Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 B5 hankinta?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi S4 B5 hankinta?

Mitä olisi pidettävä mielessä s4 hankkiessa ? Onko auto yleisesti luotettava ? Eli siis nettiautostakin löytyvä sininen b5 sedan s4 Audi olisi melko hyvän oloinen vaihtoehto.
    Kysynkin mitä olette mieltä kyseisen auton ostosta ?
    Lukekaa ilmoitus ihmeessä siellä melko vakuuttavan oloista tekstiä...

Jos haluut rahoja tuhlata autoiluun, niin ehdottomasti käy tekemässä kaupat :) Joillakin ne hajoaa joillakin toimii. Toimii tai ei turbot menee vaihtoon aika nopeasti ja tehotavoitteet nousee vuosi vuodelta. Loistava lelu arkikäyttöön ja varmaan vähä rankempaankin.

Comment

Onko siis kalliskin pitää tuo auto ?
      Tietty avensista kalliimpi mutta ns vähän erikoisempiin verrattuna kallis ?
      Milloin alkaa vähän haharvinaisemmatkin paikat tässä hajoilemaan kyseisellä kun on jo 290 000 km ??

Comment

Ei nämä nyt kalliita pitää ole jos toimii, mutta avensikseen verraten tietysti enempi osia mitä vaihdella. Kannattaa lukea aluksi tuo http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=38453 niin siellä selviää kaikenlaista. Niinkuin sanoin.. Toisilla toimii toisilla hajoaa. Itse en suosittelisi ostamaan jos ei osaa/halua opiskella auton laittamista. Tietysti jos pinkka kunnossa, niin suomesta löytyy osaavia korjaajia. Turboja jos ei ole vaihdettu, niin nehän ne saattaa laueta. Tuossa todennäköisesti kyllä ne ja pakosarjat on jo vaihdettu.. Tarkemmin selviää tuosta linkittämästäni ketjusta..

Comment

Jos korjaat ite, nii osta ihmeessä.
          Ton ikästä, jos jokaisesta pikku- tai isommastakin viasta viet muille laitettavaks, niin voi käydä lompakon päälle.

Comment

Ensimmäinen auto siis kyseessä ja audia yleensä paljon kattellu kun perheessä on useampi pyörinyt ja tälläkin hetkellä 2 käytössä ja isällä 2 vaggilaista ja tietty kun audista on kyse niin nelikko on auton pakko olla ja tehoakin saa olla kun mopoilla on jo tarpeeksi tullut ajettua juuri siksi vanhempi auto kun kiinnostusta ropaamiseen on... Täältä paljonkin leskellu ja mietiskellyt.
            Olisi vaan kiinnostavaa kuulla tietävämmän mielipide kyseisestä autosta (nettiauton sininen b5 koppanen sedan) että onko mitään järkeä käyttöautoksi tai ylipäätään ostaa?.

Comment

Itsellä jos ei olisi vielä ässää, niin olisin aamulla jo hakenut tuon pois. Paras koppa, paras väri ja miellyttävä moottori viritysmahdollisuuksineen ( minun mielipide vain ). Osta pois! Ei oo pahan hintaisia nykyään.

Comment

En kattonut nettiauton ilmoa, mutta hetken aikaa B5 S4 omistaneena coin kertoa ettei ole auto sellaiselle, joka vain haluaisi ajaa aamunkoittoon. Jos on 290k Jo takana, ostaessa toivoisin turbot Jo olevan uusitun, kuin myos kytkimen. Minun vanhassa nuo molemmat sitten realisoitui kun myin sen pois, jos olisin sen pitanyt, olisi se taas yksi k04 assa lisaa.

Comment

Ässä ensimmäiseksi autoksi..?? Huh. No jos on rahaa, ja intoa, ja järki päässä ettei se ole ensimmäisen vuoden sisällä pellolla niin ehkä sitten.

Riippuu ihan yksilöstä miten kestää, voi olla ettei turboja tarvitse vaihtaa ikinä jos käyttää autoa järkevästi, tai sitten joutuu. Noilla kilsoilla on jo kaikenlaista tehtävänä, jos kukaan muu ei ole jo niitä tehnyt. Turbot, kytkin, nokat, alusta yms. Mutta kun ne on laitettu, niin ei se mikään pommikone ole joka hajoaa kerran viikossa.

