Olis kiva saada kerättyä kaikki tiedot kyseisestä autosta yhteen paikkaan ku löytyy vain pientä sekalaista tietoa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S6 C5:stä (4.2 v8)
Collapse
X
-
Erot tekniikkapuolella: A6 4.2 aina automaatilla, S6 saanut myös M6 laatikolla. S6 koneessa eri softa, suuttimet, maf, kaasuläppä, nokka-akselit yms eli käytännössä moottorilohkosta ylöspäin kaikki. Kori sama kaikissa V8 moottorisissa, ässän maski ja puskurin ritilät erilaiset yms pientä ulkona.
Huolto/korjauskustannukset: Alustan osalta samaa kuin muissa konsernin saman aikakauden tuotteissa, tekniikan varaosat suht saman hintaisia, tietyt tyyppiviat voivat olla kalliita jos ei itse pysty tekemään. Ei mitään poikkeuksellista kuitenkaan kun ottaa huomioon että uusimmatkin C5 koriset ovat jo 10 vuotta vanhoja.
Osia saa ihan tavallisista varaosaputiikeista, Tepolta, marmorilta. Ei yhtään kikkaretta ole jäänyt vielä koskaan saamatta.
Tiptronic kestää koska vapari ei jaksa vääntää sitä rikki.
Pyörät alunperin joko 235/45R17 tai 245/40R18, leveämpää menee heittämällä alle.
Ei ruostu, etulokarit ja konepelti alumiinia. Sinkkikori luonnollisesti.
Tyyppiviat: Kansipahvit menee kaikista jossain vaiheessa, autot tosin jo sen ikäisiä että vähiiinpäin kaikkiin ne on jo vaihdettu. Öljynjäähdyttimen ja lohkon välinen muovinen vesiputki hapertuu ikää myöten rikki. Pennin osa mutta teettää päivän tai kahden työt. Kaikkiin jo kai tuokin vaihdettu. Muuten ei mitään erikoista, alustan monivarsituenta on tyypillinen VAG himmeli jonka voi laskea tyyppiviaksi jos haluaa. Eteen ja taakse kun vaihtaa kaikki kerralla uutta niin ei tarvi toistaa kertaa miettiä.
Comment
-
Onko tuo öljynjäähdyttimen putki mahdollista vaihtaa ilman sen ihmeempiä vehkeitä vai onko kone pois yms. jos noin kauan aikaa menee?
Sitten tuosta tiptronicin öljyistä? Pitäisi vissiin vaihtaa aika usein vaikka pitäis olla "ikiöäljyt". Onko siis riskaa peliä ostaa s6 jossa on esim yli 200tkm mittaris eikä koskaan öljyjä laatikkoon vaihdettu?
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiJoo jätin linkittämättä. Se kun löytyy Googlesta joka tapauksessa ekana ehdotuksena "Audi S6 C5" haulla...
Kenelle löytyy, kenelle ei? Googlen hakukone osaa varmaan jotain käyttäjäkohtaisia preferenssejä. Haku sanoilla "Audi S6 C5" toi minulle ensimmäisen osuman foorumille vasta 5. sivulla, eikä sekään ollut hopsiksen ketju.
[/OT]
Comment
-
Kaiken kaikkiaan miellyttävä auto. Itsellä taisi olla nelisen vuotta.
Ominaisuutena oli helvetillinen bensan syönti, mutta sehän on jo ostaessa tiedossa.
Kaikki muut autoon liittyvät huolto ja korjaus hommat onnistuu tehdä,
kuin mihin tahansa muuhunkin autoon....joskin ahtaampaa paikoin.
Osat aika lailla saman hintaisia kuin muissa "normi" kulkineissa.
Laatikko asiaan on itellä toinen näkemys, siis poiketen aiemmista viesteistä.
200th mittarissa ja loota rikki. Silloin aiheeseen aikalailla mielestäni tutustuneena, sanoisin, että aika yleinen ongelma.
Toki säännöllisellä öljyn vaihdolla voidaan ehkäistä tätä, mutta kuiten.
Toisaalta jos se 200 tonnin välein hajoaa niin onko se paha? :)
Comment
-
Joo, lootan molemmissa päissä on "kupit", joilla on ajanoloon tapana hajota.
