Anteeksi Toverit. Ostin Avensiksen d4d 177hv/400nm dieselin. Audi on edelleen haaveissa, kunhan rahat riittää uuden nelikon ostoon. Monta kertaa on jo jääty kiinni mäkeen, kun ei muista vajaavetoisuutta. Saa nähdä pitääkö vanha sananlasku paikkaansa. Kyllä routa porsaan kotiin ajaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt riitti Audi..
Collapse
X
-
On se vaan niin totta. Tulee itsekkin ajettua todella paljon muilla kuin tuolla beenelkullani. Vaikka se on yhtä vanha kuin Jeesus (-94) ja kaukana modernimmasta autosta, niin kyllä aina hymysuin lähden sen kanssa pihasta jos on pidempään ajanut jotain muuta uudempaakin muun merkkistä autoa.
Comment
-
toivon mukaan juuri vw -> audiin siirtyminen tapahtuu kivuttomasti
Välillä ajoin 1.8T Boralla, joka tarjosi jo esimakua tehokkaasta bensaturbosta. Audi on paitsi tehokas, erityisesti alustaltaan ja ajettavuudeltaan eliittiä. Myös sisämelu on selvästi Volkkareita pienempi.
Tiloiltaan ei Audi tarjoa yhtään plussaa ainakaan Ventoon, päin vastoin. Se ei varmaan ollut yllätys. Jos farkkuun päädyt, saat sentään ison takaluukun joka helpottaa isojen tavaroiden lastaamista.
B6 A4:ssä on sentään huomattavasti Ventoa parempi varustetaso, vaikka jos satut karvalakkimallia katsomaan, ei sekään ole kyllä ylellinen. Mutta Vennon tasoon ei paljoa tarvita.
Onnea tosiaan hyvän yksilön etsintään!
-- Omalla kohdalla siirtyminen on tapahtunut todella luontevasti. Ainoa seikka, mikä hiukan aluksi häiritsi, on korkeahko kulutus, joka kylläkin on aika mukavasti tasaantunut talvinopeuksilla.
Comment
-
Ensimmäiset 12 vuotta autoilu-urastani vietin useamman Toyota Carinan ratissa ja pitkään mietin viimeisimmän Carina II 2.0 GLi:n jälkeen Avensista (98-00), mutta taas kerran järki hävisi 6-0. Kahden vuoden jälkeenkin hymyilyttää jopa ihan työmatkoillakin, oli sitten kesä tai talvi! Toki huollot on isolla kertoimella kalliimmat kuin ennen, mutta mitäs ostin ~200 tkm ajetun vanhan katiskan :) No, mitään ei ole varsinaisesti hajonnut, mutta tulee ne kilometrit täyteen kulutusosilla, kuten jarrut, iskarit, jakoremmi, jne, jossain vaiheessa kuitenkin ja ne olen jo hoitanut. Luulisi näillä vähäisillä ajomäärillä olevan tiedossa kohtuullisen vaivattomia kilometrejä...
Comment
-
Sori OT.
Quality: Ajatus audiin siirtymisestä lähti kaverin a3:ta. sittemmin ajatus nelikosta niin enää ei tarvinnut edes ajatella vaihtoehtoa. (Vaihtoehdot oli joko 98-01 a6 2,5tdi Q tai juurikin b6 korin a4, joko 1.8t Q suomesta tai sitten 1.9tdi Q saksasta. Sedan tai farkku varmaa ei vielä.)
Ratkaisu oli sitten aika helppo nelosen eduksi. (A6 2,5tdi:n ongelmat on koskettanut melkein lähipiiriä. ja 1,9tdi-neliveto mahdottomuus)
Vento on toiminut loistavasti ja luotettavasti myös jo melkein reilu 100tkm. (Laiska ku mikä mutta näppärä ajaa)
Comment
-
Sikäli täytyy nyt hieman Audin kehumisia kommentoida silleen, että ei VW ole sen kummempi. Tekniikaltaa erittäin pitkälti samoja. Eroja löytyy sitten lähinnä korista ja sisustasta. Toisaalta samaa tavaraa eri kuorissa silti.
Eli tuo Bora 1.8T:stä esim vastaavan ikäiseen A3:n 1.8T malliin ei kovin erikoista eroa varmaan ole? Tämä sikäli, kun VAG-konsernin eri mallit pohjautuu aika pitkältu muutamaan pohjalevyyn.
Mutta siinä olen samaa mieltä, että Audissa on jotain fiilistä. Vaikka tekniikka olisi samaa, niin kyllä volkkareissa/seateissa/skodissa on onnistuttu tuomaan tietty perustylsyys meininkiin mukaan.
Silti esim 2.5tdi synco Passatti ei ole mikään huono vaihtoehto A6:lle.
Comment
-
Eli tuo Bora 1.8T:stä esim vastaavan ikäiseen A3:n 1.8T malliin ei kovin erikoista eroa varmaan ole?
