Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 newbie kyselyä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Käy nyt kuitenkin autoa katsomassa, se ei maksa mitään. Ei noita kovin paljoa ole tarjolla kuitenkaan. Mahdollisimman monta yksilöä kannattaa tsekata, niin saa paremmin käsitystä missä kunnossa ja minkälaisia tuollaiset ässät on.

    Ilmastoinnin vikakoodeihin ei sitten kannatta luottaa. Tai siis jos ei vikakoodeja tule kylmästöinnistä, niin ei se ole mikään tae sen toimivuudesta. Nimimerkillä "kokemusta on". Parempi kokeilla ihan perinteisin menetelmin, että värkki puhaltaa kunnolla kylmää.

    Comment


      #32
      Ihan varmasti kannattaa käydä katsomassa - eihän vaan pelkän penkin perustella voi päättää mitään. Sitäpaitsi ei se penkin korjaus mitään mahdottomia tulee kustantamaan (uusi penkinpohjan pehmuste marmoritiskillä jotain satasen luokkaa...). Nimim. "kokemusta on"

      Comment


        #33
        Joo, turhapa noita on parjata jos pikkuvikoja löytyy. Ne sitten pitää ottaa huomioon hinnassa. Tietynlaista rohkeutta käytetyn ostaminen aina vaatii, eikä teini-iässä olevilta autoilta voi ihan mahdottomia odottaakkaan.

        Comment


          #34
          Kävin testailemassa nettiautossakin olevan vajaat 300tkm ajetun suomi S2:n.
          Ihan mukavat kyydit antoi ja kulki ihan reippaasti.
          Jakopään remppa rehty ja tiivisteet vaihdettu parin vuoden takuulla.
          Auto yllätti siisteydellään, vaikka on ajettu melko runsaasti.
          Käynti tasaista ja tuntui ok:lta.
          Hieman oli löysän oloinen, mutta rengastus varmaan vaikutti asiaan. Oli melko korkealla profiililla olevat kiesit alla.
          Itsellä kun on 18" nakit alustasarjan kera, saattoi vaikuttaa asiaan.
          Miten tuollaisessa nyt sitten esim laatikko ym kestää? Onko noilla kilometreillä väistämättä edessä jotain suurta remonttia vai voiko fiilispohjalta ajatella että kaikki ok?
          Ymmärrän taas vähän paremmin S2:n omistajia, hauska peli!

          Comment


          • #35
            Kuten varmaan olet nähnytkin muutamista myynti-ilmoituksista, että kärjistetysti voit ostaa kahdenlaisia 300tkm ajettuja ässiä, joko sellaisia missä rehellisesti on tuo kilometrimäärä mittarissa, tai sellaisia missä sitä on vähennetty 200tkm ;)

            Itsellä ollut parivuotta about 300tkm ajettu ässä, ja autoja kattelessa tuli huomattua että ei välttämättä noissa kannata katsoa mittarilukemaan. Tuo nyt ei ollut täysin priimakunnossa (oven alalistat repsotti yms), mutta tosiaan ottaa hiukan selvää mitä korjaaminen maksaa ja tekee sen mukaan tarjouksen. Kestävyys on hyvä, muutenkin 100tkm ajettu saattaa olla huonommassa kunnossa jos on kokoajan annettu kovaa kyytiä, jos vertaa 300tkm ajettuun minkä kanssa on varmaan ajettu hieman pidempää matkaa ehkä rauhallisemmin. Muista että et osta autoa viimeisillä rahoilla, aina voi olla huono tuuri ja hyvässäkin yksilössä tulla 2-3ke:n remontti heti eteen kun jotain pamahtaa.

            Ei, en ole myymässä omaa autoani ja sen takia "kehu" myös noita paljonajettuja ;)

            Comment


              #36
              Miten tuollaisessa nyt sitten esim laatikko ym kestää? Onko noilla kilometreillä väistämättä edessä jotain suurta remonttia vai voiko fiilispohjalta ajatella että kaikki ok?
              Kyllähän ne kestää. Kakkosen-kolmosen synkrot voipi kovassa käytössä alkaa valittamaan, mutta muuten pomminvarmaa tekniikkaa, kuten neliveto kokonaisuudessaan.

              Comment


                #37
                Kytkinremppaan kannattaa kuitenkin aina varautua. Liikkeessä teetettynä reippaan touhutonnin paikka.

                Comment


                  #38
                  Taas kysellään.
                  Mitäs se sitten tarkoittaa jos kiihdyttäessä niinkuin niinpaljon kun autosta irtoaa, niin syttyy ABS-valo ja sammuu kun rauhoittaa kulkua.
                  Onko ominaisuus vai vika?

                  Comment


                  • #39
                    Vika, voisikohan tärinä aiheuttaa liitimessä häiriön?
                    Lukko päällä abs-valo palaa aina.

