Jotain 280e korvilla se on kaikkineen veroineen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Farmarin rekisteröinti pakettiautoksi.
Collapse
X
-
Löytyykö tarkempaa tietoa tuosta 06/2014 Trafin kannasta?
773/208/2009 ja 793/208/2009 kumoavia ohjeita ei osunut kohdalle.
Comment
-
-
Kuinka pakettiautoksi muuttaminen vaikuttaa maavaraan? Kyllähän siinä saa varmasti veroja laskemaan ja säästää sitä kautta, kun pakettiautoksi sen tekee. Kannattava homma, jos riittää se, että on kahdelle rekisteröity jatkossa.
Nykyään pitää takapenkit poistaa kokonaisuudessaan ja istuimien mahdolliset pulttien kiinnityskohdat pitää "sinetöidä".
Comment
-
Eihän se muutos maavaraan vaikuta. Mietiskelen tässä vain, että onko järkeä ostaa Q5 ja muuttaa se pakuksi. Tuo riisselivero nimenomaan kiinnostaa, että tippuuko vai nouseeko. Jostain luin taannoin, että joidenkin autojen kohdalla saattaa jopa nousta pakuksi muuttamisen yhteydessä. Liittyi muistaakseni vuosimalliin.
Comment
-
Tottakai tulee tuon ikäiseen 100km/h rajotus pakuna, kun abs ja airbag löytyy. Ilman noita se olisi 80. Jos se menisi omapainon mukaan myös, niin oikeilla pakuilla saisi ajaa kuin 80km/h ja niinhän ei ole. Esim t5 transportterin omamassa taitaa olla 1999kg.
Q5 henkilöautona diisselivero lasketaan päästöjen mukaan, pakuna painon mukaan. Samaten vakuutus voi muuttua jompaan kumpaan suuntaan. Toisaalta noita on niin vähän pakuna, etten tiedä vaikuttaako.
Spekseillä mitä netistä löysin sain tuolle ajoneuvoveroksi pakuna about 400e vuodessa ja henkilöautona karvan yli 800. Eli kokonaismassa 2445 ja päästöt 199.
Vero lasketaan kokonaismassasta, ei omamassasta.
Nuo voi ihan itsekkin laskea.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/vero...voverolaskuritViimeksi muokannut Puuhapete; 19.9.2016, 11:19.
Comment
-
Pakuksi muuttaminen maksoi Seinäjoella 50e, ja takasin sen saa samalla hinnalla kun vain pistää penkit takaisin, joten ei tuon pitäisi myymiseen vaikuttaa.
Oma hommansa on tehdä tietysti penkkien tilalle vanerista taso, ja melu hieman nousee, jossei tee kunnon eristyksiä.
Turvavyöt yms saa jäädä paikoilleen, eli mitään pysyvää muutosta ei tartte tehdä, kunhan penkkejä ei voi laittaa "helposti" takaisin. Typerä sääntö, mutta minkäs teet.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viestihenkilöautona diisselivero lasketaan päästöjen mukaan, pakuna painon mukaan. Samaten vakuutus voi muuttua jompaan kumpaan suuntaan.
Perusvero CO2:n mukaan tuli henkilöautoille 2001 ja pakettiautoille vasta 2008. Siinä voi tulla eroa, jos osuu tuolle välille, mutta Q5 on niin uusi ettei vaikutusta. Vakuutuksissa voi olla vähän eroa, mutta todennäköisesti verosäästö on suurempi.
Vaneri ei ole pakollinen.
Comment
-
Juuri alku kuusta on taas tullut uusia säädöksiä pakettiautoksi muuttamiseen. Takapenkit pitää poistaa kokonaisuudessaan ja kiinnityspisteet "sinetöidä" juurikin siksi, ettei penkkejä saisi "nopeasti" takaisin paikalleen. Käytännössä esim. jenkatangon pätkät kiertää pultin reikiin tms. Kannattaa toki paikalliselta konttorilta kysyä ohjeet, niin menee kerralla oikein.
Viime viikolla yksi B6 muutoskatsastettiin pakuksi, niin siitä oppineena. Vaneri kannattaa ehdottomasti askarrella takatilaan. Saa äänieristystä ja suoran lattiapinnan, niin toimii oikeasti paremmin pakettiautona.
Comment
-
Jos et autossa takapenkkejä tarvitse niin kannattaa. Säästö veroissa n. 300-500€ vuodessa, voit tarkistaa trafin laskurilla. Pakettiautomuutos tuo mukanaan myös 100 km/h maksiminopeuden. Sen noudattaminen on sitten jokaisen oma asia...
Omalla kohdalla ainakin vakuutuksen hinta tippui noin 25%.
Muutoskatsastus n. 50€, itse pakumuutos helppo ja simppeli homma, trafin sivuilta löytyy siitäkin tietoa.
Comment
-
Siinä voi joku kotipoliisi ottaa vähän kierroksia, kun painelee farkkupakulla bussikaistaa :D Malliesimerkki siitä ettei pidä ajatella liian mustavalkoisesti...
Kannattaa tosiaan huomioda, että kuorma-autolla ajo kielletty merkki (nro 313) koskee myös pakettiautoja ellei lisäkilvellä ole muuta osoitettu. Muiden merkkien yhteydessä käytettävät lisäkilvet sen sijaan on erikseen (833 ja 834). Mutta noiden valvominen on yhtä hankalaa (ellei enemmän) kuin 100:n rajoituksenkin.
Comment
-
Kerrotaan nyt tännekin mikä oli vaatimus kun tänään ton C5 Citroenin muutoskatsastin pakuksi. Takapenkki kokonaan irti ja kiinnikkeet muokattava niin ettei saa penkkiä laitettua takaisin ilman työkaluja. Turvavöitä ei olisi tarvinnut irrottaa mutta otin pois.
Olisi ollut helpommin palautettavia muokkauksia mutta ite menin sieltä mistä helpoimmin pääsi rälläkällä ja hitsikoneella.
Comment
-
Riippuen tietty vähä autosta ja sen arvosta/kunnosta, mutta oikesti jokuhan joskus voi tykätä muutta tuommonen takaisin henkilöautoksi ja silloin jos vyöt on viety, pultinreiät on hitsattu umpeen ja kiinnikkeet rälläköity irti niin hommahan muuttuu kertaheitolla äärimmäisen hankalaksi, ja vois kuvitella että arvonalenemaakin tulee tämmöseen räpellykseen herkemmin. Ennemmin tekee vaikka hitsivarmennetut teräs "sinetit"/lenkit tms. joita ei saa ilman rälläkkää irti.
Comment
Comment