Kuulemma tämän laatikon tyyppivika ja samassa laatikossa löytyy eri automerkeistä samalla lailla.
Oireena, että ei meinaa vetää eikä lopuksi kytke vaihdetta päälle eteenpäin tai ei meinaa vetää taaksepäin.
Jos toinen poksahtaa, kannattaa samalla aukaisulla laittaa se toinenkin.
Säästyy yhdeltä purkamiselta, öljyiltä ja potutukselta ja, jos sen joutuu teettämään, aika monelta sataselta...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiPyörät alunperin joko 235/45R17 tai 245/40R18, leveämpää menee heittämällä alle.
Oma C5 A6 4.2 tyypitetty 255/40R17, mutta sehän ei olekaan konsonantti...
Comment
-
Rengaskoot saatoin vetää stetsonista ennen aamukahveja, tokihan se rengaskoko on otteessa juurikin tuon 255/40R17. Vaihteistosta sen verran että minullahan on omassani manuaalivaihteisto, se onkin sitten ainoa osa koko autosta jota ei ole tarvinnut rempata :)
Comment
-
Eli kytkytin ei enää toimi sulakkeena. Nyt nyt nyt alkaa kuulostaa lupaavalta :D
Askeihin vielä, empiirisen kokemuksen ja sen aikana kerätyn laatikkoeksperttien mutiseman käytännön kokemuksen perusteella voisin todeta, että input drum pettää 5HP24A Tiptronicista ennemmin tai myöhemmin. Forumilta nähdyn perusteella 200-250tkm on aika tyypillinen porsimamittarilukema.
Ei kiveen hakattua faktaa, vaan perustuu omiin havaintoihini ja juttutuokioihin automaattikorjaajien kanssa koti- ja ulkomailla. Varaosan rakennetta on vahvistettu ja lienee siten kestävämpi, en ole ainakaan vielä nähnyt yhtään viestiä korjatun tipin uudelleen porsimisesta.
Täydellinen fiksaus Recrolla reipas 2400€. Tämä aski on kaikkien kasikutosten jatkona, jos automaatti.
Comment
-
Eipäs sotketa eri askeja keskenään, hinnat vaihtelevat varmasti.
Kapeakoristen C5-mallien 5HP19 oli täydellä palvelulla (auto Recrolla - irroitus, korjaus, asennus) tuossa hintaluokassa syksyllä 2012.
Tämä ässien 5HP24 on isoveli tuolle ja tarkka hinta syksyllä 2012 oli 2420€ täydellä palvelulla, eli auto Recrolla - irroitus, korjaus ja asennus.
Hintataso lienee pysynyt kutakuinkin samana, ainakin forumin viesteistä päätellen muutamien kymppien tarkkuudella.
Comment
-
Niin ja alkuperäiseen aiheeseen takaisin...
Ovien lukot sai käydä läpi mikrokytkin ongelmien vuoksi.
Hälyttin halusi huudella itsekseen, johtunee noista oven kytkimistä.
Ruosteen kanssa ei ongelmia. Omaa autoani oli kolaroitu takaa,
joten sieltä joutui paikkailemaan, mutta se on taas eri juttu.
ABS/ESP ja airbag valo alkoi loppu ajasta joskus häiriköimään,
mutta taitaa olla enempi yksilöllistä ongelmaa tämä.
Comment
-
Eli kallista leikkiä on :) Täytyy varmaan ruvetu kallistumaan tohon manuaalin puoleen jos kerta laatikko remppaa saa jo noissa kilsoissa muuten ruveta tekemään :) Niitä manuaaleja tuppaa vaan aika vähän olemaan ;/ ja olishan se automaticci omasta mielestä se oieka tohon koneeseen. Puskureita ja umpioita löysin ainakin tuningdesignilta aika halvalla mutta eivät ole alkuperäisiä... Täytyy varmaan ruveta Nostamaan opintolainaa ku tuo Ässä olis "pakko" saada tuon Bemarin tilalle. :)
Onko tässä Turun alueella montakin (halpaa) korjaamoa/huoltamoa johon tommosen kyseisen auton voisi sitten viedä? (Kun itseltä loppuu kuivat vaattet auton alla mönkimiseen)
Comment
Comment