Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 newbie kyselyä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 newbie kyselyä.

    Päivää taloon.
    Tuli tuossa alkuviikosta sitten ostettua S2 avant. Mitään aikaisempaa kokemusta audista ei ole, joten aikani searchillä lueskeltuani S2 tarinaa olen jo hieman viisaampi.
    Kuitenkin ihan aloittelija vielä tällä audi saralla.
    Eilen testasin sen "pommin", josta lueskelin täältä ja hyvässä elossa tuntuu olevan ainakin se.
    Tässä nyt autolla hieman ajelleena ihan tyytyväinen ollut. Bensaa se tuntuu ottavan jonkin verran, mutta alkuun tietusti tulee aika paljon paineltuakin tuota pedaalia. Eipä tuota kulutusta paljon tuossa ratin ja penkin välissä istuessa tule mietittyä. Pieni hymynkare naamalla sitä nyt tulee ajeltua... Hauska se on, siitä ei pääse mihinkään. Varsinainen perheauto :).

    Kuskinoven valokytkin on mykkä, johon varmaan käy ihan 80 audin kytkin?
    Mikäs toi paljon puhutun forgen antama ilo on? Paitsi että se on lähes ikuinen.
    Onko yleisesti ns. heikkoja paikkoja joita kannattaa tutkailla?
    Mitkäs noi "ufo" jarrut sit on? En oikein hokannut noista kirjoituksista.
    Hmm.. Paljon kysymyksiä valitettavasti, mutta toivottavasti viitsitte vastailla.
    Kaikenlainen tieto S2:n liittyen kiinnostaa. S2 centralissa olen jo vieraillut.
    Löytyykö noihin muuten jostain ohjemanuskaa, kun sellaista en auton mukana saanut?

  • #2
    Forgen antama ilo lähinnä kosmeettinen. Tosin, eipä ainakaan pelkoa että kalvo hajoaisi ja tuhoaisi jotain matkalla :) Originaali bosch kun on kalvotoiminen, ja forgessa metallimäntä.

    Ufoista kun puhutaan, tarkoitetaan jarrua, joka näyttää lähes peltivanteelta. Tuosta huono kuva ufosta

    Vikakoodit kannattaa varmaankin lukea, katsoa ettei mitään ihmeitä löydy. Ahtovuotojen testaus on myös yksi asia, mikä kannattaa suorittaa, jos vähänkään tuntuu ettei auto liiku kuten pitäisi :)

    Comment


      #3
      ja nuo "uhvot" löytyy urS4, 200 20vt ja V8:sta... ei S2:sta.

      Comment


        #4
        Ei tossa autossa sellaisia varsinaisia heikkoja kohtia ole. Lähinnä iän tuomaa kulumavikaa. Jos ei ole tietoa auton huolloista, niin jakohihna hiluineen ja voimansiirron öljyt kantsii vaihtaa alkajaisiksi.

        Comment


          #5
          Hei Hasa ja tervetuloa foorumille, toivottavasti auto on sellainen kun pitikin.

          Löysin tuossa hyllyjä penkoessani yhden 80/S2 Avant käyttöohjekirjan (Saksa) joten saat sen jos poikkeat joku päivä hakemaan.

          Jarrut autossasi pitäisi olla kunnossa, vieläkin kirvelee etulevyjen hinta marmoritiskiltä.

          Comment


          • #6
            Jani auto on aikalailla sitä mitä ajattelinkin. Mitään pahempaa siinä ei taida olla vikana, kun en kerta sitä vielä ole saanut hajalle.
            Pitänee joku päivä tulla hakemaan ohjemanuska.
            Jarrut tuntuu kyllä ihan hyviltä, kun niihin vaan nyt on tottunut. Hieman reilumman poljinvoiman se vaatii kuin nuo japsit, millä olen aikaisemmin ajellut.
            Kaippa se lähtee, niin kuin pitää. Alussa ainakin hiacen jälkeen meno tuntui ihan hurjalle. Nyt se alkaa jo tuntua ihan normi mopolle. Pitää välillä muutama päivä ajella hiacella, niin kyllä varmaan taas hymyilyttää ratissa.