Comment

Vähän vaikuttaa myös omat tilasi, missä ropata? Tuossa autossa kun tuo ahtimien vaihto esim. vaatii sen motin pois noston ensin. Sitä ei kovin mielellään pihalla tee, joten joko halli tai riittävän iso oma talli pitää olla käytännössä. Joku ahdinremppa kun kustantaa sen 1-4k€, riippuen miten hyvin haluaa tehdä ja miten pahasti mopo karkaa.

Mieluummin itse ajattelisin 1.8tq samassa tai tuoreemmassa kopassa. Ekaksi autoksi varmasti tarpeeksi potkua ja tekniikkamuutokset halvempia ja helpompia itse tehdä. Noillakin kun pääsee varsin helposti ihan ok 300hv luokkaan. Lisäksi saanee(?) halvemmalla ja/tai uudemman version, jolloin saa alustajumppaa yms. hommia tehdä vähemmän.

Comment

En ostaisi enää noin vanhaa käyttistä, varsinkaan ekaksi autoksi jolloin auto on kuin kolmas jalka.

Tuollarahaa saisi jo b6 koppaista q-vetoa vaikka minkälaista, jos pitää olla sininen sedan turbolla ja nelivedolla niin esim: http://www.nettiauto.com/audi/a4/6729975

Eikä tuo 2.7 ei ole pilluralliin se kaikista halvin ajella, alle kympin ei mene mitenkään...
                      Viimeksi muokannut sakarivo; 23.11.2014, 10:59.

Comment

Mulla bitistä ihan positiivisia ajatuksia, toinen auto nyt mulla. Vaan rahaa saa varata näiden laittoon. Ite tykkään ropata autoja. Älyttömän mukava ajaa väännön ja nelikon ansiosta. Kulutus on mun mielestä todella kohtuullinen, kun miettii auton tehoa, jatkuvaa nelivetoa ja massaa. Ihan reippailla kiihdytyksillä seka-ajoa mulla menee n.10 kulutuksella. On sitä välillä miettiny, että 1.8T vähän fiksumpi saattanu olla. Jos ja kun pitää konetta irrotella, niin sinne menee muutama ropo. V koneessa kun monen paikan laittoon menee kaks kertaa enemmän kun rivikoneeseen. Turboa, lambdaa, egt:tä ja muuta on aina tuplamäärä. Voisin vaihtaa halvempaan, mutta näiden hinta tippunu nyt ihan hullusti niin saa nähdä. Kuintenki seuraavassa autossa taas moni paikka rempallaan niin sekin pitäs kuntoon laitella. Ja sellanen paska puoli, että ei kyllä vajaavetonen kelpaa enää tulevaisuudessa. :D

Comment

Siis se on hyvin tiedossa että millään lailla fiksu vaihto ehto s4 ei ole verrattuna saman hintaseen uudempaan ja pienempi koneiseen sehän on selvää. Mun käsittääkseen tälläsiä laitteita (s4) hankitaan juuri siksi että ei ole muuta tekemistä ja teho ja auto yleisesti kiinnostaa enemmän kun 320 bmw.

Ja tiloista sen verran etetthallin seinällä roikkuu auto nosturi millä saa auton vähän ilmaan ja uskon että hakemalla vaikka bilteman kone nostutin selviää jo pitkälle...
                          Viimeksi muokannut okkim; 23.11.2014, 18:47. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.

Comment

No jos tilat ja rahat on, eikä auton tartte joka päivä olla ajossa, niin toki tuo on hyvä harrasteauto ja varmasti mukava ajella. Tuossa mainitsemassasi oli ilmoituksessa mainittu ruostekukkaa kaarissa, joten ne kannattaa ekana napata kiinni sitten ;)
                            Itsellä on urssi sillä mentaliteetilla, että saa välillä seisoakin, vaikka työmatka-ajossa onkin. Kovasti olen itsekin tykännyt ässästä ;)

Comment

Miltäs nettiauton musta b5 sedan s4 vaikuttaa päällisin puolin ?
                              Kuinka luotettava tuo rs4 turbojen kanssa on ?????
                              Viimeksi muokannut jespu; 24.11.2014, 00:25.

Comment

Kyllä omalla kokemuksella RS4 turbot taitavat olla kestävämmät kuin ässän, riippuen tietty miten niilläkin ajetaan. Kaikki saa rikkomalla hajalle.

Comment

Working...
                                X