Moro! olen uusi foorumilla vaikka takana jo yksi A4 Avant 2.0 TDI ja nyt alla A5 Sportsback 2.0 TDi ja molemmat multitroniceja kun työkseen ajan omalla autolla (myyntiedustaja) mutta nyt mieli alkanu hinkuaa korkean maavaran autoja sekä Quattroa... mietinnässä A4 Allroad sekä Q5 Offroad... ois hauska kuulla kokemuksia näistä... esim, miten toimii Stronic? ..... Itseä nyt viehättää Q5 jo isomman tavaratilan vuoksi ( kuljetuksessa myös soittokamoja bändiharrastuksessa) mutta taasen A4 Allroadin pienempi kulutus houkuttaa.... ja työajot välillä Herttoniemi-Järvenpää + Pohjois-Helsinki/Malmi.... eli ei keskusta-ajoa.... ;) mitä mieltä arvon foorumilaiset tuumaa? vaihto ois vuodenvaihteessa :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 Allroad vai Q5 Offroad
Collapse
X
-
Kävin koeajamassa A4 allroadin ennen A5:sen ostamista ja mukavalta autolta sekin tuntui. En tiedä häviääkö ajettavuutta tuon korkean maavaran vuoksi oikeasti, mutta semmonen tunne minulle aina tulee kun ajaa noilla korkean maavaran autoilla. Asia voi tosiaan olla myös korvien välissä. Itse päädyin kuitenkin A5seen lähinnä siksi, että tarvetta korkeammalle maavaralle ei oikeasti ollut. Yhtä kaikki, molemmat autot on hyviä, käy kokeilemassa molempia ja tee valintasi. ;)
S-tronic on munmielestä huikean hyvä vaihdelaatikko, suosittelen.
-
siis "sisälukutaitoa" kiitos.... ;) :D .... eli en A5:sta ole harkinnut taas, vaan Q5:sta.... A5 on poissuljettu vaihtoehto. En enää toista A5:sta osta..... eli korkeaa maavaraa haluan.... mutta onko se A4 Allroad vai Q5..... ? kuulin tänään sukulaismieheltä A4:sen omistajalta, että ensi syksynä ois tulossa täysin uudistettu A4? mutta en jaksa sinne odottaa ja pitäs ostaa uudet kesärenkaat jos vieö päätyis ajaa ensi kesän.... Q5 siis kiinnostaa nyt eniten :D
Comment
-
Liekkö on edes hirveitä eroja allroadin ja q5 maavarassa? Melko mataliahan nuo katu"maasturit" on.
Stronici on ihan hyvä laatikko. Huomattavasti nyt multia ainakin. Paikotellen vähän kova, mutta jos ajaa rauhalliseen tyyliin niin laatikko kyllä oppii rauhalliset vaihdot.
Noista kahdesta ite ottasin allroadin. Q5 en oo kauheita kehuja kuullut. Allroadi on kaiken lisäksi omasta mielestä tyylikkäämpi. Q5 taitaa olla vähän korkeampi tuo tavaratila, ei mitenkään kauheasti syvempi? Ihan mutuilua, kun en numeroita katellut.
Allroadille siis ääni täältä.
Comment
-
Itse pähkin keväällä/kesällä samojen vaihtoehtojen välillä, en tosin uusia katsellut vaan käytettyjä. Itse päädyin Allroadiin, yhtenä syynä oli takakontin tilat (koiria usein kuskaan). Q5:sessa takatila on kyllä korkea, mutta ainakin omiin silmiin reilusti lyhyempi kuin Allroadissa.
Comment
-
Autot ja muutkin tällaiset kausittain uusiutuvat kestohyödykkeet nimenomaan kannattaa ostaa mallisarjan viimeisinä vuosina. Syystä että autotehtaat tekevät malleille jatkuvaa parannus/kehitystoimintaa joten viimeisimpien valmistusvuosien mallit ovat todennäköisesti teknisesti ja laadullisesti parhaita yksilöitä. Lisäksi niihin yleensä saa samaan hintaan hyvät varusteet, kun vanhan mallin myyntiä koitetaan vielä pönkittää ennen uuden lanseerausta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja M.H.82 Näytä viestiItse pähkin keväällä/kesällä samojen vaihtoehtojen välillä, en tosin uusia katsellut vaan käytettyjä. Itse päädyin Allroadiin, yhtenä syynä oli takakontin tilat (koiria usein kuskaan). Q5:sessa takatila on kyllä korkea, mutta ainakin omiin silmiin reilusti lyhyempi kuin Allroadissa.