            Luonto vaan on minun autohankintaa vastaan, kun lumet suli heti kun sai ässän alle. Meinaa ihan vi**ttaa kun ei pääse ottaa luisua. Ei tuota saa oikein asfaltilla repimään. Selkänojat vaan on tarpeen, kun pitoa riittää.

            Comment


              #7
              Nostetaanpas pinnalle tätäkin aihetta. Näin kevään kynnyksellä kun on tuo autokuume taas päässyt nousemaan ja mitä tässä on katellut niin tämä S2:n vaikuttais sellaseltas kivalta peliltä.

              Mitään aikaisempaa kokemusta ei vanhemmista Audeista ole, joten vinkkejä otetaan vastaan, mitä kannattaa eritoten tarkistella jos nyt pääsee kauppoja hieromaan (eli tuo finanssi puoli antaa periks)? Ja kannataako sitä Saksan maalta lähteä hakemaan vaiko ihan koto-Suomesta. Hinnoissa ei hirveitä eroja taida olla mitä oon tutkaillu noita veroja.

              Comment


                #8
                Voin vahvistaa, s2 on kiva peli :) Tämänikäisistä autoista kannattaa kiinnittää yleisesti huomiota peruskuntoon, niin ulkoa kuin sisältäkin päin. Varsinaisia heikkoja kohtia ei näistä tunnu löytyvän, niin kuin edellä jo mainittu. Saksasta hakemisesta ollaan aikaisemminkin keskusteltu, enkä itse näe siinä s2:sesta puhuttaessa mitään järkeä. Hyvät yksilöt näyttää löytäneen tiensä pohjoismaihin ja ulkomailta hakemalla tuskin montaakaan euroa säästää ja on siinä hakemisessakin on oma työnsä.

                Comment


                  #9
                  Ruotsikin on ulkomaa ja siellä on tarjontaa aika pirusti. Hakureissukin on halvempi. Halvimmat kannattanee sivuuttaa, kuten aina. Metrejäkään ei ehkä kannata pelätä hirveästi.

                  Comment


                    #10
                    Päteekös Ruotsista tuontiautoon samat säännöt kuin Saksasta? Meinaan vaan että tarjolla siellä olis ihan mukavia yksilöitä, hinnat vain ovat hiukan enemmän kuin saksassa, joten jos samat pelisäännöt niin taitaa Ruotsista tuodessa kivuta aika korkeeks hinta.

                    Kyllähän olen lueskellut searhin avulla mitä on löytynyt näistä S2:sta. Pitää nyt ihmetellä mihin suuntaan tuo budjetti lähtee valumaan.

                    Edit: sormet ei tottele käskyjä :)

                    Comment


                      #11
                      Semmonen kysymys heräs vielä, että onkos varaosien saanti S2:een kuin kiven alla? Motonetistä ei ainakaan suoraan löytynyt S2:sta valikoista. Vai käykös S2:een jonkun muun vanhemman audin osat (esim. 200?).

                      Nimimerk. "Aivan kuutamolla vanhoista audeista"

                      Comment


                      • #12
                        Käy monien muiden osat, mutta tosiaan harvempi tarvikekirja tuntee mallia. Pitää itse tietää mitkä sopii ristiin normaalimallista/malleista, niin säästää jonkun pennin välillä.

                        Eikä ole varaosat kiven alla, koskaan ei ole marmoritiskillä sanottu että ei saa tätä osaa.

                        Comment


                          #13
                          Toi S2 ei ole varsinaisesti auton malli ja siksi kait noi tarvikepuotien luettelot tuntee sen vähän huonommin. Yleensä ässän osat löytyy Audi Coupé/80 quattro -nimikkeiden alta.

