Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä Audeista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kysymyksiä Audeista

    Eli en tiedä meneekö nyt aivan väärään paikkaan tämä aihe. Mutta jotakin tietoa tarvitsisin kahdesta audista, mitä en ole koskaan omistanut. Mitä kannattaa koeajolla ottaa huomioon? Ja muutenkin mitä tyyppivikoja jne.

    Audi 80 2.6E Quattro 1992 Avant ajt 250tkm

    Audi A6 2.6 Quattro 1995 Avant ajt 370tkm

    Manuaaleja molemmat. Kumpi pitäis valita? Kannattaako valita kumpaakaan? Ensi talvelle talviautoksi. Ei projektiksi. Eli ajoon, ei työn alle.

  • #2
    Remonttia varmaan riittää jossain vaiheessa molemmissa.

    Comment


      #3
      Jälkimmäisessä on muuten 307 eikä 370tkm *pilk nus* ;)

      Comment


      • #4
        Ehkä perus kutosen ominaisuuksiin kannattaa kiinnittää huomioo: öljyvuodot ja öljyn syönti.

        Muutenhan nuo 12tappiset koneet kestää vaikka mitä.

        Comment


        • #5
          jos ei ole tallia niin osta vähemmän ajettu.

          Comment


            #6
            Eipä tuon ikäisissä kilometrit enää ratkaise. Huolto/korjaushistoria enemmänkin.

            Comment


              #7
              Juu, toinen autoista jo +20v ja toinen lähestyy sitä uhkaavasti. On aika lailla sama mitä matkamittarissa lukee.

              Ei noissa nyt mitään ihmeellistä ole. Vanhojen quattrojen jutut kannattaa katsoa:

              - Onko alkavaa ruostetta
              - Juriseeko pyöränlaakerit, kohiseeko vaihteisto
              - Murrosnivelten kunto ja niiden suojakumit
              - Kardaanin keskilaakerin kumijoustin
              - Alustan nivelet ja puslat, koliseeko montuissa jne.
              - Positiivista, jos jakoremppa hiljan tehty. V6:seen se ei ole maailman halvin
              - Koneen hyvinvointi, vuotaako öljyä, käykö nätisti, käynnistyykö kuumana/kylmänä/puolilämpimänä, minkalaiset päästöt.
              - Jos autoissa ilmastointi, niin sen toiminta syytä tarkistaa. Ilmastointirempat voi tulla kalliiksi.
              - Ovet, lukot, valot, sähkölaitteet - toimiiko kaikki
              - Tuulilasin kunto, miten pahasti hiekkapuhallettu, näkeekö vasta-aurinkoon ajaessa siitä läpi.

              jne

              Miksi muuten vaihtoehtoina kaksi täysin eri kokoluokan autoa?

              Comment


              • #8
                Eli älä osta kumpaakaan....

                Comment


                • #9
                  No siis lähinnä hakusessa quattro audi, ei sen enempää vaatimuksia ole ollut. Tuollanen V6 vaan kiinostaa kun ei semmosta ole koskaan ollut. Vitosilla tähä asti menty ja hauskaa on ollu. Kaikki 2.3 quattrot mun hinta haarukkaan on melkosen kaukana.

                  Comment


                    #10
                    Kierrä kaikki tekniikanvaihdot ja sätökset nyt ainakin tulevaisuudessa.

                    Comment


                    • #11
                      Mitäs raati ehdottaa ns. "varmimmaksi" koneeksi. Tarkotus ei ole virittää, kunhan vaan on quattro. Hinta max 3000e. Talviautoksi.

                      Comment


                        #12
                        Tuohon hintahaarukkaan mahtuu tuo yksi 1.9 TDI quattro. Oliko satanen.

                        Comment


                          #13
                          Kyllä nuo vanhan vee kutoset varmoja vehkeitä nykyisiin verrattuna on. En näe syytä miksi semmoisen ostamista pitäisi pelätä. Osat halpoja eikä mitään ylimääräisiä saastelaitteita yms.