tavaratila Q5: 540/1560 litraa ja A4 Allroad 490/1430 litraa... ;) ja eikös Q5:sessa saa takapenkit vielä siirtymään 10 cm? Itsellä harrastuskamppeet semmoiset että siinä mielessä Q5 olisi parempi... mutta pohdinnassa vielä kumpi tulee... :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JayJ Näytä viestiNo faktaa:
tavaratila Q5: 540/1560 litraa ja A4 Allroad 490/1430 litraa... ;) ja eikös Q5:sessa saa takapenkit vielä siirtymään 10 cm? Itsellä harrastuskamppeet semmoiset että siinä mielessä Q5 olisi parempi... mutta pohdinnassa vielä kumpi tulee... :D
Comment
-
Sama valintatilanne oli itsellänikin ja päädyin Allroadiin ja kun oli vielä hyvä loppuvuoden tarjous hyvillä varusteilla niin kauppahan siitä syntyi. Suurempi miettimisen aihe oli alkaako vaihtamaan ollenkaan Audiin, koska niistä ei ole aiempaa kokemusta - nelivetoisista kylläkin. Auto on luvattu vuoden 2015 alusta, joten kohta pääsee kokemuksia hankkimaan.
Comment
-
Jep! Tänään sitten tehty tilaus Audi Centerillä Q5 Offroad TDi Editionista. Kysyin tarjoukset parilta muultakin jälleenmyyjältä, mutta paikallinen teki parhaan tarjouksen ( mm. talvirenkaat 0 euroa) Nyt sitten odottaen. Jos kaikki menee putkeen niin tammikuussa viikon 2 lopulla olisi luovutus. Näin lupailivat. Toivottavasti. Odottavan aika on pitkä :)
Comment
-
Itse tein valinnan tuossa kolme viikkoa sitten. Ulkonäkö ja saatavilla olevat tehot puolsivat Allroadia (minusta kaikki katumaasturit ovat rumia), mutta selkä sanoi Q5. Edelliseen A5:een oli tullut jo 80 000 kilometrin verran "laskeuduttua ja noustua". Varsinkin kaltevalla alustalla käynti autoon ja pois tuotti vaikeuksia. Noh, nyt Q5:sta "laskeudutaan" pois ja tehot (140kW) riittää ohituksiin hyvinkin, mutta ei sillä kannata kilvan ruveta kiihdyttelemään. Polttoaineen kulutus noin 1500 km:n jälkeen ei pahalta näytä (6,1 l/100), vaikka aika raskas auto onkin. Kulkee tiellä hyvin vakaaasti. Saas sitten nähdä tuoko adblue (urea) toiminnallisia yllätyksiä.
Comment
-
Vanha aihe uudelleen käsittelyyn :) Yritän miettiä noita Q5en sisätiloja....mites ne suhtautuu verrattuna A4 ja A6....jotain siihen väliin? Onko takapenkki leveempi Q5 kuin A4, mutta selvästi kapeampi mitä A6? Jalkatilat suunnilleen samat Q5 ja A4? Peräkontti Q5 lyhyin mutta myös korkein?
Oliko totta, että Q5 mallista ei saa ESPtä pois? Eli ei pysty leikkimään sivuluisuilla?
Mitähän kuluttaa löpöä todellisuudessa tuollainen Q5n 177hv koneella ja manuaalilla "normirenkailla"?
Comment
-
Muutama kommentti: aika iso asia on tuo Q5:sen liikkuva takapenkki, jolla saa tarvittaessa lisää jalkatilaa tai lisää tavaratilaa, mitä nyt sitten tarviikin. En enää muista oliko kaikissa suomiautoissa vakiovarusteena vai tuliko se business varustepaketin yhteydessä.
ESP:n saa Offroad asentoon, joka kyllä mahdollistaa sivuluisut hitaassa vauhdissa. Kovemmassa vauhdissa katkoo sitten vastaheitot pois. Tästä mun videosta näkee miten hitaassa vauhdissa toimii:
https://www.youtube.com/watch?v=EYmN0vkePfY
Ei kai tuota 177hv konetta ole koskaan saanut manuaalina vaan aina S-tronicilla.Viimeksi muokannut maileri; 9.5.2019, 16:07.
Comment
-
https://www.blocket.se/hela_sverige?...is=1&l=0&md=th
Liekkö noissa kaikissa sitten kirjoitusvirhe tuon tehon suhteen?
Niin muuten tämä keskustelusäie EI koske uusinta Q5 ja A4 sukupolvea, ylläpito voisi siirtää vaikka Esson baariin ja korjata otsikkoa sopivaksi?
Comment
Comment