                          Comment


                            #14
                            Kiitoksia... helpotti jo huomattavasti :) Pitänee alkaa tutkia ahkerammin tuota rahotuspuolta, jos vaikka sais kesän aikana uuden menopelin alle :)

                            Comment


                              #15
                              Tervehdys,

                              Sama vika Rahikaisella eli joku kiva ässäaudi pitäisi saada alle.
                              Esimerkiksi Helsingin Special Autossa on kuvissa ja ajomäärältään ihan asiallisen näköinen peli.
                              Jos lähden tuota katsomaan, mitä kokeneet S2 kuskit neuvotte autosta tarkastamaan.
                              Vai onko joku mahdollisesti entisiä ko auton omistajia?

                              Comment


                                #16
                                Ot

                                Kävin kerran kyseisessa speciaalissa autoliikkeessä katsomassa/ajamassa A4 B6 tq:ta

                                Oli kuulemma kaverin vanha auto ja omassa käytössä ollut viimeisen vuoden.
                                Huoltokirja oli leimattu pelkästään maahatulohuollon jälkeen kyseisen autokaupan leimoilla, kehui myyjä vielä että hyvin huollettu kun on itse huollettu.

                                Kuitenkin kyseisessä autoliikkeessä ei ollut mitään huoltopuolta. Kuitteja mistään osista ei ollut kuitenkin esim jakopään osat ostettu kuulemma merkkiliikkeestä.

                                kun hieman tarkemmin alkoi kysellä niin myyjän silmän alkoi räpsyä siihen malliin että alkoi itseäkin naurattaa.

                                Ei sitten tullut kauppoja

                                Comment


                                  #17
                                  Sama vika Rahikaisella eli joku kiva ässäaudi pitäisi saada alle.
                                  Esimerkiksi Helsingin Special Autossa on kuvissa ja ajomäärältään ihan asiallisen näköinen peli.
                                  Jos lähden tuota katsomaan, mitä kokeneet S2 kuskit neuvotte autosta tarkastamaan.
                                  Vai onko joku mahdollisesti entisiä ko auton omistajia?
                                  Auton kilsat on aika vähäiset - yllättäen. Autolla ikää 15v ja lasissa 178tkm. Purematta en tuota lukemaa nielisi. No ehkä se on ollut pienessä saaressa asuvalla rovastin rouvalla kauppakassina. Penkit kuitenkin huonommassa kunnossa mitä omassa autossa, jossa mittarissa seisoo 248tkm.

                                  Äkkiseltään mieleen tulevia tarkastuskohteita on:
                                  Ilmastointi (jos rikki, varaudu 1-2ke korjauskuluihin)
                                  Korin yleinen kunto: Löytyykö ruostetta, onko merkkejä kolarikorjauksista jne
                                  Onko lohkolämppäriä?
                                  Onko tuplarenkaat?
                                  Vikakoodit kannattaisi lukea.
                                  Pölläyttääkö auto moottorijarrutuksessa ja vetääkö kone hyvin. Jos autossa ahtopainemittari, niin tarkkaile sen lukemia täyskiihdytyksen aikana. Tulisi näyttää 1bar tai vähän enempi.
                                  Kässärin toiminta.
                                  Miten nätisti käy tyhjäkäyntiä.
                                  Onko hydrauliikkavuotoja ohjaustehostimen pumpussa, letkuissa, ohjausvaihteessa (kalliita korjattavia).
                                  Koliseeko/äänteleekö voimasiirto ja onko siinä väljyyttä. Jos kilsat pitää paikkansa, niin voimansiirrossa ei paljoa välyksiä pitäisi olla.

                                  Tossa nyt jotain alkuun. Jäitä hattuun ja autoa vaan katsomaan. Sen jälkeen otat aikalisän ja mietit asiaa uudemman kerran.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ota auto viikonloppu koeajoon ja käy Pääkaupunkiseudun miitissä näyttää niin gurut syynää auton läpi?

