Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

HUOLLA, edes nämä kun talvi tulee!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • HUOLLA, edes nämä kun talvi tulee!

    Audi 4 -ja ehkä muutkin.
    Voitele konepellin lukko ,crc tai vastaavalla aineella .
    Lähti vaijeri irti konepellin puoleisesta päästä ja viaksi osoittautui muovi lipsi
    joka oli poikki.
    Nippusiteellä laitoin kiinni,porasin kaksi 5mm reikää etu peltiin ja pujotin sitten nippusiteen pitämään vaijerin päätä paikoillaan.
    On muuten hankala homma saada lukko auki kun vaijeri lähtee irti .
    meni noin 3 tuntia ,pohjasuojat pois ja sitten sielä sorkkimaan 8mm harjateräksen pätkällä,no onneksi lopulta aukesi,tuuria oli mukana.

    -lukot
    -pakkasneste
    -polttoainesuodatin
    -jarruneste,jos ei ole vaihdettu 5 vuoteen ruostuu männät kiinni jarrusatuloihin.
    -akku
    -lämmitin -
    -talvivarusteet,harja,hinausköysi ei automaatti,kaapeli virtaa varten,lumilapio,
    ym,pientä.

  • #2
    Ei oo muuten ihan paskapuhetta että lämmintä vaatetta kannattaa olla kontissa varoiksi. Viimeksi sai odotella hinuria prismassa löpösuodattimen vedettyä jäähän, mutta helvata jos joutuisi jossain keskellä korpea odottamaan kylmässä autossa..

    Comment


    • #3
      Juu muistan viime talvesta oli tankista koho jäätyny ja kattelin et kyllä tolla siihen yhdelle vakio asemalle pääsee mut kappas kummaa kun loppu bensiini kesken ja tuli kulmä kävellä 3kilsaa hakee bensiiniä ja takas 10litran kannun kans +20 pakkasta ja pirullinen tuuli onneks oli öämmin takki mut farkut jalassa ei paljoa lämmitä.

      Joten laitellaas tänne niitä asioita mitä on hyvä pitää talvella mukana autossa.

      tota bensiini kannua on hyvä pitää mukana vaikka se hitusen haiseekin

      Comment


      • #4
        Tai tankata vähän useammin :)

        Saman verran se maksaa tankkasi puolikkaaseen tai tyhjään tankkiin, olisi parempi bensapumpulle jos ei opiskelijavalo palaisi ihan joka päivä.

        Comment


        • #5
          Parin euron heijastinliivin vois tuohon listaan lisätä. Ei haittane yhtään olla päällä, jos pimeällä tiellä auton ympärillä joutuu pyörimään.

          Comment


          • #6
            Lämpimälle kerrastolle +1. Sen ainoan kerran, kun ei ollut ylimäärästä vaatetta talvella mukana, 1.8teestä öljysihti tukkoon ja pakkasta lähemmäs -30 astetta. Elämäni yksi pisimmistä varttituntisista, kun kädet housuissa hinuria tienposkessa odottelin.

            Comment


            • #7
              Tarkistaa, että vararenkaalle on oikeanlaiset pultit. Rengas kun meni puhki mukavan kirpakassa pakkassäässä, piti lompsia kotiin hakemaan pallokantapultit - tottakai ilman pipoa, hanskoja tai muutakaan lämmintä. :) Olisihan se pysynyt kartioillakin, mutta...

              Comment


              • #8
                Teillä tuskin on vararengas ulkoilmassa pannalla kiinni, mutta kiva ylläri oli tossa Caddyssä saada se pultti auki, että sai vararenkaan irti.
                Semmonen hienokierteinen "puolen metrin" pultti, joka oli sitten vähän jämähtänyt. Kotona pulttipysylläkin piti ampua sitä edes takaisin auki CRC:n avustuksella, jotta se aukesi.

                Comment


                • #9
                  Hinausköysi mukaan, lämpimät vaatteet, lakki, käsineet ja kengät.

                  Itse jäin kerran Jyväskylän korpeen -36 asteen pakkaseen kun löpösuodatin meni tukkoon. Sitten hinattiin olisiko ollut Äänekoskelle jossa sain arktista naftaa ja uuden suodattimen. Meinasi olla kankeaa nousta autosta 30km hinauksen jälkeen tuossa pakkasessa.
                  Kiitos vieläkin yhdelle Saab kuskille joka hinasi korvauksetta pitkän matkan. Kovilla pakkasilla on kyllä jokaisella syytä pysähtyä kysymään jos voisi vaikka auttaa, ettei kukaan palellu tien päälle.

                  Comment


                  • #10
                    Hinausköyden pitäisi kuulua jokaisen aktiivisemman quattroilijan konttiin automaattisesti. Eräänkin kerran olen ollut vieressä toljottamassa kun kaljamokelillä ojaan luistanut bussi autettiin takaisin tielle jollain vi*un rupisella Subaru XT:llä. Se oli aika vaikuttava näky ja hiljensi vieressä länkyttävät vanhat isännät jotka puoli minuuttia aiemmin nauroivat ettei tuosta mitään tule tuommoisen potkulaudan kanssa, traktori pitää hakea.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllähän se jo kummasti auttaa jopa raskasta kalustoa jos saa inan lisäpitoa... ne harvemmin ovat mahastaan kiinni.

                      Comment


                      • #12
                        Suosittelen mukaan kunnollista lamppua. Pimeessä on pirullista tehdä hommia varsinkin, jos sataa jotain tai on kunnolla pakkasta. Otsalampulla näkee helpommin ja molemmat kädet jäävät vapaaksi,
                        Samoin lämpimät saappaat, pipo ja hanskat on syytä olla autossa talvella.
                        Myös lyhytvartinen lapio - ei mikään inttimalli - jossa on metallinen terä saattaa olla joskus aika hyödyllinen...

                        Comment


                        • #13
                          Ihan mielenkiinnosta, miksi ei inttimallista lapiota?

                          Comment

                          Working...
                          X