Allekirjoitan VW:n ja Audin yhtäläisyydet toki. Mutta alustassa & ohjauksessa on Audin eduksi jotain sellaista, mihin en lukuisten Volkkari-kokemusten myötä ole tottunut. Ainakin mutkateillä tekee mieli ajaa turhankin kovaa...
Comment
-
Mahtaisko alustassa olla se ero, että kansanautot harvemmin on varustettu sport-alustalla.
Periaatteessa ei pitäisi olla eroja kun samaa pohjalevyä käytetään. Painolla ja sen jakaantumisella tietty on vaikutusta.
En siis väitä, että budjetti audit (VW) olis erikoisia.
Kyllä minä Audin ottaisin, mutta kun tuli tuollainen volkkari ostettua jota kukaan ei halua ostaa (Paitsi sikahalvalla)
Comment
-
kansanautot harvemmin on varustettu sport-alustalla
Comment
-
Tuolla noista "pohjalevyistä" - liekö sitten totta vai tarua?
http://www.autowiki.fi/index.php/Lue...A4#B-pohjalevy
Comment
-
Tänään vaihtui rinkelikeula Volvo V50 T5 AWD:hen. Huolettomia kilometrejä oli Audilla, mutta nyt teki mieli vaihtelua ja sattui tuollainen yksilö vastaan. Jää nähtäväksi vaihtuuko keulalle vielä tulevaisuudessa rinkuloita ja millä aikataululla, mutta jos ei ihmeitä tapahdu, tällä mennään tulevat vuodet.Viimeksi muokannut James Potkukelkka; 22.4.2008, 10:09.
Comment
-
Miltäs se Volvo tuntuu Audin jälkeen? Täälä ollaan ainakin tyytyväisiä.
Volvon mittarissa nyt 230tkm, eikä ole mitään ongelmia ollut sinä kolmena vuonna kun auto on perheessä ollut. Pelkkää perushuoltoa ja ajoa vain. Siinä mielessä kuulostaa ihmeelliseltä että johonkin 200tkm ajettuun uudehkoon autoon vaihdetaan jo vaihdelaatikoita, katteja ja kaiken maailman antureita ja sensoreita, moottorirempoista nyt puhumattakaan, olettaen toki että nämä vikaisemmat autot on ollu normaalissa ajossa.
300tkm on sellanen raja että sinne asti pitää bensakoneisen pirssin mennä ilman suurempia remppoja tai koneen aukomisia. Kuinkahan moni vaikka -06 tai sitä uudempi bensakoneinen "premium"-auto sen tekee pelkillä perushuolloilla...
Comment
-
Audi lähti eilen uusiin seikkailuihin.. Tänään koeajamaan yhtä VR6 Golffia. Katsotaan syntyykö kauppoja. VAG leirissä ajattelin kylläkin pysyä, ei ole muita mieluisia oikein vastaan tullut. Yhtä Imprezaa kävin koeajamassa, meinasin ostaakkin mutta kauppa meni sivuun myyjän osalta sitten...
Eiköhän tästä joku pirssi vielä pihaan ilmesty. Forumilla pysytään silti, Audit ne kuitenkin on niin lähellä sydäntä.. (ja lompakkoa..)
Edit: Pitää lisätä vielä, että mitään ei jäänyt todellakaan hampaankoloon Audin osalta. Yli 2 vuotta tuli tuo B4 omistettua ja päivästä toiseen lähti käyntiin ja toi kotiin asti, hyvällä kyydillä. Jatkossa tulen vielä Audin joskus omistamaan, ellen heti seuraavaksi niin joskus myöhemmin sitten..
Comment
-
Samus>
Saan Volvon alle vasta huomenna, joten vähän tässä kädet syyhyää ja samalla koitan ottaa Audista viimeiset fiilikset irti. Lyhyen koeajolenkin perusteella hyvä peli tuo Volvokin, ei pelkästään lisääntyneiden tehojen, lisävarusteiden, nelivedon ja automaattilaatikon vuoksi.
Comment
-
Comment
-
Miksi eri merkit tuntuu olevan justiin Audi-harrastajille niin kova pala? Vastaavaa merkkifanaattisuutta en ole huomioinut BMW-, Nissan-, Opel- tai Volvo- harrastajien foorumeilla mitä tulee joskus luettua. Eikö autoharrastus kuitenkin oo se yhteinen tekijä kaikilla, merkistä niin välittämättä? Kuitenki tääläkin esiintyy yhtenään sellasta vähä normaalia loivemmasta henkisestä kehityskäyrästä kertovaa kiihkoilua oman merkin paremmuudesta... Eiköhän tuon osalta voisi kasvaa jo aikuiseksi? Itsellä ei ole mitään ongelmia muiden merkkisten autojen omistajia kohtaan, ei Audi- kuin ei myöskään Volvo-omistajuuden aikana, eli kai se on sitten henkilöstä itsestään kiinni?
