Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt riitti Audi..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Jarkko,oliko esimmäinen vika? Vai onko takuussa saanut käydä näyttämässä muista vioistakin?

    Comment


      #92
      Lauantain (25.3) Hesarissa oli juttua Stockmann Auton asiakkaista. Jutussa oli jaettu auton ostajat viiteen erilaiseen ryhmään.
      Jutun mukaan Audin ostajaille oli ominaista, "etteivät he autoa valitessaan odottaneet suuria auton myyneen liikken palveluilta, mutta auton maineella oli suurehko merkitys. Tähän ryhmään kuuluvien erityispiirteenä oli, että rahaa oli yllin kyllin."
      Pitäneekö paikkansa ;-)

      EDIT:typo

      Comment


      • #93
        Taisi koskea uusien audien ostajia.

        Comment


          #94
          Timo, eipä tuo ensimmäinen vika ollut...

          Toistaiseksi vaihdettu: laakereita eteen ja taakse (metelöivät, vaikkei välystä ollenkaan), vetareita (meteliä uudesta lähtien), iskarit ja jouset taakse (autossa piti olla huonontienvarustus, ilmeisesti oli laitettu oikeat iskarit, mutta väärät jouset. Seurauksena iskarit aivan loppu noin 6kk ajon jälkeen, kun peränpaino iskareilla, eikä jousilla). Oikeiden takajousten kanssa ei sitten toiminut xenonien korkeusanturi; vaihtoon. Ikkuna katkaisijoita vaihdeltua useampaan kertaan; toimivat vähän aikaa, jonka jälkeen neljästä asennosta jää jäljelle yksi tai kaksi. Takaluukun kaasupumput alkoivat kolista (tyhjenivät ilmeisesti, kun pakkanen laski alle -20:nen). Jarrukytkimen katkaisin (vakkari pätki), samaa vikaa korjatessa vaihdettiin viiksi ja ohjainlaite. Lampun pesuri ei palautunut käytön jälkeen alas peltipuolen pojat "säätivät puukolla". Puskurin lakkaukset putoilivat itsekseen pois (kovuus luokka elmukelmu, maalattiin uudestaan). Aurauskulmat säädettiin, kun auto ei mennyt suoraan talvirenkailla, asteet olivat oikein, mutta etumerkit väärin...

          DSG:ssä vikana oli mekatronikin ohjainlaite, vaihdetaan kunhan jostain saadaan: ei ollut saksassakaan, kun olivat yrittäneet tilata TNT:ltä pikana maanantaiksi.

          Tällaista pientä tässä ekan vuoden ja 70tkm:n aikana, saas näkee mitä toinen vuosi tuo tullessaan.

          Comment


            #95
            Jutun mukaan Audin ostajaille oli ominaista, "etteivät he autoa valitessaan odottaneet suuria auton myyneen liikken palveluilta, mutta auton maineella oli suurehko merkitys.
            Kylläpä niillä jälkimarkkinointi- ja huoltopalveluiltakin jotain voisi odottaa. Ainakin tietynlaista huolellisuutta ja toisten omaisuuden siistiä käsittelyä.

            A4:ni oli tänään Espoon Audicenterissä saamassa hoitoa vihoittelevaan parkkitutkaan. Viime viikolla vika todettiin ja uuden anturin vaihto siirtyi tälle viikolle anturin vaatiman maalauksen vuoksi. Viime vuonna oli samaa oireilua mutta onneksi tällöin meni ohi vuorokauden "valohoidolla" samassa huoltopisteessä.

            Tänään autoa noudettaessa kokeilin liikkeen pihassa että tutka toimii. Toimi hyvin. Mutta kotipihassa odottikin sitten yllätys, joka ei tullut mieleenkään liikkeen pihassa. Helppo on havaita mikä anturi takapuskurissa on vaihdettu, se kun ei ole lainkaan auton värinen! Mikä saa asentajan näkemään puskurin irrottamisen vaivan ja vaihtamaan väärän värisen anturin paikalleen? Eikö havainnointikyky riitä huomaamaan väärää väriä? Joku punaisen sävyinen uusikin anturi on mutta ei lähellekään auton väriä. Kaiken huipuksi puskuri on täynnä rasvaisia sormenjälkiä ja mitä ilmeisemmin irti otettaessa lojunut huoltohallin lattialla maalattu pinta alas päin... Ammattiylpeys ei taida olla arvostettu hyve...

