Siinähän se tärkein kysymys oli.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Onko missään tehty A8 farmarina?
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Tuollainen A8 Avant versiona olisi luultavasti menestynyt. Nyt konsernilla hommaa ajaa Superb joka myy erinomaisesti eli tuollaiselle oikeasti isolle farkulle on kyllä kysyntää. Sopisiko se sitten ns. edustusauton rooliin on sitten kysymysmerkki, ehkä siksi tuo Superb on nyt olemassa, kun ei raaskittu A8 mallin brandia alkaa muuttamaan rahtiversioksi...
Comment
-
Öö. Superb B6 akseliväli on 2761mm ja A6 C7 2912mm. Etu on 15cm ja A6 eduksi. Tavaratila Skodassa on isompi (633 litraa vs 565), etupenkeillä A6 pystysuunnassa +4cm enemmän päätilaa, takana sama Superbin kanssa, leveyssuunnassa A6 edessä 1527mm ja takana 1491mm. Skodassa 1468 ja 1451. Koko auton leveydessä kutonen vajaa 6cm leveämpi.
Eli tavaratila on ainoa missä Superb on tilavampi kuin C7. Se että noita markkinoidaan eri tavoin on selvä. Ihan eri segmenttien autojahan nuo on ja tuskin kilpailevat kovin paljoa samoista asiakkaista. Superb farkku hinnat alkaen 29384,xx, A6 Avant 66526,xx. Aivan eri hintaluokissa. A6 hinnat alkaen malli on 3,0TDIq, etuvetoa ei ole edes tarjolla. Superbissa 1,4TSI.
Meinasittekos te että jos A8 Avant olisi tullut markkinoille se kisaisi Superbin kanssa samoista asiakkaista? :D
Edit: Mainittakoon että nyt edullisin A8 sedan on Clean Diesel 3,0TDI malli lähtöhinnalla 124452,xx euroa. Sillä saa neljä farkku Superbia.
Comment
-
Kyllähän tuota c7 avanttia näkyy saavan www.audi.fi mukaan 2.0 tdi multitronic:lla lähtöhintaan 49 ke. Toki on silti eri segmenttiä ja hintaluokkaa vrt superbin 27 ke.
Comment
-
Vieras
Uskallan väittää että Skodassa on enemmän oikeata tilaa takapenkillä kuin kutosessa. Noin mitä on tullut niiden kyydissä istuttua. Mukavuus ja muut kohdat on sitten eri asia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Raato Näytä viestiKyllähän tuota c7 avanttia näkyy saavan www.audi.fi mukaan 2.0 tdi multitronic:lla lähtöhintaan 49 ke. Toki on silti eri segmenttiä ja hintaluokkaa vrt superbin 27 ke.
Onhan noissa näköjään esmes C5 A6 ja uuden Superbin akselivälit aika samaa luokkaa. Tietysti nuo on vain numeroita - penkkien muotoilusta ja monesta muusta sitten kiinni miten sitä tilaa oikeasti on. Ottaen C7 pituuden ja Superbia pienemmän kontin huomioon voisi olettaa että taka-akseli on taaempana, takapenkki näin ollen taaempana, jalkatilaa enemmän mutta kontti pienempi.. Mutta kai noihin molempiin istumaan mahtuu. :)
Superbin suosiota selittänee osin sekin että hyvin varusteltuna moni dirikkakin on ottanut tuommoisen edullisen edustusauton. Ne uuden A8 hankkivat lafkat on kuitenkin tässäkin maassa aika harvassa - eikös ministeritkin ajele A6?
Tuossahan tuota premiumin ja kansamallin eroa näkyy. Mitäs Audilta saa 27k lähtöhintaan? Saako minkäännäköistä A4?
Comment
-
Kun verrataan Superbia ja A6:sta akselivälin suhteen, niin on syytä huomioida, että toisessa on kone/vaihteisto poikittain suunnilleen etuakseliston päällä ja toisessa se on pitkittäin etuakseliston takana. Lienee selvää kummassa ratkaisussa jää etu- ja taka-akselin väliin enemmän tilaa matkustamolle yms.
Edit: No eihän se näin mennyt, tuli kirjoitettua huolimattomasti ja ilman ajatusta. Kutosessa on kone etuakselin etupuolella, mutta siis vaihteisto etuakselin takapuolella. Ajatus oli kuitenkin se, että kutosessa on enemmän voimansiirtoon liittyvää tavaraa etuakselin takapuolella.
Comment
-
Kyllä Superb tuntuu A6:sta isommalta. Varmaankin juurikin tuo Ilkka L:n mainitsema koneen asennon ero on iso tekiä.
Vanhemmissakin huomaa että jopa Octavia (I ja II) on isompi kuin A6 C5. Monesti tullut vastaan että joutunut lainaamaan isäpapan autoa, kun ei omaan A6:seen mahdu. Boshin iso pesukonekkin meni ongelmitta Octavian takaluukkuun pystyyn. Ei mitään mahdollisuuksia Audiin.