                    Comment


                      #40
                      pyöränlaakerin välys voi jossain tapauksessa sekoittaa ABS:n toimintaa

                      Comment


                        #41
                        Tänään olisin hakenut S2:n koeajoon tuolta Speciali Autosta, mutta oli eilen myyty :( Ois ollu sopivasti vapaata tänään ja oishan se kiva ollu tyypata että millanen peli se on. Noh... ehkäpä tässä joku päivä vielä löytyy omasta parkkiruudustakin semmonen :)

                        Edit: saakos muuten S2:een (coupe) kattotelineitä jotta sais pyörän katolle aina sillon tällön?

                        Comment


                          #42
                          Kyllä saa.

                          Comment


                            #43
                            Kyselin kovasti neuvoa tuohon S2:een liittyen. Kiitos niistä.
                            Ostin S3:n.
                            Tuli hieman vahingossa puun takaa ja niin se sitten päätyi meille asumaan...
                            Eli jatkossa kyselen tyhmiä tuohon liittyen.

                            Comment


                            • #44
                              Meikähän sen Helsingin Special auton ässän kävin kotipihaan hakemassa. Torstaina sen sieltä hainkin vielä.

                              -Pasi

                              Comment


                              • #45
                                Tässä aloin miettiä, että montakohan S2 coupea, avanttia ja sedania on Suomessa?

                                Comment


                                  #46
                                  Sedanit taitaa olla aika harvinaisia täällä Suomenmaalla... eihän niitä ole valmistettu kuin reilu 300 kpl.

                                  Pasi, onnittelut "uuden" Audin johdosta :) Toivon mukaan itekki saan kesän aikana alle samanlaisen yksilön.

                                  Comment


                                    #47
                                    Noista kattotelineistä vielä, mulla näyttäis tallin nurkassa olevan ylimääräset coupen telineet. Tarjouksia saa esittää teppo.kalske@iki.fi

                                    Comment


                                      #48
                                      Noista kattotelineistä vielä, mulla näyttäis tallin nurkassa olevan ylimääräset coupen telineet. Tarjouksia saa esittää teppo.kalske@iki.fi
                                      Täytyypä pistää korvan taakse... kunhan nyt eka sais ees tuon S2:n hommattua :)

                                      Comment


                                        #49
                                        Kalle, yhden verotusarvokannan (Yleisavain, olisko jossain kattavampi tai tuoreempi?) mukaan Suomeen tuotu 54 kpl S2:sia, mutta joulukuussa 2005 foorumin autokannassa ilmoitettuja 69, joista 12 Avantteja ja tiettävästi 1 Sedan. Uutena Suomeen tuotuja lienee korkeintaan kourallinen.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Avantia ja Sedania ei tietääkseni ole tuotu virallisesti maahan koskaan. Joten siinä on hyvä vastaus myhäilyjöille ketkä piikittelevät että onko tuontiauto.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Ottoauton veropäätöstietokanta, joka pitäis olla ajantasalla, antaa mallitarkenteella S2 tasan sata osumaa. Seassa parit äräskaksiset, <klik listaan>.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Apua hakureissuun?

                                              Terve,

                                              Tässä kroonisesta autokuumeesta kärsivänä tullut nyt jonkun aikaa tutkailtua ja imettyä tietoa S2 avantista. Tarjonta on melko suppeaa maasta riippumatta, mutta Ruotsin myyntipalstoilla näkyy toisinaan vilahtavan mielenkiintoisia yksilöitä. Niinpä tiedustelisinkin, olisiko tällä foorumilla ketään halukasta s2 avantista kokemusta omaavaa henkilöä, joka voisi lähteä vaikka mukaan katsomaan ja koeajamaan Ruotsin puolelle? Tai tietääkö joku hyvän ja luotettavan kaverin Ruotsista, joka voisi pientä korvausta vastaan auttaa? Itsellä ei oikein ruotsi taivu, englanti jossain määrin. Audeista ei sen paremmin kuin nelivedoistakaan ole kokemusta, joten asiantunteva kaveri olisi mukava olla mukana.

                                              Olisin myös kiinnostunut kuulemaan joltain vastaavan reissun suorittaneelta kommentteja käytännön järjestelyistä ja kuinka reissu meni.

                                              Yht.otto privalla, niin katsotaan tarkempia yksityiskohtia.

                                              Kiitos, Matti

                                              Comment


                                              • #53
                                                Mites s2:sen öljynkulutus? Taitaa olla ihan normaalia pieni öljynvienti? Oon tossa vaan yhtä ässää katellu ja myyjä sano että, joutuu vaihtovälillä lisäämään. kilometrejä n. 220tkm

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Pieni öljynkulutus on aivan normaalia, sanoisin sellaisen 1L/10000km olevan ok lukema. Jos öljyä pitää lisätä litratolkulla vaihtovälillä, niin vikaa on jossain. Joskin ajotapakin tuntuu vaikuttavan näissä laitteissa öljynkulutukseen. Jos kone saa happea paljon, niin ölppää todennäköisesti menee enempi, mitä rauhallisessa ajossa.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X