No niin... Varmaan loppuun kaluttu aihe ja haulla olis löytynyt pirusti kaikennäköistä, mutta kysympä kuitenkin.
Ollaan siis hankkimassa perheeseen otsikon mukaista kulkinetta (Edit: 2.0 TFSI quattro S-tronic -10) vaihtoautona. Merkkiliikkeessä, noin satkun menty peli ja vaihdellaan nykyinen dieselvolvo pois, kun dieselin tarvetta ei kilsojen perusteella enää ole, asutaan keskustassa ja vaimo ajaa sen minkä ajaa, minä en juurikaan.
Pitääkin siis kysellä, minkälainen on kestävyydeltään tuo yhdistelmä 2,0tfsi+S-tronic? Kaikennäköistä juttua, kun saa netistä lukea eri moottori/vaihteisto-onglemista, mutta mitä uskoa? Sen verran olen taustatyötä tenhyt, että edelliselle omistajalle soitin, vaihtoi samalla tekniikalla olevaan farkkuun farmaritarpeen vuoksi, ensimmäisellä omistajalla auto oli hetken liisarina ja tämä edellinen omistaja oli vuosi sitten autoa ostaessaan puhelinhaastatellut tämän ensimmäisen. Autoon ei kuulemma ole tehty mitään, muuta, kuin perushuollot merkkiliikkeessä huolto-ohjelman mukaan. Liekö sitten hyvä vaiko huono asia, eli kaikki tyyppiviat tulevat korjattavaksi sitten, kun mittarilukema lähenee 150tkm, vai onko edessä samanlaisia huolettomia kilometrejä, kuin tähänkin saakka?
Itselläni kokemukset Audista rajoittuvat kahteen A-nelkkuun molemmat 1,9TDI manuaaleja, silloin, kun olin vielä reissuhommissa. Sitten on ollut pääosin Volvoja (D5, 2,4D & 2xDrivE) ja yksi Bemmi kahen litran dieselillä. Bemmistä tuskin marmorin huoltolasku enää voi nousta, mutta lähinnä kysymys kuuluukin, miten tuo 2,0tfsi ja S-tronic kestävät käytössä? Kilsoja tulee varmaan luokkaa 10-20t vuoteen ja tuo autonvaihto on suunnitelmissa ainoastaan syystä A5 Sportback, johon olen yhden koeajon jälkeen ihastunut niin, että jos auto vaihdetaan, niin se vaihdetaan ainoastaan tuollaiseen, muussa tapauksessa ei vaihdeta lainkaan.
Ollaan siis hankkimassa perheeseen otsikon mukaista kulkinetta (Edit: 2.0 TFSI quattro S-tronic -10) vaihtoautona. Merkkiliikkeessä, noin satkun menty peli ja vaihdellaan nykyinen dieselvolvo pois, kun dieselin tarvetta ei kilsojen perusteella enää ole, asutaan keskustassa ja vaimo ajaa sen minkä ajaa, minä en juurikaan.
Pitääkin siis kysellä, minkälainen on kestävyydeltään tuo yhdistelmä 2,0tfsi+S-tronic? Kaikennäköistä juttua, kun saa netistä lukea eri moottori/vaihteisto-onglemista, mutta mitä uskoa? Sen verran olen taustatyötä tenhyt, että edelliselle omistajalle soitin, vaihtoi samalla tekniikalla olevaan farkkuun farmaritarpeen vuoksi, ensimmäisellä omistajalla auto oli hetken liisarina ja tämä edellinen omistaja oli vuosi sitten autoa ostaessaan puhelinhaastatellut tämän ensimmäisen. Autoon ei kuulemma ole tehty mitään, muuta, kuin perushuollot merkkiliikkeessä huolto-ohjelman mukaan. Liekö sitten hyvä vaiko huono asia, eli kaikki tyyppiviat tulevat korjattavaksi sitten, kun mittarilukema lähenee 150tkm, vai onko edessä samanlaisia huolettomia kilometrejä, kuin tähänkin saakka?
Itselläni kokemukset Audista rajoittuvat kahteen A-nelkkuun molemmat 1,9TDI manuaaleja, silloin, kun olin vielä reissuhommissa. Sitten on ollut pääosin Volvoja (D5, 2,4D & 2xDrivE) ja yksi Bemmi kahen litran dieselillä. Bemmistä tuskin marmorin huoltolasku enää voi nousta, mutta lähinnä kysymys kuuluukin, miten tuo 2,0tfsi ja S-tronic kestävät käytössä? Kilsoja tulee varmaan luokkaa 10-20t vuoteen ja tuo autonvaihto on suunnitelmissa ainoastaan syystä A5 Sportback, johon olen yhden koeajon jälkeen ihastunut niin, että jos auto vaihdetaan, niin se vaihdetaan ainoastaan tuollaiseen, muussa tapauksessa ei vaihdeta lainkaan.
Comment