            Huomenaamuna on yksi hyvin hyvin vihainen asiakas jälleen Audicenterin oven takana! Eniten tässä harmittaa toistuva vaivannäkö saman asian takia. Eiköhän ole selvä että asiakas palaa takaisin kun havaitsee työn jäljet. Työpäivien ohessa vaan harmittaa auton kuskaaminen toistuvasti muutaman kymmenen kilometrin päähän.

            Comment


            • #96
              Käsittämätöntä hölmöilyä Audi-organisaatiolta! Jos Audia markkinoidaan premium-merkkinä, jonka imagon halutaan säilyvän vielä sen jälkeen, kun auto on ajettu liikkeen ovesta ulos, olisi syytä edellyttää edes jonkinlaista tasoa noissa hommissa. Ei kai ne vaan ole lähteneet kokeilemaan tuolla vääränvärisellä anturilla, josko se "sattuisi menemään läpi"?

              -- Mutta et kai, Vesku, tuolla perusteella sentään ilmaise vielä tarpeeksesi koko merkistä saaneesi, kuten otsikosta voisi päätellä? Eiköhän reklamaatiolla voisi vielä koettaa päästä tyydyttävään lopputulokseen.
              Viimeksi muokannut Quality; 2.4.2007, 22:15.

              Comment


                #97
                Eihän se autoni vika ole että homma pissii noissa hommissa. Jos haluat värisokeita ihmetellä niin se onnistuu täällä: http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd...id=2655&kuva=5
                Taitaa olla oikein kalliimpaa metallihohtomaalia.

                EDIT: Homma kunnossa, linkin kuva poistettu.
                Viimeksi muokannut -V-; 4.4.2007, 14:13.

                Comment


                  #98
                  A4 seisoi 2 päivää Audicenterissä ja nyt noudettaessa ei voi kuin ihailla tämän kertaista työn jälkeä. Usean eri henkilön pahoittelut tapahtuneesta olen saanut ja jopa kotiinkin asiasta huoltojohdon toimesta soitettiin.

                  Nyt uusi anturi käytettiin Audicenterin toimesta maalautettavana B & T Automaalaamossa Espoon Juvanmalmilla. Tulos tyydyttää jopa minua. Samassa paikassa olen itsekin maalauttanut tarvitsemani osat aikaisemmin.

                  Puskurissa olleita pienet hiertymät myllytetään ellen itse niitä saa vahaustoimenpitein häviämään. Yritän siis ensin hienovaraisemmilla keinoilla.

                  Sijaisautopalvelut sujuivat hyvin. Ainahan toki harmittaa että yhden parkkitutka-anturin takia joutuu töiden keskeltä neljänä päivänä, yhteensä 6 kertaa huollossa asioimaan.

                  Eiköhän tässäkin tapauksessa lopussa kiitos seiso, varmasti oppimista on tapahtunut. Itsellänikin ensimmäiset tunteenpurkaukset ovat jo "unohtuneet". Eiköhän tässä siis audeilua jatketa vaikka eilen olinkin jo yhteydessä palvelustaan tunnettuun Lexus-kauppiaaseen ;)

                  Comment


                  • #99
                    Ei voi muuta sanoa kuin, että kyllä meikäläiselläkin sattui käsittämättömän huono yksilö, kun Audin ostin. Profiilissa olevaan Audiin olen joutunut pistämään aikalailla 10.000 euroa huoltoihin auton oston jälkeen. Viimeisin vika oli ruiskupumpun hajoaminen. Autolla on ajettu vasta 140.000km jota kovasti nyt epäilen. Autosta on hajonnut vaihdelaatikko(Tiptronic), starttimoottori, virtalukon pohja, ruiskupumppu (jota myös säädelty moneen otteeseen), MAF, Navi oli varastettu joten jouduin viemään sen poliisille (tämä ei tosin liity Audin laatuun mitenkään) ja lisäksi liuta pienempiä vikoja (turbon ahtopainepuolen letkun katkeaminen jne. jne.).

                    Autohan on kyllä erittäin kiva ajaa mutta kyllä meikäläisen talous ei kestä tollasta. Ongelma on siinä, että kun tuohon on jo noin paljon rahaa laittanut, ei sitä kannata enää myydä poiskaan. Pitää vain toivoa, että viat loppuvat tuohon.

