Tenavana tuli ihailtua kaverin isoveljen Fiat Uno turboa. Sehän oli pikkuisen piristettynä varsin menevä peli. Eikö noilla uunoilla ajeta jokkiksen lisäksi rallisprinttiä, niin luulisi osia olevan tarjolla hyvin, käytettynäkin. Laittakaa semmonen ja ottakaa kyytiin, tulisi lapsuusajat mieleen. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Rata-auton (aihion) valintaa.
Collapse
X
-
-
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t...fdcbdc288ccd75
Mites tämä, varsin mielenkiintoinen prokkis :)
Comment
-
-
Vieras
-
Uskoisin niinikään, että sedanin koppa on jäykempi koska takalasi on liimalla kiinni ja luukun aukko näinollen pienempi. Käytännön merkitys varmaan vähäinen, mutta periaatetasolla toki olisi suotavaa, että kun sitä takalasia joutuu autossa mukana kuskaamaan niin se osallistuisi korin jäykistykseen. Avantin takaluukusta ei ole oikein muuksi kuin painolastiksi.
Comment
-
Ibiza cupra 1.8t ois kyllä meikäläisen valinta. Helppo virittää sinne +200hp ja saksasta saa lyhyttä perävälitystä ja ok lukkoja ihan järki hintaan. Alustapäivityksiä löytyy ja jarruja voi vaikka swapata konsernin isommista. Vaikkakin taitaa tyhjällä korilla ja vakiojarruilla fedoron paloilla pärjätä aika pitkälle. Rengaskoko pysyy maltillisena joten nekään ei ole hävyttömän kalliita. Ei se 2.0 16v kään huono aihio ole,
Comment
-
Keskustelua, B5 A4 vs. B5 S4 radalle.
Yhdessä projektipäiväkirjassa käytiin mielenkiintoista keskustelua B5 korisen a4 sopivuudesta rata-ajoon. Ajattelin laittaa oman aiheen asiasta.
Jos verrokkeina olisi 400hv S4 B5 sedan ja 400hv A4 B5 aeb.
Molemmissa vaikka S4 jarrut, D2 alusta ja 17" R888 kumit.
Muuten koriltaan alkuperäisiä.
Kumpi kiertää nopeammin alastaron radan samalla kuskilla?
Perusteluita arvioille?
Omia ajatuksia:
-A4 puskee vähemmän kevyemmän keulan ansiosta, mutta suuremman turboviiveen ja alaväännön puutteen vuoksi hankalempi lähteä kurvista
-S4 täytyy jarruttaa aijemmin suuremman painon takia
Meniköhän tämä topik oikeaan paikaan?
Comment
-
Yhdistin toiseen, samaa aihetta vähän laajemmin käsitelleeseen ketjuun.
Tuolla 400 hp viritysasteella S4 vetää merkittävästi alempaa, eli vähemmän kranttu käytettävästä vaihteesta. Voi jopa käydä niin, että vaihtotarve vähenee ja siitä syystä aika on nopeampi. Selviää kokeilemalla, joten on ihan arvailua.
Näkisin merkityksellisempänä lopputuloksen. Mihin pyritään ja mitä siitä ollaan valmiita maksamaan? Jos omistaa jo AEB-B5:n, ei välttämättä kannata lähteä erikseen hankkimaan ässää tilalle. Jos kalustoa on hankittava, kannattaa katsella tarjontaa. Mitä saa käytössä olevalla rahalla ja paljonko kannattaa panostaa ässään enemmän..
Comment
Comment