Toiseksi Volvo Bus:lla on yhtä paljo tekemistä henkilöautopuolen kanssa ku Pentalla Aeron kanssa... kukin itsenäisiä "siipiä". Eli et edes tiedä mistä auot päätäs, oli vaan pakottava tarve kuitenkin?
EDIT: Onko Siiskoselta koska tulossa vitsikirjaa? Oot niin tajuttoman hauska kaveri että kannattais harkita vakavasti...
Comment
-
Nääh, ei eri merkit ole Audiharrastajille kova pala. Tai ei ainakaan mulle niin kuin voi tuosta autolistasta havaita.
Ja toisaalta, se jotenkin "kuuluu asiaan" hyväntahtoisesti nälviä Audipalstalla muita kuin Audeja ja toivoa että ettei kukaan vedä herneitä nenään. ;)
Comment
-
"Miksi eri merkit tuntuu olevan justiin Audi-harrastajille niin kova pala? Vastaavaa merkkifanaattisuutta en ole huomioinut BMW-, Nissan-, Opel- tai Volvo- ..."
Arvostamme kaikkia merkkejä:)
Minä ainakin ajaisin esim uudella Volvolla ja Mersulla muista laatumerkeistä puhumattakaan , mutta en ns riisipusseilla.
Ei vain ole tarpeeksi euroja, joten pitää tyytyä vanhaan audiin.
Ps. Kaveri osti uuden Volvon ( 80) kaikilla herkuilla. Piti pari viikkoa ja vaihtoi takaisin Audi A6:een kaikilla herkuilla. Kysyin miksi? Vastaus: " Kun on tottunut Audiin niin Volvo ei sopinutkaan"
Comment
-
Ja toisaalta, se jotenkin "kuuluu asiaan" hyväntahtoisesti nälviä Audipalstalla muita kuin Audeja ja toivoa että ettei kukaan vedä herneitä nenään. ;)
Samoilla linjoilla Teron kanssa. Ja luulenpa, että voisi jollain muullakin autofoorumilla tulla leikkimielistä kuittia, jos menisi sinne kehumaan kilpailevaa/muuta merkkiä. Omalta osaltani siis oli ainakin ihan leikkimielistä kuittailua. Itselläkin ollut monen merkkistä autoa ja ennen profiilin kulkineen hankintaa tuli koeajettua muitakin kuin Audeja-voisin siis harkita muunkin merkkistä autoa kuin Audi.Viimeksi muokannut psiiskonen; 22.4.2008, 17:31.
Comment
-
Kuka se oli joka veti herneen nenään ja miksi?
Kyllä tuon nälvimisen sopivassa tilanteessa ymmärtää, mutta ei aina ja joka tilanteessa. Vaihdoin merkkiä ainakin toistaiseksi ja koen nykyisen mallin edellistä paremmaksi. Eikö tuo toisen auton kehuminen ole kuitenkin perusteltua tässä tapauksessa, koska edellinen auto oli Audi?
Eri asia olis tietysti se, että yhden merkin autoilijana tulis huutelemaan typeryyksiä ja provosoimaan pikkupojan tavoin itsensä nolaten, kuten 4vant.
Comment
-
Volvo taitaa olla kova pala monelle siksi, että esim suomessa tuntuu kauppa käyvän hyvin. Volvo oli suomen kolmanneksi myydyin auto viime vuonna. Jos katsoo mitä muita merkkejä ja malleja niin kyllä Volvo ja V70 sieltä aika hyvin erottuu jo hintansa puolesta. Muut merkit ja mallit ovat puolet halvempia eli Toyota, VW, Ford ja malleja esim Corolla, Ceed, Focus yms. Jos V70 olisi huono auto niin tuskin sitä ostettaisiin tohon hintaan noin paljon. Oli muuten suomen myydyin taksikin viime vuonna.
Comment
-
volvot alkaa olla nykyään jo ihan kohtullisia ajettavia, leveä mukavan letkeä etupenkki sopii perussuomalaiselle ja maahantuoja (lue volvon tehdas) konpensoi sopivasti hinnoittelua jolloin kauppa käy mukavasti v70 mallilla. varsinkin sen autoedun verotusarvo on juuri oikeassa haarukassa. volvo on varmasti myös monelle omanrahan autoilijalle juuri se oikea auto mikä tuntuu sopivan käteen ja kukkarolle
itse en ottaisi volvoa edes ilmaiseksi pelkästään siksi että niitä on joka talon pihassa. (ihan vaimon lähisuvussakin vaivaiset 4 kpl)
espoolaisstereotypia kun on rivari, lapsi tai pari, koira ja kartanomallin volvo.
ennemmin ajan omat vähäiset ajoni 500 euron riisipussilla kunnes olen saanut Quattron palautettua kunniansa päivien loistoon.
rinkulakeula(t) on ja pysyy vaikka ne saattaa pikkuisen enemmän maksaakin
Comment
Comment