                    En ole koskaan aiemmin ajanut autolla joka on pitänyt hinauttaa 6kk:n aikana 6 kertaa hinausautolla korjaamolle... :(

                    Shit happens....

                    Comment


                    • Vai Että on ihmisillä ollut vikasia Vag

                      meillä pihassa

                      Passat 3Bg 1,9 TDI VM 2002
                      Passat 3Bg 1,9 TDI VM 2001
                      Vento 1,9TD VM 1993
                      Caddy 1,6 D VM 1989
                      Peugeot 607 2,2 HDI VM 2005

                      Ja mitään noista ei ole tarvinut koskaan käytää korjaamolla meidän aikana Ja noita kolmea ylintä on vielä koitettu viritelläkin MM: isompaa ahdinta Isoa cuuleria,pumppua, suutinta,,jne

                      Comment


                        Ei Audeissa ollut mun muistaakseni juuri vikoja (aika kultaa muistot ;), mutta volkkareissa on ollut jotain.
                        Ei toki mitään sellasta mitä ei ole saanu korjattua. Golffin ongelmat oli ihan puhtaasti aikasempien korjaajien syytä. Passatissa taas ei oikeestaan mitään.

                        Mutta mitä tuossa threadin aikoja sitten aloittanut tarinoi, niin kyllä tuo auto taisi olla melkoinen maanantai-kappale. Itsella varsin samaa teknillisesti oleva Passat liikkuu vielä ilman isompia vikoja. Kulumaa toki on, mutta on kilsojaki.
                        Vähä sama fiilis Jaten kohdalla, vaikka yli 20tkm vuodessa voisi kuulostaa oikealta. Tuohon vielä kun tulee ne nokka-akselit vaihtoon niin vois olla "tyyppivika"-lista täynnä :)

                        Comment


                          Olen kasvanut vag-konsernin autojen keskellä (perheessämme ollut kolmattakymmenettä), eikä meillä niissä mitään isompaa vikaa ole koskaan ollut. Kuluvia osia on vaihdettu, mutta käytetty autohan on aina käytetty auto - merkkiin katsomatta.
                          Viimeksi muokannut angra; 13.5.2010, 12:24. Perustelu: Poistin jaarittelua. :)

                          Comment


                          • Samaa ihmettelen.. Onhan Audeissa tyyppivikoja. Missä autossa ei olisi? Ne kun ymmärtää niin niiden kanssa pärjää ja ne tyyppiviat ei hirveän pahoja edes ole.

                            Tän hetkisen 2.0E mittarissa on kohta 280tkm. Kertaakaan ei ole edes kantta avattu ja auto on ihan yhtä laiska kuin tehtaalta tullessaankin. 240tkm vaihdoin vaihdelaatikon ja kytkimen. Se onkin ainoa "vika" mikä on tullut ja johtui varmaankin viime omistajan paskasta tavasta käsitellä autoa. Eipä ole tarvinnu pelätä, että tielle jättäisi. Tähänkin vain pakollisia perushuoltoja ja paljon ajoa. Ainoa murhe on olleet jarrut, jotka saisi kertaheitolla kuntoon kun vaan viitseisin.

                            Olen myöskin kasvanut VAG (lähinnä Audi) konsernin alla. Faijan tämän hetkinen 2.4 V6 on ollut sillä vuodesta 01 ja ei ole kertaakaan tullut vian vikaa. Pelkät pakolliset huollot vaan tehty ja paljon ajoa. Edelliset isän autot olleet ihan yhtä helppoja pitää.

                            Comment


                            • Sama täällä. Profiilin auto ollu isännällä uudesta asti jonkajälkeen minä sen ostin pois viimevuonna.

                              Ei ikinä ole tielle jättäny saatikka muutenkaan ollu mitään isompaa vikaa, kone ei vuoda/syö oljyä kun sen n. 2-3dl/10tkm ja muutenkin pelaa hienosti.

                              Jokin on vain kolahdellut alustassa, mutta nivelet jne.. kaikkihan ne on kulutusosaa.

                              Auto ollut jopa yhdessä kolarissakin, emäntä anto pienen pusun farkku ooppelin persuksille.

