Mihinkäs tämä perustuu? 286g ilmoitetaan CO arvoksi D3 koriselle A8:lle, mutta mikään taulukko ei ylety niin pitkälle. 223g on 260€, joten tuskin 63g lisää nostaa veroa 150€:lla? Kerro toki jos todella olen väärässä?
Ei jumalauta... Taidat sittenkin olla oikeassa. Jos tosta Trafin taulukosta kelaa vaikka 223 grammasta takaisinpäin 63 grammalla, ollaan 160 grammassa. Tästä kun katsoo erotuksen niin se on noin 112€. Sen kun lisää tohon 260 euroon, niin ollaan 372 eurossa. Kun ottaa huomioon että taulukko on ilmeisesti progressiivisesti kiristyvä niin toi 410 ei olekkaan enää niin kaukana.
Kyllä mää sanon vaan että tämä helvetin autoilijoiden suitsiminen ja vihreiden arvojen jumaloiminen on mennyt liian pitkälle. Voi ***ttu!
Jaahas. Tulikin jo faktaa silläaikaa kun itse asiaa pähkäilin.
Viimeksi muokannut okkim; 26.11.2014, 16:46.
Perustelu: Viestit yhdistetty.
Onhan tuo aika järjetön, mutta toisaalta, onko esim. Janilla ekana mielessä tämä? Jos jättää ison ja iso moottorillisen auton ostamatta sillä, jotta vero on liian kova, niin ei ole ehkä se ''oikea'' auto.
Joskus muistelen katsoneeni että oman (vm 2000) C5 S6 verot olisi noin 220€ vuodessa enemmän jos menisi päästöjen eikä massan mukaan. Onko sillä vajaalla 20€/kk sitten mitään merkitystä tällaisen auton kuluissa suuntaan tai toiseen...
Joskus muistelen katsoneeni että oman (vm 2000) C5 S6 verot olisi noin 220€ vuodessa enemmän jos menisi päästöjen eikä massan mukaan. Onko sillä vajaalla 20€/kk sitten mitään merkitystä tällaisen auton kuluissa suuntaan tai toiseen...
Pitkäkattoinen A6 C5 4.2 2000 ja maksulapussa 268,28€, kuten myös tuolla taulossakin. Siis massan mukaan.
Ässä osuu samaan lokeroon.
Comment