Mitä tuohon A8:n farmari malliin tulee niin ymmärrän kyllä miksi ei ole tehty. Tosin samaan hengenvetoon pakko todeta, että omaan silmään nuo audin farmarit näyttävät melkein poikkeuksessa (A5 ja siitä ei farkkua olekkaan) paremmilta kuin sedanit. En tiedä miksi, mutta huomattavasti tyylikkäämpiä sivuprofiililtaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viestiKun verrataan Superbia ja A6:sta akselivälin suhteen, niin on syytä huomioida, että toisessa on kone/vaihteisto poikittain suunnilleen etuakseliston päällä ja toisessa se on pitkittäin etuakseliston takana. Lienee selvää kummassa ratkaisussa jää etu- ja taka-akselin väliin enemmän tilaa matkustamolle yms.
http://uspmotorsports.com/images/a6_int1_.JPG
Jos tuon moottorin etupuolella on etuakselisto se menee jo puskurilinjan ulkopuolelle. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Normanton Näytä viestiVanhemmissakin huomaa että jopa Octavia (I ja II) on isompi kuin A6 C5. Monesti tullut vastaan että joutunut lainaamaan isäpapan autoa, kun ei omaan A6:seen mahdu. Boshin iso pesukonekkin meni ongelmitta Octavian takaluukkuun pystyyn. Ei mitään mahdollisuuksia Audiin.
Kuva A6:n moottorin sijoittelusta.
http://images.forum-auto.com/mesimag...-Estate-42.jpg
http://fourtitude.com/emAlbum/albums..._avant_003.jpg
http://fourtitude.com/emAlbum/albums..._avant_004.jpg
Comment
-
Onkohan Superbin tapauksessa kyse vaan optisesta illuusiosta, kun seinät ja ovet on ohuet, niin tilat tuntuu valtavalta ;)
Ainakin numeroitten valossa näyttää siltä. Moottori on Superbissa toisaalta puristettu (pituussuunnassa) paljon pienempään tilaan, ja kyllähän sitä tavaratilaakin saa autoon kuin autoon, jos jättää takamatkustajilta jalkatilan pois... Jossainhan se A6:n reilu 15cm pidempi akseliväli on pakko näkyä.
Comment
-
Eikö q9 ole vastaus noihin megamaasturisarjaan. kolmannelle takapenkkiriville luvattu täysin samat tilat kuin normitakapenkeille. Melkoinen laiva luvassa siis.
Mitä tulee superbiin ja a6 tiloihin, niin pituussuunnassa on enemmän tilaa, mutta leveys on pienempi. Ja onhan supebi reilusti kapeampikin kuin a6, joten tilavuuden illuusiosta kyse kun etusuunnassa on enemmäm tilaa. Superb on leveyssuunnassa octavia sarjaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiWTF! Eihän Octavia I:een meinaa tälläinen vajaa 190cm jämäpala mahtua edes takapenkille, C5:ssä taas istuu herroiksi. Eikai tuo tavaratilan korkeus ole mikään auton koon verrokki, sitä varten on pakettiautot ja peräkärryt jos Gigantista ei saa tingittyä ilmaista kuljetusta pesukoneen mukaan.
Minulle tavaratilan koko on tärkeää ja haluan sen autossa jolla on myös mukava ajaa. En halua ajaa millään pakettiautolla.
Pesukone oli vanhempien edellinen, joten kuljetusta ei siihen oikein saanut. Tai siis autonhan sai lainaan. Kyseessä oli Octavia II (facelift). Paljon fiksumman mallinen kontti kuin Audissa. Nimenomaan korkeus ja neliömäisyys tekee siitä käytettävyydellään todella hyvän. Uudemmissa A6:ssa vähän parantunut tuo kontin muotoilu, mutta tuossa C5:ssa vielä ihan onneton. Matala ja puolet kontista on todella kapea.
Comment
-
Mitenkähän me "tyylikkäästi" sedanilla ajavat oikein pärjätään? No lainataan emännän perhevagonia jos on tarve ja käydään vähemmän julkiseen aikaan kantamassa pesukoneita jos hävettää näyttäytyä tilavagonin ratissa ruuhka-aikaan. :)
Nimim B6 sedanin kontti on varsin onneton - kaatuu ne penkit tahi ei. :)
Comment
-
Palatakseni takaisin aiheeseen, jos nyt 2015 vuoden mallistoon pätkähtäisi tilattavaksi A8 Avant niin kuinka moni ostajaehdokas menisi liikkeeseen rullamitan (tai pesukoneen) kanssa konttia pälyilemään? Siinä vaiheessa olisi ihan yksi ja sama vaikka sinne mahtuisi koko kodinhoitohuone kerralla. Jos tarvii koko ajan paljon kuljetuskapasiteettia niin joku Premium-farmari ei varmasti ole siinä suhteessa paras vaihtoehto. A8 tasoisen auton äänieristys, kaiken maailman navigaattorit, lisäakut, 17 turvatyynyä, DVD-vaihtajat, digiboksit, jääkääpit yms perseensuristimet täytyy tunkea johonkin jä yleensä niitä löytää sieltä sivuverhoilujen takaa. Tähän lisäksi vielä varsin konservatiivinen muotoilu joka ei salli sellaista ruotsalaista muuttolaatikkoa kuin vanhat Volvot joiden sivuprofiilin pystyy 2-vuotias hahmottelemaan kolmella duplopalikalla.
Comment
Comment