekös manuaali 100kmh kakkosella vai joutuuko vaihtaa vielä kolmosta? Itellä tosiaan on 255 35 19 ja mittarivirhe on nolla (vrt GPS) ja kakkosella menee hyvinkin 100kmh rikki.

                              Entäs se kulutus tasaisella ajolla 80 ja 100kmh, siihen olis kans kiinnostava saada vertailua.

                              Comment


                                #45
                                Se on muuten 5.6 sekuntia ;) Kahden vaihdon kanssa. En laskisi manuaalin miinukseksi jos kuski evottaa ja kädettää vaihtoihin puoli sekuntia kerrallaan, siinä vaiheessa automaatti onkin jo parempi vaihtoehto.

                                Tasavauhtisessa ajossa tomaatti saattaa olla jopa taloudellisempi, välitykset hoitaa moottorin kierrokset vaikka satasen vauhdissa paljon järkevämmälle tasolle. Heti kun nopeutta lähtee muuttamaan suuntaan tai toiseen, manuaali vie vähemmän. Kaupungissa ero on jo 2-4 litraa.

                                Comment


                                • #46
                                  Kulutus
                                  10,3l 80km/h
                                  12-13l 100km/h
                                  n. 15l 120 km/h

                                  Kaupunki painotteisessa sekä/pätkä ajossa
                                  tankki tyhjeni reilussa 400 km:ssä.
                                  Eikä tuohon tarvinu edes yrittää varttimaileja.
                                  Eli silloinhan syötiin jo tehtaankin kertomaa 20l/100km.

                                  Olen aiemminkin ihmetelly miten toisilla menee pienemmällä syönnillä,
                                  liekkö sitten viallinen yksilö tai jotain muuta outoa.
                                  Sama kyllä näkyy olevan nykyisessä 3.0TDI:ssäkin.
                                  Minun syö sen diisselin ja muiden autot ne minun höyryt. :)

                                  Comment


                                    #47
                                    Nuo lukemat vaikuttaa matkanopeuksien osalta kieltämättä hiukan korkeilta. 120km/h vauhdissa cruisea vasten oma manuaalivaihteinen haukkaa 265 leveillä kesäpyörillä, klima käytössä noin 11-11.5 L/100km. Talvirajoituksilla ja -renkailla sitten litran tai 1½ vähemmän. Normaali toimintasäde on yleensä 650-750km tankillisella.

                                    Toki turha koittaa pelkän laatikon piikkiin laittaa yksilöllisiä kulutuseroja, eihän tuo vaadi kuin pienen alipainevuodon, likaisen maffin tai mykän lambdan niin kulutus jo nousee sen 10-20%.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Onko a6 ja s6 identtiset putkistot? putken ulostulot ovat erinlaiset mutta muuten?
                                      Löytyykö jotain korjaus/huolto opasta autoon? Bentley:n kirjaa ei vissiin suomesta ainakaan saa?
                                      Sitten vielä noista kylkilistoista. Joissain on kromiset ja joissain mustat ovatko kromiset itse maalattuja vai saako ostettua jostain.

                                      Comment


                                        #49
                                        Ebaystä löytyy noita mikrokytkimiä halvalla
                                        Mä oon tilannut joskus tuolta Partcolta transportterin oveen. Esim tuossa on noita mikrokytkimiä listattuna. Ei maksa maltaita täällä Suomessakaan.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Forsmanni Näytä viesti
                                          Onko a6 ja s6 identtiset putkistot? putken ulostulot ovat erinlaiset mutta muuten?
                                          A6:ssa on 1999-2001 välillä ulostulot piilossa puskurin alla, mutta ässissä ne kaikki tulee näkyville, erona takavaimentimet. A6 faceliftissä 2002-> pitäisi olla identtiset. Muuten kyse on tietojeni mukaan samasta putkistosta.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X