                              Tuolla joitain kuvatuksiakin. Sisustasta pitää vielä saada kuvaa, sekin on melkein kuin uusi.

                              Niin ja autolla on kohta 360tkm ajettu.

                              Comment


                              • "Edellinen autoni oli Mb 200d vm-93 ostetuna oli mittarissa 396tkm. ajoin sillä mittarilukemaan 523tkm."

                                Tyhmä vanhaa viestiä lainata, mutta itellä pihassa -96 Toledo, jolla ajettu 368000, ja Audi80 -92, 192000. Arvatkaas kumpaa on pitäny rempata enemmän ;) Luulisin että johtuu ihan siitä että kaikkein kriittisimmät huollot tehdään 200tkm:ssä, on siis turvallisempaa ostaa 300tkm ajettu kuin 200tkm :D

                                Comment


                                • Jollei ole valmis hyväksymään sitä tosi asiaa että uudet autot ovat huonompia kuin vanhemmat,on syytä sitten ajaa niillä vanhemmilla. Itse otin tietoisen riskin kun ostin uuden auton että vikoja tulee enemmän kuin vanhalla autolla. Niinkuin eräs tunnettu mäkihyppääjä on joskus sanonut että elämä on laiffii. Ja samaa henkilöä lainatakseni, mahdollisuus että uudessa autossa on tyyppivikoja/lastentauteja on 50/60..


                                  Ja tuosta BMW:stä. Tutuilla veljeksillä oli toisella uusikorinen M5 ja toisella 130. M5 oli koko ajan huollossa/korjauksessa,mittaristo vilkutti jatkuvasti vikavaloja sekä parkkitutka ei toiminut koko auton olo aikana. 130:llä oli ajettu n.30000 ja rupesi kuulumaan nakutusta pellin alta, auto korjaamolle ja vaihdettiin venttiilit ja -nostajat sun muut hilppeet. No, autohan ei kuntoon tullut ja nakutus jatkui. Lopputulos oli että päätettiin vaihtaa koko moottori. M5:sen omistaja vaihtoi M6:seen mutta mitä viimeksi hänen kanssaan juttelin niin sanoi että kun audilta tulee uusi RS6 niin siitä lähtee vääntämään kauppaa. 130:sen omistaja vaihtoi kiisseli-BMW:hen, olisikohan ollut 320:seen.

                                  Comment


                                  • KAIKKI autot on romuja, kun niillä tarpeeksi ajaa. Pelkkiä kulutushyödykkeitä, joiden on tarkoitus kestää sen verran, että asiakas luulee saaneensa rahalleen vastinetta ja ostaa uudelleen saman valmistajan tuotteen... Laatu on suhteellinen käsite ja paljolti pelkkää mielikuvaa.

                                    Minun kokemus VAG-konsernin tuotteista on, että joskus niiden laatu on pelkkää mielikuvaa...toisaalta taas jotenkin pidän sitä ajotuntumasta ja olen kai tottunut vag-konsernin logiikkaan. Perheemme piirissä olleista autoista toimivuuden kannalta laadukkaimpia ovat olleet vanhempieni vm.88 Galant ja vaimon vm.00 Legacy. Mitsussa mittarissa yli 450tkm ja Subarussa yli 220tkm. Molemmissa "vikoja" tuskin lainkaan ja päivittäisessä ajossa kumpikin. Ajettavuudeltaan ihan hyviä, mutta ei niin kivoja kuin esim. Audit, mutta toimivuudeltaan huippuluokkaa.

                                    Omat (ja veljen) Audit ja Volkkarit on aina vähän rikki tai ainakin sen oloisia, että ihan kohta jotain hajoaa. Eikä tuo Nissanin pakettiauton romu ole yhtään sen parempi.

                                    Silti ajan mieluiten Audilla tai jollain muulla konsernin autolla. Niilllä on mukava ajaa...kun ovat kunnossa.