                          Comment


                          • #14
                            http://www.nettiauto.com/audi/80/6875909

                            Tuota olen viime puheilla menossa katsomaan viikonloppuna ja sitten luultavammin tuota toista 2.6 v6

                            Toki tällä hintahaitarilla ei virheetöntä tietenkään saa, eikä tarvitsekaan. Pienet viat ei haittaa mitkä pystyy laittamaan ulkosalla koska tallia ei ole. Ja jotenkin toi 80 jotenkin kiehtoo eniten.

                            Comment


                            • #15
                              Kattoluukku syö sitten noissa pikkukorisissa entisestään varsin niukkaa pääntilaa.

                              Ja oma mielipiteeni on että ainakin 2.6 kuutosessa on viitoskoneen tehot, mut äänet on aivan mitäänsanomattomat !

                              Comment


                              • #16
                                Jos max hinta on kolmetonnii ni mikset A4 B5 kattelis? Oikein kun kyttäät ni jossain vaiheessa löytyy varmaan A6 C5 korinenkin. On nuo 12 venttiiliset kutoset vaan niin mitään sanomattomia..

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllä noihin V6:iin ääntä saa, vaikka takapöntön tilalle suoraa putkea, btdt ;)
                                  Mutta Teemua kompaten, noita nelikko B5:sia löytyy nytkin muutama tuohon pariin tonniin. Toki noissa halvemmissa aika usein on myös tuo 12V kone, mutta saattaa löytyä 30V:kin. Ja onhan noissa sitten nuo tukivarsihommat jonkun näköisenä riesana, mutta muuten kyllä kiva koppa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voisin omasta luopuu reiluun pariin tonniin, just katsastettu. vink vink! ;)

                                    Comment


                                      #19
                                      B4/C4 on muuten merkittävästi edullisempi ylläpitää yksinkertaisemman alustarakenteensa vuoksi verrattuna B5/C5 malleihin. Jos siis alustarempalle tulee tarvetta ja niitähän yleensä tulee tämän ikäisissä. Ei tietysti välttämättä. Kolikon toinen puoli on se, että monivarsituetut b5/C6 on taas vastavuoroisesti parempia ajo-ominaisuuksiltaan, kuin B4/C4.

                                      Minusta 12 tappista V6:sta ei ole mitään syytä hyljeksiä, jos kriiteereinä on varmatoiminen quattro, jolla ei tarvitse kuuhun lentää ja budjetti on rajattu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuttavalla muuten saattas olla joutavana edulliseen hintaan, tuommoinen A6 C4 2.6q autom. sedan ajettu vasta: 470tkm. :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Hervast Näytä viesti
                                          --
                                          Ja oma mielipiteeni on että ainakin 2.6 kuutosessa on viitoskoneen tehot, mut äänet on aivan mitäänsanomattomat !
                                          Älä morkkaa vitoskoneen tehoja. :) Ei kun vitosessa on käyttöä ajatellen tosi kiva vääntö ja sellaista ei kutosessa ole.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Joo mulla oli vitos kone. Coupe 20v 2.3 quattro. Oli kyllä helvetin mukava auto, en tiedä miks myin sen. Vieläkin nään painajaisia ja herään omaan huutooni. Mutta tuo kutos kone lähinnä siksi, että pakko kokeilla jotakin uutta. Tavallaan aika sama loppuen lopuksi kumpi vääntää paremmin tai kummassa enemmän tehoja. Jos tällänen budjetti ei kannata / voi lähteä etsimään tehokasta audia. Saa joko paskan taikka paskan.