                                    Comment


                                      #19
                                      Oon vähä itekseni arvuutellu, että miten tuommoseen kattoluukulliseen s-kakkoseen mahtuu tällanen 195cm normaalimittainen henkilö? :)
                                      Normi kasikymppiin ilman kattoluukkua mahtuu hyvin, ja jää vielä kämmenenleveys pään ja katon väliin.
                                      Liekö tästä ollut joskus juttuakin? Oliko niin että penkkien pehmustuksissa oli jotain eroavaisuuksia?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei sinne kovin hyvin mahdu. Itellä kattoluukku, nahkajakkarat ja pituutta 185cm. Normaalisti menee ihan ok. Radalla kypäräpäässä tiukasti kiilautuneena pääkatossa -> sulla normaali tilanne, ehkä...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Itsellä mittaa 184cm ja kattoluukullinen s2 coupe, eikä tilaa jää pään ja katon välille 1-2cm enempää. En tiedä onko avantin katto korkeampi.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei toivoakaan coupe + kattoluukku + 195cm kuski, unohda.

                                            Comment


                                              #23
                                              Mä olen 192cm/100kg, kattoluukullinen coupe on pihassa. Vähä saa istua kenossa/huonossa ryhdissä että mahtuu sisään. Kypärä päässä on varmaan kiilattuna penkin ja katon väliin:D

                                              Silti on pitkiäkin matkoja ajettu. Muut rasitukset unohtuu kun ajaa ässällä.

                                              Comment


                                                #24
                                                Juu, kattoluukkua en varsinaisesti edes halua, mutta tietääpähän vältellä sitten kun noita lähtee katselemaan.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Meikäpoika on 193 cm tjsp ja mahtuu luukuttomaan coupe'hen vielä ihan kohtuullisesti. Luukulliseen malliin ei edes kehtais kokeilla...

                                                  P.S. Rohkenen epäillä. että coupe-mallin katto on matalampi, kun sedan tai avant mallissa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Auton kilsat on aika vähäiset - yllättäen. Autolla ikää 15v ja lasissa 178tkm. Purematta en tuota lukemaa nielisi. No ehkä se on ollut pienessä saaressa asuvalla rovastin rouvalla kauppakassina. Penkit kuitenkin huonommassa kunnossa mitä omassa autossa, jossa mittarissa seisoo 248tkm.
                                                    http://www.special-auto.com/vinfo.asp?vid=UYO100

                                                    ei hyvältä näytä tuo penkki todellakaan...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      No huh huh.... ei taida kilsat ihan pitää paikaansa

                                                      Paljon on tullut seurattua noita tuontiautojen kauppaamista ja esimerkkiliikkeenä http://www.eurocars.fi/index.pl?auto jossa paljon nähnyt aika törkeyden huippuja kilsojen suhteen, mutta kyllä porukka tuntuu niitä ostavan kuitenkin.Parhaassa muistissa olikohan se Sierra Cosworth -88 ja kilsoja 78 tkm... ja penkki aivan lintassa + muuten rähjäisessä kunnossa.

                                                      Hulluja noi Suomalaiset :-)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Vaikuttaa siis vahvasti siltä, että en mene edes katsomaan.
                                                        Jatketaan tutkimuksia...

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Käy vaan kattomassa ja ajamassa. Saa vähän tuntumaa noihin ässiin.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Itsekin tuota penkkiä ihmettelin heti, kun toi on ihan lintassa. Omassani on huomattavasti paremmassa kunnossa. 175tkm on minulla S:n mittarissa.

                                                            Varaosia noihin kyllä löytää ihan sopuhintaankin, kun vaan hieman näkee vaivaa. Tarvikeliikkeetkin osaa myydä, kun on osanumero mukana (ainakin jotain löytyy).

                                                            Toimintatonni pitää olla tilillä varaa, jos jotain pientä sattuu tapahtumaan.

                                                            Ilmastoinnin vikakoodit varmaan kantsii kattoa. Voimansiirron äänet yms. kans. Yleinen tarkkuus, kuten muutakin roinaa ostaessa on hyväksi.

                                                            Toihan on muuten sillä vanhemmalla koneella. 5 lovinen loota on tuossa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X