                                    Comment


                                    • Esimerkkinä panee ajattelemaan....jos uusi maksaa 30k ja arvonalennus on ensimmäisenä vuotena tutkitusti 10-15 %! Joskin merkki vaikuttaa prosentteihin aika paljon.
                                      Tuolla 3-4,5k summalla korjailee 10 vuotta vanhaa kummasti ja arvonalennus on kalliistakin uudesta vienyt n.65-75% mainitussa 10 vuoden iässä. Tämä on todella pelkistetty kaava, mutta toiminee?
                                      Itse olen ajanut sekä, että vaihtoehdoilla. Käytetty "prenium" luokan auto on vaan jotenkin enemmän perusteltavissa
                                      " järkisyillä". Perheen toiselle puoliskolle ei tietenkään mikään perustelu autojen kohdalla ole riittävä tai edes johdonmukainen:D

                                      Itse asiassa kannatta vain ja ainoastaan laskea hinta/kilometri. Kaikkine kuluineen. ( bensa, rahoitus, jne...)

                                      Comment


                                      • Itseäkin taas askarruttaa se että jos hyppään nyt (uuteen) Audiin 7:n huolettoman ( melkein uutena hankitun) Mazda-vuoden jälkeen niin onko odotettavissa letkeämpiä kilometrejä? Vai enemmän lisäjännitystä arkeen?

                                        Viimeksi vuonna -99 vaihdoin huolettoman Mazda SS -88 2.0 GTI:n saman vuotiseen MB 300 CE:en ( reilu satku oli kummallakin ajettu) ja ihan kelpoja
                                        kilometrejä sekin antoi joskin jotain pientä silloin tällöin ilmeni mersuun.

                                        Kyllä se vaan niin taitaa olla että jos jotain 'luxusta' haluaa niin pelkällä hankintahinnalla ei vaan pärjää, on merkki mikä tahansa.

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja tontsa Näytä viesti
                                          ... Vai enemmän lisäjännitystä arkeen?
                                          Lisäjännitystä ehdottomasti. Jos haluaa luotettavan auton, niin kannattaa pysyä japanilaisissa tai vanhoissa Ladoissa. Audin vahvuudet löytyy sitten muualta.

                                          Comment


                                          • Ja Ladassa on sekin hyvä puoli että kokonaishävikki rahoille pyörii siinä 10 kiloeuron hujakoilla .... :0)

                                            Comment


                                            • Luulin jo vaihtaneeni Audiin kaikki osat mutta ei... Air bagin merkkivalo ei suostu syttymään, kun virrat laittaa päälle. Oulussa oleva erittäin asiallinen liike (jätän nyt mainostamatta) tarkasti auton ja sanoi, että vika lienee mittaristossa tai air bagin ohjausboksissa. Heillä ei ollut laitteita jolla vikaa olisi voinut tarkentaa joten he suosittelivat, että menen Pörhölle tarkistamaan missä vika on. No, tänään sitten käytin auton Pörhöllä ihmeteltävänä ja tuloshan oli varsin mukava... Molemmat osat on paskana.. eli sekä air bagin ohjausyksikkö, että myös mittaristo. Mittariston hinta jossain 880 ekun pintaan ja ohjausyksikön jotain 400-500 ekua. Siihen tietysti asennus päälle... Ei kyllä enää naurata yhtään. Autoon on vaihdettu kaikki muut osat paitsi nokat. Pitänee vaihtaa nekin suosiolla ennenku auto jää välille..... Ei voi mitään mutta väkisin tulee ikävä Toyota aikoja jolloin autolla sai ajaa ilman huolen häivää....

                                              Pahoittelen vuodatusta mutta oli pakko päästä purkautuun......

                                              Comment


                                              • Pistä se Airbag boksi korjattavaksi tuonne -> http://www.airbag24.de/en/ Ottaa aikaa n.2 viikkoa. Hintaa korjauksella pari vuotta sitten 40-50eur. Jos vaan pystyyvät sen korjaamaan...

                                                Ja mittaristoja liikkuu edullisesti myynnissä ebayssä jos vaan on aikaa etsiä. Hinnat pyörii 70eur-200eur. www.ebay.de ja hakusanaksi auton varaosiin; tacho*
                                                Viimeksi muokannut Monster; 25.1.2008, 22:14. Perustelu: lisätty "ohjeita" ...

                                                Comment


                                                • Ketjun alottaja -sulla on liian uusi Audi, siirry suosiola type 44 mallisiin niin ei ole ongelmia ja rahaa jää vielä kunnolliseen ruokaankin ja vaikka etelän matkaan!

                                                  Comment


                                                  • on liian uusi Audi
                                                    2000 luvulla ei ole edes Audeja tehty:D

                                                    Wolsuja kaikki, ei mitään persoonallisuutta...massaa........