                                            Comment


                                              #23
                                              Miksi ei sitten 2.8 koneista? Taitaa 2.6 ja 2.8 syödä jotakuinkin saman verran mutta 2.8 ois vähän virkeämpi.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Älä osta paskaa. Auton kun tutkii läpi, niin ei tule ylläreitä. Ihan yhtä hyvän auton saa tonnilla kuin kymppitonnilla, kun kyse on henkilöautoista.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  En kyllä tiedä miksi pelkkiä 2.6 katsellut, mutta tehot ei merkkaa mitään oikeestaan.. Mikä olisi varmatoimisin neliveto audi mitä tällä budjetilla kannattaa katsoa? Ja Jussi ei tois tullu mieleen tuo sinun vinkkisi, kiitos neuvosta ^^ Lähinnä sillä kysyin että onko näissä 2.6 v6:sissa jotakin tyyppivikoja, mitkä kannattaa ensimäiseksi tutkia. Tuleva auto voi olla vaikka 1.8 kunhan on quattro :D Tupannut menemään itsellä autojen kanssa, että mitä enemmän tehoa = sitä kalliimpi pitää ja enemmän huoltoo.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    2.6 kone on kauheen paljon hengettömämpi mitä 2.8 kone. Sama polttoaineenkulutus omiin kokemuksiin pohjaten. Hyvin huolletun vanhemman v6-koneisen Audin voisi ehken joskus omistaa, mutta edullisimmat kiertäisin kaukaa. Nim. Kaksi ollut ja molemmat rupesivat tekemään painetta jäähdytysjärjestelmään. 2.3 kone olisi vaan aina varmempi minun mielestä.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      2.2/2.3 10V koneena sinänsä varmempi kuin kutoset. Mutta kun niissä on elektoriniikalla sotkettu koo jetti. Se kun alkaa temppuilemaan, niin sitten ahistaa. Kutosissa kuitenkin jo oikea moottorin ohjaus, joten diaknostiikkakin on eri maata.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Älä osta paskaa. Auton kun tutkii läpi, niin ei tule ylläreitä. Ihan yhtä hyvän auton saa tonnilla kuin kymppitonnilla, kun kyse on henkilöautoista.
                                                        Paskaa ei tosiaan kannata ostaa oli kyse sitten tonnin tai kympin autosta. Tonnilla ei kuitenkaan saa yhtä hyvää kun kymppitonnilla. Toki kumpi tahansa voi olla hyvä tai huono yksilö.

                                                        Kannattaa tosiaan käyttää aikaa ja vaivaa auton tutkimiseen. Etenkin kun kyse on hieman ikääntyneemmästä menopelistä. Itsellä on tästä huomlimatta ilmennyt joitain vikoja joita on hankala huomata koeajon yhteydessä. On syönyt öljyä tai hävittänyt jäähdytysnestettä. Eräässä menopelissä (tosin fordissa) vetarit rupesivat täristämään motarivauhdissa kun autossa oli takapenkillä vähintään kaksi ihmistä. Eipä ilmennyt koeajolla kun ei yksin ajellessa oireillut.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Joo, täytyykin huolella miettiä minkä ostaa. Ettei hätäpäissään paskaa osta. Yhtään audia en ole omistanut vielä joissa tekniikka pettäis, mutta kaikki onkin kyllä ollut 5-sylinterisiä. Noita vaan ei oo ainakaan nettiautossa myynnissä montaakaan. Nelivetona ainakaan.

                                                          Edit: Kuinkas varmatoiminen tämmönen on? http://www.nettiauto.com/audi/80/6895967

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Pistä nettiautoon haku, jossa on määriteltynä merkiksi Audi ja "lisää hakukriteereitä" kohdasta ruksit nelivedon. Auton max. hinnaksi laitat vielä oman kipurajan, niin saat kätevästi kaikki omaan budjettii osuvat quattrot nettiautosta.

                                                            Esim. 3000€ max. hinnalla löytyy heti 87 Audia:
                                                            http://www.nettiauto.com/audi/vaihto...d_four_wheel=3
                                                            Viimeksi muokannut Ilkka L; 5.12.2014, 22:13.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X