                                                    Comment


                                                    • Meikäläisellä on ollut nelisen kuukautta Audi. Jonkin verran pientä sähkövikaa on ilmennyt.. Vilkkurele napsuu omiaan, ovet lukkiutuvat omia aikojaan ja penkinlämmitin lakkas eilen toimimasta (lämpenee tosi hitaasti).
                                                      Kuitenkin.. en kyllä vaihtais ihan heti merkkiäkään. On tässä autossa niin paljon hyviä puolia, että eiköhän nämä pienet sähköongelmat jää vielä noiden plussapuolien varjoon. Voisihan sitä ajaa teknisesti varmalla Toyotallakin.. jätän kuitenkin mielelläni ne toyotat muille ja ajelen hymyssä suin audilla :)

                                                      Comment


                                                      • Omassa A4:ssä on pikkuvikaa riittänyt, mutta suurin osa on lähinnä siksi, että olen ns. sairaalloisen tarkka autoni kanssa ja kaikki pitää olla just eikä melkein!

                                                        Varsinaisia vikoja viimeisen 22tkm ajalta:
                                                        -1 etupyörän laakeri
                                                        -1 ylätukivarsi
                                                        -1 raidetangon pää
                                                        -1 alatukivarsi
                                                        -1 moniurahihnan kiristin, jonka rikkoutuminen ilmeisesti katkaisi 5tkm ajetun moniurahihnan. Hihan silppu sekoitti jakoa ja kone miltei hajosi :/ Onneksi kuitenkin suurelta remontilta säästyttiin ja pelkkä jakopääremontti riitti korjaukseksi. Älkää ostako Daycon hihnoja!!
                                                        -Ovien kumiset alalistat
                                                        -Molemmat sivupeilien lasit (lämmitys ei toiminut)
                                                        -Ahtimelta lähtevä ahtoletku
                                                        -Takajarrulevyt. Samalla vaihdoin myös takapyörien laakerit kun ovat levyissä.
                                                        -4kpl. hehkuja

                                                        Kaikkiaan autoon on uponnut >2k€ rahaa oston jälkeen, mutta siitä noin puolet on kulunut varsinaisten vikojen korjaamiseen. Muu on sitten mennyt oman laittelun piikkiin kuten etupuskuri (vanhassa oli painauma, hyi!), jarrukilvet eteen, madallus, soitin ja kaiuttimet, sisustan osia, renkaat, yms.

                                                        Mainittakoon, että samanikäisen Renault Meganen vikoihin on kulunut vain 3tkm ajon aikana miltei 600€ ja tuo on tosiaankin kaikki mennyt vikojen korjaamiseen!

                                                        Nyt molemmat autot tuntuvat olevan siinä kunnossa kuin haluan, tosin Audi pitäisi vielä myllyttää ja etujarrujen päivitys olisi edessä. Renaultista on puolet kaiuttimista pimeinä ja etupää hieman kolisee, mutta en ole jaksanut vaivautua niitä korjaamaan.

                                                        Sen olen päättänyt, että Audia en vaihta kuin uudempaan tai vähemmän ajettuun A4:ään tai 320D biimeriin. On tuo sen verran hyvä auto ajaa ja valovuoden Renaultia edellä, että ei tarvitse ainakaan ranskalaista harkita ykkösautoksi. Kakkosautona Megane ajaa asiansa hyvin. Ei kuluta mahdottomia ja kulkee ok.

                                                        Comment


                                                        • Turbokiisseli, paljonko tuolla A4:sellas on ajettu? Meinaan sais hieman perspektiiviä...

                                                          Comment


                                                          • 282tkm paukahtanee tänään mittariin.

                                                            Meganessa taitaa mittari näyttää 198tkm

                                                            Comment


                                                              Eihän tuossa listassa ole mitään ihmeellistä sinänsä. Tukivarsia menee näistä sillon tällön.

                                                              Mulla on hieman hiipunut tuo pakkomiellettä lähentelevä auton kunnossapito kun volkkareihin sekaannuin. Ei näissä ole samaa perheenjäsen fiilistä. Nää pidetään ajoteknisesti kunnossa, mutta jos sisävalot ei esim pala kun oven avaa, niin ei sitä ole pakko pistää kuntoon heti.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X